Grafické zpracování a typografie

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3259
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 3. 2019, 15:51

Málo čteš. V beletrii je to poměrně časté.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 13099
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od York » 25. 6. 2020, 10:15

Má smysl naučit se pracovat se Scribusem?

+ Jak OpenOffice tak Gimp mi celkem sedly a vyhovujou mi, zapomněl jsem ale díky tomu, jak se pracuje s Wordem a Photoshopem. Na druhou stranu Word a Photoshop jsem už léta nepoužil, takže to asi ničemu nevadí.

+ Výhodou je cena a dostupnost. InDesign bych nemohl používat kdykoliv, když sedím u počítače, a značně by mi to komplikovalo život.

- Většina lidí tady i na Kostce, kteří něco dělají se sazbou a typografií, používá InDesign, takže s konkrétními problémy mi neporadíte. Na druhou stranu všechno, co jsem kdy potřeboval vědět konkrétně k OpenOfficu a Gimpu jsem snadno vygooglil a obecný typografický principy by přenositelný bejt měly.

- Vydavatelé nejspíš používají InDesign, takže by mohl bejt problém s kompatibilitou. Tušíte někdo, jestli jde ze Scribusu exportovat ve formátu pro InDesign a jak dobře to funguje?

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10713
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Ecthelion » 25. 6. 2020, 18:35

York píše:
25. 6. 2020, 10:15
Má smysl naučit se pracovat se Scribusem?
Hele, Scribus tolik neznám, ale asi bych ho osobně nedoporučoval. Ze všeho reasearche co jsem dělal, mi vychází, že je logikou ovládání na obskurnější straně a moc s InDesignem kompatabilní není.

Otázka je, kolik do toho chceš investovat, konečně existuje dostupná varianta k InDesignu – Affinity Publisher.
https://affinity.serif.com/en-gb/publisher/
Stojí asi 50€ (často bývá ve slevě), ale je to už plně porfi software, co se dá profesionálně nasadit. Filozofie práce s tím programem je velmi podobná InDesignu. Kompatabilita s InDesignem je omezená (i když nějaká existuje).

Osobě ten Publisher moc neznám (jen jsem ho lehce testoval). Já osobně používám přes 10 let starý InDesign CS5, co je Adobe subscription je ta cena pro independent použití úplně absurdní. Ale až přestane CS5 fungovat, skočím na ten Publisher.
Takže bych doporučil zkus pogooglit a potrialverzovat tímhle směrem.

#affinityrevolution
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 13099
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od York » 25. 6. 2020, 18:56

Ecthelion píše:
25. 6. 2020, 18:35
Ze všeho reasearche co jsem dělal, mi vychází, že je logikou ovládání na obskurnější straně a moc s InDesignem kompatabilní není.
To platí i pro Gimp vs Photoshop (a je to hlavní důvod, proč už nejsem moc schopnej používat Photoshop, přestože jsem to celkem uměl). Ze začátku mi ovládání Gimpu přišlo krkolomný, ale zjistil jsem, že to je důsledek toho, že Gimp má trochu jinou filosofii práce s grafikou a když ji přijmeš, tak to ovládání začne dávat perfektní smysl.

Zatím jsem taky nenarazil na nic, co bych v Gimpu nedokázal udělat. Věřím tomu, že pro špičkovýho grafika je to jinak, ale na tý úrovni nejsem a nejspíš nikdy nebudu ;-)

Ecthelion píše:
25. 6. 2020, 18:35
Otázka je, kolik do toho chceš investovat, konečně existuje dostupná varianta k InDesignu – Affinity Publisher.
Nejde mi o to nepoužívat Indesign, ale používat open source software, kterej můžu volně nainstalovat kdekoliv zrovna sedím. Učit se jinej komerční software mi nedává smysl, přijdu o všechny výhody InDesignu a nic tím nezískám.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Korhul » 25. 6. 2020, 19:05

Já jsem svého času ve Scribusu dělal docela často. Ale byly to jen nějaké letáčky a brožurky, většinou nic složitého. Trochu opruz byla práce se stylama textu. Občas to dělalo nějaké neplechy u vnořených stylů apod. To už je možná za těch pár let vychytané, i když co se dívám, tak vývoj není zrovna nejrychlejší.

Na domácí a amatérské podmínky, kdy člověk chce publikovat věci na netu nebo tisknout v malém nákladu na domácí tiskárně / v copyshopu, to určitě stačí. Jestli z toho jdou vytvořit podklady i pro profi tisk, to netuším.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10713
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Ecthelion » 25. 6. 2020, 20:59

York píše:
25. 6. 2020, 18:56
Nejde mi o to nepoužívat Indesign, ale používat open source software, kterej můžu volně nainstalovat kdekoliv zrovna sedím. Učit se jinej komerční software mi nedává smysl, přijdu o všechny výhody InDesignu a nic tím nezískám.
Hmmm, krčení ramen, to jsou jen mých pár centů.

Mě zase vůbec nedává smysl to trvání na Open Source :D
U mě to ani není o softwaru zdarma jako o férově oceněném softwaru.
U Affinity za cenu, kterou nemám problém nalít do svého koníčka (50€ je cena jednoho koncertu, běžná cena za AAA hru...) dostaneš profi software, s doživotní licencí a neomezeným množstvím aktivací. Pokud je ten software pak můj, je to u mě OK, nepotřebuju aby byl open source.

InDesign je software, který miluju, ale Adobe ho s každou novou verzí mrví a nemožnost vlastnit ten software s absurdní cenou je no go.

Scribus je na mě moc nekomforní. Ale jestli jsi překousl Gimp, tak za vyzkoušení nic nedáš...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 14626
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: Grafické zpracování a typografie

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 28. 6. 2020, 14:08

Nenašel jsem lepší téma, tak dávám sem.
Humble Bundle nabízí velmi zajímavý balík knih a softwaru na tvorbu map:

https://www.humblebundle.com/software/m ... warebundle
DIE FOR THE DOW!
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti