[6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

[6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Moje aktualni verze: http://swse.neocities.org/

...

Poslední verze od týpka tu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/986437/swae.pdf

Já se ji snažím tweaknout, aby byla rychlejší, jednodušší a měla víc Shadowrunovou atmosféru. Protože Shadowrun je jako Star Wars (má milion výkladů o tom, jak má správně vypadat), myslím tím samozřejmě můj Shadowrun.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 13. 3. 2014, 10:14, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Aktuálně je na pořadu dne:
- startovní postavy mají Karmu 0
- expy se nedostávají za faily
- každý třetí level-up dostane postava místo move nebo statů Karmu
- zbraně nemají Armor Piercing mechaniku, a v závislosti na dořešení Rock and Rollu možná ani ammo.
- kouzla asi budou mít větší dmg
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

fenikso píše:V posledním případě prodlužuješ boj. Ztrácíš čas. A ten shadowruneři nikdy nemají :-)=.
Tohle je právě věc, která ne vždycky platí. Co hůř, normální mechanika je:
10+: dostaneš co chceš
6-: stane se něco ošklivého
7-9: dostaneš co chceš, ale stane se něco ošklivého
ale "dám menší dmg výměnou za to, že se mi nic nestane" tohle porušuje, a zavádí do hry výsledek "nic se nestalo", který je otravný a zbytečný.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od fenikso »

Kdy v přestřelce mají postavy času dost? Nějak si to nevybavuju. Můžeš nadhodit z pár takových situací?

Hele, ještě jedna věc. Naběhne břitvák s kulometem a tatata, hodí 6. Minul?
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Hele, ještě jedna věc. Naběhne břitvák s kulometem a tatata, hodí 6. Minul?
To záleží na fikci. Což je fancy způsob jak říct "Kam naběhl? Odkud? Kdo proti němu stojí? Koho chce kropit? Jak?" Ale:
- Mohl dostat manaboltem a začít zvracet krev (hard move: dmg, soft move: mají mága).
- Mohl dostat granátometem (hard move: dmg, soft move: mají granátomet).
- Mohl aktivovat claymore. (hard move: dmg, soft move: jsou crazy prepared).
- Pokud chceš být milosrdný, kulomet se po třech výstřelech zasekl a jemu se na prsou objevilo spousta rudých teček nebo mu pod nohy dopadl ruční granát (soft move: zbraň v hajzlu, soft move: budoucí dmg pokud kurva rychle něco neuděláš).
- Mohl ho ovládnout čaroděj a on tím kulometem vzal svoje spojence, a pak odhodil kulomet a vytáhl pojistku s granátu a drží ho v ruce, pokud milosrdný být nechceš (soft move: mají mága co umí mentální manipulaci, soft move: ovládnutý samuraj, hard move, dmg spojencům, soft move: "Ovládá tě mág a na jeho rozkas pácháš sebevraždu, co děláš?")

Určitě ne "minul a nic dalšího se nestalo". Tak Apocalypse Engine nemůže fungovat. A rady pro GMa říkají "na 6- hard move, i kdyby fotra věšeli".

EDIT: tohle je asi trochu přestřelený příklad, otázku "seš magor, jak bys jim mohl něco takového udělat" prosím neklaďte 8)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Quentin »

"dám menší dmg výměnou za to, že se mi nic nestane"
Zrovna u střelby to ale není "nic se nestalo", protože jsi právě dal nějakej mrzkej damage a koukáš na DMa, co se děje, což aktivuje DM move. Takže se určitě něco děje.

Nebo ne?

Pravděpodobně na tebe nepřítel pořád běží. Nebo změnil taktiku, když jsi ho zasáhl, ale nevyřadil. Tak jako tak z toho nějaký move bude (buď soft nebo rovnou tvoje defy danger/hack and slash).
zavádí do hry výsledek "nic se nestalo", který je otravný a zbytečný.
*insert drd2 joke*
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

fenikso píše:Kdy v přestřelce mají postavy času dost? Nějak si to nevybavuju. Můžeš nadhodit z pár takových situací?
Ses ptal na fikci. Ale nestěžujte si pak, že vás Sosáček nutí číst špatné povídky.
Crimson vejde do opuštěného kostela, levou rukou odtlačí jedno křídlo dveří, druhou znovu pohladí Ares Predátor.

Vejde dovnitř. Ambregrease už na ni čeká u oltáře, se svojí směšnou katanou, která se tak nehodí ke kožené bundě s velkým zeleným A. Mimo něj Crimson napočítá dalších šest stejně oblečených elfů, vyzbrojených samopaly a brokovnicemi, naštěstí ničím větším. Stojí poblíž kamenných pilířů a na dřevěném ochozu v patře, takže asi nebudou úplně blbí. Ten nad schody na ochoz před sebou drží vyděšenou Tip jako živý štít.

"Dal ses ke gangu?" zašklebí se Crimson. Vytáhne pistoli, a namíří ji na hlavu elfa, který drží Tip, tak rychle, že nikdo krom druhého samuraje nemohl vidět nic mezi tím, kdy měla ruku podél těla, a kdy měla namířeno. Elfové znervózní, ale nikdo nezačne střílet.
"Byl jsi samuraj."
"Naopak," řekne Ambregrease klidně, a nelidské stříbrné oči se mu lesknou. "Teď, když mám pána, jsem skutečný samuraj." Na chvilku se odmlčí. "Zahoď tu pistoli, a všechno ostatní co máš u sebe, a ta holka to přežije." Crimson si nemůže nevšimnout, že nikdo neslibuje, že by to měla přežít ona. Smartlink říká 82 %.

Stiskne spoušt. Krev vystříkne, elf s prostřelenou hlavou spadne ze schodů, nebohou spolubydlící Crimson pod sebou. Třeba zastaví nějaké kulky, proletí Crimson hlavou. Naštěstí je to jediné, co jí proletí hlavou, a když o zlomek sekundy později začnou všichni střílet, už je za kamenným pilířem. Akustika kostela dělá střelbu ještě hlasitější než obvykle, ale to by mrzelo jen někoho s originálními lidskými smysly.

Zatímco z pilíře létají úlomky, Crimson sáhne pod bundu, vytáhne flashbang, aktivuje nárazovou rozbušku a hodí ho za sebe, dřív než se elfové po stranách stihnou přesunout tak, aby ji pilíř nekryl. Hned jak ucítí vlnu horka, vykloní se a střelí po dvou elfech vlevo (oba sletí na zem, těžko říct, jestli zranění nebo mrtví), a pak se rozběhne po schodech nahoru na ochoz, který by ji měl ukrýt před částí nepřátel.

Skoro to stihne, některý z elfů se ale vzpamatoval rychleji, a tak ji zasáhne krátká dávka, většina do vesty, ale část níž. Crimson spadne na zem. Převalí se na stranu, přinutí se zvednout na kolena a opětovat palbu, ale místo někoho se samopalem vidí na schodech elfa s brokovnicí. Smartlink říká 64 %. Vystřelí současně.

Ani jeden nemine. Elf se zřítí ze schodů a Crimson místo kleku najednou leží, každý nádech ji bolí, a když se pokusí zvednout, roztřese se, a vykašle trochu krve. Na druhé straně ochozu najednou uvidí Ambergrease. Meč se zaleskne, a najednou je samuraj u ní. Jeden okamžik co vypadá jako věčnost zmrznou, špička katany na krku Crimson, mířidla Predátoru mezi očima Ambergrease.

Potom jedno z oken vybuchne, dovnitř vletí dróna, a vystřelí z granátometu. Crimson stiskne spoušť a Ambergrease se opře o meč.

Crimson na sobě ucítí ruce, a s nimi energii. Otevře oči, a zjistí, že vidí černobíle. To moc nedává smysl, kyberoči by neměly být závislé na ztrátě krve, ne? "T.. Tip," zkusí říct, ale moc jí to nejde.
"Je v pořádku," odpoví jí klečící šamanka. "Hlavně se nehýbej."
"Amb...er..."
Lune jen zavrtí hlavou, a dál se soustředí na kouzlo. "Ten chlápek je rychlejší než zvuk," řekne místo šamanky rotodróna levitující opodál. "Krom toho, zbláznila ses? Měla jsi to zdržet než budeme připraveni, ne se na ně sama vrhnout. Snažíš se zabít?"

Štvaly mě jeho kecy, odpoví Crimson v duchu, moc zesláblá na to, aby mluvila nahlas. Usměje se, a než ji pohltí temnota, snaží se zahnat myšlenku na to, jestli neměl Beemer náhodou pravdu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od fenikso »

No tak tady je postava taky v časovém presu, chce všechny vyřídit dřív, než tam vtrhnou ostatní, a nevypadat jako máslo 8). Navíc právě v situacích jeden runner na deset mooků by to mělo hráče spíše pobídnout k jiným volbám, než té zdržovací. Protože se jich potřebuje zbavit, ne je nechat dělat si, co chtějí.

Nemyslím si, že by si hráči vybírali tuhle možnost často. Je to takové "play it safe". Je to prostě slabý úspěch, když nejsi ochotný riskovat, a to při střelbě dává smysl. Zvláště pro postavy typu Face, Decker...

Já bych to v téhle variantě zkusil oplaytestovat :>;o). Když to nebude fungovat, tak se zaměřit na to, proč to nefunguje.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Ja mam furt pocit, ze "prodlouzime to a udelame to nudnejsi" je vec, kterou realny hrac (tm) zvoli uplne pokazde (viz Yorka a Quentina) proti moznosti "stane se mi neco oskliveho".

Oplaytestovat to je samozrejme dobry napad. Mohl bych udelat rychly PbP playtest na foru, coz sice potrva tyden 8) ale lepsi nez mnoho tydnu cekat az se sezenou lidi. Ma nekdo zajem?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Nemůžu si pomoc, pro mě prostě safe přístup z pohledu postav (tj. ne nutně i hráčů) k Shadowrunu patří.

Respektive záleží na konkrétní herní skupině a jejím přístupu. Hrál jsem se dvěma skupinami, které si na Shadowrunu užívaly právě tu možnost vytvořit natolik nakombené postavy, že si mohou dovolit bezhlavě se vrhnou do brutání přestřelky. Celkem to dávalo smysl, protože ty postavy byly povětšinou nawarované až k prasknutí (tedy ve světě Shadowrunu už svou mentalitou bližší stroji než člověku), mágové byli napůl šílené bojové mašiny opilé svou mocí a adepti něco podobného (ale ty nikdo moc nehrál, protože jim přišli slabí). To bylo teda v jedné z těch dvou skupin a fungovalo jim to a ty hry byly extrémně akční, zábavné (trochu ve stylu Kulhánkových knih), vyskytovali se tam občas opravdu epičtí protivníci (protože jen ti mohli postavám něco skutečně zásadního udělat). Hráči v té druhé skupině taky chtěli hrát takhle, ale neuměli tak dobře kombit. A výsledky pak byly spíš tragikomické.

Pak je druhej možnej přístup, kterej mám raději a bylo to přesně to, čím mě Shadowrun očaroval hned při prvním hraní: Svět Sharowrunu coby drsné a _fakt_ nebezpečné místo. A z toho plynoucí nemalá cena, kterou musí zaplatit ti, kdo se mu rozhodnou čelit: Například to, že počítají s tím, že když se něco fakt podělá, tak možná budou muset utratit poslední úspory za plastiku a letenku někam hodně daleko a nejmíň na několik měsíců se budou muset zcela stáhnout ze stínů. Nebo třeba s tím, že si z nich někdo fakt drsnej udělá sportovní cíl a požene je přes půl světa. Nebo že je někdo zradí. Že na každém kroku může čekat past, nebo nějaká bouda. Že nikomu se nedá věřit a vztahy, které si členové týmu vybudují po desítkách společně přežitých runů, se sice nedají nazvat vyloženě bezvýhradnou důvěrou, ale i tak jsou to nejcennější, co se dá ve světě sehnat. Že přežít run samo o sobě znamená úspěch, byť to třeba stálo mnohem víc, než vydělalo. Paranoia jako naprosto nezbytný styl života.


Pro úplnost: Pak je ještě třetí možnost, reality lawyering. Ten fakt nemusím.


Možné jsou i různé kombinace. Ne každej run například musí být smrtelně nebezpečnej a ne každej musí skončit plastickou operací a útěkem na jinej kontinent. Navíc taky záleží na "professionality levlu" postav, stejně napínavé a akční to může být, když je základním problémem válka gangů, jako když jde o vysokou hru tajných služeb světových mocností, jiné budou jen kulisy a hráči.

Když to vezmu kolem a kolem, tak originální pravidla Shadowrunu podporují v podstatě jen ten první styl, a to ještě jen když hráči cíleně využívají děr v systému - takže to spíš umožňují, než že by to vyloženě podporovaly. Ve výsledku je to o popisu světa o o tom, co z něj dokáží udělat hráči. A mám pocit, že AW engine pravidla budou dělat přesně to samé a nic víc z nich vymáčknout nepůjde: Přinejlepším umonožní Shadowrun hrát tak, jak ho hráči budou chtít cítit. Ale nebudou to vyloženě podporovat v tom smyslu, že by se daly brát třeba jako nezávislý arbitr drsnosti světa, protože na to vůbec nejsou stavěná. Přesněji: Budou generovat svět a příběh, ze kterého bude generovat pocit drsnosti. Nebudou ale dělat to, že by hráči sami měli pocit, že jsou v opravdu drsném světě (ale férově drsném, nikoliv drsném proto, že na ně někdo hází jeden průšvih za druhým třeba proto, že to v průměru vždycky padne na dvou hodech ze tří, ať už postavy dělají cokoliv).

But... Faktem je, že já se od té simulované drsnosti taky dost odkláním. Třeba tím, že nechávám hráče "cheatovat" a vymýšlet plán až zpětně. Imho je ale i tak pořád pro shadowrunový feeling dost podstatné, aby mechaniky nestranně (a ideálně otevřeně) reflektovaly to, co hráči skutečně dělají. A to prostě AW mechaniky nedělají (byť mají jiné přednosti).
Naposledy upravil(a) York dne 24. 2. 2014, 13:17, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Sosacek píše:Mohl bych udelat rychly PbP playtest na foru. Ma nekdo zajem?
No... Pokud ti jde opravdu o tvrdý test a ne nutně o zážitek ze hry a myslíš si, že jsi schopný odfiltrovat testování a s tím spojené diskuse od toho, co bys normálně čekal ve hře, kde hráči předem vědí, do čeho jdou a shodnou se na stylu hry, tak možná. Pokud to bude krátké...

Mně třeba testování Dungeonworldu (z mého pohledu testování) dalo docela hodně. Ale nerad bych, aby to zas někdo pochopil jako snahu všechno za každou cenu rozbít a principiální neochotu se přizpůsobit.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

Pokud uz ses predem rozhodl, ze ta hra nemuze fungovat, tak si neumim predstavit test, ktery by byl nejak prinosny.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od York »

Sosacek píše:Pokud uz ses predem rozhodl, ze ta hra nemuze fungovat.
Že mám aktuálně dojem, že ta hra nemůže fungovat stylem, na který jsem momentálně zvyklý, je jedna věc. Jestli funguje nějak jinak je věc druhá. A jestli to, jak funguje, pro mě bude ve výsledku zajímavější než to, na co jsem zvyklý, je třetí.

Donedávna jsem si například nedokázal představit hru, kterou by nepřipravoval GM. Teď ji vedu a jsem s ní maximálně spokojený, ačkoliv ani v nejmenším nefunguje způsobem, na který jsem byl léta zvyklý.

edit:
Přijít na to, proč něco nefunguje, když k tomu přistupuju, jak jsem zvyklý, a jak se k tomu dá přistupovat, aby to fungovalo, je pro mě docela podstatné. Jak z hráčského tak z designérského pohledu.

edit2: Jde taky o to, o co jde tobě. Pokud chceš testovat nově vznikající hru, která bude určena pro širokou veřejnost a na základě získaného feedbacku budeš dělat nějaké změny, tak tě asi bude zajímat i názor lidí, kteří jsou zvyklí hrát úplně jinak. Pokud ti ale jde o to vytvořit funkční houserules pro svou herní skupinu, tak je samozřejmě zbytečné zabývat se někým, s kým nebudeš hrát.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

6W pouziva ammo na nekolik veci: Jsou tu dva movy:
ROCK & ROLL
When you attack an enemy, roll+Hard. Determine the
outcome based on the range at which you attack:
…Melee Combat: on 10+, you hit and deal your
damage. On 7-9, you hit and deal damage, but
your target attacks you as well.
…Ranged Combat: on 10+, you hit and deal your
damage. On 7-9, you deal damage, but (choose 1):
…you must expose yourself to danger or attack
…you burn up ammunition; mark off 1 ammo
…you only graze the target (-2 damage)
SUPPRESSION FIRE
When you suppress an area to pin the enemy down
down, roll+Hard and mark off 2 Ammo. On 10+, the targets
are suppressed and cannot move or return fire. On
7-9, the targets are suppressed, but you take 2 damage
(ignores armor).
Pak je tu jeden odstavec:
FIRE MODES
Weapons in the game can fire in semi-automatic, burst,
or full-auto modes, depending on their specific capabilities.
Semi-auto is the “default” assumption; in that mode
you only use up ammunition when you roll 7-9 on the
Rock & Roll move, and choose to burn extra ammo.

Firing in burst or auto modes when using Rock & Roll
allows you to add +1 damage to your attack; however, it
always uses 1 ammo (even if you roll 10+).

Finally, full-auto mode is very useful for suppression
fire, and lets you take +1 when you use the Suppression
Fire move.
TL;DR: ammo jde pouzit
- na vyplaceni se z 7-9 na RR
- na supression fire (spravnej termin je "supressive", btw)
- da se pouzit na extra dmg nebo bonus na suppressive fire

Pokud zahodim celou tu mechaniku kvuli RR, zmizi i ta dve dalsi pouziti. Coz nevim jestli chci. +1 na dmg za ammo jde vymenit za verzi drsnejsi v obou smerech: If you empty your magazine at or into someone, roll damage twice and take better roll. You have empty magazine, though. Suppressive fire naopak nevim, jestli interagovat s nabojema potrebuje. Ze se pistoli s jednim zasobnikem neda delat kryci palba pres 200 metru pole je lepsi nechat na stolu.

Taky nejsem zhavej z "enemies are supressed but you take 2 damage, ignores armor". To se mi nelibi z nekolika duvodu
- nema to zadnou vazbu na zbrane nepratel. co kdyz supressuju chlapky s nozema co jsou dvacet metru daleko? co kdyz supressuju chlapky s minometama?
- predpoklada to, ze nepratele budou strilet. co kdyz je chci odehnat od neceho a oni tam chteji dobehnout a ne strilet?
- to cislo pusobi hrozne adhoc jako pest na oko 8)

Nazory?
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 3. 3. 2014, 15:50, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [6W][Design] Sixth World: Shadowrun v Apocalypse Engine

Příspěvek od Sosacek »

A jeste jedna vec
FOCI
A focus is a mundane item that has been imbued with
an astral construct. When used by someone to which
it is attuned, a focus helps them channel astral power
greatly enhances their abilities.

ATTUNING
Before a focus can be used, the user must attune themselves
to it. To do so, they must invest at least one point
of essence into the focus. Essence committed in this
fashion remains spent until the user de-attunes themselves
from the focus, or the focus is destroyed, at which
point the essence is recovered.

TYPES OF FOCI
Spell Focus: a spell focus enhances the casting of a
specific spell. When attuned, the mage using the spell
focus has hold equal to the Essence spent attuing the
focus. Spend this hold toward casting that specific
spell.


Spirit Focus: a spirit focus enhances the summoning
of a specific type of spirit. When attuned, the shaman
has hold equal to the essence invested in the focus
toward summoning that specific spirit type.


Weapon Focus: weapon foci are primarily used by
adepts. When attuned to a weapon focus, the adept
using it has hold equal to the invested Essence to
spend on the Rock & Roll move or on dealing damage.


CREATING A FOCUS
Although foci may be purchased from fetishmongers,
street contacts, and other sources, sometimes a magic
user wishes to create one of their own. To do so, the user
must spend two days researching and preparing the object,
at the end of which they make the Imbue Focus
move:

When you imbue astral power into an object to create
a focus, roll+Skilled. On 10+, the focus is created normally.
On 7-9, the focus is weakly imbued, and requires
one additional Essence point to attune (this essence does
not count toward the Hold granted by the focus.)
Nemate nekdo tuseni, co tim autor myslel? Zeptam se ho, ale jsem zvedavy, jestli nekoho neco napadne.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Jocho a 7 hostů