S&W/odnd houserules

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

eerieBaatezu píše: 14. 9. 2017, 13:03 Nevím, co jsou expy za docházku. Expy stejně člověk dostane, jen když přijde. A pokud přijde, tak hraje, čili za to pak dostane expy.

Asi jde o to, že lidi, se kterejma hraju, považujou za hlavní odměnu přímo to, že hrajou, a ne to, že nakonec dostanou expy. Nemám hráče, co si jdou pasivně odsedět hraní, nebo jak to říct. Proto mi ani nesedí to motivování hráčů k něčemu. Je to asi taky tím, že nehrajeme zas tak často, dycky do toho někomu něco přijde, takže to není "až odehrajeme tenhle quest, tak dostaneme hafo expů", ale "jó, jdeme odehrát quest".
Expy za docházku nejsou vyloženě špatně, ale mám k nim dvě poznámky:

1) Nevyužíváš je k podpoře žánru/tématu tvojí hry. Když začneš rozdávat expy za kouření doutníků, tak zvýšíš počet postav, které kouří doutníky. A to stojí za zvážení.

2) Jednou se mi stalo, že s námi začala hrát přítelkyně jednoho z hráčů. Povětšinou chvilku koukala do mobilu a usnula. Po hromadě drsných dungeonů byla její postava na nejvyšší úrovni, protože se nikdy nedostala do žádné akce, zatímco ostatní umírali a střídali postavy. Z počátku jsem tomu nevěnoval pozornost, ale když se začala navážet do ostatních hráčů se svou mocnou postavou, tak to působilo dost nefér. Uznávám, že tohle není běžná situace a bez předem nezdravého prostředí nevznikne, ale expy za docházku určitě nepomohli.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

Quentin píše: 5. 2. 2018, 17:32Když začneš rozdávat expy za kouření doutníků, tak zvýšíš počet postav, které kouří doutníky.
A taky tím můžeš v hráčích vyvolat dojem, že jsou penalizováni, když jejich postava doutníky nekouří.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

York píše: 5. 2. 2018, 18:11
Quentin píše: 5. 2. 2018, 17:32Když začneš rozdávat expy za kouření doutníků, tak zvýšíš počet postav, které kouří doutníky.
A taky tím můžeš v hráčích vyvolat dojem, že jsou penalizováni, když jejich postava doutníky nekouří.
Tjn. Jde o to, jak moc ti záleží na kouření doutníků. Někdy to může být vhodné, když jste se všichni sešli ke kouření doutníků a někdo si celé sezení stěžuje, že je nekuřák :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

Obyčejně pro svoje eskapády potřebuju tyhle rolly. Nenapadá vás někoho, jak to sjednotit? Nemusí to vůbec být d20 a fortune roll může zůstat mimo.
  • Attack roll - d20 vs AC (následováno damage rollem...)
  • Save roll - d20+lvl vs 15, když hráč vystaví postavu nebezpěčí, zkouší se bránit sama.
  • Skill check - arbitrární k6 roll pro ověření, jestli postava uspěje v nějaké nebojové činnosti.
  • Fortune roll - arbitrární k6 roll pro náhodu (třeba počasí nebo kdo ze dvou stejně atraktivních cílů bude mít aggro) nebo určení úrovně úspěchu u věcí, kde nehrozí neúspěch.
Uznávám, že vymýšlet si doma heartbreakery je skoro ostudná činnost, ale nemůžu si pomoct :D Navíc tu už dlouho nikdo neřešil konkrétní kostičky :) (krom EB, který všude běhá a opakuje, že 2k6 padají do průměru :D)

Když budete potřebovat více informací, hned dodám.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

Předpokládám, že kdybys měl zájem o to, co tu už několik let nabízím, tak bys tenhle post nepsal. Takže jen k tomuhle:
Quentin píše: 9. 2. 2018, 22:42arbitrární k6 roll pro náhodu (třeba počasí nebo kdo ze dvou stejně atraktivních cílů bude mít aggro)
Tohle není dobrej nápad spojovat s čímkoliv jiným, leda bys na tom chtěl postavit úplně celou hru.

Technicky to sice jde, můžeš to třeba prohlásit za hod nulovým skillem proti nějaké obtížnosti, ale je to asi jako jít s tankem na streptokoky.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 9. 2. 2018, 22:42Nenapadá vás někoho, jak to sjednotit?
Asi jsem nepochopil zadání, protože v tom nevidím sebemenší problém.

Fortune roll klidně nech jak je, protože jeho pointa je čistě RNG.

Všechno ostatní dej d20 + příslušný modifikátor. Třeba ten level. Čili s levelováním se zlepšuješ a ten bonus je jedno jediný číslo, level postavy, čili je to extra simple.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

eerieBaatezu píše: 10. 2. 2018, 20:42Všechno ostatní dej d20 + příslušný modifikátor. Třeba ten level. Čili s levelováním se zlepšuješ a ten bonus je jedno jediný číslo, level postavy, čili je to extra simple.
Používat save roll i jako skill check je strašně harsh. Postava na první úrovni má šanci na úspěch 35%, což je skoro nehratelná hodnota.

edit: Taky bych ocenil možnost zahlásit jako vypravěč před hodem, jestli je to easy/medium/hard task. To by ale taky mohly být všechny těžké nemožné na nízké úrovni a všechny lehké automatické na vysoké úrovni.

Přemejšlim, jestli když u hry chci skill check, jak často k němu přistupuju jako k 50/50 (fictional positioning first, a hod jen dělá drama), a jak často jako k task resolution (eh, musím rozhodnout, jestli se tohle může povést, tak si hodíme). Přijde mi, že to rozhodujeme arbitrárně podle potřeby. Asi bych si měl vybrat nebo z toho udělat dvě různé mechaniky (?)

Jinak asi hlavní důvod, proč potřebuju ten d20 roll a d6 roll dotlačit do stejné podoby je, abych mohl používat plošné bonusy a postihy jako to je v DW. Jsi těžce raněn, máš -1 do všeho, jsi inspirován, máš +1 do příštího hodu, etc. A taky proto, že občas vážně nevíš, který hod použít; Je bezpečný skok na projíždějící vůz acrobatics nebo save roll? Je odzbrojení d6 roll nebo útok?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

Quentin píše: 11. 2. 2018, 01:32Je bezpečný skok na projíždějící vůz acrobatics nebo save roll?
Je to save roll akrobacií. A když budeš stejně házet i combat, tak ti z toho v případě neúspěchu rovnou vypadne i jaké jsi dostal zranění.

Quentin píše: 11. 2. 2018, 01:32Je odzbrojení d6 roll nebo útok?
Odzbrojení je trochu tricky, protože si musíš rozmyslet, jaká za něj bude cena. Ale jinak není důvod, proč by se to mělo házet jakkoliv jinak.


Ukážu to na příkladu trojatributového systému bez dovedností, kde se všechno hází jedním z těch tří atributů, ale místo atributů můžeš mít dovednosti, přístupy, balíky dovedností (kterým můžeš říkat povolání), nebo klidně součet dovednosti a atributu, prostě cokoliv. Pro tenhle příklad ale berem jen ty tři atributy: Síla, Finesa, Duše.

1) Útok a obrana v boji: Atribut + hod (útok) proti Atribut + hod (obrana).
Zranění může být to, o kolik přehodíš, plus případně něco k tomu, nebo klidně damage roll, to je jedno.

2) Bezpečný skok na projíždějící vůz: Atribut + hod proti Obtížnost + hod.
Je jedno, jestli tomu budeš říkat save, atribute check, skill check... Vybereš prostě z toho, co máš k dispozici (atributy, dovednosti, whatever) to, co se na to nejvíc hodí. V tom trojatributovém systému tudíž nejspíš Finesa, ale může to bejt třeba i Duše, když by sis chtěl pomoct například levitačním kouzlem.

Jelikož se to hází stejně jako útok a obrana, tak si to můžeš představit tak, že na tebe ten vůz útočí - má nějaké zranění. Když se "ubráníš", tak jsi uspěl a nejsi zraněn. Když se neubráníš, tak jsi neuspěl a zároveň jsi zraněn, jako kdyby to byl útok.


Ještě k tý obtížnosti: Jelikož se to hází všechno stejně, tak si to můžeš představit tak, že je to stejně obtížné jako ubránit se útoku týpka, kterej má třeba Sílu stejnou jako bude ta Obtížnost. A nebo taky tak, že je to přiměřená výzva pro někoho, kdo má stejnou Finesu jako je ta Obtížnost.

Tzn. když určuješ obtížnost, tak:
- pokud tě ohrožuje nějaká osoba, třeba i nepřímo (někdo nalíčil past, někdo vytvořil šifru, kterou se snažíš rozluštit, atd.), tak je obtížnost rovna jeho Atributu.
- když je to nějaká překážka, tak obtížnost je buď rovna atributu toho, kdo by tě dokázal ohrozit stejně jako ta překážka, nebo hodnota atributu postavy, pro kterou by to byla přiměřená výzva.

Takže například:
- "To je rána jako od obra (Síla 10) => Obtížnost 10.
- "Tohle by dalo zabrat týpkovi s pětkovou Finesou => Obtížnost 5.


3) Odzbrojení je opět úplně stejně, Atribut + hod (hod na odzbrojení) proti Atribut + hod (obrana toho, koho odzbrojuješ). Cenou může být třeba to, že buď odzbrojuješ (takže v tom kole protivníka nezraníš, i když ho přehodíš), nebo útočíš.


Fortune roll je dobrý nechat stranou klasicky X ze 6 (nebo jakou kostkou zrovna házíš, to je samozřejmě jedno).
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 11. 2. 2018, 01:32
eerieBaatezu píše: 10. 2. 2018, 20:42Všechno ostatní dej d20 + příslušný modifikátor. Třeba ten level. Čili s levelováním se zlepšuješ a ten bonus je jedno jediný číslo, level postavy, čili je to extra simple.
Používat save roll i jako skill check je strašně harsh. Postava na první úrovni má šanci na úspěch 35%, což je skoro nehratelná hodnota.
Nj, to je zase problém rozsahu d20. (Chtěl bych podotknout, že 2k6... $lol$) Mám vlastně d20 dost rád, protože asi proto, že jsem od dob ADnD naučenej, že to má spoustu místa na detailní bonusy a tak. Osobně bych u DnD vyhodil Savy a všechno by byl prostě hod na skill. 5e k tomu stejně už sama tíhle, Save je atribut + proti, Skill je atribut + proti.

A když koukneš na Savy v ADnD 2e, tak tam postavy na první měly i nižší šance než 35%. Nakonec je to jen o matematice, kterou si do toho systému zavedeš. Kdyby jsi třeba vzal matiku z 5e, dal, že si každé povolání může dát expertýzu do jednoho skillu, a vlastnost k tomu by měl třeba +3, tak máš hned bonus +7 k hodu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

York píše: 11. 2. 2018, 02:041) Útok a obrana v boji: Atribut + hod (útok) proti Atribut + hod (obrana).
Tady vypadá trošku zbytečný roll druhou stranou. Ať už by obtížnost házel vypravěč nebo hráč, je to jedno sčítání navíc, nebo ne? Bych řekl, že to za tu symetrii nestojí, klidně bys mohl házet 2k6 (ahoj, eb :D)
York píše: 11. 2. 2018, 02:04Zranění může být to, o kolik přehodíš, plus případně něco k tomu, nebo klidně damage roll, to je jedno.
Pokud by to bylo o kolik přehodíš, jak bychom počítali efekty zbraní? Dělá třeba halapartna větší damage než dýka nebo je to otázka fictional positioningu před hodem. Přijde mi, že zbraně a zbroje by nebylo špatné mít zachycené v mechanikách, protože
a) se to pořád opakuje
b) hrajeme boje vcelku detailně
York píše: 11. 2. 2018, 02:042) Bezpečný skok na projíždějící vůz: Atribut + hod proti Obtížnost + hod.
Zajímalo by mě, jak k tomu hodu přistupuješ. Co ten hod spouští, a o čem ten hod rozhoduje?
York píše: 11. 2. 2018, 02:04- "To je rána jako od obra (Síla 10) => Obtížnost 10.
Vlastnostem pro NPCčka bych se chtěl za každou cenu vyhnout. Čím kratší stat block, tím lépe.
York píše: 11. 2. 2018, 02:04- "Tohle by dalo zabrat týpkovi s pětkovou Finesou => Obtížnost 5.
Tenhle styl určování obtížnosti jsem nikdy neovládl, ani ve Fate. Přijde mi to hrozný mind-kotrmelec :D Stejně skončím tak, že si určím nějakou jednu obtížnost (nebo tři) a ty budu používat.
eerieBaatezu píše: 11. 2. 2018, 09:03 Mám vlastně d20 dost rád, protože asi proto, že jsem od dob ADnD naučenej, že to má spoustu místa na detailní bonusy a tak.
Teoreticky bych si vystačil s mincí. Ale bral bych, kdyby to do šel nějak zahrnout skill postavy a situace ve fikci (obtížnost, řekněme). Ale jít kvůli tomu až k d20 mi přijde přehnanej.

V boji, když chceš krom skillu a obtížnosti zahrnout i třeba zbraně a zbroje, tak se dostaneš do většího detailu s malejma bonusama, ale to by se dalo oddělit od hlavní mechaniky a mít to třeba zvlášť jako damage roll mínus armor nebo resistance roll nebo něco takového. Docela se mi líbil toughness roll v Savage Worlds, kde si hodíš armorem+odolnost proti poškození, jestli dostaneš wound. Hlavní postavy mají max 3 woundy, mookové 1 wound, takže vypravěč nemusí nepřátelům vůbec trackovat hpčka.
eerieBaatezu píše: 11. 2. 2018, 09:03 Osobně bych u DnD vyhodil Savy a všechno by byl prostě hod na skill. 5e k tomu stejně už sama tíhle, Save je atribut + proti, Skill je atribut + proti.
Jo, 5e to nemá špatné. Stejně si ale netroufli míchat skill checky a savy do jednoho. Jen pro ně mají stejný hod (d20+stat+prof), ale uhýbání akrobacií si nedají.

---

Jen tu tak tapetuju, neberte mě úplně vážně.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 11. 2. 2018, 11:23Teoreticky bych si vystačil s mincí. Ale bral bych, kdyby to do šel nějak zahrnout skill postavy a situace ve fikci (obtížnost, řekněme). Ale jít kvůli tomu až k d20 mi přijde přehnanej.
Tak chceš to sjednotit nebo ne?
Quentin píše: 11. 2. 2018, 11:23Jen tu tak tapetuju, neberte mě úplně vážně.
Aha.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od Quentin »

Tak chceš to sjednotit nebo ne?
Jo, chtěl bych ten d20 roll a d6 roll, co používám, vyměnit za něco jiného, společného (třeba těch 2k6). Abych měl možnost dát někomu třeba +1 a počítat, že to bude mít stejný efekt na všechno.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 11. 2. 2018, 12:20Jo, chtěl bych ten d20 roll a d6 roll, co používám, vyměnit za něco jiného, společného (třeba těch 2k6). Abych měl možnost dát někomu třeba +1 a počítat, že to bude mít stejný efekt na všechno.
Jo tááák, já myslel, že když mluvíš o heartbreakeru, tak chceš d20 jako základ. No tak to pak jednoznačně vem to, co píše York. Buď skill-based verzi Dakary, nebo atribut-based verzi DungeonCrawl Dakary. Nebo DrD 1.9.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: S&W/odnd houserules

Příspěvek od York »

Quentin píše: 11. 2. 2018, 11:23
York píše: 11. 2. 2018, 02:042) Bezpečný skok na projíždějící vůz: Atribut + hod proti Obtížnost + hod.
Zajímalo by mě, jak k tomu hodu přistupuješ. Co ten hod spouští, a o čem ten hod rozhoduje?
Tohle je zrovna stejné v oldschoolové variantě i v core rules. Hrozí ti zranění, takže si házíš na obranu.

Hod rozhoduje o tom:
1) Jestli se ti to podaří.
2) Co se ti stane, když se ti to nepodaří.

Můžeš tomu říkat i skill check nebo saving throw. Je to jedno právě díky tomu, že všechno házím stejně.

Quentin píše: 11. 2. 2018, 11:23 Vlastnostem pro NPCčka bych se chtěl za každou cenu vyhnout.
To je dobrá poznámka. V core rules (kde postavy mají dovednosti, povolání a takové věci) mají nestvůry většinou jen Nebezpečnost. Jak už jsem říkal, pod "Atributem" si můžeš představit kde co, jediná podmínka je, že je to vzájemně porovnatelné. Šelma s Nebezpečností 5 je prostě stejně nebezpečná jako postava se Silou 5.

Dát potvorám atributy, nebo ještě nějaké další parametry kromě Nebezpečnosti, má smysl, když chceš hráčům umožnit taktizovat na mechanické úrovni. Šelmám například typicky dávám menší obranu proti střelbě, než je jejich Nebezpečnost (protože divoké zvíře nemá jak vědět, že ten zahnutej klacek znamená hrozbu). Nějakej had nebo tak může zase mít hodně vysoký Stealth, přestože má malou Nebezpečnost.

A není ani problém si klidně nějaké číslo vymyslet, když je to zrovna specifická situace a nedává smysl házet Nebezpečností. Postup je stejný jako všude jinde: Myš je sakra dobrá ve schovávání, řekněme asi jako mistr zloděj => má plížení 5.

(Jo, je to cucání čísel z prstu, ale když tuhle úvahu řekneš nahlas a necháš hráče se k tomu vyjádřit, tak to zároveň funguje jako sjednodcení společné představy o mechanické reprezentaci téhle konkrétní věci).
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů