[6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od fenikso »

Mno, mít pro lidi "původové" a pro ostatní "rasové" moves není až tak špatný nápad, přijde mi. Myslím, že jsi to přesně odhadl: "identitu postavy tvori rasa a jen u lidi puvod"
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Ne, ja o tom mluvim jenom sarkasticky a nevazne. Realne by me ta asymetrie asi stvala.

Jak by vypadal "aboriginal" move? Jak by vypadal "corporate" move?

To s temi kontakty je fajn, ale kontakty v SR se ziskavaji hlavne hrou, takze tohle je vlastne "misto nejake zajimave veci celou dobu mas neco vic do zacatku". Coz je takove slozite.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

A treti problem:

Thermographic / Low-light Vision (1 essence): when you Check the Situation, you may ask one additional question from the list. Cost: 1 essence, 1,500¥.

Jak to funguje u toho low-lightu? Da se mu vymyslet neco jineho?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Quentin »

Lowlight ani thermographic bych move nedával. Má to slušnou fikční výhodu. Například, že ve tmě můžeš udělat move Check the Situation :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Quentin »

Aboriginal* move může bejt třeba, že když failneš Check the Situation, tak se stejně můžeš zeptat na jednu otázku přírodních duchů.
Corporate move může dávat +1smooth, kdykoli jednáš s někym v obleku.

Rasové moves podle původu
+ pomůžou clueless hráčům líp profilovat postavy
+ jsou snadným způsobem, jak představit kusy settingu už při čtení tvorby postavy
- nejsou dost generic, takže nepujde udělat úplně každá postava, co si vymyslíš (což je ostatně potíž všech AW her, takže žádný drama)

*nevim, jestli si za tim představuju to správné :-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

navrh reseni:
1) low-light nedava +1 otazku, jenom "vidis po tme"
2) low-light je soucasti kyberoci (tj. nestoji extra essenci)
3) lidem zustane "just lucky"
4) elfum zustane lowlight a ethereal
5) trposum zustane low-light a imunita na nemoci
6) orkum zustane low-light a +1 na gut check
7) trollum zustane +1 armor a thermo

EDIT: rasy maji vsechny "rasove movy", ne ze si jeden vyberu. trollove pak maji dva, zatimco ostatni maji jeden, ale koho to zajima, trollove jsou awesome 8) Lidi nemaji zadnou vyhodu jako lowlight nebo tak, ale "just lucky" je neuveritelne dobry.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od fenikso »

Quentin píše:+1smooth, kdykoli jednáš s někym v obleku.
To se mi líbí. Ten twist s tím oblekem. Kdejaký "Kingpin" může být v obleku taky, že? Nebo vládní agent.
A jinak souhlas, ty "původové" věci jsou dost ve stylu AW, můžou dobře navodit atmosféru.
Sosacek píše:navrh reseni:
1) low-light nedava +1 otazku, jenom "vidis po tme"
2) low-light je soucasti kyberoci (tj. nestoji extra essenci)
3) lidem zustane "just lucky"
4) elfum zustane lowlight a ethereal
5) trposum zustane low-light a imunita na nemoci
6) orkum zustane low-light a +1 na gut check
7) trollum zustane +1 armor a thermo

EDIT: rasy maji vsechny "rasove movy", ne ze si jeden vyberu. trollove pak maji dva, zatimco ostatni maji jeden, ale koho to zajima, trollove jsou awesome 8) Lidi nemaji zadnou vyhodu jako lowlight nebo tak, ale "just lucky" je neuveritelne dobry.
Taky to nevypadá špatně.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Pushnul jsem zmenu toho lowlightu. Co se tyka te moves podle puvodu ... hm. Me se ta myslenka docela libi (i kdyz mi pripada, ze bych ji radsi udelal osobne love-letterem, nez vybral ze seznamu), ale nevim moc jak to udelat.

EDIT: tu je primo verzovany text: https://bitbucket.org/wrb/sixth-world
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Quentin »

navrh reseni:
3) lidem zustane "just lucky"
4) elfum zustane lowlight a ethereal
5) trposum zustane low-light a imunita na nemoci
6) orkum zustane low-light a +1 na gut check
7) trollum zustane +1 armor a thermo
Takhle suše to máme i v našich pravidlech a je to úplně v pohodě. Prakticky to jsou jen fyzikální vlastnosti těch ras. S původem a výchovou to nemá nic společného. Což je celkem fajn. Nemůže se pak stát, že se někomu rasovej move nehodí ke konceptu postavy. "To je na hovno, já chci bejt z korporátního prostředí, ale jsem něměj silent assassin"

Jen z toho nečiší ta *worldová kreativita :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Quentin píše:Jen z toho nečiší ta *worldová kreativita :)
A myslis, ze ty puvodni jsou lepsi.

Ony ty rasy totiz v SR nic dalsiho nez to co jsem popsal nemaji. Pokud bych musel neco vymyslet, musim si to vymyslet, coz ale znamena, ze to bude jine, viz tvuj assassin.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Quentin »

Možná jde o to, jestli jsou ty rasy jen color. Třeba ve Star Treku jsou si všichni pozemšťani rovni a původ se tam projeví jen tim, že Scotty má skotskej přízvuk. Zatimco, když ve fantasy družině vyměníš bojovníka za trpaslíka a hraničáře za elfa, tak to budeš mít na stole několikrát za sezení.

Asi bych hlasoval za tu suchou variantu, kde jsou raciálky jen ty fyzický rozdíly. V SR nemají metatypy žádnou výraznou vlastní kulturu nebo jo? Přijde mi to víc jako ten star trek.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Hm.

Maji ji asi jako rasy dneska. Vlastne je to zpusob jak v SR pracovat s rasismem a pritom se necitit guilty -- orkove jsou cerni typci, elfove jsou bohata bila slechta, trposi jsou neduleziti a jsou tam jako par k elfum a trollove jsou jeste vic cerni typci v ghettech. Lidi jsou wageslaves.

Tj, existuji bohati korporatni orkove, ale kdyz se rekne ork, tak si ho nepredstavis, a kdyz vlezes na konferenci ekonomu, tak tam potkas max jednoho. Jako kdyz dneska vlezes na programatorskou konferenci a potkas tam zenckou, tak si reknes "to je hosteska nebo je tu s pritelem aby se pochlubil" a ses prekvapenej kdyz vi o cem mluvi.

Z tohohle je obtizne dat dohromady rasove movy ktere jsou socialni. Vzdycky muzes byt ork vychovany v korporaci, troll co se narodil bohaty elfsky rodine a oni se stydi tak te poslali do armady a posilaji ti prachy, atd. Krom tech fyzickych rozdilu je to jak vymejslet movy cernochum, asiatum nebo indum.

Jak rikam, muj prvni instinkt byl ty metatype moves uplne vyhodit :) Muj pristup k pravidlum je "dokonalosti neni dosazeno kdyz nemuzes nic pridat, ale kdyz nemuzes nic ubrat".
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Quentin »

Muj pristup k pravidlum je "dokonalosti neni dosazeno kdyz nemuzes nic pridat, ale kdyz nemuzes nic ubrat".
Tohle zní dobře, ale pak ti vzniknou pravidla jako ty moje. Strohá mechanika na útok, save, počet hpček a žádná atmosféra. Pravidla nejen, že musí fungovat svižně a bez bugů, ale ještě musí předat setting, žánr a atmosféru (ideálně už během tvorby postavy, seznamu vybavení a vysvětlení mechanik, protože dál už to tolik lidí nečte - dobrej příklad je třeba tvorba postavy v burning wheel nebo mouseguard)

BTW options navíc nepřidávají komplexitu, ale hloubku. Ta poučka o designu se vztahuje hlavně na hlavní mechaniky.
Maji ji asi jako rasy dneska. Vlastne je to zpusob jak v SR pracovat s rasismem a pritom se necitit guilty -- orkove jsou cerni typci, elfove jsou bohata bila slechta, trposi jsou neduleziti a jsou tam jako par k elfum a trollove jsou jeste vic cerni typci v ghettech. Lidi jsou wageslaves.
Tyjo, tak to by možná za ty moves podle původu stálo. Zkus třeba jen tak cvičně napsat ke každému metatypu 3 nejtypičtější prostředí, ze kterých pochází. Když uvidíme, že toho nezvládáme dost vymyslet, tak se na to vybodnem.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Sosacek píše:Tj, existuji bohati korporatni orkove, ale kdyz se rekne ork, tak si ho nepredstavis, a kdyz vlezes na konferenci ekonomu, tak tam potkas max jednoho. Jako kdyz dneska vlezes na programatorskou konferenci a potkas tam zenckou, tak si reknes "to je hosteska nebo je tu s pritelem aby se pochlubil" a ses prekvapenej kdyz vi o cem mluvi.
Well, lidí je poměrně nejvíc (tuším zhruba 50% populace, možná ještě víc), takže celkem dává smysl, že u korporátního boardu budou v půlce křesel sedět lidi a ve zbylé půlce metatypy. A trollové fakt hodně vyčnívají (a je jich málo), takže když u toho stylu bude týpek sedět přes dvě křesla, tak si toho zaručeně všimneš.

Ale jinak jsem tenhle pocit nikdy z Shadowrunu neměl. Naopak tam často vyčnívají specifika daná vzrůstem (troll má sakra problém řídit normální auto, nebo i projít na lidi dimenzovanými dveřmi, trpaslíci to zas vidí z druhé strany). Zbytek je daný konkrétní lokalitou. V Japonsku to například vypadá úplně jinak než v Tiru nebo u Kaskádových orků. Jo a samozřejmě orci a trollové (a trochu i trpaslíci) snáz zastanou těžkou manuální práci, to se taky pochopitelně projeví.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Quentin píše:Tohle zní dobře, ale pak ti vzniknou pravidla jako ty moje. Strohá mechanika na útok, save, počet hpček a žádná atmosféra.
Nikdy mi nevzniknou pravidla jako tvoje, tim si bud jisty 8)
Tyjo, tak to by možná za ty moves podle původu stálo. Zkus třeba jen tak cvičně napsat ke každému metatypu 3 nejtypičtější prostředí, ze kterých pochází. Když uvidíme, že toho nezvládáme dost vymyslet, tak se na to vybodnem.
Vsechny metatypy se vyskytuji vsude. Jenom v ruznych poctech.
tuším zhruba 50% populace, možná ještě víc
Nejakej typek spocital populaci na zaklade cisel ze SR, zajimavy cisla: http://shadowrun.wikia.com/wiki/File:ChartWorldPop2.gif
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů