S&W/odnd houserules

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

Sos: Přidáno k refreshi:
Vyškrtneš jméno z Knihy Zášti.
Vysvětlení: Trpaslicí těžko nesou křivdy a zradu. Viníka zapisují do klanové knihy zášti, kde zůstane dokud není mrtev nebo jeho dluh zplacen. I vyškrtané knihy zášti se ovšem archivují.

Ecthelion: Přidáno:
Runa tajemství
Předmět, cesta či dveře s touto runou jsou ostatním rasám nenápadné a snadno přehlédnutelné. Mizí, když ji použiješ jinde.
Začínám to uměle nerfovat. Možná jsem z runopisce měl udělat plnohodnotné povolání :-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

K tomu konfliktu Řád vs Chaos: Kdybych to tak chtěl hrát, asi by mi nejvíc vyhovovala představa, že Řád je prostě víra v tradici, zažité hodnoty a v dědičné právo, zatímco Chaos je přesvědčení, že každý má právo jen na to, co si dokáže urvat a silou udržet.

Takže v říších Řádu na trůn po zesnulém králi nastoupí jeho nejstarší syn a věrní rytíři za něj bez váhání položí život. V říších Chaosu se po smrti vládce (dost pravděpodobně násilné) strhne krutý boj o moc a kdokoliv bez váhání zradí, pokud to pro něj bude výhodné - ne ale nutně pro to, že by byl zlý, ale protože zradu považuje za přirozený nástroj, jak docílit toho, aby vládnul ten nejschopnější.
Naposledy upravil(a) York dne 31. 10. 2014, 20:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Bifi »

Quentin píše:Jak řešíš inteligentní bytosti? Lidi jsou neutrální a mohou si vybrat, ale co třeba orci, elfové, kněží nebo čarodějové?
No dá sa to samozrejme vztiahnuť na mágiu - clerical je Lawful, arcane je Chaotic. Mágia môže byť darom od semibožských bytostí a ak sa staneš Neutrálnym, vzdávaš sa jej. Viem si tiež predstaviť, že rasy, kultúry či komunity to ťahá k jednému z dvoch princípov: elfovia by boli Chaotickí (podobne ako u Andersona Faeries), orkovia tiež. Ale závisí. Kľudne jedno elfské knieža môže chcieť vybudovať Zákonný a silný elfský štát. V zásade to Zákonné spoločnosti ťahá k fašizmu, byrokracii a odľudšteniu, Chaotické spoločnosti k rozpadu na klany a rody, k radikálnej meritokracii (určovaniu pozície jednotlivca v spoločnosti na základe dosiahnutých osobných úspechov namiesto rasy, kasty a pod.), mafiánskym štruktúram a pod. Čo sa trocha podobá Yorkovmu nástrelu, ale on v tom má viac moralizovania.
BTW Krapet to připomíná Supernatural
Myslíš album od Santanu?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Bifi píše:Yup. $D
:)

Jednoduchý argument: Když chci hrát low magic setting, kde jsou postavy trapáci chodící po kombách, tak jim hned nepřednesu tajemství multiversa. Prostě by to zničilo ten feeling.

Ale pokud chceš hrát ten epic, o kterém jsi mluvil, nic proti tomu nemám a dokonce mi to zní v pohodě a zajímavě.
York píše:EB má pravdu
Ne, je to jen můj názor. :P A ten se vyvíjí, mění, atd. Zítra klidně mohu pod vahou nových argumentů tvrdit úplný opak toho, co jsem tu psal dneska. Tak to prostě je. :) Máme omezené informace a omezenou schopnost je zpracovávat.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

Ještě mě k chaos X law napadá jeden dotaz; Jak explicitně se o tom mluví? Chápu, že to závisí na settingu, ale zajímá mě váš názor.

- Jsou to jen tajemné síly, které přestože ovlivňují životy smrtelníků, o nich nic netuší?
- Jsou to síly známé jen zasvěceným; kněžím, čarodějům etc. (secret war)?
- Je to vcelku známá věc? "Od Valgradu na jich jsou pláně chaosu" "Ve jménu Voroka, strážce zákona" "Toho je hrad lorda Hordoka šampióna chaosu"
- Je to hodně běžná věc? "Ten náš kluk nějak zlobí, aby se nepřidal k chaosu" "Kořenářko, dej nám sůl, česnek a uzený zázvor, posypeme za okny. V háji za říckou se po nocích ozývá zpěv zatracených"


Bifi: Myslel jsem seriál :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

Síla
+1 do útoku při boji zblízka a +2 řádky nosnosti (kladná)
-1 do útoku při boji zblízka a -2 řádky nosnosti (záporná)
Silný, atletický, velký, statný, urostlý, šlachovitý, malý, drobný, vyhublý, slabý...

Obratnost
+1 do útoku zbraní na dálku, +1 do obrany (kladná)
-1 do útoku zbraní na dálku, -1 do obrany (záporná)
Obratný, hbitý, rychlý, mrštný, zručný, nešikovný, neohrabaný, nemotorný, pomalý...

Odolnost
+1 život za úroveň (kladná)
-1 život za úroveň (záporná)
Zdravý, energický, tvrdý, houževnatý, křehký, nezdravý, líný, vetchý...

Inteligence
+1 mana, znalost dvou jazyků navíc a schopnost používat čarodějné vybavení (3z6ti na aktivaci hůlek apod.) (kladná)
neumí číst a psát, nemůže být čarodějem (záporná)
Chytrý, bystrý, vzdělaný, vychytralý, hloupý, tupý, jednoduchý, nevzdělaný...

Moudrost
+2 k záchranným hodům (kladná)
-2 k záchranným hodům (záporná)
Rozvážný, opatrný, ostražitý, vnímavý, neopatrný, nepozorný, pošetilý, impulzivní, bezohledný...

Charisma
+2 k hodům na reakci cizích postav a morálku žoldnéřů (kladná)
-2 k hodům na reakci cizích postav a morálku žoldnéřů (záporná)
Přívětivý, okouzlující, důvěryhodný, společenský, trapný, reptavý, plachý, nepřátelský...
Zápis postavy pak vypadá takhle:
Ork Pepik
+ síla (hromotluk)
- charisma (zjizvenej xicht)
Vlastnosti pořád mají drobné mechanické bonusy, ale převážně se hraje s tím slovním popisem.
DM "Jsou to obyčejné dřevěné dveře; 3z6ti na vyražení jedním kopem"
Pepik "Jsem Hromotluk, to musim přece dát!"
DM "Ok, tak 4z6ti"
Pepik "Nebudu do nich kopat, ale pořádně se rozeběhnu ramenem"
DM "Ok, tak 5z6ti, ale když to nedáš, tak se zraníš za jedna"
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše:
Síla
+1 do útoku při boji zblízka a +2 řádky nosnosti (kladná)
-1 do útoku při boji zblízka a -2 řádky nosnosti (záporná)
Silný, atletický, velký, statný, urostlý, šlachovitý, malý, drobný, vyhublý, slabý...

Obratnost
+1 do útoku zbraní na dálku, +1 do obrany (kladná)
-1 do útoku zbraní na dálku, -1 do obrany (záporná)
Obratný, hbitý, rychlý, mrštný, zručný, nešikovný, neohrabaný, nemotorný, pomalý...

Odolnost
+1 život za úroveň (kladná)
-1 život za úroveň (záporná)
Zdravý, energický, tvrdý, houževnatý, křehký, nezdravý, líný, vetchý...

Inteligence
+1 mana, znalost dvou jazyků navíc a schopnost používat čarodějné vybavení (3z6ti na aktivaci hůlek apod.) (kladná)
neumí číst a psát, nemůže být čarodějem (záporná)
Chytrý, bystrý, vzdělaný, vychytralý, hloupý, tupý, jednoduchý, nevzdělaný...

Moudrost
+2 k záchranným hodům (kladná)
-2 k záchranným hodům (záporná)
Rozvážný, opatrný, ostražitý, vnímavý, neopatrný, nepozorný, pošetilý, impulzivní, bezohledný...

Charisma
+2 k hodům na reakci cizích postav a morálku žoldnéřů (kladná)
-2 k hodům na reakci cizích postav a morálku žoldnéřů (záporná)
Přívětivý, okouzlující, důvěryhodný, společenský, trapný, reptavý, plachý, nepřátelský...
Zápis postavy pak vypadá takhle:
Ork Pepik
+ síla (hromotluk)
- charisma (zjizvenej xicht)
Vlastnosti pořád mají drobné mechanické bonusy, ale převážně se hraje s tím slovním popisem.
DM "Jsou to obyčejné dřevěné dveře; 3z6ti na vyražení jedním kopem"
Pepik "Jsem Hromotluk, to musim přece dát!"
DM "Ok, tak 4z6ti"
Pepik "Nebudu do nich kopat, ale pořádně se rozeběhnu ramenem"
DM "Ok, tak 5z6ti, ale když to nedáš, tak se zraníš za jedna"
"Neobrátil tu někdo dvě stránky najednou?"

Jakože líbí se mi to, ale hodil by se k tomu nějaký úvod. Třeba odkud se bere hod XzeŠesti, apod.?
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

EB: To nic, jen se v diskuzi o 5e mluvilo o atributech, tak jsem to sem hodil.

Xz6ti je jen jiný zápis procentuální šance. Místo pořádného matematického jádra ve hře používáme odhadované k6 rolly. Jako
"Proplížit kolem těch stráží? To musí být úplně easy, vždyť jsou na plech."
"No ale pořád by se mohl některý otočit v nesprávnou chvíli - dáme 1z6ti na neúspěch"
(alespoň mimo boj. V boji hrajeme pořád ještě d20 vs AC)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

https://docs.google.com/document/d/17Cc ... 8jdlwuvvps

Naše aktuální houserules, kdyby si někdo chtěl pokritizovat. Nakonec jsme na toho vance přešli, akorát jednotlivé spelly mají navíc pasivní efekt (kurzívou), když je máš načtené.

Let
Propůjčí čaroději schopnost letu, dvakrát tak rychlého než by byl schopný sprintovat. Vydrží 3 kola.
Čaroděj levituje palec nad zemí a nemůže se zranit pádem, jen klesá jakoby kráčel ze schodů.

Blesk
Udělí 5k6 poškození jednomu nepříteli v dohledu, se záchranou za polovinu.
Vlasy a plášť divoce vlají okolo jako při hurikánu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

Quentin píše:Naše aktuální houserules, kdyby si někdo chtěl pokritizovat.
Co od té kritiky očekáváš? Kontrolu, jestli tam nejsou nějaké logické chyby?
LZJ
Příspěvky: 629
Registrován: 25. 8. 2004, 14:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od LZJ »

Quentin píše:Naše aktuální houserules, kdyby si někdo chtěl pokritizovat. Nakonec jsme na toho vance přešli, akorát jednotlivé spelly mají navíc pasivní efekt (kurzívou), když je máš načtené.
Tenhle princip se mi fakt líbí, to je váš vynález, nebo se to používá i někde jinde?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

York píše:Co od té kritiky očekáváš? Kontrolu, jestli tam nejsou nějaké logické chyby?
Hlavně vychytat očividné kraviny. Jinak vítám cokoli, rozšíření, diskuzi, srovnání s jinými hrami, whatever. Není to nic světoborného, tak moc nečekám.
LZJ píše:Tenhle princip se mi fakt líbí, to je váš vynález, nebo se to používá i někde jinde?
Já jsem to poprvé viděl asi tady. Jen těch kouzel nesmí být moc naráz, aby sledování pasivních efektů nebylo otravné nebo čaroděj nevypadal jako vánoční stromeček. My hrajeme na úroveň kouzel/den (+1 za int). Na 3,5e bych si s tím asi netroufl.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Tadeas »

Quent: predestrel jsem tu myslenku hracum. libila se jim:)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

Jak se vám líbí takovéhle raciálky? Mohli by s tím být nějaké problémy?
https://docs.google.com/document/d/1GgE ... RglAo/edit#
Chvíli jsem uvažoval i o záporných vlastnostech (jsi zjizvený a deformovaný goblin, přehoď si charismu a počítej nižší) nebo charakterových rysech (chamtivost u trpaslíků, agresivita u orků), ale nenašel jsem odvahu :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Sosacek »

Vysel mi

- clovek co je vzdelany, umi jazyky a ma divossky puvod a je krotitel bestii a ma vlka
- elf co ma parohy a zelenou plet a dokaze prolmouvat bez slov
- vzdelanej clovek s prizni bohu
- bledy alfa goblin
- trpos co ma bonus proti obrum a je runotepec

Cast je cool, cast je nehratelna.

Je to hrozne nekonzistentni - nekdo dostane cool bonus a nekdo parohy. Nekdo bude magickej runovej typek a nekdo nehratelna bizarni zruda. Nekdy ti to o postave vlastne nic nerekne (vzdelanej clovek s prizni bohu) a nekdy ti to nadiktuje koncept (runotepec, nebo clovek co je divossky krotitel bestii).
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host