[Kolektivní článek] Malé hexy

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 996
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Sarsaparillos » 30. 5. 2021, 21:49

Pepa píše:
30. 5. 2021, 21:39
Nějak nevím, proč by trpaslíci házeli do víru část svých výdělků (má to být nějaký náboženský rituál?), ale celkově se mi nápad s vírem velmi líbí :clap:
To byla narážka na pověrčivé lidi, kteří hází mince do fontán, jezírek a podobně. Přišlo mi zbytečné to víc vysvětlovat, každá zajímavá interpretace je myslím použitelná.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 996
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Sarsaparillos » 11. 6. 2021, 12:22

A) A-2: Skládka na konci světa

B) Hustý smíšený les

C) Zapadlá skládka, doupata lesních goblinů

D) Smíšený les se táhne od kláštera (A-7) až do těchto končin, dál houstne a střecha korun staletých stromů pouští až k zemi jen málo světla. Četným skalním věžím vévodí široký masiv na západním konci lesa. Vede k němu jen několik úzkých, mechem a kapradím vyšlapaných stezek, které se občas doslova ztrácí před očima.

Všechny pěšiny se sbíhají u tak řečené Čertovy skály, pod kterou leží na rozlehlém palouku zapadlá skládka. Vznikla kdysi možná skutečně díky nějakým pletkám s ďáblem a dodnes se rozrostla do netušených rozměrů. Na vcelku uspořádaných hromadách se povaluje často magií nasáklý odpad, který sem tajně sváží kouzelníci, alchymisté a další kutilové ze širokého kraje. Vše, co je příliš nebezpečné k likvidaci doma nebo zakopání na dvorku, končí zde. Skládku střeží lesní troll, který ji považuje za své panství a od příchozích nevybíravě vybírá tučné poplatky za její další rozšiřování. Je to ale v jádru dobrák a případné spory se snaží zažehnat srdceryvnou historkou o tom, jak se mu rozpadl starý most a on tak skončil, bez domova.

Dostat se až ke skládce a jejímu hlídači ovšem není jen tak. Kolem pěšin se hemží lesní goblini, inteligentní nízké bytosti a vzdálení bratranci vodních goblinů z lužního lesa (A-4). Goblini jsou nedůvěřiví a cizincům se snaží jakkoliv zkomplikovat cestu lesem. Hemží se v křoví i větvích stromů jako veverky a pokud u někoho zahlédnou jakýkoliv předmět, který by mohl mířit na skládku, pokusí se vetřelce v lese ztratit navždy.

E)
- Roztržitý alchymista před nedávnem omylem vyhodil klíčovou část svého projektu na skládku. Podaří se najatým dobrodruhům dostat až k Čertově skále, či dokonce odnést hledaný kousek zpátky?
- Lesní goblini by rádi vyčistili les od skládky i trolla, který jim v tom zatím úspěšně brání. Zaujmou je dobrodruhové něčím natolik, aby se s nimi pokusili domluvit?
- Troll by rád zvýšil své tržby, ale brání mu v tom goblini rozlezlí v lese. Budou dobrodruhové ochotní je pobít nebo vyhnat, když jim troll nabídne část svého pokladu?

Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11133
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion » 17. 6. 2021, 17:39

Pokud chcete přispět hexem, budeme moc rádi - hexy, které budou do tohoto pondělí, zařadíme ještě do 81. čísla Drakkaru. Čím ví, tím líp! :wink:

:arrow? Pepo, jak to vidíš, stiháš svůj zamluvený?
:arrow? Jarilo se už dlouho neozval, takže pokud byste někdo chtěli dokončit hexy G-4 nebo G-5, které si zarezervoval, tak klidně můžete. On si pak vezme nějaké jiné, až se vrátí.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 4043
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Antharon » 17. 6. 2021, 19:34

mame nejaky obrazok, kde je vyznacene na ktorych hexoch aktualne niekto pracuje?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11133
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion » 17. 6. 2021, 20:29

Antharon píše:
17. 6. 2021, 19:34
mame nejaky obrazok, kde je vyznacene na ktorych hexoch aktualne niekto pracuje?
Obrázek teď večer nestíhám, ale zarezervovaný je teď jen víceméně A-3 pro pepu.

Rezerováno:
- A-3 (Pepa)
- B-3 (Marky)

Volné hexy:
- A-1
- A-4
- A-6

- G-4
- G-5

Z hexu A chybí 3, z Bčka 1 a z Gčka 2 hexy. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

MarkyParky
Příspěvky: 11365
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky » 17. 6. 2021, 21:28

Blokuju B3

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11133
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Ecthelion » 17. 6. 2021, 22:13

MarkyParky píše:
17. 6. 2021, 21:28
Blokuju B3
Zarezervováno. Upravil jsem post nahoře. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Pepa
Příspěvky: 3137
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa » 18. 6. 2021, 14:58

Ecthelion: Děkuji za upozornění. Přes víkend něco kratšího sepíšu. (Proč kratšího? Protože, abych byl upřímný, tak mě některé ty vaše hexy přijdou na popis až příliš dlouhé... Nebo ne? :think:)

:arrow? Při této příležitosti bych se chtěl zeptat, jak to je s obrázky (a to asi do Drakkaru obecně). Mohu použít jakýkoli obrázek na internetu (pokud jej řádně ocituji), nebo jenom s nějakými licencemi, nebo naopak bez...? :think:

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6098
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od boubaque » 18. 6. 2021, 19:28

No já už nad tím přemýšlím, jak to uděláme, protože politika Drakkaru je, že bereme jen volné obrázky (licence typu CC nevadí, ocitovat zdroj a autora můžeme vždycky).

Copyrightované obrázky by teoreticky nemusely být problém (kde není žalobce...), ale myslím, že máme v redakci shodu, že bez svolení autora je používat nechceme.

EDIT: jinak pokud nechceš něco extra atmosférického, jako ilustrace bývají super volné fotobanky https://pixabay.com/ a https://morguefile.com/, a občas se vyplatí brát obrazy dávno mrtvých malířů z Wikimedia Commons.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Pepa
Příspěvky: 3137
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa » 18. 6. 2021, 21:23

Děkuji, Bubáku. 2,3 milionu obrázků bude stačit... ;-)

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 4043
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Antharon » 19. 6. 2021, 09:26

ja si beriem G5 a mozno stihnem G4 ak si ju nik nevyberie?

G5 bude vesnice smrti znicena lavou
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 4043
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Antharon » 19. 6. 2021, 09:59

A) G5

B) Lichova pevnosť, lávové polia


C) Obsah hexu
-Lichova pevnosť: Nemŕtvi postupne pretvorili dedinu na obdivuhodný labyrint múrov a uličiek, ktoré tvoria obrovský labyrint v podhradí lichovej pevnosti. Tá rastie do výšky desiatky metrov a je zmesou podivnej ozdobnej architektúry a surovej funkcionality. Odtieľto prichádzajú na svet noví nemŕtvi a rôzne alchymistické výtvory nemŕtveho mága. Ľudia vravia, že na obranu využíva vodopády lávy armádu nemŕtvych i samotných salamandrov, ale ktovie ako to je.
-Lávové polia: Okolie mesta je pokryté kedysi poľnohospodárskou krajinou, dnes je to nehostinná pustina. Obilie, rovnako ako všetko živé je pokryté čiernym popolom a ostré ako žiletka, pomedzi polia tečú nekonečné potôčky horúcej lávy. Len málokto sa pokúci cez takúto nehostinnú krajinu cestovať, no aj tu nájdeme obyvateľov. Miestni nemŕtvi si zachovali časť svojho zdravého rozumu a odišli od nekromanta. Nemajú žiadny zmysel života. Potĺkajú sa krajinou a okolo svojich domov, nezmyselne opakujú činnosti zo svojho života a zaseknutý v časovej sľučke čakajú na finálnu smrť.

D) Popis hexu:
Kedysi prosperujúca poľnohospodárska obec tu pestovala množstvo plodín na mierne kyslých pôdach v okolí vulkánu, keď však vulkán ožil podmienky na život sa začali zhoršovať a zdalo sa, že príde exodus a dedina ostane mŕtva. Vtedy ich počasnícky mág prišiel s nápadom, že pozná jeden typ mágie, temnej mágie, ktorá by ich mohla zachrániť. Veď keď je použitá k dobrej veci, nemôže byť inherentne zlá.

Nekromancia dedinu skutočne zachránila. Mŕtvi sa vracali naspäť ako pracovná sila. Boli schopní pracovať aj v toxickej hmle ktorá občas vanie od vulkánu. Postupne však bolo nemŕtvych stále viac a populácia sa stále tenšila. Nakoniec aj vrchný nekromant a poslední obyvatelia podstúpili rituál umŕtvenia. Stal sa lichom. Dedina dodnes prežíva. Pestovanie plodín už samozrejme nie je ich spôsobom obživy, no na druhú stranu, nemŕtvi nepotrebujú jesť. Dedinu neustále rozširujú o nové stavby, ktoré majú obrannú alebo ceremoniálnu funkciu, občasné domy nemajú kuchyne, či postele a miestni ich používajú iba aby prečkali nepriazeň počasia - kyslé dažde.

E) Zápletky:
-Miznúci mŕtvi: Je pochopiteľné, že mesto mŕtvych nemá žiadny prirodzený prírastok obyvateľstva, no v prostredí ako je toto dochádza k nehodám a aby dedina prosperovala, musia občas doplniť stavy. Okolné obce určite potvrdia chýr, že sa z času na čas strácajú mŕtvi, či už priamo z már, alebo občas nachádzajú vykopané hroby. Ako však tieto krádeže prebiehajú a ako vyzerajú vykrádači hrobov nikto nevie.
-Fylaktérium: Nesmrteľný lich so svojou armádou sú časovanou bombou, ktorá sa skôr, či neskor vydá na pochod krajinou ako nezastaviteľná lavína. Možno by bolo lepšie, keby sa niekto preplížil do jeho pevnosti a našiel fylaktérium, artefakt obsahujúci lichovu životnú silu. Čo sa však stane s nemŕtvymi keď lich umrie? Je možné fylaktérium ukradnúť a vydierať licha? Ako dlho potrvá, než príde s plánom pomsty?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 4043
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Antharon » 19. 6. 2021, 10:25

A) G4

B) Slatina
- Rašelinisko

C) Obsah hexu
- Dom ježibaby
- Hniezdo baziliška

D) Popis hexu
Na tomto hexe sa rozprestiera rašelinisko. Od vulkánu sem priteká toxická voda a pršia tu kyslé dažde, krajina je tu mŕtva. Pôda je príliš kyslá a mŕtve stromy tu stoja ako varovanie. No postupne ako sa vzďaľujeme od vulkánu objavujú sa machy a trsy tráv a ocitáme sa v zeleno-čiernej krajine plnej života. Slatinou sa pohybujú najrôznejšie tvory, hady, vtáky možno dokonca aj občasný los, či bažinný jeleň, ale nájdeme tu aj neprirodzených obyvateľov, zombie, ktoré sem zablúdili z mesta mŕtvych. Najikonickejším obyvateľom je Ježibaba. Stará bosorka tu žije už od nepamäti. Je veľmi múdra a má schopnosť čítať minulosť i budúcnosť, no svoje rady nerozdáva zadarmo. Navyše jej dom na stračích nohách je v neustálom pohybe.

E) Zápletky
-Ježibaba - postavy sú zúfalé a hľadajú odpoveď na svoju otázku, či konzultáciu s jasnovidcom. Niekto z ľudí môže spomenúť, že tu žije Ježibaba, ktorá im určite bude vedieť pomôcť. Nájsť však ježibabu nie je jednoduché. Pomôcť isto bude vedieť, ale aká bude jej cena?
-Bazilišek - napoly drak, napoly had, napoly kohút. Niekde v mŕtvej časti bažiny žije bazilišek. Na čo sa pozrie to skamenie, vysáva život zo všetkého živého. Často odlieta do sveta a svojím zrakom ničí všetko živé. Zabiť sa dá iba vo svojom hniezde, keď spí. Máte už prichystaného kohúta?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

MarkyParky
Příspěvky: 11365
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od MarkyParky » 20. 6. 2021, 12:08

A) B3

B) Ostrov ztracený v čase

C) Obsah hexu
- Přístav s malou vesnicí
- Chrám Mnichů času v srdci propasti uprostřed ostrova
- Krajina mezi nimi

D) Popis hexu
Ostrov je obklopený mlhou. Většina jeho břehů jsou strmé a neprostupné skály, jen na jihozápadním břehu je malá zátoka. Uprostřed ostrova pokrytého divočinou je přírodní propast přibližně ve tvaru spirály, do které padají četné vodopády a v jejímž středu (srdci) stojí chrám Mnichů času.

Při příjezdu a následně po každém spánku/odpočinku se náhodným hodem 2d4 určí, v jaké epoše se zrovna ostrov nachází.
2: Pravěk
3: Starověk
4: Ranný středověk
5: Vrcholný středověk
6: Renesance
7: Průmyslová revoluce
8: Doba elektrická

Náhodné změny epoch nemá vliv na cestovatele zvenčí - ti vždycky zůstávají sami sebou. Také nedokáží přenést Mnichy času - ti vždycky musí cestovat v chrámu + změnám nepodléhá Předmět z budoucnosti (viz zápletky). Všechny ostatní části ostrova proměňují následovně:
- Podoba osady se mění podle doby, společné prvky jsou: přístav, tržiště, svatyně a opevnění na kopci
- Obyvatelné osady si zachovávají své vztahy a postavení, ale jejich vzpomínky a znalosti s e upravují a neuvědomují si, že každý den žijí v jiném čase
- Cesta z přístavu do propasti mění svou podobu (a tím i podobu překážek, které na ní jsou), ale je vždy zanedbaná a neudržováná.
- Chrám času je minidungeon, který (díky nepřítomnosti mnichů) obsadili lapkové či nestvůry. Postupně se rozšiřuje, cca následovně:
2: Ještě nestojí (viz zápletky)
3: Kruh s menhirů kolem srdce propasti, opodál chatrče mnichů.
4: Rotunda vestavěná menhirům, obytné a hospodářské stavení ze dřeva.
5: Chrám na místě rotundy, obytná a hospodářská část z kamene, přistavěna knihovna, přístup obehnaný zdmi.
6: Přístavba alchymistické laboratoře a mlýna/hamru/kovárny za zdmi, polem cesty
7: Vodou poháněný hamr nahrazen parním pohonem, šachta dolu na uhlí. Uvnitř laboratoř expanduje do chrámového prostoru.
8: Elektrárna, všude dráty, uvnitř zcela přestavěno na tajnou laboratoř.

E) Zápletky
Mnichové času: Magickou se nehodou dostali do Pravěku, kde Chrám ještě nestojí, a teď se nemohou vrátit. Jejich stroj bez údržby náhodně pohazuje ostrovem sem a tam. Pokud se postavy rozhodnou pomoci, předají jim seznam věcí, které potřebují přivézt z různých časů a částí ostrova a naučí je stroj ovládat, aby je mohly získat.
Předmět z budoucnosti: Vůdci pobřežní osady se do rukou nedopatřením dostala zbraň z budoucnosti. Díky ní před ostatními obyvateli předstírá, že je nadaný mimořádnou magickou mocí a drží tak silou své postavení. Možná i tuší, co se ve skutečnosti děje, ale status quo mu vyhovuje a nechce, aby se mniši vrátili a o zbraň (a moc z ní pramenící) ho připravili.

Pepa
Příspěvky: 3137
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [Kolektivní článek] Malé hexy

Příspěvek od Pepa » 21. 6. 2021, 00:58

Přátelé a kamarádi, lidé zlatí $cry$

Já jsem o víkendu stihnul úplně všechno, ale hex bohužel ne $cry$

Nějaký nápad ale nosím v hlavě, takže hned v pondělí bude :idea:

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů