Dark sorcery RPG

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Dark sorcery RPG

Příspěvek od York »

Diskuse o zvažovaném RPG zasazeném do prostředí hry Sorcerer: A Strategy Card Game.
Sammael píše:Hraci su v RPG Carodejovia, kazdy primarne zo svojej unikatnej pokrvnej linie ktora prameni zo staryh pohanskych Bohov. Cize to bude sorcery heavy zalezitost. Mal by tam byt prvok temna alebo cokolvek co negativne vplyva na postavy. Postavy maju mnozstvo nepriatelov ako je napriklad inkvizicia, polujuca na carodejov alebo napriklad iny carodejovia - odvrhnuty miesanci alebo taktiez bastardi. Co postavy vlastne maju robit...
Postavy musia odlozit svoje odveke spory a nevrazivost (toto riesi karetna hra) za jednym spolocnym ucelom... bojovat proti hrozbe ekh-razif - Prvych sluzobnikov a prvorodenym bytostiam starych Bohov. Ktory sa "narychlo povedane" vratili zo zatratenia aby pokracovali v tom preco ich stary Bohovia stvorili a zaroven zatratili... prelievat krv, prinasat ludsku obetu a sirit strach. Tieto bytosti su pomerne oslabene z navratu a dlhovekeho exilu a tak ziskavaju moc polovanim na carodejov.
Se slibovaným příkladem magického duelu to nebude tak jednoduché. Tvoje hra totiž má několik vlastností, které dost výrazně ovlivní vyznění a potažmo i mechaniky, které by ho měly implementovat.

:arrow? Asi nejdůležitější bod je, že v té strategické karetní hře čarodějové nebojují osobně. Cílem hry není zabít protivníka, cílem je porazit ho v bitvě.

:arrow? S tím souvisí to, že se bojuje prostřednictvím vysummoněných minionů. Jestli jsem to četl správně, tak mohou být 4 na každém bitevním poli, takže celkem až 12 minionů na hráče. A každý minion v každém kole hry útočí (byť se tedy pak zranění přerozděluje najednou, takže to, který minion na co konkrétního útočí, je abstrahované).

Z těchle dvou bodů plyne, že hráčské postavy v té strategické karetní hře jsou čarodějové-generálové. Předpokládám, že v RPGčku si to asi představuješ jinak - potíž ale je, že to pak úplně jinak vyzní. Nehledě na to, že těžko můžeš porazit protivníka, který má takovouhle moc, aniž bys bojoval podobnými prostředky. Respektive můžeš být assassin s nadliskými schopnostmi a všechny ty miniony prostě obejít a dostat se nepřátelskému mágovi přímo na tělo, ale to je asi tak jediná varianta, která mě napadá.

Druhá věc je, že když bude hráčů víc, tak v režimu "generálové velící armádám minionů" si to vyloženě říká o nějaký "chain of command", tj. někdo by tomu všemu měl velet.

Samořejmě to neznamená, že by čarodějové nemohli dělat i jiné věci, než velet armádám minionů. Mohou třeba hledat ztracená kouzla a grimoáry, aby získali víc moci. Mohou soupeřit o vliv v rámci svého klanu. Získávat mocné magické artefakty. Ale když dojde ke střetnutí s jiným mocným čarodějem, tak si prostě nedokážu představit kouzelnický duel třeba ve stylu Harryho pottera - museli by se nejdřív probojovat přes ty armády smrtelně nebezpečných minionů, které povolá druhá strana, aby k nějakému skutečně osobnímu střetnutí došlo.

Z toho důvodu si nejsem jistý, jestli má smysl sepisovat příklad osobního magického duelu. Respektive teda takhle: Jedna z možností, jak k tomu přistoupit, je abstrahovat od jednotlivých útoků minionů a toho, co vydrží a popsat celou bitvu jako magický souboj. Nad tím se ještě zkusím zamyslet.

edit: Spolupráce byla ukončena.
Naposledy upravil(a) York dne 28. 12. 2015, 20:00, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od eerieBaatezu »

To zní jak Pokémon.

Mág bude mít různé své skilly, ale na bojišti budou minioni.
Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od Sammael »

Ono je pravda, ze minioni su neoddelitelnou sucastou karetnej hry. Ale pokemona z toho rozhodne nechcem. Vyvolanie companiona vsak ano s tym nevidim ziaden problem. No v carodejovi postavy nebudu zdaleka na urovni carodejov z kartovky tam sa stretavaju doslova high end sorcereri. Navise brany do limba mozu byt uzavrete koli tomu aby ekh razif neziskavali na sile. Proste nieco ako state of emergency. Sorcerery su na hranici reality a limba odkial vyvolavaju minionov, resp umoznuju im prekrocit hranicu. Svet je plny takychto bytosti ktore boli takto povolane. Cize postavy vedia narazit aj na zaujimave monstrozne npc. To, ze by sa hranice tak casto neprekracovali by znamenalo, ze by hraci mohli v krajnom pripade povolat miniona ako svojho stupenca, to maximalne.

CO sa tyka suboja tak si to skor predstav ako suboj v constantinovy alebo dressden files. ROzne spinave triky, ritualy a zbrane ked dochadza energia. Nezabudaj, ze na gulku do hlavy ktora nieje zastavena staci aj revolver :-)

Pozeraj nato ako na hororovku popripade grim gaslamp fantasy, nie ako na firebally a zdobene roby.

EDIT: Predstavujem si to doslova ako constantina alebo dressden, popripade zaklinac. Proste postavy idu po stopach ekh razif. Hladaju ich utociska a bojuju s ich kultistami a stupencami. Prerusuju rozne vyvolavacie ritualy. Ekh razif maju kopu stupencov a ritualistov, ktory sa im snazia vratit na sile. Carodejovia sa tomu snazia zabranit. Plus na carodejov globalne poluje nova inkvizicia a samozrejme iny carodejovia ktory nesuhlasia s unifikaciou za jednym ucelom. Alebo proste neznasaju vas rod.

Nepriatel moze byt carodej ktory ignoruje embargo a prekacovanie hranic.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od OnGe »

York píše:Postavy musia odlozit svoje odveke spory a nevrazivost (toto riesi karetna hra) za jednym spolocnym ucelom... bojovat proti hrozbe ekh-razif - Prvych sluzobnikov a prvorodenym bytostiam starych Bohov. Ktory sa "narychlo povedane" vratili zo zatratenia aby pokracovali v tom preco ich stary Bohovia stvorili a zaroven zatratili... prelievat krv, prinasat ludsku obetu a sirit strach. Tieto bytosti su pomerne oslabene z navratu a dlhovekeho exilu a tak ziskavaju moc polovanim na carodejov.
Tohle mi nepřipadá jako moc nosné téma s ohledem na to, co by jako měli hráči dělat. Respektive, jediné co z toho tak nějak trčí je "tak jo, co jsme si to jsme si, teď půjdeme vytlouct ty oškliváky". Což je tak trochu nic moc. Dalo by se to točit okolo dohadování a intrikaření (tj. ta fáze odkládání odvěkých sporů a nevraživosti), kdyby na to byly podmínky. Dalo by se to točit okolo lovení těch potvor (není jich ještě moc, ale jestli jsou dost hrůzostrašné a mají nějaké zajímavé slabiny, tak by lov na potvoru mohl vystačit na jednu hru). Nebo by to mohlo být o tom, jestli je větší stvůra to, co vylezlo z limba, nebo ten setapouch, se kterým to máme potírat.

Každopádně by to chtělo nejdřív se trochu rozmyslet, co že se vlastně v tom RPG bude dělat, protože to dost určuje, jak by se to mělo hrát a s tím i jakými mechanikami. A asi těžko to může být to, co v kartách.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od Sammael »

Suhlasim Onge. Rozhodne nesmieme brat ako uplne nosny prvok karetnu hru. To nas zavedie niekam kam rozhodne nechceme. Sme uplne na zaciatku a tak sa stale mame moznost rozhodnut ktorym smerom sa chceme uberat. Osobne si myslim, ze setting carodeja ma vela priestoru na rozne temy a konflikty.

Vobec sa nebranim tematu intrig alebo ako pises doslova lovu.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od York »

OnGe píše:Každopádně by to chtělo nejdřív se trochu rozmyslet, co že se vlastně v tom RPG bude dělat, protože to dost určuje, jak by se to mělo hrát a s tím i jakými mechanikami. A asi těžko to může být to, co v kartách.
Jo, s tím mám taky docela problém. Obzvláště proto, že sorcereři v té taktické karetní hře očividně nejsou ani trochu hodní hoši - nějak si nedokážu představit, jak někdo, kdo vyvolává démony (btw to, že povolaní minioni pak zůstávají v našem světě je hodně zajímavá poznámka), půjde třeba pomáhat nějakým obyčejným vidlákům, nebo tak něco.

Stejný problém je s tou hororovostí. Sorcereři jsou, ve smyslu Argonantových rozborů, zcela zjevně strašidla a nikoliv ti, kdo by se jich měli (a měli důvody) bát. Hrát za strašidlo samozřejmě může být zajímavé, ale nebude to imho horor.

Možná by mohlo zajímavé pojmout to z opačné stránky - nebyla by to hra o sorcererch, ale o obyčejných lidech, kteří proti kruté bezohlednosti sorcerorů a jejich minionů bojují. Možná při tom sami objeví, že i oni mají magické nadání a bude na nich, jakým způsobem ho využijí*. V zásadě by to mohlo fungovat i s tou myšlenkou probuzení návratu sorcererů-antediluviánů - mohlo by to být trochu o tom, jak přesvědčit nebo zmanipulovat mladší sorcerery, aby se přestali prát mezi sebou a postavili se jim.

* A navíc by to celkem sedělo k nižšímu power levelu hráčských postav a k tématu experimentování s magií, která sice přináší velkou moc, ale za velkou cenu.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od Sammael »

Mam v testovani jednu adventure karetku pojednavajucu o inkvizitoroch. Resp lovcoch carodejov. Su to ludia ktory nemaju ziadnu carodejnu moc, avsak su trenovany na boj s carodejmi. Lovia ich a poluju na nich. Mnohokrat bojuju so svojim dusevnym zdravim. Musia ale ostat silny a pouzivat rozne ochranne pripravky ci elixiry. Mozno by to mohlo byt zaujimave tema pre RPG. Avsak tu hraci nevedia pre zmenu ziadne cary.

Ad Sorcereri - Rozjhodne sa nejedna o dobrakov. Sustredia sa na vlastne zaujmi.

EDIT: V adventure karetke inkvizitor hraci navstevuju rozne miesta ako napriklad nekropolu v Kahire, kde poluju na nekromancera z linie Stupencov Usira. Finale vyvrcholi v kongu kde bojuju s hadimi ludmi.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od York »

Sammael píše:Mam v testovani jednu adventure karetku pojednavajucu o inkvizitoroch. Resp lovcoch carodejov. Su to ludia ktory nemaju ziadnu carodejnu moc, avsak su trenovany na boj s carodejmi. Lovia ich a poluju na nich.
To zní dobře. Bylo by tam pěkné dilema, které z těch zel je horší a jestli je přípustné dočasně se spolčit s menším zlem proti většímu.
Sammael píše:Mnohokrat bojuju so svojim dusevnym zdravim. Musia ale ostat silny a pouzivat rozne ochranne pripravky ci elixiry.
Proč? Co je té příčetnosti zbavuje? Já bych naopak od inkvizitorů čekal silnou víru v boha a život ve víře, že bojují za dobrou věc. To mi moc jako důvod k zešílení nepřijde.
Sammael píše:Avsak tu hraci nevedia pre zmenu ziadne cary.
Možná někteří z nich to nadání mají a úporně se brání tomu, aby podlehli pokušení ho používat? Slyší našeptávání starých bohů? To už by důvod k troše insanity mohl být.
Sammael píše:Ad Sorcereri - Rozjhodne sa nejedna o dobrakov. Sustredia sa na vlastne zaujmi.
Právě proto mi přijdou spíš jako antagonisti.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od Sammael »

Zopar zbrani ktore vyuzivaju inkvizitori:

Obrázek

Je tu ochranny amulet/ Ucho sidhe - umoznujuce pocut hlasy mrtvych / Revolver / Elixir na ochranu mysle.

Obrázek

Sekacik :-) , Britva Sweeneyho Todda, Roba inkvizitora a maska harlekina na zahnanie zlych duchov.

A nakoniec obrazok toho zaporaka o ktorom som pisal.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Sammael dne 12. 8. 2015, 13:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od Sammael »

Možná někteří z nich to nadání mají a úporně se brání tomu, aby podlehli pokušení ho používat? Slyší našeptávání starých bohů? To už by důvod k troše insanity mohl být.
:clap:
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od York »

Inkvizice má taky nejspíš pevnou strukturu a své akce koordinuje. To by dalo hře pevný rámec, postavy by dostávaly konkrétní úkoly.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od York »

A ještě nástřel, jak by mohlo fungovat to pokušení:

Každé použití magické schopnosti by vyvolalo silné nutkání k úlitbě starým bohům skrze spáchání nějakého zvěrstva. Šlo by tomu dočasně odolávat, ale postavu by to úsilí oslabovalo. Jediná možnost, jak se zase dostat "do normálu" by byla to opravdu udělat. Bylo by pak na hráči, kde a za jakých okolností nějaké zvěrstvo spáchá, případně jak si to vysvětlí (třeba někde mimo civilizaci, nebo v rámci své "inkvizitorské" práce, atp.).

Sorcereři by byli prostě ti, kdo tomu už dávno podlehli (nebo tomu ani nikdy nezkoušeli odolávat) a všechno, co dělají, je vlastně úlitba starým bohům (i když si to ten sorcerer už nejspíš ani neuvědomuje). Z toho pak pramení jejich obrovská moc?
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od Sammael »

S tym suhlasim. Je to predsalen inkvizicia. Netreba zabudat, ze to v 19 storoci cirkev nemala tak jednoduche. Takze inkvizicia to nema az tak lahke. Uz to nieje otom, ze dieta ukaze na susedovu zenu a ta skonci v ten vecer na hranici alebo v rieke.

Inkvizitorov nemam vobec prehlbenych do detailov je to len vzdialena tema v settingu sorcerera. Pri adventurke som povrchne nacal temu a sustredil sa pochopitelne na mechaniky. Cize je tu vela priestoru na prehlbenie temy a som ochotny ulozit k ladu tuto kartovu adventuru. V pripade, ze sa nam pekne rozbehne tvorba a zameranie na inkvizitorov.

Ad Sorcerery: Ide skor o druh ktoremu v zilach koluje krv starych Bohov, rovnako tak v genoch. To im dava unikatne schopnosti. Oni nemaju volbu ani moznosti, su to co su. Mozu sa tomu branit a nikdy to nedat najavo, ale to sa podari len zriedkakomu ak vobec.

Hlas starych Bohov je uplne ina vec hodna novej temy. Dokonca by som povedal, ze aj Ekh-razif by mohli mat istu korumpujucu moc ktora by nabadala inkvizitorov k uzitiu carodejnej moci. Bol by to suboj ci sa obetovat za dobro veci...
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od York »

Ok, takže slibovaný příklad, jak by mohl vypadat souboj v poslední verzi systému, podle kterého dlouhodobě hraju. Je to skoro plná varianta obsahující poměrně hodně možností hráčských rozhodnutí, dají se z toho případně jednotlivá pravidla ubrat (až se to nakonec zredukuje na něco jako dračákový boj, kde se hází každé kolo stejně a rozdíl hodů je přímo zranění).

Ten systém je poměrně abstraktní v tom, že věci jako "příprava finty" můžou znamenat různé věci podle situace a podle toho, jak to hráč popíše. Nedají se v tom tedy dělat věci jako "powers" z DnD 4e, kde má válečník (trochu zveličeně řečeno) padesát druhů seků mečem a každý má jinou mechanickou interpretaci. Pokud bys tedy chtěl mít nějaké karty schopností a podobně, měly by to být schopnosti, které hráči dají možnost dělat něco nad rámec běžných možností - třeba chodit po hladině vody, nikoliv věci, o které se může s trochou snahy pokusit každý (třeba seknout někoho mečem).

I přes to si myslím, že má smysl, aby ses na to podíval, protože právě těch dost možností rozhodování, kterou mechanickou variantu použít, z toho dělá poměrně dost taktickou záležitost (bez potřeby herního plánu), takže by to mohlo hráčům deskovek sednout.


Postavy

Jonathan Bailey
Boj zblízka 4 - Sekáček
Výdrž 4
Kondice 8
Těžká zbroj - snižuje zranění o 2

Charles O'Brien
Boj zblízka 2 - hůl
Výdrž 2
Vůle 4
Kondice 8

Kouzla:
Exorcismus 4
Očištění mysli
- stojí 1 bod vůle, zlomí nečisté síly ovlivňující jednu osobu.

Michelle Sullivan
Střelba 4 - dvě pistole
Boj zblízka 3 - meč
Výdrž 3
Kondice 8
Lehká zbroj - snižuje zranění o 1


Protivník

Oberon's confidant
Nebezpečnost 6
Kondice 14
Výdrž: neúnavný (přímo zvyšuje kondici)
Chapadla - dosah jako hůl
Těžká zbroj - snižuje zranění o 2

Schopnosti:
Aura strachu 8
- 1x za boj, uděluje postih -1 za každé 2 body Přesahu


Situace

Skupina tří inkvizitorů už dlouho sleduje nebezpečného démona, jednu z Oberonových stvůr. Nyní se jim konečně podařilo připravit na něj léčku, nalákali jej stopou čerstvé krve. Jen invizitor Charles O'Brien ví, jestli byla skutečně zvířecí, jak sám tvrdí...

Hrozivý démon se vynořil zpoza záhybu cesty. Z jeho nelidské tváře shlíží pět krutých očí, ze zad mu roste změť chapadel.
Průběh bojového kola: Nejdříve všichni oznámí své záměry (mohou je libovolně upravovat), poté se všechny vyhodnotí. Na pořadí vyhodnocení nezáleží, účinek všech akcí se projeví až od dalšího kola.

Akce se vyhodnocují tak, že každá strana hodí Rys + 1k6 a výsledky se porovnají. Rysem může být dovednost (třeba Boj zblízka), Nebezpečnost (jak nebezpečný je tento protivník pro někoho s odopovídající dovedností), nebo hodnocení kouzla.

Kdo má víc, vyhrál dané kolo konfliktu. Při rovnosti výsledků uspěli (zasáhli) oba.

1. kolo

Záměry:
Michelle má pečlivě zamířeno. Útok zahajuje ranou z pistole.
Jonathan se na démona vrhá z pahorku, kolem nějž cesta zahýbá.
Charles se probírá z hlubokého soustředění a zvučným hlasem pronáší slova exorcismu. Jen on sám ví, jakou cenu za to bude muset později zaplatit.
Pokud někdo stráví alespoň jedno kolo přípravou své následující akce a popíše, jak to dělá, získá bonus +2 k hodu v následujícím kole. V naší situaci inkvizitoři útočí s překvapením - démon o nich sice věděl, ale nevěděl přesně, kde jsou a kdy se na něj vrhnou. Postavy měly dost času se připravit (zamířit, soustředit se na seslání kouzla, najít si vhodnou pozici k prvnímu útoku) a budou si tedy v prvním kole počítat bonus +2, démon se připravit nemohl, protože nevěděl na co.

Pokud má někdo v dané situaci vhodnější výzbroj, počítá si bonus +1 k hodu.
Vyhodnocení:
Démon není zcela překvapený, protože útočníky cítil. V prvním kole používá svou Auru strachu. Padne mu 3, s hodnocením aury je to dohromady 11.

Michelle má zamířeno, bude si tedy počítat bonus +2 za přípravu. Dále si počítá bonus +1 díky výhodě za zbraň (ona zbraň má, démon ne). Střelbu má 4, celkem tedy 6. Na 1k6 jí padlo 4, dohromady 11. Démon hodil stejně. To znamená, že Michelle nedokázala zcela překonat strach a její střela démona jen škrábla - kule se odrazila od jeho těžké zbroje. Ani mu ale nepodlehla, v dalších kolech tedy na ní nebude mít vliv.
Při sesílání kouzel je možné získat bonus k hodu za použití bodů vůle. Použití 1 bodu vůle dá bonus +1, použití tří bodů vůle dá bonus +2, za 6 bodů vůle je bonus +3. Když vůle dojde, tak je stále možné kouzlit, ale bez bonusu.


Speciální pravidlo pro tuto hru: Za každé kouzlo, ať už posílené vůlí nebo ne, bude muset postava později udělat nějaké zvěrstvo (zabít nevinného, někomu ošklivě ublížit, atp.)


Charles do exorcismu dává všechno. Používá 3 body Vůle a získává tak bonus +2. Další +2 má za předchozí důkladné soustředění. Spolu s Exorcismem 4 a hodem na kostce 5 má dohromady 13. Přehodil tedy démona o 2. Rozhodne se, že se nebude snažit démona zranit, místo toho mu oplatí stejnou mincí a vyvolá v něm strach z hněvu božího. Démon si tedy nadále bude počítat postih -1

Jonathan se na démona řítí z prudkého svahu. Bude si počítat +2 za přípravu a výhodnou situaci a bude si také počítat výhodu za zbraň - chapadla by sice dávala výhodu démonovi díky svému dosahu, v tomto kole se ale démon spoléhá na svou magickou schopnost. Na kostce mu padne 1 (ouch), s Bojem zblízka 4 je to dohromady 8. Démon má proti němu 11, Jonatthan tedy nedokázal překonat nepřirozený strach vyvolaný démonovou nadpřirozenou aurou. Přesh o 5 znamená, že si Jonatthan po zbytek boje bude počítat postih -1 na všechny hody.


2. kolo

Záměry:
Charles používá svou schopnost Očištění mysli, aby Jonathana zbavil nepřirozeného strachu.
Jonathan sbírá poslední zbytky kuráže a pouští se s démonem do boje. Nejraději by se soustředil na obranu, ale neudělá to - dénon by jej pak mohl obejít a ohrozit tak jeho druhy.
Michelle odolá nutkání stisknout i druhou spoušť a raději si opět pečlivě zamíří. Má jen dvě rány, chce je tedy využít co nejlépe. Modlí se, aby to Jonathan ustál.
Démon řve bolestí, zásah exorcismem nebyl sice příliš vážný, ale zasáhl přímo jeho nečistou duši. Jeho chapadla se sápou po Jonathanovi.

Vyhodnocení:
Charlesova akce automaticky uspěje, protože mu v ní nikdo nebrání. Jonathan si tedy od příštího kola už nebude počítat postih za nepřirozený strach.
Na míření také není třeba házet.
Jonathan se pouští do křížku s démonem. Počítá si postih -1 za auru strachu a výhodu ve zbrani má tentokrát démon, protože jeho chapadla mají mnohem větší dosah a ohrožují Jonathana ze všech stran. Na kostce mu padne 6, s Bojem zblízka 4 má tedy celkem 9.
Vítěz střetu (tedy vzájemného hodu dvou protivníků) má několik možností, co může udělat:
1) Pokud to odpovídá charakteru útoku, může protivníkovi nadělit krátkodobý postih. Obvykle je to postih -1 za každé dva body Přesahu. Příkladem takové schopnosti je právě Aura strachu nebo třeba Exorcismus použitý k vyvolání strachu z božího hněvu.
3) Pokud vítěz popíše, jak to dělá, může vytvořit dočasnou převahu nad nepřítelem rovnou hodnotě přesahu. Může dokonce určit, kdo z té převahy bude těžit. Pokud ten, kdo z převahy těží, v bezprostředně následujícím kole zasáhne cíl, proti kterému má převahu, přičte si hodnotu převahy ke svému přesahu.
4) Pokud je přesah 6 nebo vyšší a vítěz dokáže popsat, jak to udělá, tak je možné útočníka vyřadit z boje. Takto je možné například shodit poraženého do propasti, pokud se bojuje na její hraně, a podobně. Pokud vítěz nemá žádnou možnost, jak uvěřitelně poraženého vyřadit, nemůže tuto možnost využít. Je možné využít získanou Převahu a vytvořit tak přesah 6 a více postupně v několika kolech.
5) Vítěz může poraženému udělit zranění. Zranění je rovno přesahu, snižuje se ale za zbroj poraženého (o 1 za lehkou zbroj, o 2 za těžkou) a za případné použití Výdrže. 1 bod výdrže sníží zranění o 1, 3 body výdrže jej sníží o 2, 6 bodů jej sníží o 3. Ztráta výdrže představuje zadýchání, dočasný otřes a podobně.
Pokud poražený utrpí zranění za 6 nebo více jednou ranou, je vyřazený. Opět je možné využívat převahu k získání většího přesahu a tedy k vážnějšímu zásahu.

Poslední možnost, jak někoho vyřadit, je ubrat mu všechny body kondice.
Démon si hází svou Nebezpečnosti 6 a počítá si +1 za výhodu ve zbraních a -1 za Charlesův exorcismus. Na kostce mu padne 2, celkem má tedy 8. Jonathan jej tedy s velkým štěstím přehodil o 1. Rozhodne se vytvořit výhodnou situaci pro Michelle, která bude v příštím kole střílet. (Snažit se démona zranit by v tomto případě bylo zbytečné, rána by neprošla démonovou zbrojí).


3. Kolo

Záměry:
Jonathan nadále blokuje démonovi cestu a dotírá na něj.
Michelle střílí.
Charles je vyčerpaný (spotřeboval všechny své body vůle). Mohl by sice dál používat exorcismus bez bonusů za vůli, ale neodváží se - cena, kterou by za to musel zaplatit později, mu za to nestojí. Rozhodne se tedy využít toho, že inkvizitoři mají nad démonem převahu a oběhnout ho zezadu. V tomto kole tedy připravuje fintu.

Vyhodnocení:
Jonathan už si nepočítá postih za strach, výhodu ve zbrani má ale stále démon. Na kostce mu padlo 2, celkem tedy 6.
Démon si hází svou nebezpečností 6 s postihem -1 za Charlesům exorcismus. Na kostce mu padne 5, celkem 10. Nepokouší se ale zranit, místo toho jeho chapadla Jonathana pevně uchopí a démon získává čtyřkovou Převahu.

Michelle má zamířeno (+2) a díky Jonathanově akci v předchozím kole má jedničkovou převahu (ta se nepřičítá k hodu, ale až k Přesahu v případě, že zasáhne). Má také výhodu ve zbrani, protože střílí na dálku a démon ji na tuto vzdálenost nemůže ohrozit. Na kostce jí padne 4, celkem 9.
Démon se brání svou nebezpečností 6 s postihem -1 za Charlesům exorcismus. Na kostce mu padne 1, celkem 6.
Michelle tedy zasáhla s Přesahem 3, spolu s Převahou vytvořenou Jonathanovou akcí v minulém kole je to 4. Démon má těžkou zbroj, je tedy zasažen za 2 body kondice.
Charlesovi nikdo v přípravě finty nebrání, není tedy co vyhodnocovat.


4. Kolo

Záměry:
Jonathan je ve vážných potížích. Pokud jej démon znovu přehodí, bude to bolet! Zcela určitě se tedy v tomto kole soustředí na obranu. I přes to se ale rozhodne trochu riskovat a místo aby se snažil se z chapadel prostě vymotat a dostat se od démona co nejdál, udělá přesný opak - pokusí se mu dostat co nejvíce na tělo. V tomto kole tedy každopádně neútočí, ale počítá si bonus na obranu pouze +1. Když se úspěšně ubrání, bude mít v příštím kole bonus +2 za fintu.
Michelle už nemá z čeho střílet. Nabíjení by zabralo moc dlouho, místo toho tedy tasí meč a vrhá se do boje na blízko.
Charles vidí, že má Jonathan namále. Rozhodne se mu pomoci.
Kdokoliv se kromě útočné akce a přípravy finty (tedy získání bonus +2 za přípravu do dalšího kola) může vzdát svého útoku a soustředit se na obranu. V tom případě má dvě možnosti:
1) Plná obrana: plně se soustředit na obranu, pak si počítá bonus +2 k hodu na obranu.
2) Proaktivní obrana: pokusit se v rámci obrany dostat do výhodné pozice k útoku. V tom případě si počítá jen +1 k hodu na obranu, pokud ale úspěje (hodí stejně nebo více než protivník), v dalším kole si počítá bonus +2 k hodu stejně, jako kdyby si akci celé kolo připravoval).

Obrana spolubojovníka:
Kdokoliv se může vzdát svého útoku v daném kole a bránit někoho jiného, pokud je v situaci, kdy to dává smysl. Ten, koho brání, si pak na obranu může započítat lepší z výsledků svého hodu a hodu toho, kdo ho brání.
Vyhodnocení:
Démon chce samozřejmě dorazit Jonathana, nad kterým má momentální Převahu. Stále si počítá postih -1 za Charlesův exorcismus. Stále má také proti Jonathanovi výhodu ve zbrani. Na kostce mu padne 5, celkem má tedy 11.
Jonathan si počítá bonus +1 za proaktivní obranu. Na kostce mu padne 2, celkem tedy 7. Ouch.
Naštěstí se jej ale pokouší bránit ještě Charles, který má bonus +2 za fintu připravenou v minulém kole. Ani Charles ani Démon nemají výhodu ve zbrani, hůl má zhruba stejný dosah jako démonova chapadla. Charlesovi padne 4, dohromady tedy 8. To je více, než kolik hodil Jonathan, bude se tedy počítat výsledek Charlesovy obrany. I jeho však démon přehodil s přesahem 3. Spolu s převahou vytvořenou v minulém kole je to dohromady přesah 7, což by normálně znamenalo vyřazení z boje, ale Jonathan má těžkou zbroj a démon momentálně nemá žádnou možnost, jak jej ohrozit, aniž by zbroj hrála roli. Nezbývá mu tedy, než dál budovat svou převahu a riskovat, že se z ní Jonathan v příštím kole dostane, nebo jej zranit. Rozhodne se pro zranění.
Jonathanovi tedy hrozí zranění za 5 bodů kondice. Rozhodne se spálit 3 body Výdrže a snížit tak zranění o 2, takže bude zraněn jen za 3. I tak si ale od příštího kola bude počítat postih -1 za zranění.


5. Kolo

Záměry:
Démon už toho začíná mít tak akorát. Ten malý človíček před ním už měl být dávno roztržený vejpůl. Vyrazí kupředu, tlačí na Jonathana celou svou vahou a nutí jej překotně ustupovat. V tomto kole tedy neútočí, připravuje fintu.
Jonathan se nevzdává a stále na démona dotírá sekáčkem.
Michelle přibíhá k démonovi, rozhodne se ale zatím neútočit, využít toho, že se démon plně věnuje Jonathanovi a dostat se mu do zad.
Charles dělá to samé jako Michelle, protože je mu jasné, že v přímém střetnutí není pro démona rovnocenný soupeř.

Vyhodnocení:
V tomto kole se vyhodnocuje pouze Jonathanův útok. Počítá si postih -1 za zranění. Na kostce mu padne 4, celkem 7.
Démon má proti Jonathanovi výhodu za zbraň a postih -1 za Charlesův exorcismus. Na kostce mu padne 2, celkem tedy 8. Jonathanovi to tedy nevyšlo, ale nebude zraněn, protože démon jej v tomto kole neohrožuje.


6. Kolo

Záměry:
Démon útočí na Jonathana s bonusem +2 za připravenou fintu.
Jonathan se opět snaží o proaktivní obranu. Chce před jeho útokem uskočit stranou a pak jej seknout do boku.
Charles a Michelle útočí s bonusem +2 za připravenou situaci.

Vyhodnocení:
Jonathanovi padlo 2, s Bojem zblízka 4, bonusem +1 za proaktivní obranu a postihem -1 za zranění je to celkem 6.
Démonovi padlo 6, s nebezpečností 6, postihem -1 za exorcismus a bonusem +2 za přípravu je to celkem 13 - ouch podruhé, přehodil Jonathana o 7. Opět to není okamžité vyřazení z boje, protože Jonathan sníží zranění o 2 za svou těžkou zbroj a o další 1 bod za poslední 1 bod Výdrže. Připíše si tedy další 4 body zranění, celkem ztratil 7 bodů kondice. Znamená to pro něj postih -2 za zranění a je velice blízko vyřazení.

Michelle hodí 5, s bonusem +2 za přípravu a Bojem zblízka 3 je to celkem 10.
Démon proti ní hodí 1, s nebezpečností 6, postihem -1 za exorcismus a bonusem +1 za výhodu ve zbrani je to celkem 7. Michelle se rozhodne, že si priti démonovi vytvoří trojkovou převahu - vyběhne mu po zádech a chystá se mu zabodnout meč do krku.

Charles hodí také 5, s bonusem +2 za přípravu a Bojem zblízka 2 má celkem 9.
Démon se proti němu brání hodem 2, s nebezpečností 6, postihem -1 za exorcismus má celkem 7. Charles se rozhodne vytvořit dvojkovou převahu pro Michelle - vzpříčí hůl démonovi mezi nohama a ztěžuje mu tak pohyb.


7. Kolo

Záměry:
Démon se i přes vážné ohrožení ze strany Michelle nezastavuje a dál se žene na Jonathana.
Jonathan tentokrát už nic neriskuje a zcela se soustředí na obranu.
Michelle se chystá využít své převahy.
Charles se bojí o Jonathanův život, proto se rozhodne ještě pro jedno kouzlo. Důkladně se soustředí, aby stálo za to (připravuje fintu).

Vyhodnocení:
Démon má proti Jonathanovi Nebezpečnost 6, postih -1 za exorcismus a bonus +1 za výhodu ve zbrani. Padne mu 5, celkem má tedy 11.
Jonathan se brání hodem 3, s Bojem zblízka 4, postihem -2 za zranění a bonusem +2 za plnou obranu má celkem 7. Démon zasahuje s přesahem 4, po odečtení 2 bodů zranění za Jonathanovu těžkou zbroj je to tedy zásah za 2 body kondice a Jonathan je vyřazen, protože ztratil celkem 9 bodů kondice.

Michelle hází 6, s Bojem zblízka 3 je to celkem 9.
Démon se brání hodem 2, s Nebezpečností 6, postihem -1 za Charlesův exorcismus a bonusem +1 za výhodu ve zbrani je to celkem 8.
Michelle tedy těsně zasahuje a díky převaze, kterou v minulém kole vytvořila spolu s Charlesem, má celkem přesah 6. To ale bohužel stále nestačí na vyřazení, protože démon má těžkou zbroj. Michelle se místo toho rozhodne zoufale riskovat: Dvěma rychlými švihy meče vytvoří démonovi na hlavě znamení kříže - vytváří tak převahu pro Charlese, který se v dalším kole chystá seslat exorcismus.


8. Kolo

Záměry:
Jonathan je vyřazený.
Démon se vztekle ohání po Michelle.
Michelle od něj odskakuje a soustředí se na obranu.
Charles dokončuje exorcismus.

Vyhodnocení:
Démon útočí na Michelle hodem 5. S Nebezpečností 6, postihem -1 za exorcismus a výhodnou ve zbrani je to celkem 11.

Michelle se brání hodem 3. S Bojem zblízka 3 a bonusem +2 za plnou obranu je to celkem 8. Je tedy zasažena s přesahem 3 a démon ji chce zranit. 1 bod zadrží její lehká zbroj, další bod sníží za 1 bod Výdrže a chapadla ji tedy lehce škrábnou za 1 bod kondice.

Charles na seslání exorcismu hází 3. S bonusem +2 za přípravu a hodnocením kouzla 4 má celkem 9.
Démon na obranu hází 4. S Nebezpečností 6 a postihem -1 za předchozí exorcismus má celkem 9.
Jedná se tedy o zásah s přesahem 0. Normálně by nic neudělal, ale tentokrát má Charles šestkovou převahu díky akci Michelle v předchozím kole. Dohromady má tedy přesah 6 a exorcismus ignoruje démonovu zbroj, takže přesah stačí na vyřazení! Znamení kříže vyryté do démonovy kůže Michelliným mečem se rozžhaví doběla a démon padá k zemi v pekelných bolestech.
Naposledy upravil(a) York dne 14. 8. 2015, 00:41, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dark sorcery RPG

Příspěvek od OnGe »

tl;dr

Jinými slovy: hrozně zdlouhavý a roztahaný, čísla zleva/zprava... těch osm kol by bylo na reálný čas kolik? Hodina?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů