[koncept] Procedurálně vytvářené questy

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

[koncept] Procedurálně vytvářené questy

Příspěvek od OnGe »

Zejména (ale nejen) v počítačových RPG jsou mraky generických questů. Zpravidla jde o takové ty věci typu zabij, najdi, přines, které ale musí někdo vymyslet. Napadlo mě, že by se to s trochou abstrakce dalo automatizovat a zatraktivnit. Sem si budu odkládat svoje výmysly a budu rád, když k tomu řeknete svoje.

Základ všeho je abstrakce. Rozebereme quest na prvočinitele. Co k takovému questu potřebujeme?
1) Questgiver - někdo, kdo má problém, který chce řešit
2) Konflikt - problém
3) Rozuzlení - co se stane po vyřešení konfliktu

Konflikt můžeme rozebrat jako:
a) příčinu - z čeho konflikt vzniknul
b) strany - mimo questgivera může být zapojeno i pár dalších lidí nebo skupin
c) řešení - odstranění příčiny, soupeřících stran, nebo questgivera

Rozuzlení - co nastane po vyřešení konfliktu (může nastat i víc případů)
i) odměna - všichni jsou spokojeni
ii) další konflikt
iii) transformace - najednou je problém něco jiného
iv) všechno je jinak - questgiver lhal, odměna nebude, nastane další konflikt, padouch je hrdina...

V praxi tak můžeme mít:
(postava) má (konflikt), protože (konflikt - příčina). Ve hře je ještě (strana), taky má (konflikt). Dá se s tím udělat (x,y,z).

Takže:
Fanda má hlad, protože vyschnul potok a nemůže si nachytat ryby. Ve hře je ještě Lojza, který potřebuje vodu na svůj mlýn. Dá se s tím udělat:
- nakrmit Frantu
- přinutit Lojzu, aby neodkláněl na svůj mlýn
- zařídit Frantovi práci v Lojzově mlýně za stravu a nocleh
- zabít Frantu a vzít si jeho věci

Podle stejné šablony dáme dohromady taky třeba:

Fanda je zamilovaný do Růži. Ve hře je ještě Lojza, kterému se Růža také líbí. Dá se s tím udělat:
- rozmluvit to jednomu z nich
- pomluvit jednoho z nich před Růžou
- unést Růžu a nechat je, ať se předvedou
- souboj při východu slunce


(pokračování příště)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů