[Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6148
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od boubaque » 27. 7. 2021, 23:33

Zrovna u tehle mistnosti si zive vybavuju, ze jsem uvazoval, ze vytah bude samostatna mistnost... a pak jsem se na to vytento. Takze diky za zpetnou vazbu, ze to nebylo dobre rozhodnuti.

Ale jinak mam pocit, zes minul pointu meho prispevku. Tou je, ze mi nutis strukturu, ktera v tom dobrodruzstvi je, jen je (obzvlast) v tehle mistnosti spatne pouzita.

A jeste jsem zapomnel, ze v okrajich maji byt orientacni popisky, jak jsem uz psal. Je to vcelku maly dungeon, pocitam, ze si ho GM cely precte a pak mu budou stacit popisky. Text, ktery ma cist hracum, predpokladam nechces ani ty; shrnuti, co hraci prvni vidi, ale GM si to stejne musi precist a sam preformulovat, mi prijde zbytecny, protoze to (a) ma GM prectene a (b) to prehlizi vztahy, co tam jsou* - ostatne si myslim, ze toho textu neni zas tolik, aby si to nedokazal precist cele (bez ohledu na to, ze by se v tom dalo skrtat a zestrucnovat).

* Obecne. Ne ze bych dokazal v tomhle dungeonu vytvorit nejake slozite vztahy.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 15261
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od York » 28. 7. 2021, 00:20

Vidim to stejně jako Markus - než to budu hrát, pravděpodobně si to přeformátuju do použitelnější formy. A budu si u toho říkat, proč to neudělal rovnou autor :-)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14938
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od Markus » 28. 7. 2021, 00:24

boubaque píše:
27. 7. 2021, 23:33
Ale jinak mam pocit, zes minul pointu meho prispevku. Tou je, ze mi nutis strukturu, ktera v tom dobrodruzstvi je, jen je (obzvlast) v tehle mistnosti spatne pouzita.
To je možný, já to dobrodružství vůbec nečetl. :) Namátkově listuju a vybírám, co mě trkne. Tady mě trknul dlouhý hutný blok textu a zahájil jsem dekonstrukci...

EDIT: A pořád platí, že se zvýrazňovačem bych si s tím poradil a na zvýrazňovač jsem beztak zvyklý, takže to nijak zvlášť nevadí. Je to jen náhodný feedback.

EDIT2:
boubaque píše:
27. 7. 2021, 23:33
ostatne si myslim, ze toho textu neni zas tolik, aby si to nedokazal precist cele (bez ohledu na to, ze by se v tom dalo skrtat a zestrucnovat).
Nevím, jestli je to jenom moje osobní deformace, ale při hře nezvládám číst. Takže ne, fakt to nezvládnu přečíst celé.

Zvládám maximálně pár vět. Rozhodně nedokážu při hře přečíst a vstřebat stránku hutného textu. Proto během přípravy používám zvýrazňovač a sám pro sebe si tak vytahuju slova, která budu při hře číst. V reálné hře pak ty odstavce fakt nečtu, čtu jen zvýrazněné úryvky a slova - číst všechno nestíhám. Spoléhám na paměť, kterou osvěžuju tím podtrženým.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 15261
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Dungeon] (Z)propadený trpaslík

Příspěvek od York » 28. 7. 2021, 00:37

boubaque píše:
27. 7. 2021, 23:33
Text, ktery ma cist hracum, predpokladam nechces ani ty
Ještě k tomuhle - nepotřebuju nutně rámeček "tohle přečti hráčům", potřebuju ale, abych na první pohled rozeznal informace, který můžu hráčům rovnou říct (ať už vlastními slovy nebo to fakt přečíst) od těch, který jim říct nesmim. Tohle je třeba velkej problém v Trossu, často se mi tam stává, že něco omylem provalím, nebo že to působí divně.

Příklad: Orkové mají na zádech torny s jídlem.

Strašně to svádí rovnou to přečíst, protože co bys na tomhle chtěl přeformulovávat, ale když to řekneš nahlas, uvědomíš si, že to byla chyba ;-)

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Ecthelion a 5 hostů