[PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
K těm intrikám se dostanu podrobněji při rozboru dané části hry
Přízeň vladyky je dobrá otázka - včera jsem nad tím sám přemýšlel:)
Základem je poměr mezi prestiží/ silou hráče a vladyky...pokud by přerůstal vladykovi přes hlavu,tak ho fakt nemá rád:)
Druhý ukazatel je poměr mezi stejným indikátorem u všech hráčů jednoho vladyky...vladyka pomáhá spíš slabším právě proto,aby mu nikdo přes hlavu nepřerostl....tento ukazatel lze ovlivnit dárky a naopak dluhy...
Proto bude třeba důležité,když hráč získá možnost postavit kamenný kostelík,zda jej postaví u sebe nebo u vladyky...
Wild West s tou pumou máš obecně pravdu,ovšem má to být stále hra,simulátor historie by byl sice taky zajímavý,ale na to ambice nemám:) navíc jak lov,tak chov šelem se vyskytoval již dříve...
Přízeň vladyky je dobrá otázka - včera jsem nad tím sám přemýšlel:)
Základem je poměr mezi prestiží/ silou hráče a vladyky...pokud by přerůstal vladykovi přes hlavu,tak ho fakt nemá rád:)
Druhý ukazatel je poměr mezi stejným indikátorem u všech hráčů jednoho vladyky...vladyka pomáhá spíš slabším právě proto,aby mu nikdo přes hlavu nepřerostl....tento ukazatel lze ovlivnit dárky a naopak dluhy...
Proto bude třeba důležité,když hráč získá možnost postavit kamenný kostelík,zda jej postaví u sebe nebo u vladyky...
Wild West s tou pumou máš obecně pravdu,ovšem má to být stále hra,simulátor historie by byl sice taky zajímavý,ale na to ambice nemám:) navíc jak lov,tak chov šelem se vyskytoval již dříve...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Přiznám se, že v nějaké úspěšné zakonční tohohle počinu nevěřím, ale ten proces mě zajímá. Možná až nezdravě moc. Vallune, piš sem něco
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
O víkendu jsem hrál King of Dragon Pass, což je dost určující hra...chvílemi i premýšlím,v čem přesně je má představa jiná... První poznatek je,že nesmí být tak nepřehledná,ubude válčení,přobude kooperace...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Vallun, už si niečo čítal o Red Aegis? V staršom Drakkare som o tom napísal malý článok. Hra samotná ešte nevyšla, ale mne to dosť pripomína tvoju predstavu...
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Díky za tip...jinak projekt nespí, střádám nápady dál a konzultuji to s kamarádem webdeveloperem...
EDIT: jako ano, určitá podobnost, v propojení RPG a budovatelské strategie by tam byla. Ale tím to končí. Red Aegis se mi zdá dle Tvého popisu mnohem abstraktnější, přetažený (od pravěku po kosmický věk, pro Erua proč?) a příliš modernistický (střídání vypravěčů - i když obdobnou mechaniku jsem taky zvažoval, že nejúspěšnější z vesnických pánů by byl v dalším věku vladykou - základní hodnotící mechanika by mohla platit nadále, jen nevím, zda by bylo dost obsahu)
EDIT: jako ano, určitá podobnost, v propojení RPG a budovatelské strategie by tam byla. Ale tím to končí. Red Aegis se mi zdá dle Tvého popisu mnohem abstraktnější, přetažený (od pravěku po kosmický věk, pro Erua proč?) a příliš modernistický (střídání vypravěčů - i když obdobnou mechaniku jsem taky zvažoval, že nejúspěšnější z vesnických pánů by byl v dalším věku vladykou - základní hodnotící mechanika by mohla platit nadále, jen nevím, zda by bylo dost obsahu)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Kdyby ses z titulu nějakého šíleného zkratu rozhodl pro GameMaker:Studio, tak napiš. Poslední dva roky se v tom vrtám...
"Understanding is not required. Only obedience."
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
A mohl bys mi o tom říct více? neznám to vůbec...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
V podstatě jde o program, ve kterém může začít tvořit hry každý i bez zkušeností s programováním. Kéž bych na něj byl narazil dřív. Podobně jako je Unity nejkratší cestou k tvorbě 3D her, v Game Makeru se nejsnáze dělají 2D hry. Prototypují v něm hodně designéři, kteří nemají na programování "buňky".
Systém funguje pro úplné začátečníky tak, že se přetahují ikonky funkcí do eventů objektů (hráče, nepřátel, tlačítek). Když děláš složitější hry, začne být ikonkový systém nepřehledný, takže je začneš nahrazovat kódem, až v něm nakonec děláš úplně všechno.
Většina lidí v tom dělá hopsačky -ty jsou nejjednoduší, ale není problém v tom udělat vpodstatě cokoliv, když se s tím trochu naučíš. Pro rady chodím na http://www.forum.velkejchytrak.cz/, není tam moc velký provoz, ale těch pár lidí, co jsou ochotní poradit, se vždycky najde.
Game Maker se dá stáhnout zdarma zde http://yoyogames.com/studio. Bohužel, profesionální verze s pokročilými funkcemi je už placená. Také moduly pro jiné systémy než windows (včetně html5 modulu) se musejí dokoupit zvlášť, ale myslím, že není problém najít někoho, kdo už daný modul má a mohl by ti hru vyexportovat, když už bys ji jednou vytvořil...
Systém funguje pro úplné začátečníky tak, že se přetahují ikonky funkcí do eventů objektů (hráče, nepřátel, tlačítek). Když děláš složitější hry, začne být ikonkový systém nepřehledný, takže je začneš nahrazovat kódem, až v něm nakonec děláš úplně všechno.
Většina lidí v tom dělá hopsačky -ty jsou nejjednoduší, ale není problém v tom udělat vpodstatě cokoliv, když se s tím trochu naučíš. Pro rady chodím na http://www.forum.velkejchytrak.cz/, není tam moc velký provoz, ale těch pár lidí, co jsou ochotní poradit, se vždycky najde.
Game Maker se dá stáhnout zdarma zde http://yoyogames.com/studio. Bohužel, profesionální verze s pokročilými funkcemi je už placená. Také moduly pro jiné systémy než windows (včetně html5 modulu) se musejí dokoupit zvlášť, ale myslím, že není problém najít někoho, kdo už daný modul má a mohl by ti hru vyexportovat, když už bys ji jednou vytvořil...
"Understanding is not required. Only obedience."
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
osobne by me spise zajimal koncept, tj. to "co" nez "jak"? uz je to nejak sesumirovane?
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Nějaký pokrok?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Zatím moc ne:( Moc práce a článek do Drakkaru, kde čekám na pr...a střádám dílčí nápady...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Teď teprve jsem na tohle téma narazil. Zkoušel ses podívat na Pendragon a některé dodatky k Ars Magice (hlavně Lords of Men, Art and Academe)? Pendragon obzvlášť má celý podsystém na budování vlastního domova, který je jen slabě propojen s hlavní hrou.
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 20. 1. 2016, 20:26
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Ahoj všem, jak už jsem ti Vallune odepisoval v emailu .. ještě hodím pár informací sem pro všechny spíše po technologické stránce, protože k tomu tu zatím moc informací není.
Ber to prosím jako doporučení od někoho, kdo si vývojem onlinovky právě prochází .. taky jsem zkoušel různé pomocné nástroje .. k ničemu to nevedlo a rád bych ti ušetřil ztracený čas.
- Zapomeň na Unity (to slouží pro 3D hry a vůbec se to nehodí na hru v tomto stylu
- Pokud nemá jít jen o testovací projekt ale je to míněno vážně, zapomeň i na Game Maker, protože v tom napogramujeěš klienta. Rozuměj tu aplikaci do prohlížeče co zobrazuje svět, ale k onlinovce potřebuješ taky server, a TAM ve skutečnosti celý ten svět žije, server musí s klientem komunikovat, řešíš synchronizace dat a podobně. K tomu ta data musíš ukládat do databáze a to efektivně .. A moje zkušenost z 10 let programování je taková, že každý nástroj jako je třeba Game Maker ti jednu práci usnadní, ale dalších 10 zkomplikuje. Možná tam je nějaká jakási podpora pro multiplayer ale dřív nebo později narazíš na něco, co "to neumí" a ztratíš víc času, než co ti celý Game Maker ušetřil. Neznam ho do detailu, ale jsem si tím na 99% jistej.
- Pokud se nechceš dočkat situace "hmm tak tohle v mém nástroji nejde udělat" pak se to musí udělat v základních programovacích jazycích.
- To že si tam můžeš něco "naklikat" .. zapomeň rovnou, naklikat jde kravina typu Flappy Birds, Angry Birds a různí další Birds, naklikat jde i tisíc klonů "Tower defense" ale funkční onlinovku nenaklikáš, ta se musí naprogramovat - obzvlášť pokud jde o hru kde výraznou roli hraje matematika a složitější simulační funkce - to nejde naklikat, to se musí naprogramovat. U toho "klikání" je další nevýhoda nepřehlednosti v případě komplikovanější aplikace. Opět jen pro orientaci serverová část Darkenlightu má cca 30.000 řádků kódu rozdělených do asi 250 souborů - představ si těch 30.000 řádků v podobě nějakého "grafu který se dá naklikat" .. vznikne z toho chaos ve kterém se nikdo nevyzná.
- Abych byl i trochu pozitivní, tak dnešní webové technologie jsou mnohem přívětivější než před 5 neřku-li 10 lety. Dneska máš možnost přimo pro prohlížeče programovat komunikaci se serverem, můžeš do nich vykreslovat grafiku a to relativně snadno a rychle. Relativně vůči tomu jak to bylo dřív.
Jak už jsem ti napsal do emailu, pokud rád ti poskytnu jakékoliv informace ohledně programování webových aplikací, ale nečekej procházku růžovým sadem. Není to tak, že si ráno vymyslíš "ve hře by se mohlo dát dělat tohle" a večer to máš hotové.
Ber to prosím jako doporučení od někoho, kdo si vývojem onlinovky právě prochází .. taky jsem zkoušel různé pomocné nástroje .. k ničemu to nevedlo a rád bych ti ušetřil ztracený čas.
- Zapomeň na Unity (to slouží pro 3D hry a vůbec se to nehodí na hru v tomto stylu
- Pokud nemá jít jen o testovací projekt ale je to míněno vážně, zapomeň i na Game Maker, protože v tom napogramujeěš klienta. Rozuměj tu aplikaci do prohlížeče co zobrazuje svět, ale k onlinovce potřebuješ taky server, a TAM ve skutečnosti celý ten svět žije, server musí s klientem komunikovat, řešíš synchronizace dat a podobně. K tomu ta data musíš ukládat do databáze a to efektivně .. A moje zkušenost z 10 let programování je taková, že každý nástroj jako je třeba Game Maker ti jednu práci usnadní, ale dalších 10 zkomplikuje. Možná tam je nějaká jakási podpora pro multiplayer ale dřív nebo později narazíš na něco, co "to neumí" a ztratíš víc času, než co ti celý Game Maker ušetřil. Neznam ho do detailu, ale jsem si tím na 99% jistej.
- Pokud se nechceš dočkat situace "hmm tak tohle v mém nástroji nejde udělat" pak se to musí udělat v základních programovacích jazycích.
- To že si tam můžeš něco "naklikat" .. zapomeň rovnou, naklikat jde kravina typu Flappy Birds, Angry Birds a různí další Birds, naklikat jde i tisíc klonů "Tower defense" ale funkční onlinovku nenaklikáš, ta se musí naprogramovat - obzvlášť pokud jde o hru kde výraznou roli hraje matematika a složitější simulační funkce - to nejde naklikat, to se musí naprogramovat. U toho "klikání" je další nevýhoda nepřehlednosti v případě komplikovanější aplikace. Opět jen pro orientaci serverová část Darkenlightu má cca 30.000 řádků kódu rozdělených do asi 250 souborů - představ si těch 30.000 řádků v podobě nějakého "grafu který se dá naklikat" .. vznikne z toho chaos ve kterém se nikdo nevyzná.
- Abych byl i trochu pozitivní, tak dnešní webové technologie jsou mnohem přívětivější než před 5 neřku-li 10 lety. Dneska máš možnost přimo pro prohlížeče programovat komunikaci se serverem, můžeš do nich vykreslovat grafiku a to relativně snadno a rychle. Relativně vůči tomu jak to bylo dřív.
Jak už jsem ti napsal do emailu, pokud rád ti poskytnu jakékoliv informace ohledně programování webových aplikací, ale nečekej procházku růžovým sadem. Není to tak, že si ráno vymyslíš "ve hře by se mohlo dát dělat tohle" a večer to máš hotové.
Re: [PC hra] Vallunův šílený nápad - Procurator Nobilitae
Ten čas ale letí, za chvíli tu máme výročí! Pokoušíš se o něco, budeš se o něco pokoušet, nebo už je to jen to tu ozvěna z hlubin propadliště dějin?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti