RPG Dílna 2014 - I. edice

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.

Hlasovani o cenu RPGF

Anketa končí za 4. 11. 2014, 18:24

Sparkle
6
27%
Rarog
3
14%
Nekra
0
Žádná hlasování
Tomáš
8
36%
Vojtěch
5
23%
 
Celkem hlasů: 22

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Jerson »

Přečetl jsem si všechny příspěvky podruhé, tak se pustím do zhodnocení.

Kolonie od Sparkle
Nápad s mraveništěm je dobrý, vyvolává ve mě vzpomínky na pár filmů na podobné téma, tady je navíc okořeněný tím, že si hráči nemusí hned uvědomit, že byli zmenšeni. Samozřejmě že realista - fyzik ve mě hned kope a říká "jak dýchají" a "nevšimnou si, že padají pomalu a proti všemu ostatnímu jsou strašně křehcí a slabí?" Jak by se řešil pohyb v mraveništi, když - jak tu už zaznělo - lidé neumí moc dobře lézt vertikálně, na rozdíl od mravenců?

Druhá věc - z reálného mraveniště mám dojem, že je v něm mravenců plno - tím myslím, že jsou všude. Bez speciálních feromonů nebo jiné srandy se dovnitř nedá dostat nepozorovaně a nevím, jak snadno se tam dá nepozorovaně pohybovat. Na druhou stranu to zvládá i reálný hmyz, takže mojí jedinou výhradou by bylo asi to, že mravenci jsou proti zmenšeným lidem smrtící nepřátelé a naopak lidé jim nemají moc jak ublížit. Nicméně v RPG se to dá řešit snáze než v realitě :-)

Nepojmenované podzemí od Raroga
Tohle je věc, kterou bych nazval "Krátký dungeon s pointou". Postrádám blížší vysvětlení, o co v tomto dungeonu jde, z jednotlivých textů jsem si nedokázal složit celkový obrázek, takže pořád nevím, jak se drak dostal (a tak dlouho přežil) do jeskyně, když z ní nevyleze, ani proč mistr sochař na útěku sestavuje sochy v podzemí a nechává vyrůst draka (?) Potřeboval bych znát celý příběh za tímto dungeonem, ale myslím, že by mu slušelo zjednodušení. Mapa samotná vypadá dobře.

Tajná sochařská společnost se zlým zrcadlem od Nekry
Opět jeden z momentů, když začnu číst, u druhé věty si řeknu "WTF?!" a pokračuju v tom až do konce. Už úvodní prohlášení o tom, co všechno s touto jeskyní nesmím dělat by na odrazení stačilo. Logika této "jeskyně" je více než zjevná - v zadá jí Tajná společnost, pohybující se sochy a Zlé zrcadlo.
V tomto dungeonu nechápu naprosto nic - Proč je společnost tajná, proč vůbec existuje, proč se skrývá pod loukou v podzemí, proč je podzemí tak nesmyslné, proč by se o tuhle společnost měli postavy hráčů vůbec zajímat, a hlavně proš si autorka dala takovou práci se zdůrazněním, že toto dílo nesmí být použito nijak komerčně. I kdyby mě náhodou napadlo použít tohle dobrodružství třeba na Gameconu, mám dojem, že by hráči chtěli vrátit peníze, ať bych se snažil sebevíc.
Tomuto dungeonu dávám kyselý výraz :>:o/

Prokletí strážců pokladu od Tomáše
Tenhle dungeon je na pohled úplně dokonalý, dvě krásně zpracované strany, na kterých je napsáno prakticky všechno. Když říkám "prakticky", myslím tím, že jediné co mi chybí, je bližší popis toho, co jak se obyvatelé vypořádávají s dobrodruhy, a jak by vlastně měli zkoušet porazit svého tvůrce, který vypadá, že s nimi vlastně jeskyni sdílí.
V samotném dunegonu je hromada vtipných nápadů, a zpracování si vysloveně říká o vytištění na velký formát a posouvání figurek vlastních nestvůr proti dobrodruhům.

Knihovna od Vojtěcha
Nakonec jsem se propracoval ručně psaným dungeonem, který je téměř "civilní". Na druhé přečtení mi došlo, že bych ho mohl snadno konvertovat do svého settingu, vlastně ani není přímo psaný jako fantasy., což hodnotím kladně.
V této chvíli mi ale začala pokulhávat smysl - proč by si parta krominálníků chtěla zajišťovat krytí tak složitě? Vetřit se k mnichům, zabít je a ukrýt ve sklepení - budiž. Ale doplnit si vzdělání, aby je mohli nahradit v jejich původní profesi? Jak by to udělali, a jak by nahradili původní osazenstvo, aniž by si toho někdo všiml?
Zatím nevím, jak bych tohle všechno vyřešil.
Text je celkem čitelný, ale přepsání na počítači by mu prospělo. Nákresy by mohly být větší a zahrnovat i tajné podzemí (o kterém nevím, jak se zločinci vůbec dozvěděli).


Celkově myslím, že jde o velmi dobrý výsledek a čtyři z pěti příspěvků by si po téměř žádných až menších úpravách zasloužily publikování a rozšíření mezi herní lid.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2117
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od PardGalen »

Na tohle jsem se těšil. Škoda, že jsem propásl účast. Třeba někdy příště.

Sparkle
Tohle je prostě skvělé. Hned bych si to zahrál, jenom se bojím toho, že hráči by to asi neocenili. Hrajeme něco ve stylu Firefly a tam se to tolik nehodí. Ale možná, že se mi to v nějaké formě povede do hry propašovat.

Rarog
Přijde mi to takové suché a chybí mi trocha informací okolo. Nejsem si jistý zda Sochař prostě utekl, nebo je to ta mrtvola u draka. Neškodilo by mít tam nějakou další postavu se kterou mohou dobrodruzi prohodit pár slov.

Nekra
Příliš dlouhé. Nečetl jsem a kdo ví zda se k tomu dostanu. Co jsem tak koukl, třeba popis Zakladatele by se dal o dost zkrátit a nic by se nestalo.

Tomáš
Vypadá to krásně. Udělat to větší, šoupnout tam figurky a trochu pravidel a bude to fajn hra.

Vojtěch
Trochu špatně se to četlo, ale jinak docela dobré. Nápad zlodějů a vrahů v klášteře je hodně zajímavý, jenom ten plán mi přijde takový trochu příliš riskantní a komplikovaný.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1199
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Cor »

Sparkle
- paráda, insiprativní, má to pointu, možnost dělat zajímavá rozhodnutí, použitelné do různých settingů, úprava je fajn
:clap:

Rarog
- klidně bys mohl využít i 2 stránku a některé věci dovysvětlit, takhle je třeba hodně číst mezi řádky, také by to chtělo korekturu, nápad fajn (doupě mága co používá golemy jako sluhy a snažil se vypěstovat a ochočit draka, chápu správně?), úprava je fajn
:clap:

Nekra
- ukecané, hodně (zbytečných a) opakujících se informací a detailů, místy nelogické, úprava meh (a nedá se použít jako tahák ke hře), přístup autorky taky meh (nějak to nechápu, "asi jinej gang...")
:think:

Tomáš
- moc pěkné, grafika, nápady, celkové zpracování (úplně na mně dýchla atmosféra Dungeon Keepera), vyloženě mě mrzelo, že to není delší, protože to byla radost procházet, dala by se z toho udělat regulérní deskovka, za mně by asi tohle byl vítěz
:dance:

Vojtěch
- musím se přiznat, že z toho ručně psaného nascanovaného textu mě bolely oči i hlava, nicméně forma nechť jde stranou, pointa je zajímavá, styl psaní fajn, nahdozené zápletky použitelné, jen tomu trošku chybí ten "dungeon" (minimapky jsou ok, ale je to hrozně maličké a spíš je to plánek obyčejné stavby, kde nic moc nepřekvapí)
:clap:
scratt
Příspěvky: 4
Registrován: 7. 1. 2014, 11:38

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od scratt »

Koukám, že v úvodním postu bylo, že máme díla ohodnotit v bodech, tak já ještě připojim moje hodnocení?

Sparkle: 4/5 (kdyby to bylo víc vymazlené, menší rozsah a nějak pořešený vertikální pohyb, dal bych *****)

Rarog: 4/5 (kdyby byl text bez chyb, jasněji vysvětlené mechaniky golemů a scénář obsahoval nějaký "Aha!" moment, dal bych 5/5)

Vojta: 3/5 (na 5/5 mi chybí lepší sazba, větší mapy, nějaké vodítko, jak mohou hrdinové postupovat knihovnou a jasněji vysvětlená motivace hráčů a lupičů)

Jinak mám radost, všechny soutěžní příspěvky mi přišly použitelné a hratelné. A určitě se většinou z nich budu více či méně inspirovat při psaní vlastních scénářů. Nepřijde mi, že bychom srovnávali hrušky s jablkama, jak píše Sparkle. Pořád je to podklad k dobrodružství, které má hráče zaujmout a GM ulehčit práci. Příští ročník by mohl více definovat, co se od takového díla očekává, pak bychom dostali asi formátově konzistentnější příspěvky.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od PetrH »

Ano souhlas dalsi edice /v planu mam vanocni/ bych rad vyladil, preci jen to cse s jersonem delame poprve:)
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Pepa »

Sparkle píše:Mně se nějak nechce hlasovat, přijde mi že každý dung je úplně jiný, je vidět že každý autor klade důraz na úplně jiný věci který očekává od herní pomůcky vystavený na netu, přijde mi že porovnávat to číselným hodnocením by bylo srovnáváním hrušek s jabkama.
Tak jako jistě. Ale ono i v RPG Kuchyni jsou všechny hry úplně jiné, každý autor klade důraz na úplně jiné věci a přesto se to tam nějak hodnotí. Takže žádné vymlouvání a do toho! :)

Mě se dungeony moc líbí a konkrétně k nim něco napíšu ještě až dočtu ten od Nekry.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od PetrH »

a finale, pojdme hlasovat - kazdy ma 3 hlasy - vitez dostane dobry pocit, my vsichni ostatni jiz jej mame.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Jerson »

Hlasuju pro tyto autory: Tomáš, Vojtěch, Sparkle
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Pepa »

Jerson: Tak to zaklikni v tom hlasování nahoře :wink:
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Jerson »

Docela by mě zajímalo, kolik lidé hlasovalo, ale ještě víc, zda někdo plánuje nějaké z dobrodružství použít ve své hře.
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Belden »

Jerson píše:Docela by mě zajímalo, kolik lidé hlasovalo, ale ještě víc, zda někdo plánuje nějaké z dobrodružství použít ve své hře.
Použito 8)
Konkrétně to bylo mraveniště od Sparkle, jelikož se hodilo do současné epizodické kampaně, co hrajeme. Spokojenost byla a podrobnější hodnocení již bylo zasláno autorce
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od PetrH »

A pokud by souhlasila, nezverejnime?
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4148
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Sparkle »

Za mě klidně zveřejněte.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od Belden »

Tak jsme dneska hráli mravenčí dobrodružství z RPG Dílny :)
Ono to vlastně krásně sedlo do současného epizodického hraní Dungon Worldu, kde se hráči rozhodli, že budou vyšetřovatelé různých magických neobvyklostí, tak jsem jim to tam hodil :)

Po poměrně dlouhém pokukování kolem, získávání informací, plnění osobních cílů, kdy zloděj zlodějoval a bard bardoval, se vydali k portálu – motivovala je jednak odměna od správce nedaleké vesnice, který si nepřál pověst místa, kde se ztrácejí lidi, ale také slíbená odměna od místních lapků (z větší conspiracy-and-shit organizace), kteří toužili po učencových zápiscích. Dostali jsme se rovněž k tomu, že portál postavila elfská civilizace, která prozkoumávala přírodu, a také to, že když se kolem něj bude dlouho šaškovat (ničit stromy a tak), tak z něj něco může vylézt i opačným směrem – což se také stalo.

V samotném mraveništi to probíhalo, alespoň ze začátku, hladce. Zatímco zloděj plánoval, jak velké sklíčko by potřeboval na zapálení mravenců, všehoznalý bard se potřel feromony z mrtvého mravence a infiltroval se dovnitř, jsa následován zlodějem. Řídivše se klubkem provázku, které za sebou učenec zanechal, dostali se až do lepivé místnosti (zde jsem pomeranč nahradil malinou, prostě mi tam neseděl), kde našli první učencovy stopy. Poté stopovali známky panického útěku až do chodby, která se táhla svisle dolů – do ní jsem umístil houbu, ovšem problém byl, že při změně velikosti by ty spóry byly tak velké, že by se nedaly jen tak vdechnout – tak jsem jí přidal zdraví nevhodný plyn. Po jejím překonání nalezli napůl zmutovaného učence. Zatímco bard s ním vedl rozhovory o studiu mravenců a o tom, proč není dobrý nápad pokoušet se oplodnit královnu, zloděj jej okradl o druhý deník a dvakrát se jej pokusil zabít s tím, že taokvá zrůda nemůže žít – tomu bard pokaždé zabránil.

Následovaly dva krásné hody.

Nejdřív hodil zloděj 6- na Discern Realities, z čeho jsem vyvodil, že plyn houby na něm nějak ulpěl, následně jej zmutovaný učenec vyhodnotil za vetřelce a povolal na něj stráž.
Následně se zloděj rozhodl použít magické kladivo, které, když jím člověk udeří v hněvu, odhodí všechny okolostojící. Opět 6- a mraveniště se začalo hroutit. Následovala krásná scéna, kdy se bojovalo s mravenci a utíkalo, to vše v kulisách horutícího se mraveniště, do kterého navíc prší. Bard mezitím zbavil učence bludů o mravencích ("you shake their mind clear of one enchantment" – i když to úplně enchantment nebyl) a prožil ten aha-moment, že mravenci nejsou zvětšení, ale oni jsou zmenšení – právě v ten správný čas v příběhu :)
Nakonec byl portál zničen, učencovi se zastavila mutace, ale zůstal již bláznem blábolícím o mravencích a královně, a zloděj prodal zápisky lapkům, netuše, co v nich vlastně je – takže skvělý materiál na další sezení :)

Jedinou věc jsem hodně upravil, a to rozlehlost mraveniště a roztroušenost různých předmětů. Přišlo mi, že by tak hra hodně ztratila na tempu.

Ale každopádně díky za materiál pro krásné sezení – i hráči vzkazují, že to bylo dobré :clap:
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG Dílna 2014 - I. edice

Příspěvek od York »

Dotaz do pléna: Využil jste někdo (kromě autorů a Beldena) některý z příspěvků do této soutěže ve své hře?

edit:
BTW ono to možná trochu zapadlo, tak jen připomenu, že RPG dílna má docela hezkou webovou stránku.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů