Hit Points

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Hit Points

Příspěvek od Arten_CZ »

Pepa píše:Otázka zní: Kdo má rozhodnout o tom, jestli bude medvěd zastrašen a uteče? Pravidla (pomocí nastavení nějakých čísel) nebo GM (aka GM fiat)?
Na tuhle otázku jsi ale už dávno položil odpověď a to výběrem pravidel, dle kterých hrajete (nebo rozhodnutím je změnit, pokud je situací, které pravidla neřeší tak, jak chcete, příliš).
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hit Points

Příspěvek od York »

Arten_CZ píše:Na tuhle otázku jsi ale už dávno položil odpověď a to výběrem pravidel, dle kterých hrajete.
To bych neřekl. Zrovna tohle je u většiny her soft rule, tedy pouze doporučení.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hit Points

Příspěvek od eerieBaatezu »

@Arten_CZ: Však tu celou dobu píšu o tom prvním přístupu.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od ShadoWWW »

Otázka zní: Kdo má rozhodnout o tom, jestli bude medvěd zastrašen a uteče? Pravidla (pomocí nastavení nějakých čísel) nebo GM (aka GM fiat)?
Kostky!
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Hit Points

Příspěvek od Pepa »

Odpovědi se mi líbí, ale ještě než se do nich pustím, tak se zeptám: Jak byste tu situaci (zahánění polárního medvěda pochodní) řešili v DrD 1.6. (tam se to totiž stalo)?
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Hit Points

Příspěvek od vzteklina »

Pepa píše:Odpovědi se mi líbí, ale ještě než se do nich pustím, tak se zeptám: Jak byste tu situaci (zahánění polárního medvěda pochodní) řešili v DrD 1.6. (tam se to totiž stalo)?
Kdybych to mermomoci chtěl, tak třebas tak, že přiřadím pochodni parametry solidní (nebo velmi dobré) zbraně a "zásahy" zastrašovacím útokem počítal jako stínová zranění. Po "zabití" by se medvěd dal na ústup.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Quentin »

Nevěděl jsem, jestli psát do tématu o oldschoolu nebo sem, ale snad je to jedno :)

Dvě otázky:

Proč se vlastně Hpčka nahazují?

Mám jen dvě vysvětlení. Buď je to jen proto, aby postavy neměli stejná čísla, čistě jen z estetického a simulačního hlediska - lidi prostě nevydrží stejně. Nebo je to zakotvené v té filosofii společně s '3d6 in order', že máš hrát s tím, co ti padne, protože je to zábavná výzva.

Ve výsledku pak není třeba mít povolání barbara, žoldnéře a zloděje, protože bohatě stačí fighting-man s různě nahozenýma životama. Když máš 40hp, tak tě to motivuje k riskantnějším bojům, máš větší odvahu, časem i bloodrage, protože velké boje jsou zábava a plynule se stáváš barbarem. Zatimco, když ti padně 12hp, tak přirozeně hraješ opatrněji, chceš se vyhnout bojům, občas musíš lhát a plížit se, abys přežil, a přirozeně se přepneš do zloděje.

Nic lepšího jsem nevymyslel. Co myslíte vy?
Reakce mejch hráčů jsou stejné jako '3d6 in order' někdo má rád, že ho postava překvapí, někdo nesnáší, že mu hra kazí snahu hrát konkrétní character concept (není nic smutnějšího než paladin, co má na třetim lvlu 5hp)

Jak je nahazujete ve vašich hrát?

Na minulé hře jsme hlasovali o změně nahazování hp. Varianty byly

a) žádná změna; na každé úrovni +d8/d6/d4, jak to padne, tak to padne
b) to samé, ale na každém lvlu přehazuješ všechny kostky (pokud nepřehodíš stávající maximum, tak se ti nic nepřidá)
c) tabulkové životy bez nahazování (Na začátku se zvedají rychle, kolem pětky se to zpomalí a zvedá pomaleji)
d) žádné nahazování, na prvnim max hp a na každým dalším (pod)průmer (fighter 8+4+4+4+...)
e) Na každym lvlu přehazuješ všechno (viz b), ale od určité úrovně se přestanou přidávat kostky a přičítá se pouze +1 (např cap na lvl 3 znamená, že na prvnim hážeš d8, na druhym 2d8, na třetim 3d8, na čtvrtym 3d8+1, na pátym 3d8+2...)

Nakonec zvítězila, alespoň pro stávající postavy, varianta e) s capem na čtvrtém lvlu. Ale počítám, že budeme dál hledat jiné řešení.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od ShadoWWW »

Proč se vlastně Hpčka nahazují?
IMHO Pozůstatek minulosti, kdy bylo v kurzu všechny statistiky určovat náhodně. Ale i dnes se najdou fanoušci tohoto přístupu, i když je jich nejspíš menšina.

Jak je nahazujete ve vašich hrát?
Nenahazujeme. Bereme průměrnou hodnotu.
Ve výsledku pak není třeba mít povolání barbara, žoldnéře a zloděje, protože bohatě stačí fighting-man s různě nahozenýma životama
Ještě jsem neviděl C&L hru, kde by bylo povolání určeno jen životy. Různé životy různých povolání hrají v C&L systému jen zanedbatelnou, velmi doplňkovou roli.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Bajo »

Nikde jsem na oficiální vysvětlení nenarazil ale hádám že to bude mix toho simulačního (všichni nejsou stejní) a hard-core (pracuj s tím co ti náhodně vyšlo). Důsledkem vzniká v pozadí filosofie že je umění dobře hrát s tím co dostaneš, ne co si vybereš (proto taky byly požadavky na povolání, aby sis nemohl vzít co chceš, ale podle toho jak dobře ti to padlo). Otázka je, jestli to byl původně záměr designu, nebo to až vyplynulo.

Na druhou stranu, v nějakém fóru (asi dragonsfoot) jsem myslím četl ,že Gygax měl později houserule, že pokud má postava méně životu než kolik je alespoň 50% max Hp x level, mohl to hráč přehodit. To by spíše navozovalo dojem, že ty simul. tendence byly primární motivace než ten úplný hard-core.

Taky možná prostě házení kostkou byla větší zábava a napětí. Ona tehdy se ta filosofie více subjektivně blížila tomu, že "je potřeba, aby ti to dobře padlo" pokud chceš být "dobrý hráč" a prostě když sis hodil dobrou postavu, tak jsi byl machr. Ale tohle už je spíš můj dojem.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od ShadoWWW »

Bajo: Můžu osobní otázku? Všiml jsem si ve tvém podpisu, že hraješ AD&D 1e. Proč nehrajete AD&D 2e?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Bajo »

Jednak jsem k němu došli od retroklonů (od basic pravidel). Jednak vyšel reporint který se jednoduše sháněl a jednak je to trochu osekanější než 2E a stále asi přetrvává částečně ten původní motiv z toho basicu mít ty pravidla spíše v té jednodušší variantě. Ani všechno v tom AnD 1E nepoužíváme.

Edit: Teď mi došlo že k 2E taky vyšel reprint, tím pádem ten argument padá, jsem se právě vyvrátil $D
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od ShadoWWW »

Vy máte přímo tištěný reprint? A to je už nějaká limitovaná/sběratelská nová edice?

Taky jsme kdysi začínali Basicu. Kvůli jednoduchosti a úvodnímu solo dobrodružství. Na AD&D 2e jsme přešli až později kvůli settingům, AD&D 1e jsme přeskočili.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Bajo »

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od ShadoWWW »

Jo, to byl super kauf. Myslím, že ty reprinty budou časem hodně cenné. Wizardi je udělali vskutku v prémiové kvalitě se vším všudy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hit Points

Příspěvek od Bajo »

Jo, vzhledem ke kvalitě byly celkem za pusu. Jak normální pravidla.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů