[systém] Modus & Dice (Malé znovuzrození)

Tvůrčí sekce zabívající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5761
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Alef0 » 16. 1. 2014, 19:06

Quentin a Pepa tu hru pochopili...
Keď môžem silne odporučiť: ak máš nejaké exaktné dizajnové zámery, tak ich tam napíš.

Ak by si do textu napísal zeleným fontom: "Ak ste hrali DrD2, a poznáte ZS, tak vedzte, že tuto sú ZS len popisky, nemajú žiadny mechanický bonus, ale môžete nimi robiť to a to", hneď by to bolo jasnejšie.

Aj autorove komenty bokom sú v tejto fáze skvelé: "v hre sú len tri DCčka, môžu sa posúvať yadda yadda, zvolil som to preto, lebo plem plem a žbluch žbluch", ušetrila by sa kopa vzrušenia čitateľov.

Lebo zatiaľ nie je jasné, čo bolo vynechané omylom a čo zámerne, resp. miestami fakt dedukovať, ako to autor myslel, ale nenapísal. A to neplatí len pre tvoju hru, hry z Forge boli tým povestné (In a Wicked Age má dobrých 10 strán dodatkov, ako to autor myslel; Sorcerer vydal celú komentovanú knihu o tom, ako to mal na mysli.).
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1109
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od PardGalen » 16. 1. 2014, 19:23

Jakub88 píše: (minimálně aplikaci Fate bych na to dělat musel...)
Kdyby byla aplikace FATE tak si to i přečtu, bez toho ani ránu.
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 414
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Jarxes » 16. 1. 2014, 20:32

York píše:
Jakub88 píše:Bohužel to nepujde, popis tohohle mi nepomůže když k prostředí nebudu mít žádné pravidla... (minimálně aplikaci Fate bych na to dělat musel...)
Tak udělej aplikaci na Fate. Z toho si zkušení hráči snadno vytáhnou fluffové věci a obléknou si je do svého oblíbeného systému. Kromě toho se Sparkle chystá tiskem vydat FAE v češtině, takže budou k dispozici přesně ta jednoduchá základní pravidla, která se tu složitě snažíš vytvořit. A navíc odladěná a s možností v případě zájmu přejít na Fate core. Ty to při tom doma dál můžeš hrát tak, jak jsi zvyklý.
Když udělám aplikaci Fate s tím, že do toho dám tu jednotnou mechaniku (už bez podhazování, upravenou aby byla s Fate funkční), tak to půjde hrát docela v pořádku... No jo, tak asi jo... Ale jméno tomu můžu, defakto nechat, a ještě přilepit "Powered by Fate" ? :D
Ještě uvidim, jak to bude, přecejen to už mám rozpracovaný...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6654
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Quentin » 16. 1. 2014, 20:46

Přihlaš se rovnou ke Sparkle a vydej jen setting k jejímu fate accelerated.

Kdyby ti šlo o nějaký šílený ušlý zisk nebo něco takového, tak se můžeš kdykoli oddělit a připsat i svojí část s pravidlama. Do začátku bude ale stokrát efektivnější nepsat systém, ale setting (metropolis?), a nezabíjet čas blbinama.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 414
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Jarxes » 16. 1. 2014, 21:00

Quentin píše:Přihlaš se rovnou ke Sparkle a vydej jen setting k jejímu fate accelerated.

Kdyby ti šlo o nějaký šílený ušlý zisk nebo něco takového, tak se můžeš kdykoli oddělit a připsat i svojí část s pravidlama. Do začátku bude ale stokrát efektivnější nepsat systém, ale setting (metropolis?), a nezabíjet čas blbinama.
Tak to je ale na prd. Přecejenom to Rozcestí nabídne jen opravdu základy... V Modusu sem chtěl dát do mlýnku pořádnou pomoc začínajícímu vypravěči (pro kterýho je Fate zátěž docela velká, i když čeština asi dost pomůže).

Nevěděl sem, že je to tak hrozný (Modus), že mě už srovnáváte s Gedimanem (do kterýho mám daleko). A nemuseli jste si to brát na D20...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2986
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Sparkle » 16. 1. 2014, 22:16

Jakub88 píše: Tak to je ale na prd. Přecejenom to Rozcestí nabídne jen opravdu základy... V Modusu sem chtěl dát do mlýnku pořádnou pomoc začínajícímu vypravěči (pro kterýho je Fate zátěž docela velká, i když čeština asi dost pomůže).
Stáhni si z webu Evil Hat FAE v angličtině, je to tam zadarmo, uděláš si představu, jak moc jsou to jenom "základy". Otevřená licence ti umožňuje dodělat si k tomu kolik chceš omáčky, takže klidně nafoukneš sekci pro vypravěče nebo tam přiděláš hotový povolání nebo já nevím co. Doporučuju omrknout příručku Fate Freeport, tam do toho například někdo dodělal fantasáckou magii.
Jakub88 píše: Nevěděl sem, že je to tak hrozný (Modus), že mě už srovnáváte s Gedimanem (do kterýho mám daleko). A nemuseli jste si to brát na D20...
Srovnání s Gedimanem je v tom, že oba jste podle mého názoru předčasně vypustili mezi širší publikum nedodělanou a nedostatečně otestovanou hru, a prezentovali ji jako funkční a hotovou. Já osobně netuším, jestli Modus bude dobrý nebo ne, možná jo, momentálně je to nedodělaná hra.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 414
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Jarxes » 16. 1. 2014, 22:50

Já vím, že to není hotové a neprezentuju to tak... Aspoň v příručce, nedostatečně otestovaná je možná zatím, tenhle týden sem na škole rozjel o obědové přestávce přednášky ve třídě, seznamuju lidi s Hrama na Hrdiny, dávám základní poučky jak dělat vypravěče, a rozdávám výtisky Modusu (ale především dělám jeho výklad, ten mi jde o poznání líp než to sepsat) a odkazů na několik dalších HnHček (Fate, Burning Wheel, Střepy Snů Lite,info o: DrD 1.6, DrD II, Příbězích Impéria, s tím, že taky nabízím k pučení DrD 2, 1.6tku, D&D old a 4e,Příběhy Impéria, a ty Střepy... )...
Víte to hlavní co mě mrzí na fóru, i RPGA (i mnoha jiných komunitách okolo Her na hrdiny), je prostě to, že neni nikde nijak velká snaha rozšířit HnH mezi lidi... To je to hlavní, co je třeba změnit, já rozhodně neříkám, že sem spasitel na kterýho všichni čekáte :D , ale aspoň se o něco pokusím, protože mi to prostě nedá, od narození mám tendenci jít hlavou proti zdi a bořit dogmata (katolíci mě nemaj rádi :D )...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od morech11 » 16. 1. 2014, 23:07

technická - len málokto si na fóre zaslúži menej, aby sa v reakcii naňho začalo rozprávať o tom, aká je malá snaha rozšíriť RPG, ako Sparkle (a vlastne globálne si to tu zaslúži málokto, či už sa bavíme o autoroch systémov, prekladateľoch, GMoch na opengamingy, alebo len o šedých postavičkách v pozadí, bez ktorých prínosu do nejakej témy by sa propagácia nikam nepohla)
očividne máš jednu z najlepších živných pôd z nás všetkých a dúfam, že sa to chytí. ale to neznamená, že tu kopa ľudí nerobí všetko, čo sa dá
(druhá technická, rovnako OT - ak som to správne pochopil, učíš na gympli - mnou dookolo omieľané fiasco je presne tá vec, ktorá môže takých ľudí zaujať, ak sa nebojíš hry, kde môže padnúť nejaký ten vulgarizmus alebo sa môže otvoriť sexuálne explicitná téma [najmä pri takých ľuďoch :)], tak ti ju tam rád privlečiem, kľudne aj na pravidelné hranie trebárs raz za dva týždne)

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 414
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Jarxes » 17. 1. 2014, 01:37

morech11 píše:technická - len málokto si na fóre zaslúži menej, aby sa v reakcii naňho začalo rozprávať o tom, aká je malá snaha rozšíriť RPG, ako Sparkle (a vlastne globálne si to tu zaslúži málokto, či už sa bavíme o autoroch systémov, prekladateľoch, GMoch na opengamingy, alebo len o šedých postavičkách v pozadí, bez ktorých prínosu do nejakej témy by sa propagácia nikam nepohla)
očividne máš jednu z najlepších živných pôd z nás všetkých a dúfam, že sa to chytí. ale to neznamená, že tu kopa ľudí nerobí všetko, čo sa dá
(druhá technická, rovnako OT - ak som to správne pochopil, učíš na gympli - mnou dookolo omieľané fiasco je presne tá vec, ktorá môže takých ľudí zaujať, ak sa nebojíš hry, kde môže padnúť nejaký ten vulgarizmus alebo sa môže otvoriť sexuálne explicitná téma [najmä pri takých ľuďoch :)], tak ti ju tam rád privlečiem, kľudne aj na pravidelné hranie trebárs raz za dva týždne)
To určitě nebylo mířený přímo na Sparkle... A určitě oceňuju to, že se tu lidi snaží tvořit, bez rpgf by možná třeba DrD2, Příběhy Impéria, Střepy snů, několikeré překlady (a nevímco ještě) vůbec nevznikly...
Ale když se člověk dívá jak to tu občas povadá, a taky na to, že RPG scéna se u nás rozhodně nijak moc neposouvá k veřejné známosti, tak prostě chci něco udělat, systém sám udělá prd, ale šíření, a uzpůsobení pro prvohráče už trochu udělá.
Já nejsem rozhodně učitel (nevim jestli sem to nepochopil blbě, jestli jo tak pardon), ani nejsem na gymnáziu, jsem na Střední škole knižní kultury...
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5761
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Alef0 » 17. 1. 2014, 09:23

Rozcestí v tejto chvíli je omnoho komplexnejší než Modus: ak chceš ušetriť čas, tak si zbehni slovenský preklad.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 892
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Gediman » 17. 1. 2014, 21:13

Srovnání s Gedimanem je v tom, že oba jste podle mého názoru předčasně vypustili mezi širší publikum nedodělanou a nedostatečně otestovanou hru, a prezentovali ji jako funkční a hotovou.
Ok. Jmenovali jste mě, tak se obhájím. Tohle je kachna. Na D20 jsem vypustil beta-verzi k otestování, rozhodně to nebyla hotová hra. Jenže místo toho, aby se testovala, spustil se shit-storm o tom, jak tu hru musím od základu předělat. Namítal jsem, že pak bych ztratil důvod a motivaci proč tu hru vůbec dělat. Ve stejné době jsem došel k názoru, že lepší je hru vyvíjet ne otevřeně, ale uzavřeně, protože ty poznámky by vývoj uvrhly do úplně jiného směru, než do jakého jsem chtěl. Pár lidí namítalo, že na kritiku kašlu, což je taky kachna. Jen ji možná neumím aplikovat tak rychle, abych se jim zavděčil. Sám si potřebuju na ní udělat názor a zjistit, jestli je správná nebo ne. Např. i teď mám v to-do listu návrhy ze začátku diskuze tady na RPGforu, mnoho z nich jsem už aplikoval.

Jediné, co je možná špatně, je to, že jdu holt proti proudu. Void bohužel není mainstreamový (sakra, nikdy by mě nenapadlo, že tohle někdy napíšu).


Pro Jakuba88 mám možná radu - pokud otevřený vývoj, tak se rozhodně nenech kritikou odvlést někam, kde nechceš být. Pakliže neděláš komerční hru, protože tehdy budou tvojí odměnou zisky z prodeje a ne pocit, že sis splnil svůj sen a dokončil své dílo. Stejně se nikdy nezavděčíš všem, připomínky všech prostě aplikovat nejde.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8599
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od York » 17. 1. 2014, 21:31

Gediman píše:Pro Jakuba88 mám možná radu - pokud otevřený vývoj, tak se rozhodně nenech kritikou odvlést někam, kde nechceš být.
Tak. Jen bych podotknul, že připomínky ve stylu: "Z textu pravidel vůbec není jasné, jak se to vlastně hraje", je dobré za žádných okolností neignorovat.

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 414
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Jarxes » 18. 1. 2014, 00:15

York píše:
Gediman píše:Pro Jakuba88 mám možná radu - pokud otevřený vývoj, tak se rozhodně nenech kritikou odvlést někam, kde nechceš být.
Tak. Jen bych podotknul, že připomínky ve stylu: "Z textu pravidel vůbec není jasné, jak se to vlastně hraje", je dobré za žádných okolností neignorovat.
To, ale taky nedělám... A naopak připomínky dost uvítávám, i když věty typu "radši užij Fate a vyprdni se na to svoje..." neslyšim tolik rád, radši slyším právě "jak si myslel toto? Není to srozumitelný..." nebo "Zapomněl jsi znínit že... Neznalý RPG by to nemusel pochopit." (to je vlastně ze všeho nejdůležitější a čtu to nejradši, i když to znamená můj další kiks...).

Přemýšlel sem teď dost o tom, zda Modus vyvíjet dál, nebo se spokojit s Fate Rozcestím, a pořád mám tendenci spíš vyvíjet svoje, podotíkám, že účel určitě neni zamindrákovaně si prosazovat jen vlastní systém na případných vydaných prostředích viz. Metropolis, naopak rád udělám i uprávu pro Fate Rozcestí a uvažuje se i o Aplikaci na Střepy snů (na který by ale asi pracoval kamarád vypravěč, který v nich hrává od vydání).
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od morech11 » 18. 1. 2014, 00:25

Jerson píše:Porozumění se nedá posuzovat podle počtu lidí, kteří dané věci porozumí, ale podle počtu lidí, kteří neporozumí, případně jejich poměru.
toto nejak ignoruješ zdarne, tak som len mal pocit, že by si sa k tomu mal vrátiť a porozmýšľať nad tým ešte

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 414
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [systém] Vývoj a tvorba: Modus

Příspěvek od Jarxes » 18. 1. 2014, 01:14

morech11 píše:
Jerson píše:Porozumění se nedá posuzovat podle počtu lidí, kteří dané věci porozumí, ale podle počtu lidí, kteří neporozumí, případně jejich poměru.
toto nejak ignoruješ zdarne, tak som len mal pocit, že by si sa k tomu mal vrátiť a porozmýšľať nad tým ešte
Tak tohle zrovna vůbec neignoruju, ba právě naopak...
Ale zahodit to kvůli tomu, že v tom nemám nejlepší podání to není důvod, to se dá napravit. Nevim, je zvláštní, že jsem vždycky vynikal v psaní tím, že jsem používal podle souzení ostatních "rozsáhlé slovní zásoby", a teď když jí potřebuju nejvíc, tak mi nějak výrazovost nefunguje, ne na papíře, možná už sem si moc zvyknul na to vykládát to na přímo a reagovat s lidmi na to co jim zrovna není jasné, proto asi potřebuji a využívám vaši hojnou zpětnou vazbu víc než je tu obvykle zvykem.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host