[6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Mno, mít pro lidi "původové" a pro ostatní "rasové" moves není až tak špatný nápad, přijde mi. Myslím, že jsi to přesně odhadl: "identitu postavy tvori rasa a jen u lidi puvod"
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Ne, ja o tom mluvim jenom sarkasticky a nevazne. Realne by me ta asymetrie asi stvala.
Jak by vypadal "aboriginal" move? Jak by vypadal "corporate" move?
To s temi kontakty je fajn, ale kontakty v SR se ziskavaji hlavne hrou, takze tohle je vlastne "misto nejake zajimave veci celou dobu mas neco vic do zacatku". Coz je takove slozite.
Jak by vypadal "aboriginal" move? Jak by vypadal "corporate" move?
To s temi kontakty je fajn, ale kontakty v SR se ziskavaji hlavne hrou, takze tohle je vlastne "misto nejake zajimave veci celou dobu mas neco vic do zacatku". Coz je takove slozite.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
A treti problem:
Thermographic / Low-light Vision (1 essence): when you Check the Situation, you may ask one additional question from the list. Cost: 1 essence, 1,500¥.
Jak to funguje u toho low-lightu? Da se mu vymyslet neco jineho?
Thermographic / Low-light Vision (1 essence): when you Check the Situation, you may ask one additional question from the list. Cost: 1 essence, 1,500¥.
Jak to funguje u toho low-lightu? Da se mu vymyslet neco jineho?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Lowlight ani thermographic bych move nedával. Má to slušnou fikční výhodu. Například, že ve tmě můžeš udělat move Check the Situation
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Aboriginal* move může bejt třeba, že když failneš Check the Situation, tak se stejně můžeš zeptat na jednu otázku přírodních duchů.
Corporate move může dávat +1smooth, kdykoli jednáš s někym v obleku.
Rasové moves podle původu
+ pomůžou clueless hráčům líp profilovat postavy
+ jsou snadným způsobem, jak představit kusy settingu už při čtení tvorby postavy
- nejsou dost generic, takže nepujde udělat úplně každá postava, co si vymyslíš (což je ostatně potíž všech AW her, takže žádný drama)
*nevim, jestli si za tim představuju to správné
Corporate move může dávat +1smooth, kdykoli jednáš s někym v obleku.
Rasové moves podle původu
+ pomůžou clueless hráčům líp profilovat postavy
+ jsou snadným způsobem, jak představit kusy settingu už při čtení tvorby postavy
- nejsou dost generic, takže nepujde udělat úplně každá postava, co si vymyslíš (což je ostatně potíž všech AW her, takže žádný drama)
*nevim, jestli si za tim představuju to správné
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
navrh reseni:
1) low-light nedava +1 otazku, jenom "vidis po tme"
2) low-light je soucasti kyberoci (tj. nestoji extra essenci)
3) lidem zustane "just lucky"
4) elfum zustane lowlight a ethereal
5) trposum zustane low-light a imunita na nemoci
6) orkum zustane low-light a +1 na gut check
7) trollum zustane +1 armor a thermo
EDIT: rasy maji vsechny "rasove movy", ne ze si jeden vyberu. trollove pak maji dva, zatimco ostatni maji jeden, ale koho to zajima, trollove jsou awesome Lidi nemaji zadnou vyhodu jako lowlight nebo tak, ale "just lucky" je neuveritelne dobry.
1) low-light nedava +1 otazku, jenom "vidis po tme"
2) low-light je soucasti kyberoci (tj. nestoji extra essenci)
3) lidem zustane "just lucky"
4) elfum zustane lowlight a ethereal
5) trposum zustane low-light a imunita na nemoci
6) orkum zustane low-light a +1 na gut check
7) trollum zustane +1 armor a thermo
EDIT: rasy maji vsechny "rasove movy", ne ze si jeden vyberu. trollove pak maji dva, zatimco ostatni maji jeden, ale koho to zajima, trollove jsou awesome Lidi nemaji zadnou vyhodu jako lowlight nebo tak, ale "just lucky" je neuveritelne dobry.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
To se mi líbí. Ten twist s tím oblekem. Kdejaký "Kingpin" může být v obleku taky, že? Nebo vládní agent.Quentin píše:+1smooth, kdykoli jednáš s někym v obleku.
A jinak souhlas, ty "původové" věci jsou dost ve stylu AW, můžou dobře navodit atmosféru.
Taky to nevypadá špatně.Sosacek píše:navrh reseni:
1) low-light nedava +1 otazku, jenom "vidis po tme"
2) low-light je soucasti kyberoci (tj. nestoji extra essenci)
3) lidem zustane "just lucky"
4) elfum zustane lowlight a ethereal
5) trposum zustane low-light a imunita na nemoci
6) orkum zustane low-light a +1 na gut check
7) trollum zustane +1 armor a thermo
EDIT: rasy maji vsechny "rasove movy", ne ze si jeden vyberu. trollove pak maji dva, zatimco ostatni maji jeden, ale koho to zajima, trollove jsou awesome Lidi nemaji zadnou vyhodu jako lowlight nebo tak, ale "just lucky" je neuveritelne dobry.
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Pushnul jsem zmenu toho lowlightu. Co se tyka te moves podle puvodu ... hm. Me se ta myslenka docela libi (i kdyz mi pripada, ze bych ji radsi udelal osobne love-letterem, nez vybral ze seznamu), ale nevim moc jak to udelat.
EDIT: tu je primo verzovany text: https://bitbucket.org/wrb/sixth-world
EDIT: tu je primo verzovany text: https://bitbucket.org/wrb/sixth-world
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Takhle suše to máme i v našich pravidlech a je to úplně v pohodě. Prakticky to jsou jen fyzikální vlastnosti těch ras. S původem a výchovou to nemá nic společného. Což je celkem fajn. Nemůže se pak stát, že se někomu rasovej move nehodí ke konceptu postavy. "To je na hovno, já chci bejt z korporátního prostředí, ale jsem něměj silent assassin"navrh reseni:
3) lidem zustane "just lucky"
4) elfum zustane lowlight a ethereal
5) trposum zustane low-light a imunita na nemoci
6) orkum zustane low-light a +1 na gut check
7) trollum zustane +1 armor a thermo
Jen z toho nečiší ta *worldová kreativita
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
A myslis, ze ty puvodni jsou lepsi.Quentin píše:Jen z toho nečiší ta *worldová kreativita
Ony ty rasy totiz v SR nic dalsiho nez to co jsem popsal nemaji. Pokud bych musel neco vymyslet, musim si to vymyslet, coz ale znamena, ze to bude jine, viz tvuj assassin.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Možná jde o to, jestli jsou ty rasy jen color. Třeba ve Star Treku jsou si všichni pozemšťani rovni a původ se tam projeví jen tim, že Scotty má skotskej přízvuk. Zatimco, když ve fantasy družině vyměníš bojovníka za trpaslíka a hraničáře za elfa, tak to budeš mít na stole několikrát za sezení.
Asi bych hlasoval za tu suchou variantu, kde jsou raciálky jen ty fyzický rozdíly. V SR nemají metatypy žádnou výraznou vlastní kulturu nebo jo? Přijde mi to víc jako ten star trek.
Asi bych hlasoval za tu suchou variantu, kde jsou raciálky jen ty fyzický rozdíly. V SR nemají metatypy žádnou výraznou vlastní kulturu nebo jo? Přijde mi to víc jako ten star trek.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Hm.
Maji ji asi jako rasy dneska. Vlastne je to zpusob jak v SR pracovat s rasismem a pritom se necitit guilty -- orkove jsou cerni typci, elfove jsou bohata bila slechta, trposi jsou neduleziti a jsou tam jako par k elfum a trollove jsou jeste vic cerni typci v ghettech. Lidi jsou wageslaves.
Tj, existuji bohati korporatni orkove, ale kdyz se rekne ork, tak si ho nepredstavis, a kdyz vlezes na konferenci ekonomu, tak tam potkas max jednoho. Jako kdyz dneska vlezes na programatorskou konferenci a potkas tam zenckou, tak si reknes "to je hosteska nebo je tu s pritelem aby se pochlubil" a ses prekvapenej kdyz vi o cem mluvi.
Z tohohle je obtizne dat dohromady rasove movy ktere jsou socialni. Vzdycky muzes byt ork vychovany v korporaci, troll co se narodil bohaty elfsky rodine a oni se stydi tak te poslali do armady a posilaji ti prachy, atd. Krom tech fyzickych rozdilu je to jak vymejslet movy cernochum, asiatum nebo indum.
Jak rikam, muj prvni instinkt byl ty metatype moves uplne vyhodit Muj pristup k pravidlum je "dokonalosti neni dosazeno kdyz nemuzes nic pridat, ale kdyz nemuzes nic ubrat".
Maji ji asi jako rasy dneska. Vlastne je to zpusob jak v SR pracovat s rasismem a pritom se necitit guilty -- orkove jsou cerni typci, elfove jsou bohata bila slechta, trposi jsou neduleziti a jsou tam jako par k elfum a trollove jsou jeste vic cerni typci v ghettech. Lidi jsou wageslaves.
Tj, existuji bohati korporatni orkove, ale kdyz se rekne ork, tak si ho nepredstavis, a kdyz vlezes na konferenci ekonomu, tak tam potkas max jednoho. Jako kdyz dneska vlezes na programatorskou konferenci a potkas tam zenckou, tak si reknes "to je hosteska nebo je tu s pritelem aby se pochlubil" a ses prekvapenej kdyz vi o cem mluvi.
Z tohohle je obtizne dat dohromady rasove movy ktere jsou socialni. Vzdycky muzes byt ork vychovany v korporaci, troll co se narodil bohaty elfsky rodine a oni se stydi tak te poslali do armady a posilaji ti prachy, atd. Krom tech fyzickych rozdilu je to jak vymejslet movy cernochum, asiatum nebo indum.
Jak rikam, muj prvni instinkt byl ty metatype moves uplne vyhodit Muj pristup k pravidlum je "dokonalosti neni dosazeno kdyz nemuzes nic pridat, ale kdyz nemuzes nic ubrat".
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Tohle zní dobře, ale pak ti vzniknou pravidla jako ty moje. Strohá mechanika na útok, save, počet hpček a žádná atmosféra. Pravidla nejen, že musí fungovat svižně a bez bugů, ale ještě musí předat setting, žánr a atmosféru (ideálně už během tvorby postavy, seznamu vybavení a vysvětlení mechanik, protože dál už to tolik lidí nečte - dobrej příklad je třeba tvorba postavy v burning wheel nebo mouseguard)Muj pristup k pravidlum je "dokonalosti neni dosazeno kdyz nemuzes nic pridat, ale kdyz nemuzes nic ubrat".
BTW options navíc nepřidávají komplexitu, ale hloubku. Ta poučka o designu se vztahuje hlavně na hlavní mechaniky.
Tyjo, tak to by možná za ty moves podle původu stálo. Zkus třeba jen tak cvičně napsat ke každému metatypu 3 nejtypičtější prostředí, ze kterých pochází. Když uvidíme, že toho nezvládáme dost vymyslet, tak se na to vybodnem.Maji ji asi jako rasy dneska. Vlastne je to zpusob jak v SR pracovat s rasismem a pritom se necitit guilty -- orkove jsou cerni typci, elfove jsou bohata bila slechta, trposi jsou neduleziti a jsou tam jako par k elfum a trollove jsou jeste vic cerni typci v ghettech. Lidi jsou wageslaves.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Well, lidí je poměrně nejvíc (tuším zhruba 50% populace, možná ještě víc), takže celkem dává smysl, že u korporátního boardu budou v půlce křesel sedět lidi a ve zbylé půlce metatypy. A trollové fakt hodně vyčnívají (a je jich málo), takže když u toho stylu bude týpek sedět přes dvě křesla, tak si toho zaručeně všimneš.Sosacek píše:Tj, existuji bohati korporatni orkove, ale kdyz se rekne ork, tak si ho nepredstavis, a kdyz vlezes na konferenci ekonomu, tak tam potkas max jednoho. Jako kdyz dneska vlezes na programatorskou konferenci a potkas tam zenckou, tak si reknes "to je hosteska nebo je tu s pritelem aby se pochlubil" a ses prekvapenej kdyz vi o cem mluvi.
Ale jinak jsem tenhle pocit nikdy z Shadowrunu neměl. Naopak tam často vyčnívají specifika daná vzrůstem (troll má sakra problém řídit normální auto, nebo i projít na lidi dimenzovanými dveřmi, trpaslíci to zas vidí z druhé strany). Zbytek je daný konkrétní lokalitou. V Japonsku to například vypadá úplně jinak než v Tiru nebo u Kaskádových orků. Jo a samozřejmě orci a trollové (a trochu i trpaslíci) snáz zastanou těžkou manuální práci, to se taky pochopitelně projeví.
Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine
Nikdy mi nevzniknou pravidla jako tvoje, tim si bud jistyQuentin píše:Tohle zní dobře, ale pak ti vzniknou pravidla jako ty moje. Strohá mechanika na útok, save, počet hpček a žádná atmosféra.
Vsechny metatypy se vyskytuji vsude. Jenom v ruznych poctech.Tyjo, tak to by možná za ty moves podle původu stálo. Zkus třeba jen tak cvičně napsat ke každému metatypu 3 nejtypičtější prostředí, ze kterých pochází. Když uvidíme, že toho nezvládáme dost vymyslet, tak se na to vybodnem.
Nejakej typek spocital populaci na zaklade cisel ze SR, zajimavy cisla: http://shadowrun.wikia.com/wiki/File:ChartWorldPop2.giftuším zhruba 50% populace, možná ještě víc
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů