Esence, aneb zdrogování alchymisty

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
JacobWolf
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 5. 2016, 21:07

Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od JacobWolf »

Zdravím, kreativní části RPG národa. :oops:
Ve své hře řeším menší problém. Jeden hráč hraje alchymistu a zamiloval si tvorbu elixírů. Vytvořil jsem mu na to pravidla a tak a rozhodně to nebyla práce nadarmo, je schopný si s tím pořádně vyhrát, vytvořit šílené substance a celá skupina se těší, s čím přijde příště. Jenže už párkrát se stalo, že potřeboval uvařit elixír zrovna na určitou chvíli, jenže na to by musel být zavřený v laboratoriu (bohužel, nemůžu mu dovolit tahat s sebou křehkou aparaturu v dřevěné truhle, jak to řeší některé jiné systémy).
Řešení, které mě napadlo, ale potřebuje hodně doladit. V mém světě je alchymista na cestách schopný maximálně tak extrahovat esence z předmětů (to, co je potřeba jako hlavní surovina elixíru). Napadlo mě, že bych mohl hráči dovolit, aby esence inhaloval. Potřeboval bych ale, aby mu to nenahradilo to (drahé) vaření elixírů a tak potřebuji vymyslet něco, co je dostatečně kruté ( :-)= ), aby mu to nedalo důvod všechno řešit esencí, ale zároveň aby se nebál použít ji, když to bude potřebovat. Napadla mě fyzická závislost po určitém typu esence (což by mohla být zábava, pokud ta esence byla extrahována z dračích šupin). Jenže mi to přijde tak nějak ohrané a zaboha nemůžu na nic přijít. :think:
Našla by se dobrá duše, ochotná pomoct?
Angardh xorr feleal
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od York »

JacobWolf píše:Jenže už párkrát se stalo, že potřeboval uvařit elixír zrovna na určitou chvíli, jenže na to by musel být zavřený v laboratoriu (bohužel, nemůžu mu dovolit tahat s sebou křehkou aparaturu v dřevěné truhle, jak to řeší některé jiné systémy).
Což takhle že by si v laboratoři za plnou cenu předem "uvařil" jednotlivé složky, a následně by to mělo efekt podle toho, jaké by zrovna smíchal?

Ale závislost na elixírech zní taky dobře ;)
Uživatelský avatar
JacobWolf
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 5. 2016, 21:07

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od JacobWolf »

No tedy, no tedy, víš, že tohle mě vůbec nenapadlo? :D Elegantní, jednoduché a přechovává se to stejně jako esence, v lahvičkách a na smíchání by teoreticky stačila i cestovní souprava :) Moc děkuji za radu.

Závislost na elixírech je i v DrD 1.6, proto jsem chtěl spíše něco jiného :)
Angardh xorr feleal
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od Ecthelion »

JacobWolf píše:Jenže už párkrát se stalo, že potřeboval uvařit elixír zrovna na určitou chvíli, jenže na to by musel být zavřený v laboratoriu (bohužel, nemůžu mu dovolit tahat s sebou křehkou aparaturu v dřevěné truhle, jak to řeší některé jiné systémy).
Tahle situace má více řešení. Můžeš samozřejmě říct, že v tom případě má smůlu (alchymista bude fungovat jako čaroděj v systému Venceánské magie, kde si kouzla připraví dopředu, použitím o ně přijde... a co si nenamemoruje, to nemá) a je to platná odpověď. V takovém případě s sebou alchymista zřejmě začne tahat hromadu lektvarů, které by se mu mohly hodit, ale neví, jestli je využije... přičemž v boji se bude prohrabovat flakónky, kterými je ověšený, aby našel ten správný. To je taky zajímavá možnost.

Yorkova možnost je taky platná a funkční, osobně mi přijde, že trochu oslabuje tu přípravu dopředu a vaření v laboratoriu... takhle bych zainvestoval a tahal s sebou hromadu ingrediencí, které bych kombinoval podle toho, co je potřeba. I to může být v pohodě. Za sebe bych asi zkusil umožnit postavě alchymisty, aby to zkusila "uvařit" v polních podmínkách - alchymista nemá k dispozici knihy, nemá potřebné vybavení, kdy jednotlivé ingreience přidává přesně na miligramy... tak to prostě zkusí přidat od oka nad ohněm, kde nemůže udržovat přesnou teplotu, smíchá dva jiné lektvary, aby dostal potřebný výsledek... a bude se modlit, aby to vyšlo. Házel bych asi náhodnou kostkou podle nějaké tabulky, aby se zjistilo, jestli se to podařilo, podařilo s nějakou komplikací (při vaření vznikly oblaka jedovatých plynů, kterých se někdo mohl nadýchat, povedlo se to jen zhruba, výsledný elixír není tak silný, etc.), neuspěl (a tak v lahvičce není to, co si myslel, že tam má, jakkoli je o tom přesvědčen... místo léčivého lektvaru je tam třeba LSD), nebo mu to prostě bouchlo pod rukama a další postavy ho musí hasit a chladit spáleniny.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od Conlai »

Já bych klidně do světa uvedl "černou alchymii", ilegální (pokud tedy alchemist mají nějaký cech) odnož badatelů a adeptů, kteří ve svém zkoumání neberou ohledy na morálku, etiku ani pud sebezáchovy.

Černí alchymisté provozují pokusy na jiných inteligentních bytostech, ti šílení a zoufalí i sami na sobě mmj. právě ve snaze obejít plánovací a přípravnou fázi většiny alchymistických procedur. Problém je, že všechny tyto postupy mají svůj háček.

:arrow? Mutagení pyl zlatého lotosu sice dokáže proměnit většinu ingridiencí v instatní lektvar, ale má nepříjemné vedlejší účinky* a navíc je zlatý lotos vlastně zaklínadlo, které je potřeba vypěstovat z mozku kouzelníka.

:arrow? Alchymistické cibetky jsou nejnovějším pokusem o vytvoření "univerzálního elixíru", ovšem úspěšnost pokusu je těžko měřit - město, v němž krvavě rude šelmy vznikly, je nyní obydlené pouze cibetkami a kostlivci pokrytými stopami po drobných zubech. Ulice města jsou ale posety sladce vonícím trusem, jenž je skvělým alchymistickým činidlem. Úmrtnost sběračů je vysoká.

:arrow? Qlipot je porézní ruda těžená v Dovbedské vrchovině. Horníci jsou do jednoho šílení, drábové jim vyřezávají jazyky, aby nemuseli poslouchat jejich výkřiky o kostech mrtvého boha. Kromě toho, že tato substance funguje podobně jako zlatý lotos (příjemce musí do svého těla, nejšastěji šňupáním, nejprve vpravit dávku kovu a poté patřičnou ingridienci), je to take silná droga vzbuzující pocit nepřemožitelnosti (imagine cocaine made from dead gods). Dlouhodobé vystavení qlipotu může způsobovat prorocké sny, deprese a svědění.

* mezi známé účinky patří noční můry, které nad ránem prchají z mysli příjemce pylu v podobě démonů sužujících následně okolí, rust dodatečných očí, prstů a zubů na nejméně vhodných místech (především u kouzelníků) a nekontrolovatelná touha po hnijícím mase.

EDIT: Podstatné je, že postupy a ingridience černé alchymie jsou těžko dostupné a mohou být samy o sobě háčkem pro dobrodružství.
Uživatelský avatar
JacobWolf
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 5. 2016, 21:07

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od JacobWolf »

Ecthelion (neprihlasen) píše: Tahle situace má více řešení. Můžeš samozřejmě říct, že v tom případě má smůlu (alchymista bude fungovat jako čaroděj v systému Venceánské magie, kde si kouzla připraví dopředu, použitím o ně přijde... a co si nenamemoruje, to nemá) a je to platná odpověď. V takovém případě s sebou alchymista zřejmě začne tahat hromadu lektvarů, které by se mu mohly hodit, ale neví, jestli je využije... přičemž v boji se bude prohrabovat flakónky, kterými je ověšený, aby našel ten správný. To je taky zajímavá možnost.
Tady je menší problém s množstvím elixírů, které si může alchymista připravit - když jsem v prvním příspěvku napsal drahé, asi jsem tím úplně nevyjádřil, jak drahé to je. $D Výbušnin, žíravin a podobně mu málokdy pochybí, záleží jen, jak moc silné je udělá (silnější=dražší). Ale elixíry jsou drahé všechny. Většinou to dopadá tak, že hráč ze svého podílu magických předmětů všechny buď prodá, nebo z nich vyextrahuje esence, aby ušetřil na surovinách. Co zatím říká, tak mu to za tu cenu stojí. I z toho se dá vyvodit, že kdyby jich měl víc, bude OP tak, že by mohl projít dungeonem pro celou družinu úplně sám (takový hraničář z DrD na patnáctou $lol$ ).
Ecthelion (neprihlasen) píše: Za sebe bych asi zkusil umožnit postavě alchymisty, aby to zkusila "uvařit" v polních podmínkách - alchymista nemá k dispozici knihy, nemá potřebné vybavení, kdy jednotlivé ingreience přidává přesně na miligramy... tak to prostě zkusí přidat od oka nad ohněm, kde nemůže udržovat přesnou teplotu, smíchá dva jiné lektvary, aby dostal potřebný výsledek... a bude se modlit, aby to vyšlo.
Tohle je použitelnější a určitě mimořádně zábavná metoda. S tou bych si rád jednou pohrál :D Ale jak je uvedeno výše, je to šíleně drahé a kdyby chudákovi to vaření nevyšlo, asi by mě ukamenoval. $P (Stejně to jednou zkusím :-)= )
Conlai píše: Já bych klidně do světa uvedl "černou alchymii", ilegální (pokud tedy alchemist mají nějaký cech) odnož badatelů a adeptů, kteří ve svém zkoumání neberou ohledy na morálku, etiku ani pud sebezáchovy.
To plánuju, ano, jen nevím, jestli zrovna alchymista mého hráče nebude spíš proti tomu - je to ochránce práv draků a vůbec docela klaďas :D I když, je pravda, že když se dostane do úzkých, chová se docela sviňácky... :think:


:?: Já jsem si trochu přemýšlel nad těmi esencemi - napadlo mě, že by třeba byly silnější (neředěné), ale pro jejich těkavost by rychle vyprchaly účinky - 2k6 kol, cca? (jakás takás stabilizace probíhá právě přidáváním látek) + závislost + side effects (jaké???) :?:
Angardh xorr feleal
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od Sparkle »

JacobWolf píše:(bohužel, nemůžu mu dovolit tahat s sebou křehkou aparaturu v dřevěné truhle, jak to řeší některé jiné systémy).
Jeho aparatura bude unikátní, podědil ji po podivínském dědečkovi, sklo se nerozbije a dá se složit do miniaturní kouzelné krabičky?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od PardGalen »

Sám alchymista může být aparaturou. Místo jenom aby ty esence čuchal musí si je vložit do těla a tam pomalu se změní v to co potřebuje. Pak to jenom musí zase dostat ven. Celé to bude asi poněkud nechutná a krvavá záležitost.
Samozřejmě jeho tělo těch esenci nepojme nekonečně, ale jenom pár. Když se pokusí překonat bezpečný limit bude to mít nebezpečné následky. Bolesti, halucinace a zvracení jsou to nejmenší. Ovšem zase může zkusit k uskladnění esencí využít i jiné lidi, ale ti bez patřičného alchymistického vzdělání to nebudou moc dobře snášet.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od Plz »

Osobně jako chemikovi se mi nejvíce líbí možnost připravit si polotovary ke smíchání. Nemusí se jednat jen o přesné míchání přece jen taková pipeta je přesná i v polních podmínkách nebo kapátko ale při míchání může docházet k vedlejším reakcím. Může se z toho valit jedovatá pára, může to ztuhnout, zmrznout ochladit se, několikrát změnit barvu.

Polotovary mohou mít v sobě další příměsi aby se dali smíchat v polních podmínkách a tyhle látky mohou způsobovat vedlejší efekty, kopřivku, horečky, změny chování (bonusy postihy), uživatel může také měnit barvy zezelenat, zrůžovět, cokoliv.

A dalo by se toho vymyslet více.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
JacobWolf
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 5. 2016, 21:07

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od JacobWolf »

Tyyjo, jen koukám, kolik rad se mi tady schází :D Všem děkuji :3 Plžova kombinace dvou z předchozích mi vůbec nedošla (asi jsem mírně zpomalený :D ) a poprosil bych PardGalena, aby mi to trochu dovysvětlil, protože jsem se v tom totálně ztratil (ale zní to zajímavě, takže bych o to nechtěl přijít :D )
Angardh xorr feleal
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od PardGalen »

Alchymista získá esenci, ale aby to byl plnohodnotný lektvar jenom esence nestačí. Takže si jí nějakým způsobem vpraví do těla. Polknout, píchnout do žíly a podobně.
Po nějakém čase se ta esence v těle přemění na požadovanou látku, ale pokud jí bude chtít alchymista použít musí jí ze svého těla zase dostat ven. Třeba si vyříznout kus masa a tak. Potom to může používat třeba samostatně nebo to ještě nějak zpracovávat, to už je asi celkem vedlejší.

Jinak kromě svého těla právě může využívat i těla jiných. Zvířat, lidí, živých nebo mrtvých. Jedna esence se může chovat jinak když jí dáš do psa a jinak když jí dáš do elfa. Můžete si s tím dost pohrát když budete chtít.

Je to lepší nebo tě zajímá ještě něco jiného?
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
JacobWolf
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 5. 2016, 21:07

Re: Esence, aneb zdrogování alchymisty

Příspěvek od JacobWolf »

Wuu! To zní děsivě, ale moc se mi to líbí! Už vidím tu farmu na lidi, ve kterých se to přeměňuje v ten správný účinek (a z toho plynoucí kanibalismus)... :D Asi tam zapracuju rovnou několik alternativ, protože ta "černá alchymie" nemusí mít jen jeden druh :) Díky za vysvětlení :)
Angardh xorr feleal
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů