S&W/odnd houserules

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

ShadoWWW píše: 4. 4. 2017, 14:23 Pokud si hráč dá zázemí akolyty a povolání tuláka a pak si namaxuje Moudrost a dá si Kvalifikaci do Náboženství, tak ano, bude mít lepší Náboženství než kdejaký klerik. Bude to sice velmi podprůměrný zloděj/vrah, ale na učené disputace o bozích bude expert. A hráč to tak chtěl, takže OK. Klerik totiž v DnD není žádný učený religionista, ale šampion vyvolený bohy, obdařený božskou mocí a kouzly, což ten tulák není. A pomocí svých kouzel se ten klerik může dostat i ke znalostem, co ten tulák nemůže. Ale rozhodně nejde o standardního tuláka (viz můj předchozí post). Musel toho hodně obětovat a za to se dostal, kam chtěl.

V DnD zkrátka fungují i nestandardní buildy. Všichni nemusí být elfové kouzelníci, hobiti zloději a trpaslíci válečníci.
Za prvé nevím, proč pořád píšeš sem?!

Za druhé, ne nebude to podprůměrný zloděj, protože expertize se vztahuje na víc skillů, ne jen na jeden, takže bude dobrej zloděj a lepší na religion než Cleric.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od ShadoWWW »

No to právě nebude, ale to bys viděl z těch deníků, kdybys je udělal.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Sosacek »

eerieBaatezu píše: 4. 4. 2017, 14:45Za prvé nevím, proč pořád píšeš sem?!
Taky nevim, ale je to asi lepsi, nez kdyby mel ban jako Sirien a York mu ho pomahal obchazet.

Pockej, ty myslis thread, ne rpgforum, co?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

Ahoj holky, nějak mě už neuspokojuje expení, které poslední rok používáme.

Docela se mi zamlouvá přístup, že maximální level je 10. S tím, že z první na druhou úroveň potřebujete jedno sezení, z druhého na třetí dvě sezení, z třetího na čtvrté tři sezení a tak dále, až k celkovým 45ti sezením na desítku, což odpovídá jednomu roku pravidelného hraní.

Zároveň se mi hnusí rozdávání zkušeností za docházku, takže to chce ta sezení roznásobit třeba deseti (dvaceti, stem, whatever) jako potřebné zkušenosti a vymyslet, jak a za co se budou získávat. Rozhodně by v tom mělo hrát roli překonávání překážek, aby to reflektovalo úspěchy a "zkušenosti" postav, ale určitě by neurazil i nějaký roleplay/genre reward.

Třeba DCC má 1-4 xp za každý encounter (kde encounter je libovolná překážka). Ani nevím, jestli to udělují po každé takové scéně nebo na konci sezení. A ani nevím, jestli bych chtěl, aby zkušenosti zdržovali přímo při hře. Ale je to slušný příklad vyloženě challenge driven expení.

Osobně se mi docela líbí BW-like hlasování na konci. Jeden hráč, jako největší taktik, dostane bonus XP, největší herec dostane bonus XP, apod.

Ale to už jen plácám.

Někdo nějaké nápady?

Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od ShadoWWW »

My jsme už před dvěma roky přešli na milníky a to se mi zamlouvá nejvíc.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

ShadoWWW píše: 12. 9. 2017, 22:07 My jsme už před dvěma roky přešli na milníky a to se mi zamlouvá nejvíc.
Nevím, jestli si pod tím nepředstavuju něco jiného než ty, ale vesměs mi to přijde jako XP za docházku.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od ShadoWWW »

Ani ne. Spíš to připomíná ten tvůj systém
z první na druhou úroveň potřebujete jedno sezení, z druhého na třetí dvě sezení, z třetího na čtvrté tři sezení a tak dále, až k celkovým 45ti sezením na desítku, což odpovídá jednomu roku pravidelného hraní.
Ale jinak je to ofiko systém 5E (jeden z možných ;)). Že při návrhu dobrodružství si uděláš hrubé milníky, v jaké fázi dobrodružství (buď časově, nebo událostně) by postavy měly být na té které úrovni. A pak to přiděluješ na základě toho flow, což je obvykle přirozenější pro gradaci příběhu než klasický systém XP.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

Quentin píše: 12. 9. 2017, 21:55 Ahoj holky, nějak mě už neuspokojuje expení, které poslední rok používáme.
Nelíbí se ti to z pozice hráče nebo GMa?
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 12. 9. 2017, 21:55 Ahoj holky
Když o tom tak uvažuju, při frekvenci hraní lidí, co chodí do práce a musí dělat spousta dalších kravin, bych klidně hrál jeden level za sezení. I kdyby se lidem podařilo sejít každý týden, což se právě často nepovede, by to pořád bylo od první na dvacátou (tedy celá progrese, nikoliv pouze na desátou) za 5 měsíců, což je až až. (Reálně tak 7 až 8.)
Když si navíc vezmu, že by lidi třeba chtěli zkusit jiná povolání, jiné buildy, tak mi to nepřijde nijak přehnané.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 14. 9. 2017, 09:16 Když o tom tak uvažuju, při frekvenci hraní lidí, co chodí do práce a musí dělat spousta dalších kravin, bych klidně hrál jeden level za sezení. I kdyby se lidem podařilo sejít každý týden, což se právě často nepovede, by to pořád bylo od první na dvacátou (tedy celá progrese, nikoliv pouze na desátou) za 5 měsíců, což je až až. (Reálně tak 7 až 8.)
Když si navíc vezmu, že by lidi třeba chtěli zkusit jiná povolání, jiné buildy, tak mi to nepřijde nijak přehnané.
My jsme v minulé kampani narazili na opačnej problém - moc brzo jme měli postavy na hodně vysokých "úrovních", takže pak dlouho nebylo kam růst. Tu kampaň jsme ovšem hráli dva roky.

Kromě toho si myslím, že zrovna s tímhle nastavením Quentin problém nemá a kdyby měl, úprava by byla triviální. Kromě toho když to bude "level za sezení", tak tam pořád nebude ta odměňovací a motivační funkce (level dostatneš ať uděláš co uděláš). Ne, že by byla nutná, ale máloco dokáže motivovat tak, jako expy (nebo obecně progress charu), takže je tak trochu škoda to nevyužít.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Asi máme jinou mentalitu. Nepotřebuju hráče k ničemu motivovat expama.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 14. 9. 2017, 11:26 Asi máme jinou mentalitu. Nepotřebuju hráče k ničemu motivovat expama.
To není otázka potřeby GMa motivovat hráče, to je otázka hráčského zážitku. Dobře nastavený Effort/Reward systém může generovat dobrý pocit ze hry (a když je nastavený špatně, tak to naopak může vést k frustraci a podobně). Ten samozřejmě můžeš vytvářet i jinak (zábava s přáteli, dramatický příběh, emočně silné okamžiky, atd.), ale je to prostě jedna možnost navíc, kterou, jak už jsem říkal, je do jisté míry škoda nevyužít.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

York: Z pozice DMa, protože mi ty questy přijdou hrozně arbitrární. Někdy se třeba sejdeme až ve čtyři odpoledne, kecáme, grilujeme, ke hře se dostaneme v sedm a v deset končíme a ve výsledku jsme zahráli pár bezvýznamných roleplay scén, jednu důležitější scénu a jeden velký combat, ale quest jsme nedokončili. Odejít bez expů je takové meh, ale rozsekávat každý královský quest na pět vesnických je taky divné.

EB: Lvl za hru je moc rychlej. Dnd "funguje" hlavně od 3. do 7. úrovně a po desítce se rozpadají skoro všechny edice, takže rozhodně není kam spěchat. A když už bych se chtěl vzdát uvěřitelnosti a/nebo motivace, které mi expy přináší, tak bych raději šel do milestone systému jako Shadowww než do levelů za docházku.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

Čéče pokud vám to rewardování expů za plnění questů funguje, tak bych to pokud možno neměnil. Ono to totiž dá hře strukturu a motivuje to hráče snažit se ty questy opravdu plnit.

Možná bych to upravil tak, že expy pořád budou za plnění questů, ale quest bude mít i menší milestony, ne nutně dané předem. Na konci sešny, nebo na začátku další, si můžete udělat recap a vyjmenovat věci, které družinu posunuly ke splnění questu. "Zjistili jsme, kdo sem pašuje ty drogy. Sejmuli jsme zvěda a našli u něj důležitej dopis. Domluvili jsme si místo na lodi." Za každý z nich bych dal nějaké expy - menší, než za splnění questu, ale něco přece. Mělo by to ještě víc podpořit tu questovou strukturu a mohlo by to pomoc i s plněním questů, protože to zrekapituluje to důležité.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nevím, co jsou expy za docházku. Expy stejně člověk dostane, jen když přijde. A pokud přijde, tak hraje, čili za to pak dostane expy.

Asi jde o to, že lidi, se kterejma hraju, považujou za hlavní odměnu přímo to, že hrajou, a ne to, že nakonec dostanou expy. Nemám hráče, co si jdou pasivně odsedět hraní, nebo jak to říct. Proto mi ani nesedí to motivování hráčů k něčemu. Je to asi taky tím, že nehrajeme zas tak často, dycky do toho někomu něco přijde, takže to není "až odehrajeme tenhle quest, tak dostaneme hafo expů", ale "jó, jdeme odehrát quest".
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů