Hit Points

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od boubaque »

V naší kamapani ze Středozemě (zápisy tady na fóru, ale není to pro tuhle diskusi tak podstatné) jsme vzali pro pravidla Příběhů Impéria trochu upravený systém zranění z Fate Core, a kdyby se to ještě trochu upravilo, mohlo by být, co hledáš, jestli tě dobře chápu:

V zásadě má každá postava nějaké "stressboxy", což jsou v podstatě krátkodobé HP, které se celkem rychle mažou/dobíjejí. Ale není jich moc (my je máme rozdělené na Tělo a Vůle, přičemž dohromady jich je 7). A pak jsou Následky, které mají hodnotu několika stressboxů, jsou dlouhodobé (je potřeba delší odpočinek a nějaká péče) a mají dvojí účinek - působí jako fikční omezení (když mám vykloubené rameno, nemůžu používat ruku se štítem, např.) a zároveň jsou to aspekty, které může vyvolat protistrana.

Záleží samozřejmě na systému, který použiješ, ale dalo by se to imho předělat i do klasických her typu DnD. Prostě omezený, malý počet klasických HP, a k tomu možnost brát si následky místo škrtání HP. Ty následky můžou být volné (pojmenují se podle fikce, když si je člověk vezme), můžou být dané obecně pro všechny postavy a monstra (např. odzbrojený, bezvládná ruka, nepohyblivý apod.), anebo je můžeš definovat pro každou postavu a monstrum zvlášť jako součást bestiářového zápisu.

Co očekávám, že to udělá, je to, že to nebude jen "útočím" (resp. i kdyby bylo, tak to aspoň generuje nějaké popisy následků) a že se budou hráči třeba snažit vnutit soupeři nějaký konkrétní následek, protože pro ně bude fikčně výhodný apod.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Hit Points

Příspěvek od Log 1=0 »

eerieBaatezu píše: 19. 7. 2017, 11:43
To je právě celé to paradigma; to není žádné bojové střetnutí, combat as war není o vyvažování encounterů.
Tak proč vadí tohle nevyvážené střetnutí? Družina na 10-12 level dle těch HP narazí v lese na jednoho gnolla. V CaS nemá ten chudák nejmenší šanci. V CaW může taktizovat. Pro něj nejlepší by bylo se boji úplně vyhnout, dá se tedy na útěk. Postavy ho můžou pronásledovat, pokud např. nechtějí aby o nich gnollové věděli, jinak je lépe neriskovat, kdo ví kam by je mohl nalákat. Pokud ho pronásledovat budou, musí taktizovat lépe. Např. nalákat je do močálu, kde zná každý kámen, ale postavy si musí při každém pohybu a zásahu házet záchranu proti uvíznutí v blátě/napití se bahnité vody (ztráta životů). To pak stačí na ně z úkrytu něco házet a za chvíli mají všichni bláto až za ušima, a místo pronásledování se spíš snaží neutonout. Nebo mohou hráči sami něco vymyslet. A vida, už taktizují!

Pokud se to PJ nechce vymýšlet, tak moc nechápu, ale budiž. Pak prostě musí házet na družinu vytuhlé nestvůry (nebo velké počty nestvůr), a taktizovat musí hráči. Pokud by efekt červené královny, který tohle nutně vygeneruje, rušil výhody sandboxu, tak lze udělat sandbox jen ze silných nestvůr. Že je to blbost? No, ale ona je blbost požadovat, aby mohli hráči potkat kohokoli, a zároveň to byla výzva na prvním i dvacátém levlu. To popírá ono z nuly hrdinou, když by pro postavy byly výzva pořád tytéž věci.

A pokud chceš DnD-like hru bez tohohle efektu, tak prostě hraj omezený rozsah úrovní. Nebo si vymysli house-rule. Ono je to celé o tom, že mít dost vyhraněné a často drhnoucí preference, a nedělat house-rule je blbost.

EDIT: A samozřejmě v PPJ jsou mechanická vyjádření úrazů, šílenství a podobných krávovin, kdyby je někdo chtěl.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od ShadoWWW »

eerieBaatezu: Přiznej se, že ty toužíš po tomhle. :-)=
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hit Points

Příspěvek od eerieBaatezu »

Hele mě ty HP začínají štvát. Jak určujete, co se stalo, když někdo přijde o HP?
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Jerson »

Nemůžu sloužit, jsem HP free od 1997.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Quentin »

eerieBaatezu píše: 17. 10. 2019, 22:55Hele mě ty HP začínají štvát. Jak určujete, co se stalo, když někdo přijde o HP?
https://www.youtube.com/watch?v=ZmInkxbvlCs :)

Děláme drobná zranění. Vyjma toho, co srazí nepřítele pod 0, které je smrtelné a brutální. Není to rocket science (?).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hit Points

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 18. 10. 2019, 09:11Děláme drobná zranění. Vyjma toho, co srazí nepřítele pod 0, které je smrtelné a brutální. Není to rocket science (?).
A v jakém rulesetu?
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Quentin »

Dračák a všechny edice D&D*. Jiné hry s Hpčkama jsem asi nehrál.

Beru to tak, že Hpčka jsou jen počítadlo, které hlídá, kdy jsi prohrál/vyhrál a dojde na killing blow. Důvody, proč je musíme popisovat close & personal jako zranění jsou 1) aby se hit lišil v popisu od missu 2) protože je doplňujeme léčením, tak ať to není moc disociované. Ale jejich hlavní funkce je ten konflikt protáhnout, aby se našlo víc místa na různé decision points (už je čas na ústup? Ten má málo, nedorazíme ho? etc.), takže na tom popisu tolik nesejde.

*vždy ovšem pouze úrovně 1-7, protože od 30+ hpček to začne být zdlouhavé a/nebo trapné k popisování.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hit Points

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 18. 10. 2019, 10:15Dračák a všechny edice D&D*.
Tohle je dost podstatné, protože je zásadní rozdíl v tom, zda si vyléčíš 1 hp za den, nebo všechny hp přes noc.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hit Points

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nějak se mi začínají líbit soubojáky typu DrD+, kde vím, co se stalo. Ty abstraktní HP mi lezou na nervy. Chci vědět, co je úbytek sil, co je bodnutí mezi žebra, co je popálení od fireballu.

Jerson má sice recht, že některé systémy nijak nereflektují vůli bojovat, ale tomhle je IMO na straně hráčů v jejich kompetenci, co se týče postav a na straně PJ, co se týče monster. To, že se soubojování změnilo v mlácení se až do konce, je prostě blbej play-style a pramení z toho, že zmizelo házení na morálku. Ale i tak to může šéfovat PJ fiatem, jako to dělají hráči u postav.

Přemýšlím, jak udělat nějaký dobrý poměr složitost/účtařina versus konkrétní výsledky.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Quentin »

eerieBaatezu píše: 18. 10. 2019, 10:19Tohle je dost podstatné, protože je zásadní rozdíl v tom, zda si vyléčíš 1 hp za den, nebo všechny hp přes noc.
To má význam pro průběh dobrodružství, ale už ne moc pro popisování hitů do HP. Ve 4e je samozřejmě popisuješ něžnější a v odnd je krvavější, ale to je tak všechno.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: Hit Points

Příspěvek od Elric »

eerieBaatezu píše: 18. 10. 2019, 10:31 Přemýšlím, jak udělat nějaký dobrý poměr složitost/účtařina versus konkrétní výsledky.
Již bylo vymyšleno.
http://svetdracaku.markyparky.cz/index. ... %9Bn%C3%AD
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hit Points

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 18. 10. 2019, 10:33To má význam pro průběh dobrodružství, ale už ne moc pro popisování hitů do HP. Ve 4e je samozřejmě popisuješ něžnější a v odnd je krvavější, ale to je tak všechno.
Jakto? Když se vyléčí všechno přes noc, tak to těžko bude cokoliv kromě úbytku sil. Naproti tomu vyléčit 1 hp za den můžeš popsat jako modřiny a škrábance, ale furt těžko jako zranění.
Takže postava může mít jen jedno lehké zranění?
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hit Points

Příspěvek od Sosacek »

Ve freeformu nebo "fiction heavy" hrach mas detailni vysledky. V heavy simulacnich systemech mas detailni vysledky.

Jenom ve hrach, kde mas veci nejak napul abstraktni, se na detailni vysledky nehodi.
But nobody came.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hit Points

Příspěvek od eerieBaatezu »

Sosacek píše: 18. 10. 2019, 10:43 Ve freeformu nebo "fiction heavy" hrach mas detailni vysledky. V heavy simulacnich systemech mas detailni vysledky.

Jenom ve hrach, kde mas veci nejak napul abstraktni, se na detailni vysledky nehodi.
Hehe, tohle je zajímavý. Oba extrémy dávají konkrétní výsledky, ale střed nikoliv.


Mě třeba začíná naprosto udivovat, že v DnD je při zásahu dračím dechem nebo fireballem jedno, zda je člověk nahej nebo navlečenej v plný zbroji. Zda má štít, nebo nemá. Mi to přijde na takové úrovni WTF, že ani nevím, jak na to reagovat. $lol$ Celej ten systém mi začíná připadat padlej na hlavu.

edit: V 5e jsem našel feat, kde když jste dobrej se štítem, máte bonus na save! Hurá.
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 18. 10. 2019, 10:55, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti