[6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Sosacek píše:
tuším zhruba 50% populace, možná ještě víc
Nejakej typek spocital populaci na zaklade cisel ze SR, zajimavy cisla: http://shadowrun.wikia.com/wiki/File:ChartWorldPop2.gif
Pěkné.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Toto

Phase 1
Opravit měr a ; moc mo ES, leatherneck musí umřít
Posílit adept a
Opravit samuraje - pán edito je ware
Voice modulátor
Silnější umělé ruce?

Phase 2
Vyčistit text
Testy

Phase 3
Web
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od fenikso »

Jako myslel jsem si, že moje poznámky jsou chaotické, ale tohle je teda nový standard 8).
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Nova verze. Upraveni adepti (kteri jsou ted mnohem vic cool) a trochu samurajove. Rasove movy povazuju za vyeresene, budou popisovat jenom fyzicke vlastnosti ras.

Mam dva problemy, ktere potrebuju doresit.

1) Skilled. Ten stat je divny, moc nesedi do pseudoaw statu, ale bez nej zas nesedi dalsi veci. Nechci, aby kazda postava mela -1 Skilled, protoze je to presne ta vec, kde se snadno nekdo streli do nohy a pak bude rikat, jak je to moje vina a jak je ta hra blba.

Jedno reseni je udelat Skilled nejak potreba. Faskal navrhoval na nej nacpat "nejake infiltracni veci" jako

Tamper
when you physically tamper with security system (lockpicking, spoofing keypad on a door, disabling a pressure sensor, etc), roll +Skilled. On 10+, all three, on 7-9 chose one:
- you do it
- you leave no trace
- you don't raise alarm or get caught by someone

ale ... takovy move ma svoje nevyhody. Jakoze, bez nej je to otazka nejakeho Stay Frosty, ktere ma pekne situacni 7-9, a ma integrovane "rekni ano nebo hod", kdy otevirat trezor doma v dilne se asi hazet nebude, zatimco kdyz to delam v akci, nesmim to posrat nebo to spusti poplach, a mam na to minutu nez prijde patrola, tak si na to hazet budu.

U normalnich movu se ale pise "if you do it, you do it", takze pokud to udelas, musi se spustit move. Zadne rekni ano, nebo hod. I kdyz svym zpusobem je to docela jednoduche vyresit tak, ze tam clovek pripise "in a chanrged situation".

Osobne asi zvolim fix na "skilled -1 for eva" takovy, ze seberu moznost vzit si -1 pri tvorbe postavy. Clovek si tim vlatne usekne moznost delat vsechny moves navazane na tenhle stat - i s bonusem z level-upu bude mit max 0, coz povede k tomu, ze proste nikdy nebude koukat kolem aby nahodou nespustil check the situation a tak. Coz nevim, jestli za ty kecy stoji.

2) Pozadi.

Background movy byly vec, nad kterou jsme se zamysleli, ale ono to nefunguje, protoze move musi neco delat. Ale takova ta cool zaskrtavatka na jedne strane charsheetu, co vam pomuzou par tahy tuzkou vybrat backgrnound nejsou movy, a jsou hrozne cool. To, ze to nejsou movy je dobre i proto, ze nejsou mechanicky aktivni, takze je staci ejak vybrainstormovat, a neni to potreba moc testovat.

Jak tohle muze vypadat je krasne videt v dark ages (teda v te posledni verzi, kterou jsem videl) a v AW. DW to z nejakeho duvodu nema, nebo to omezuje snad jen na bardovu volbu hudebnich nastroju a knezovu volbu boha.

Nevyhoda je, ze je potreba vybrainstormovat 10 takovych background generujicich vec. Coz je hromada hromada prace, a ja nevim, jaky to ma presne prinos. Pro moji osobni kampan asi zadny, pac tohle umim udelat z hlavy love-letterem, ale nekomu by to mohlo byt uzitecne. A tak nejak to sedi do toho AW stylu.

Pomuzete mi? 8)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Quentin »

Pomuzete mi?
Mohl bys nahodit nějaké vzory z AW/AW:DA třeba? Moc se v Shadowrunu nevyznám, ale určitě něco dáme dohromady.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

To je asi pase :) Problem je, ze si uvedomuju, ze dkyby se 6W jeste zjednodusilo aby bylo vic jako AW, tak to bude lepsi hra, ale zas to bude min Shadowrun :) Takze tomu nechci brat graunlaritu, i kdyz tam zustanou DWismy, ktere mi lezou na nervy.

Aktualne je potreba dat seznam na expy. Mel jsem ho na d20, ale pak jsem ho smazal a nezazalohoval. Bylo to neco jako

Za aspon jedno je exp, za tri dva expy, za vsechno tri expy cele skupine, pokud session obsahovala
- neco vybuchlo
- honicku v autech / na motorkach
- matrix dive
- mexican standoff
- infiltraci
- napinavy moment kdy vsichni hraci sledovali kostky

Plus osobni expy pro postavu:
- splnil jsi osobni cil
- vyresil jsi debt
- byl jsi zmanipulovan

Zapomnel jsem na neco, co by mela kazda session obsahovat?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Sosacek píše:Problem je, ze si uvedomuju, ze dkyby se 6W jeste zjednodusilo aby bylo vic jako AW, tak to bude lepsi hra, ale zas to bude min Shadowrun :) Takze tomu nechci brat graunlaritu, i kdyz tam zustanou DWismy, ktere mi lezou na nervy.
A nechceš to fakt zkusit rozdělit, story řídit AW enginem a combat nedělat přes movy, ale použít něco klasického (nebo třeba aspoň fate)?
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Tim bych rozbil tu hlavni pointu proc pouzivat 6W a ne SR.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Faskal »

Hm...
Sling Code: when you hack a Matrix node or device, roll+Sharp. On 10+, choose 3. On 7-9, choose 2:

The node or device remains unaware of the intrusion

You leave no trace of your presence

You don’t trigger IC

You learn a useful detail about another node connected to this one

Once in control of a node, you can issue commands appropriate to it.
Jestli to chápu správně...

You leave no trace of your presence - to je jasné

You learn a useful detail about another node connected to this one - to asi chápu, ale pokud si to člověk nevybere, asi může tušit, že na node je připojené ještě něco jiného, ale nedozví se o tom nic "užitečného". Jinými slovy třeba automaticky ví, co si s nodem zrovna vyměňuje data, nicméně nezná o tom zajímavé detaily a také neví, co by se tam připojit mohlo (abych dal příklad - node ovládá výbušninu, která je ale "offline" dokud ji někdo manuálně "neaktivuje" do stand-by módu, do té doby ji node nevidí a hacker o ní neví, pokud si nevybere tuto volbu). A taky - je to jenom na jeden node? Jak se klasicky kreslí "mapa" propojů mezi uzly - takže tímto hacker nezjistí, jak vypadají hrany jeho uzlu, ale ukáže prstem na nějaký uzel a GM mu řekne, co je tam zajímavého? (A ještě jinak - takže to není "a co dalšího je tady ukryto?" jak má zloděj při hledání pastí)

The node or device remains unaware of the intrusion zní jasně, ale pokud si to hacker vybere, a nevybere si You don’t trigger IC, jak ten IC pozná, že má vyběhnout ze security node, když ten node, co je hackovaný, neví, že je hackován? Dá se to vysvětlit tak, že někdo zkoumá podezřelý tok dat mezi jednotlivými uzly sítě?

Once in control of a node, you can issue commands appropriate to it. Jak se pozná, že hacker ovládá uzel sítě? Je tím myšleno, že hacker získá kontrolu nad nodem a může mu zadat nějaký příkaz?
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Faskal píše:Once in control of a node, you can issue commands appropriate to it. Jak se pozná, že hacker ovládá uzel sítě? Je tím myšleno, že hacker získá kontrolu nad nodem a může mu zadat nějaký příkaz?
SR 4e, kapitola matrix.

Jinak ano, můžeš mu zadávat příkazy. Můžeš ovládat všechno, co je na něj napojené (kamery, dveře, drtičku odpadu, semafory...). Můžeš smazat logy o tom, že jsi tam vůbec byl a co jsi tam dělal. Můžeš místo nich nechat falešné logy. Pokud je to datový sklad, můžeš v něm vyhledávat, mazat, přepisovat. Zašifrovaná data si ovšem stále nepřečteš. Můžeš si tam udělat backdoor, takže se příště do tohohle nodu dostaneš bez hodu. Můžeš tam pustit program, který bude něco dělat (třeba mazat záznamy z jedné konkrétní kamery). Nebo to třeba udělá jednou v určený čas (nebo na základě jiné události) a pak se smaže. Atd, atp.

Jo a seriously, hrát matrix tak, že se budeš nabourávat postupně do každého nodu v systému, je _fakt_ blbej nápad.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Faskal »

Dík,
pravidla na hackování jsem četl právě ve 4E, (a taky nikde jinde), a mám vágní představu, jak by to mohlo fungovat. Nejsem si ale jistý, jestli ten move chápu správně.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

York píše:Jo a seriously, hrát matrix tak, že se budeš nabourávat postupně do každého nodu v systému, je _fakt_ blbej nápad.
Proc? Me to pripada jako dobry napad.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Sosacek píše:
York píše:Jo a seriously, hrát matrix tak, že se budeš nabourávat postupně do každého nodu v systému, je _fakt_ blbej nápad.
Proc? Me to pripada jako dobry napad.
Protože to zabíjí kreativitu. Ok, vy to možná zvládnete i tak, ale typicky pak je obrovský problém realizovat jakýkoliv dobrý nápad, protože to pravidelně krachne na nějakém dílčím hodu po cestě. A hráči pak přestávají přemýšlet nad tím, čeho vlastně chtějí dosáhnout.

Hráč: "Založím firmu, nadatlím tam registraci naší dodávky a všechny věci kolem, abysme fakt vypadali jako cleanign company."
GM: "Do jakýho nodu se chceš nahackovat?"
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Myslim, ze "do jakyho nodu se chces nahackovat" je legitimni otazka. Kdyz chces neco ukrast, musis taky rict kam se vloupavas, a kdyz chces neco zaridit, musis rict, kteremu kontaktu volas.

Ono se to nema hazet v uplne kazdem nodu -- node hackujes kdyz chces vetsi pristup nez jaky mas, tj. snazis se napoprve vlamat do cele site, nebo si povysujes access, nebo tak. Navic v dilcich nodech po ceste, ktere nahackovat musis (jako firewall, nebo neco pres co lezes) nepotrebujes "muzes nodu davat rozkazy", takze si muzes vybrat "nevi o mne", a tim si "odlozit" boj do ciloveho nodu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Zkuste to, uvidíte, jak vám to bude vyhovovat. Ale popravdě mě fakt hodně překvapuje, že o tom vůbec uvažuješ. Je to jedna z prvních věcí, kterou zařízli prakticky všichni hráči Shadowrunu, co znám, přestože jinak hráli podle Shadowrunových pravidel*. Zdaleka ne všem se teda podařilo dojít k nějaké rozumně funkční variantě jak matrix hrát, ale na tom, že takhle to fakt nejde, se shodli ;-)

* Až na jednu skupinu, Insolitus by mohl vyprávět ;-)
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů