Fantasy -> Kazmionské království éry VSD II

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Fantasy -> Kazmionské království éry VSD II

Příspěvek od Sniper »

Jistě si mnozí z vás tvořili své vlastní světy. Já bych zde rád představil svůj, který však již netvořím jen já, ale také hráči MMORPG Ve Stínu Draků (většina jen nevědomky, nepřímo). Nyní se kompletuje svět pro druhý díl. A s ním bych se rád zde pochlubil. Svět se jmenuje Alkavana a nejzpracovanější oblast je Kazmionské království (dále jen KK).

**********

Kazmionské království se probouzí. Přichází další ráno. Nic netrvá věčně. Po noci přijde den a po dni noc. Koloběh přírody. Po životě má přijít smrt. Má…

Jsem Alcuantius, syn Edny a Umhala, pána Východních plání. Ač se to mnohým může zdát jako ideální předpoklad do krásného života, kde jediná starost je občasné vyslechnutí stížností poddaných a nudné diplomatické schůzky, není tomu tak. Jsem totiž Cejchovaný…

Když jsem se měl narodit, připravovala se velká slavnost. Otec se již nemohl dočkat, zda to bude chlapec, následovník a dědic, nebo třetí dcera. Ne že by se na dceru netěšil, ale přál si, aby měl koho učit jezdit na koni, lovit a i spravovat panství. Když se narození blížilo, litoval svého odmítnutí mágské nabídky. S magií není problém zjistit, zda se má narodit chlapec či dívka, ale prý to na budoucí novorozeně přivolává smůlu. Ach ty církve a jejich pověry…

Nakonec to však vydržel. Byl nadšený, když mě mohl poprvé pochovat. Jeho radost však nebyla dlouhá – všiml si šedé skvrny na mém levém rameni. Následné slavnosti nebyly moc veselé…

Nyní nadchází ráno a já si uvědomuji, že je to právě 27 let od chvíle, co jsem přišel na svět. Cítím studený vítr od Křišťálových hor, ale přesto mne hřeje pocit, že vzdoruji svému údělu, své kletbě. To, že jsem Cejchovaný, bylo poznat už několik týdnů po narození. Šedá skvrna ztmavla a získala tvar dračích křídel. Bylo mi předurčeno, abych žil ve stínu draka…

Stále nemůžu pochopit, proč světu vládne nespravedlnost. Zlo se jím šíří bez zábran, dobří hrdinové bojují a porážejí ho. Když už se zdá, že je vše v pořádku a zlo bylo zahnáno, hrdinové pověsí meče na krb a začnou používat hrábě a motyky na svých farmách, zlo se vrátí, ještě silnější. Copak to nikdy neskončí? Je to také jen další koloběh?

Kazmionské království kolem Maratu bylo očištěno od hrůz a nebezpečí již před 50 lety. Draci byly zahnání, minotauři zahubeni, lesy se místo skřetů začaly pohybovat stáda vysoké. Bylo to tak krásné! A nyní se znovu vrací problémy, navíc polovinu z nich mají na starosti lidé! Jižní království s námi začíná vést válku, skřeti opět vylézají ze svých doupat, temní démoni přilétají snad ze samotných pekel, ze hřbitovů přichází nemrtví, aby terorizovali vesnice, zvířata jsou agresivnější. Navíc elfové již dávno začarovali své lesy tak, že málokterý člověk se dostane dovnitř a ven jich vyjde ještě méně. Trpaslíci bojují ve svých podzemních sálech s podobnou záplavou nepřátel a začínají mít nedostatek potravin. Inteligentní trolové dávno opustili tyto kraje a ti co zbyli pomáhají temným hordám. A mezí tím chodíme my, Cejchovaní…

Nikdo už neví, kdo byl první Cejchovaný. Ale stejně jako všichni ostatní neměl možnost volby. S cejchováním se člověk rodí a nikdy se ho nezbaví. Navíc Smrt Cejchované odmítá a tak jsme neustále nuceni čekat na prahu podzemní říše a hledat skulinu, kterou bychom se dostali zpět do světa lidí. A osud nás snad naschvál nutí bojovat, ať vzdorujeme sebevíc, protože věčné čekání a nicnedělání je snad těmi největšími muky…

Objevili se mnohé pověsti, teorie, snad i odborná pojednání, která o nás, Cejchovaných, píší. Musíme prý splnit osudový úkol, aby nám bylo svoleno odejít do nebes či pekel, podle toho, jaký způsob plnění úkolu splníme. Také se říká, že jsme boží poslové a máme nastolit rovnováhu. Kecy. Samé kecy. Jaká rovnováha? Vždyť svět je chaos sám a chaosem zůstane!

No, přemýšlení bylo dost. Raději zase vezmu svůj věrný palcát a štít, osedlám Jirchu, věrného oře, a vyrazím. Kam? Čert ví. Ale obávám se, že nějaký čert to opravdu ví a bude na mě někde za rohem čekat. No nic. Čert není nesmrtelný, zato já ano.

Originál na doma.pomeranc.cz

**********

Tento krátký članek vysvětlil základ myšlenky, na které je svět a jeho konflikt postaven. Cejchovaní do něj byli vymyšleni, aby simulovali hráčskou nesmrtelnost (tak nepřirozenou ve většině počítačových RPG, kde se objevuje). Zde tato nesmrtelnost není darem, ale prokletím.

Rád bych zde, pokud bude zájem, tento svět představil a zeptal se vás na názor, zda je domyšlený a zda má v sobě "život". Svět samozřejmě je použitelný jako inspirace k hraní RPG.

Více (roztroušených) informací o světě i o hře VSD II a diskuze v Hostinci U Smutné víly
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sniper »

Zjednodušená mapa:

Obrázek
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sniper »

Právo a pořádek v Kazmionském království

Kazmionské království má vlastní zákoník, jehož základy jsou staré již asi 200 let. Samotný první zákoník je schován na královském hradě jako jeden z národních pokladů, jeho přepisy jsou ale ve většině velkých měst. Výkladem a vymáháním práva se zabívají Teuréni, někteří kněží, Řád Grifa, Strážci a Rychtáři.

Teuréni jsou členy Teurénského řádu. Členové jsou něco mezi právníky a lovci odměn. Jejich snaha prosazovat právo je občas dosti fanatická, ale nedá se popřít, že díky nim je život o něco bezpečnější. Není dobré si je rozhněvat. Starají se hlavně o dopadení zločinců v divočině a o řešení hrdelních zločinů ve vesnicích.

Rychtáři jsou státní úředníci ve větších vesnicích a městech a řeší spory menšího charakteru. Jde hlavně o malé krádeže a podvody, popřípadě za zločiny, za něž jsou nízké tresty (bičování, kláda apod.). V malých vesničkách se o spory stará starosta a pokud shledá, že jeho moc nestačí, musí přivolat nejbližšího rychtáře, u hrdelního zločinu musí vyhledat Teuréna.

Řád Grifa je něco jako královská stráž a policie. Mají své pevnosti uvnitř velkých měst - starají se o hlídkování ve městech, vyšetřování a souzení hrdelních zločinů a polovojenské akce (proti bandám lupičů apod.). Jejich působení je ale narozdíl od Terénů kolektivní a spíše spojeno s urbanizovanými oblastmi.

Strážci jsou organizací, která se stará o stíhání mocných, kteří chtějí narušit chod království, nebo kteří používají černou magii. Jen díky tomu není království ovládáno lichy a černokněžníky s jejich démonickými a nemrtvými armádami.

Právo a cejchovaní: do příchodu cejchovaných nebyl v právním systému žádná větší problém. V Kazmionu prakticky neexistovala vězení, tresty byli okamžité (bičování, vyhnání, useknutí ruky, oběšení). Nicméně s příchodem cejchovaných přišel problém - díky jejich nesmrtelnosti a regeneraci. Nakonec po mnohých sporech a problémech se věci stabilizovali - za malé zločiny jsou dáváni do vězení, za velké zločiny proti jiným cejchovaným je jim vše zabaveno a jsou popravení (ano, sice se znovu někde narodí, ale oslabeni), nicméně za velký zločin proti normálním lidem jsou nemilosrdně linčování a veřejně rozesílány jejich popisy - jakmile se znovu narodí a jsou rozpoznáni, kdokoliv s úřední mocí má právo je na místě zabít. Tento život v opovrhování společností není vůbec příjemný a po několika exemplárních případech si již cejchovaní velice rozmýšlejí, jestli jim páchat hrdelní zločiny proti normálním lidem stojí za to.
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti