[6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Sosacek
Příspěvky: 25784
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

To je ale v Shadowrunu, kde vyhodnotit hacking jednoho nodu trva aspon deset hodu, ale mozna vic, a hazi GM i hraci kazdy aspon deseti, patncti kostkama.

V 6W trva vyhodnotit hacking jednoho nodu tricet sekund a hazi jenom hrac dvema kostkama.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9048
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Faskal »

Hm, jako pozorovatel jsem viděl, jak Sos vede hru pro hackera právě v tomto systému a musím říct, že to fungovalo. I když by to asi chtělo ještě víc prozkoušet.
Jde hodně o to, že ten 6W systém je pekelně rychlý a zvládne i tento poměrně detailní hacking. Co si pamatuju 4E Shadowrunu, tak tam jsme hackovali bez toho, abychom řešili jednotlivé uzly a stejně to bylo tak složité, že to prostě nešlo.
V 6W si můžeš dovolit přeskakovat mezi uzly, utíkat před IC a přitom ještě hackovat zy zajímavé uzly; a je to rychlé a zábavné.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

O tom to není. Shadowrunový combat je taky mnohonásobně delší a funguje to a hráče to baví. Hrát matrix tímhle stylem není dlouhodobě únosné ani jako vyprávění bez pravidel.

Jako zpestření na závěr dlouhé kampaně by to asi šlo. Dělat to každou sešn...

Jde hlavně o to, co takovej decker dělá. Když si přečteš shadowrunové novely, tak tam dělají věci jako úpravy letových plánů commuterů, zanesení záznamu do matrixu pasáže v Renraku (!), o tom, že tam konkrétní tým "paramediků" jede pro konkrétního pacienta a tak. Občas je tam popsné, jak to v matrixu vypadá a co tam hrozí. Občas se deckeři dostávaj do fakt divně sculptovanejch systémů - tam je pak podrobnějš popsáno, co decker dělá, ale celé je to alegorické. Prakticky nikdy tam ale autoři neřeší hackování jednotlivých nodů.

A hlavně - nic z toho, co píšu, se v žádné hře Shadowrunu s hackováním jednotlivých nodů nestalo. To se začalo dít, až když jsme zahodili pravidla pro matrix a začalo se hackovat stylem: Řekni, čeho chceš dosáhnout; určí se obtížnost; hoď si hackování; popiš si, jak to probíhalo. Mastrix při hře prostě mnohem líp vyzní, když se neřeší, jak funguje, ale co úžasného se v něm dá udělat (což je mimochodem přesně podle AW filosofie, tak jak ji chápu).
Sosacek
Příspěvky: 25784
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

York píše:Shadowrunový combat je taky mnohonásobně delší a funguje to a hráče to baví.
Tuhle zkusenost uplne nemam. Shadowrunovy souboj je neskutecne pomala a otravna nuda.
A hlavně - nic z toho, co píšu, se v žádné hře Shadowrunu s hackováním jednotlivých nodů nestalo.
To neni pravda, u nas se to delo jak v Shadowrunu s puvodnimi pravidly, tak v 6W testu.
jak funguje, ale co úžasného se v něm dá udělat (což je mimochodem přesně podle AW filosofie, tak jak ji chápu).
Obrázek
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Can't argue with that ;D
cotanapadne

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od cotanapadne »

Ahoj, vedeli by ste mi poradit, kde by som nasiel nejakych hracov ktory hravaju shadowrun? Pripadne ci by mali miesto pre runnera?:)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12366
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Ecthelion »

Sosi, nezapomeň do svého 6W vykrást z The Sprawlu ten cyberware. :wink:
The Sprawl píše:CYBERWEAR
Why?(Chose one)
prosthetic, forced, loyalty, enthusiasm, necessity, junkie, genetics, career, ideology, memory, military

Cost?(Chose one)
:arrow? You scrimped & saved to buy it yourself. Choose one tag to apply to that piece of cyberware: +unreliable, +substandard, +hardware decay, +damaging.
:arrow? Someone else paid for it; now you owe them. You’re owned. Choose who.
:arrow? You fucked someone over to get it. You’re hunted. Describe who.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25784
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Ja jsem na to nezapomnel, ale ta hra ma celkove dilost jiny chargen, a prislo mi, ze by to tam bylo jako pest na oko. Aspon u cyberu obecne.

Muzu to pridat u samuraje a zoldaka, specificky.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12366
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Ecthelion »

Sosacek píše: 8. 7. 2017, 22:10Muzu to pridat u samuraje a zoldaka, specificky.
Jo, to zní rozumně. U těch dvou by to zrovna dávalo smysl, protože ho budou mít hromadu. Je otázka, jestli by rigger neměl mít to samé u svých dron, aut a obecně u svého vybavení ... protože to je taky drahé vybavení jak sviňa. Ale být to nemusí. :think:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12366
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Ecthelion »

Vzhledem k tomu, že jsme dohráli teď o víkendu Shadowrun: Dragonfall a zase rozjeli Shadowrun: Hong Kong, listoval jsem teď tvým 6W. Nevím, jestli stojíš o poznámky, nebo už se k 6W nechceš vracet… ale dovolím si sem hodit poznámky, na které jsem zatím narazil. Snad to nevadí. :wink:

:arrow? Rasy – Sosi, musím říct, že jsi na nich odvedl hrozně dobrou práci. V původním 6W byly ty rasy děsně složité a vůbec se mi nelíbilo, jak to udělali (trpaslík je třeba zářný příklad). Teď jsou tak akorát elegantní a jednoduché na používání.
Suprově jsi udělal lidi, kteří jsou teď mechanicky docela výhodní.
”Lidská zvláštnost” píše:Just Lucky: you start with an extra point of Karma.
Pěkně to odpovídá rozložení ras v 6W, kde jsou rozloženy zhruba následovně - lidé (60-65%), orkové (15-20%), elfové (8-10%), trpaslíci (3-4%) a trolové (3-4%). Myslím, že hodně lidí si vezme lidi, pokud nemají vyloženě rozmyšlenou metalidskou postavu. Což je dobře.

Trochu bych zvážil ještě ty orky, aby byli mechanicky nějak zajímavější (a lidi si je víc brali).
”Orkská zvláštnost” píše:Hard bastard: take +1 forward to gut checks.
Tohle mi přijde oproti trolům dost slabé (alespoň se mi AW netrénovaným okem zdá, že se to tak často nevyužije) a kdybych chtěl hromotluka, vezmu si radši trola s armorem, než orka (přestože četností by to mělo být přesně naopak). Dávám ke zvážení. :wink:

:arrow? MAKE ‘EM SWEAT – Tenhle move jsem vůbec nepobral. Není tam nějaká chyba? Označil jsem kurzívou to, co mi moc nedává smysl.
”Move MAKE ‘EM SWEAT” píše:When you impose your will on someone through violence or threat thereof, roll+Hard. On a 7+, they choose one:
- do what you say
- get the hell out
- attack you
On a 10+, you also take +1 forward against them. On a miss, they do what they want (or, if it’s an NPC, the GM makes their move), and you take -1 forward against them.
Pokud si na tvůj úspěch oni vybírají, co budou dělat, pak jim nic nebrání si vždycky vzít útěk a nikdy nemáš šanci je k něčemu donutit. Chápu to blbě? :think:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25784
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

V prvni rade zminim, ze tohle je taky prace toho originalniho typka, a moje jsou tam jenom detaily: rasove veci, ktere jsem zjednodusil; zbrane, ktere jsem zjednodusil; hitpointy, ktere jsem zjednodusil, expy, ktere jsem zjednodusil; ... you get the picture. taky jsem se na par mistech vratil k AW moves.

Ta originalni verze ale uz neni na netu, myslim. Muzu ji dohledat,

...

MAKE 'EM SWEAT je klon paladinskeho move I am the LAw z DW, ktere je samo o sobe klon move, ktere ma Touchstone (paladin ... svym zpusobem) v AW.

Skutecne je to tak, ze ty si hodis, a cil si vybira, co dela. Je to trochu takova anti-stalling mechanika - typek nemuze sedet a kecat, nemuze se vymlouvat, nemuze delat ze nic - ma na vyber, jestli utece, zautoci, nebo udela co rikas.

Moznosti cile jsou samozrejme dane fikci (coz je cool zpusob jak rict "tim co ve hre data smysl"). Pokud das typkovi pistoli k hlave a chces aby ti dal svoje auto (nebo hadry a motorku, pokud te posila Skynet z budoucnosti), tak muze zkusit utect, nebo na tebe zautocit, ale zrejme to bude dost spatny napad. Asi mu nezbyde nez delat co rikas.

Co nemuze delat, je zdrzovat, vymlouvat se, oddalovat to, kecat ze nemuze, atd. Timhle move vzdycky donutis cil si polozit otazku "chci o tu vec bojovat, chci zkouset utikat, nebo udelam co chteji?" a casto z toho vypadne, ze radsi udelaji co rikas.

Ted kdyz o tom tak mluvim, tak premyslim, jestli to neni takova Cranovska mechanika (jako Instincts, Let It Ride, a cca pulka mechanik z BW) - ze rozumny GM to takhle stejne bude delat, takze to je mechanika pro nerozumne GM, a ty jsou zbytecne, protoze hrat s nerozumnym GM je stejne picovina - ale ten PbtA styl je mit hodne veci kodifikovanych, takze proc ne.

Nad cim bych se zamyslel je
1) jak to funguje mezi PCcky?
2) neni lepsi to zahodit a nechat go aggro?
3) Koukam, ze touchstone tam ma trochu jine veci:

• They do it, following your order or heeding your warning.
• They freeze.
• They back away, hands where you can see them.
• They attack you.

Hmm.

K rasam pozdeji.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Quentin »

sos píše:rozumny GM to takhle stejne bude delat, takze to je mechanika pro nerozumne GM, a ty jsou zbytecne, protoze hrat s nerozumnym GM je stejne picovina
Já myslím, že občas zbytečně mlží i rozumní vypravěči. Tohle ohlídá, že se nikde zbytečně moc nezdržuje s tvrdohlavým NPC. Do SR se mi to hodí.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25784
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Co se tyka ras, znovu jsem je prosel, a

1) Elfove maji bonus na svadeni. To je proto, ze cca polovina populace jakekoli rasy a socialni tridy v SR ma oplzle fantasie o elfech. Je to odporne. Elfum se to nelibi. Ale je to tak. Heh.

2) U orku mas pravdu - gut check je o tom, co se stane kdyz dostanes zraneni do posledniho boxu nebo za nej:

na 10+, ses v pohode a excess se ignoruje,
na 7+9, ses v pohode a excess se ignoruje, ale vybiras si 2 z: masivni postih, horsi leceni a za chvilku padnes, a
na 6-, padnes a umiras.

+1 je docela fajn na tenhle hod, ale mas pravdu, ze se nehazi moc casto. Doufejte, ze ho nebudete hazet moc casto, teda.

Dat jim "boosted" by znamenalo, ze orkove jsou fakt drsni bastardi - nemuzou hodit 6- tj. vzdycky si muzou vybrat ze zustanou jeste chvili pri vedomi, za cenu -2 forward. Nevim, jestli je to awesome, nebo by to bylo wtf moment, kdy ork proste nejde zabit? To by chtelo nejak postelovat ty vybery, aby i 7-9 znamenalo ze typek odpadne, nebo tam doplnit neco jako "if you roll third gut check in a single scene, you're out - you can only survive so much".

3) Trolly bych nechal. Jsou cool.

...

Obecne, rasy v Shadowrunu mi prislo, ze funguji nejak tak, ze trollove jsou skutecne mechanicky nejsilnejsi a maji nejvic vyhod - podkozni armor, infravideni, masivni bonusy na staty, co je delaji drsnejsi. Ale jsou jedna drazsi - coz je ale tezke udelat v modularnim systemu, kde nemuzu rict "byt troll stoji vic bodu" a nejsou nejnenavidenejsi typci vubec.

Elfove a orkove a trpaslici funguji tak, ze sice maji nejake drobne mechanicke vyhody a nevyhody (a u orku to mozna jeste posteluju), ale hlavne je hrajes proto, ze te zajima ten background (byl jsem v Ancients) nebo tim pripadaji cool rekneme ... fyzicky - trpos rigger s dilnou nebo elfska ninja nebo tak.

Samozrejme, ze existuji minmaxeri, co ti v originalnim SR spocitaji, jestli pro danou postavu je efektivnejsi aby byla takova a makova rasa, ale nevim, jestli to ma smysl brat v uvahu - pro vetsinu hracu bych rekl, ze ta rasa ma podobnou funkci jako vzhled a puvod, a od mechanik je dostacujici, jenom aby nebyly uplne vsechny uplne stejne.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25784
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Hlavne to Eckari oplaytestujte, a dejte vedet.

Ja asi mezitim pujdu vymyslet Chuuborun, kam smeruji moje dlouhodobe zajmy.

EDIT: Dunkelzahn's Marvelous Wish-Granting Engine 8)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12366
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Ecthelion »

Sosacek píše: 10. 7. 2017, 10:53V prvni rade zminim, ze tohle je taky prace toho originalniho typka, a moje jsou tam jenom detaily: rasove veci, ktere jsem zjednodusil; zbrane, ktere jsem zjednodusil; hitpointy, ktere jsem zjednodusil, expy, ktere jsem zjednodusil; ... you get the picture. taky jsem se na par mistech vratil k AW moves.
Otázka je, jestli se na to s odstupem nechceš ještě podívat, případně si to projít... přece jenom máš teď pár let hraní AW k dobru. *nevinně si hvízdá* :wink:
Sosacek píše: 10. 7. 2017, 10:53MAKE 'EM SWEAT
Já jsem se o tom bavil ještě včera večer s Quentinem a problém byl v tom, že jsem z toho popisu ne úplně pochopil v jakých situacích je to zamýšleno používat. Nakolik to teď chápu, je to takový move, který použiješ, když to vyjednávání trvá moc dlouho, tak runner prostě nacpe pistoli týpkovi k hlavě a řve: "Už toho mám plné zuby! Řekni mi, kdo si to objednal, nebo to tu vymaluju tvým mozkem!" ... a scéna se tím nějak posune podle fikce. To mi přijde fajn.

Je otázka, jestli ten popis nějak nerozšířit, aby to bylo jasnější... případně doplnit vysloveně "according to fiction"? Možná je to nošení sov do Athén, nevím. Nechám na uvážení zkušenějších, jen jsem to na přečtení vážně nepobral. :wink:
Sosacek píše: 10. 7. 2017, 12:17Dat jim "boosted" by znamenalo, ze orkove jsou fakt drsni bastardi - nemuzou hodit 6- tj. vzdycky si muzou vybrat ze zustanou jeste chvili pri vedomi, za cenu -2 forward. Nevim, jestli je to awesome, nebo by to bylo wtf moment, kdy ork proste nejde zabit? To by chtelo nejak postelovat ty vybery, aby i 7-9 znamenalo ze typek odpadne, nebo tam doplnit neco jako "if you roll third gut check in a single scene, you're out - you can only survive so much".
Otázka je jestli je neboostnout jen na první gut check v přestřelce/scéně? Druhý by se už házel normálně, ale první rána je prostě nerozhodí, jsou to tuzí zkurvysyni. To by mi přišlo jako dost super výhoda, která až tak nerozbije systém, ale dá orkům edge.

Trolové jsou super, ty nechat. Elfové jsou asi taky fajn... jestli to čtu dobře, tak tady je "svádění" používáno ve smyslu "sváděním ho donutím, aby něco udělal", nikoli jen "dostanu ho do postele"? Nebo je to pouze v tom nejstarším slova smyslu?
Sosacek píše: 10. 7. 2017, 12:26Hlavne to Eckari oplaytestujte, a dejte vedet.
Já si počkám, až odvedeš ukázkovou hru na podzimní Slezině. Obrázek
Sosacek píše: 10. 7. 2017, 12:26Dunkelzahn's Marvelous Wish-Granting Engine 8)
$D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů