Grafické zpracování a typografie

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od York » 1. 3. 2015, 22:45

Jestli budete fonty na fóru měnit, tak by bylo fajn zachovat v nastavení i stávající možnost.

Sosacek
Příspěvky: 20750
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Sosacek » 1. 3. 2015, 22:47

York píše:Jestli budete fonty na fóru měnit, tak by bylo fajn zachovat v nastavení i stávající možnost.
To je pak dvojnasobek prace.

EDIT: nicmene je husty, ze phpbb muze vypadat takhle: http://themeforest.net/item/ariki-phpbb ... ew/7773806
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5219
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od boubaque » 1. 3. 2015, 23:08

Sosacek píše:EDIT: to vysvetluje to zmateni. Ja jsem na Mac OS Trebuchet nevidel, a misto toho jsem nekde videl Helveticu a nekde Verdanu a to saje.
A-ha, ja vidím skoro všude Trebuchet a Verdanu jen v rozbalovacích nabídkách. Takže mě to tolik ne...tento. Nepamatuju si teď, co vidím na Ubuntu, ale nevybavuju si, že by to bylo nějak zásadně odlišné.

Každopádně pokud jsou styly takhle blbě nastavené, tak to není úplně dobré, s tím souhlasím, zvlášť pro ty, co mají Lucidu a nemají Trebuchet. Každopádně jména uživatelů a data jsou tak malá, že tam mě ta Verdana netankuje, možná spíš naopak.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Sosacek
Příspěvky: 20750
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Sosacek » 1. 3. 2015, 23:10

Na ubuntu nejspis vidis vsude systemovy font, protoze asi nemas ani Verdanu, ani Arial, ani Lucidu, ani Helveticu, ani Trebuchet 8)
You can ban me but you will never ban Poland.

Sosacek
Příspěvky: 20750
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Sosacek » 2. 3. 2015, 12:22

Asi tuhle větev celou zavřeme s tím, že vy nic s fonty dělat nebudete (není čas a zájem) a celé fórum je beztak hnusné a fonty to nezachrání.

RPGf vypadá jak za sterých času RPG komunity, kdy tu bylo 30 postů denně - 15 sekcí, desítky podsekcí, a přitom máme v každém bodě tak max pět aktivních vláken. A hráčů RPG už bude jenom ubývat. Oh well. Já jsem nenápadně navrhoval změnu už když RPGf nefungovalo, a nebyl zájem, protoze je lepší smrádek, ale teploučko.

Přitom třeba Story Games fórum vypadá krásně jednoduše a hezky, a tak:
stg3.png
stg2.png
stg1.png
(no dobře, to je potom, co jsem jim změnil font a nastavil justify 8) - a platí klasické upozornění, že fonty se na počítačích renderují na konkrétní organizaci subpixelů, takže screenshot fontu může vypadat blbě).

EDIT: jsou to ty fonty, které doporučuje týpek v Practical Typography - Fira Sans jako sans serif, Charsis SIL jako body text a byl by tam Source Code Pro, být tam nějaký monospace.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 2. 3. 2015, 12:56, celkem upraveno 1 x.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2814
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od ShadoWWW » 2. 3. 2015, 12:27

Tak tady - zcela výjimečně - souhlasím se Sosáčkem. Jeho návrh se mi líbí víc než současná podoba.
:think:

Sosacek
Příspěvky: 20750
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Sosacek » 2. 3. 2015, 12:38

No ale ty jsi nepřítel z d20, co chce RPGf vidět v plamenech. Takže to mi moc nepomáhá.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2814
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od ShadoWWW » 2. 3. 2015, 12:54

:eyecrazy: :>:o/
:think:

Sosacek
Příspěvky: 20750
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Sosacek » 2. 3. 2015, 12:54

$D
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24589
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Vallun » 2. 3. 2015, 13:01

Barevné kombinace fora mi přijdou možná zbytečně depresivní, ale jinak je to přehledné a uživatelsky přívětivé prostředí... Navíc obsah je důležitější formy:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od York » 2. 3. 2015, 13:05

Sosacek píše:No ale ty jsi nepřítel z d20, co chce RPGf vidět v plamenech.
RPG fórum v plamenech neumím, tak alespoň plameny v RPG fóru: Obrázek


edit: Asi jsem divnej, ale z těch dvou příkladů CVček jsem si vybral to první.

edit2: Ten text po straně mě ruší. Furt mám tendenci na něj přeskakovat a ztrácím tak nit.
Jo a zarovnání do leva je taky děs ;=\

edit3: Neumím editovat.

Sosacek
Příspěvky: 20750
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Sosacek » 2. 3. 2015, 13:24

Jsem to počítal, a

- hlavička RPGf (beru od vršku stránky do prvního postu) má 27 aktivních prvků,
- jeden příspěvek má 11 až 15 prvků (podle vyplnění emailu, ICQ, atd), a
- patička má 21 aktivních prvků.

(Nepočítám odkazy v postech a podpisech lidí a tak, a stránkování a vyhledávání považuju zajeden prvek, i když to má víc míst, na které se dá kliknout.)

Takže teoretický thread s jedním postem má cca 60 tlačítek, z nichž naprostá většina dělá něco jiného, než ta ostatní. 60 tlačítek je sakra hodně.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od York » 2. 3. 2015, 13:32

Sosacek píše:Takže teoretický thread s jedním postem má cca 60 tlačítek, z nichž naprostá většina dělá něco jiného, než ta ostatní. 60 tlačítek je sakra hodně.
Máš pravdu, nicméně, jako u všeho, tady silně hraje roli, na co jsou uživatelé zvyklí. A phpbb je natolik rozšířené, že se celkem dá čekat, že jeho standardní podobu bude znát většina nově příchozích.

Sosacek
Příspěvky: 20750
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Sosacek » 2. 3. 2015, 13:34

York píše:edit: Asi jsem divnej, ale z těch dvou příkladů CVček jsem si vybral to první.

edit2: Ten text po straně mě ruší. Furt mám tendenci na něj přeskakovat a ztrácím tak nit.
Jo a zarovnání do leva je taky děs ;=\
Bych věřil tomu typografovi.

Nejen, že víc co dělá, a je profík, ale taky tu knihu naprogramoval v Lispu. To nemáš šanci dorovnat.

EDIT:
York píše:Máš pravdu, nicméně, jako u všeho, tady silně hraje roli, na co jsou uživatelé zvyklí. A phpbb je natolik rozšířené, že se celkem dá čekat, že jeho standardní podobu bude znát většina nově příchozích.
Meh.

To zaprvé není pravda - slušná část lidí dneska začínala na facebooku a fóra vůbec nechápe, a "dělají to tak všichni" není dobrá výmluva. A mimoto, rpgf je nedostačující třeba na mobilu, kde je nepoužitelné.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od York » 2. 3. 2015, 13:52

Sosacek píše:Nejen, že víc co dělá, a je profík, ale taky tu knihu naprogramoval v Lispu. To nemáš šanci dorovnat.
Podléhám palbě absurdně velkým kalibrem :-)

Autor sám nicméně k tomuhle poznamenal, že není vyloučené, že to někdo vnímá obráceně. Což, jak správně říká, stále znamená, že "typography matters". Nicméně to taky znamená, že ta pravidla nejsou absolutně platná...
Sosacek píše:slušná část lidí dneska začínala na facebooku a fóra vůbec nechápe
No jo, to je taky fakt. Doba se mění.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host