K10
K10
Pekný deň všetkým.
Keďže toto je môj prvý tunajší príspevok, trochu sa predstavím: úradne som známy ako Peter Sidor, no môžete ma volať manfred. S hrami RPG som sa zoznámil už veľmi dávno, bude to aspoň 7-8 rokov. Prišla vysoká škola, a internet urobil zo záľuby závislosť. Som členom Strolens Citadel, kvalitnej stránky s množstvom zaujímavých nápadov, a skvelými fórami.
Na spomínanej stránke sa istý čas uvažovalo o vytvorení on-line rpg hry ako doplnku pre chatroom, malo to byť niečo jednoduché, prehľadné, dovoliť hráčom vytvorenie vlastných postáv, a pritom ich ako-tak udržať pod kontrolou. Myšlienka padla, ale práve z týchto začiatkov vzniklo K10.
Pravidlá sú teda jednoduché, hádže sa jednou desiatkovou kockou (odtiaľ ten názov ), existuje v podstate iba jeden hod (ale prekrúca sa rozličnými spôsobmi, takže to nie je až také jednoduché), a všetko je založené na Schopnostiach (dokonca aj Vlastnosti postavy sú zvláštne schopnosti). Hráči si postavy tvoria v podstate sami, samozrejme za asistencie Sprievodcu.
Čo sa týka "príchute", napriek momentálnej orientácii na žáner fantasy by mali byť pravidlá pomerne univerzálne (ale to o sebe tvrdí mnoho systémov, takže kto vie... ). Prvotné testovanie ukázalo, že nejde o high-fantasy, a hrdinovia sa držia pekne pri zemi - málo životov, a boj je riskantný. Vlastným úpravám sa však medze nekladú.
Asi najväčšou slabinou pravidiel je, že boli málo testované, k čomu sa dúfam ešte niekedy _naozaj_ dostanem.
Ak ale vy máte chuť a čas, nahliadnite a preštudujte, môžte aj vyskúšať. Pripomienku sú veľmi vitané.
Keďže toto je môj prvý tunajší príspevok, trochu sa predstavím: úradne som známy ako Peter Sidor, no môžete ma volať manfred. S hrami RPG som sa zoznámil už veľmi dávno, bude to aspoň 7-8 rokov. Prišla vysoká škola, a internet urobil zo záľuby závislosť. Som členom Strolens Citadel, kvalitnej stránky s množstvom zaujímavých nápadov, a skvelými fórami.
Na spomínanej stránke sa istý čas uvažovalo o vytvorení on-line rpg hry ako doplnku pre chatroom, malo to byť niečo jednoduché, prehľadné, dovoliť hráčom vytvorenie vlastných postáv, a pritom ich ako-tak udržať pod kontrolou. Myšlienka padla, ale práve z týchto začiatkov vzniklo K10.
Pravidlá sú teda jednoduché, hádže sa jednou desiatkovou kockou (odtiaľ ten názov ), existuje v podstate iba jeden hod (ale prekrúca sa rozličnými spôsobmi, takže to nie je až také jednoduché), a všetko je založené na Schopnostiach (dokonca aj Vlastnosti postavy sú zvláštne schopnosti). Hráči si postavy tvoria v podstate sami, samozrejme za asistencie Sprievodcu.
Čo sa týka "príchute", napriek momentálnej orientácii na žáner fantasy by mali byť pravidlá pomerne univerzálne (ale to o sebe tvrdí mnoho systémov, takže kto vie... ). Prvotné testovanie ukázalo, že nejde o high-fantasy, a hrdinovia sa držia pekne pri zemi - málo životov, a boj je riskantný. Vlastným úpravám sa však medze nekladú.
Asi najväčšou slabinou pravidiel je, že boli málo testované, k čomu sa dúfam ešte niekedy _naozaj_ dostanem.
Ak ale vy máte chuť a čas, nahliadnite a preštudujte, môžte aj vyskúšať. Pripomienku sú veľmi vitané.
Authentic Strolenite... from Strolen.com
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Pozri sa na konstrukciu univerzalnych systemov FUDGE a FATE. Urcite pomozu rozsirit perspektivu. Linky najdes tu.
M
M
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Ah, pozabudol som odpovedať.
Fudge poznám, a určite v niektorých smeroch ovplyvnil K10, ale nechcel som vytvoriť ďalší klon či úpravu už existujúcich systémov, to som mohol rovno nejakého toho univerzálneho systému začať a upraviť k vlastnému obrazu. Samoľúbo však musím prehlasiť, že sa mi jednoduchosť a kompaktnosť môjho systému páči. (čo narobím, keď už je to moje dielo. )
Ïalšie názory/nápady/myšlienky?
Fudge poznám, a určite v niektorých smeroch ovplyvnil K10, ale nechcel som vytvoriť ďalší klon či úpravu už existujúcich systémov, to som mohol rovno nejakého toho univerzálneho systému začať a upraviť k vlastnému obrazu. Samoľúbo však musím prehlasiť, že sa mi jednoduchosť a kompaktnosť môjho systému páči. (čo narobím, keď už je to moje dielo. )
Ïalšie názory/nápady/myšlienky?
Authentic Strolenite... from Strolen.com
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů