[svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek
( :arrow? Anotace v databázi RPG)
Planescape je punkové herní prostředí zabývající se cestováním mezi sférami existence a životní filozofií. Představuje mnohovesmír spousty různých světů uspořádaných do hierarchie podle své podstaty živelné i metafyzické. Jsou tu světy „základní“ (běžné herní světy), ale i atrál a éter, sféry živlů a energií a především sféry záhrobní, uspořádané podle různých náboženství a filozofií, do nichž putují duše zemřelých, aby tu dál žily posmrtným životem. Nad tím vším se vznáší Sigil, město portálů. V Planescapu se tak míchají živí a mrtví a svět silně pracuje s prvkem životní filozofie, která ovlivňuje, co člověk dělá a kam patří. Filozofie jsou tu reprezentované organizacemi, které mezi sebou svádějí mocenský boj.
:arrow? Český překlad tady

Odkazy – Průlety sférami
Vlasákova série článků, ve kterých podrobněji představuje jednotlivé sféry a jejich obyvatele. Český výtah z oficiálních příruček a rozšíření.
:arrow? 0. část: Sféry – Úvodní článek pro zasvěcení do principů sfér tak, jak je nadnáší Planescape. Určený je zejména hráče her z Forgotten Realms zvyklé na pohled z jejich pevné půdy pod nohama, kteří se chtějí o sférách dozvědět něco více.
:arrow? 1. část: Fiendi – V úvodní části je hledáček zaměřen na stručný popis fiendstva, démonstva, pekelnictva, nebo jak tomu kdo ráčíte říkat
:arrow? 2. část: Anti-fiendi – V návaznosti na předchozí část je tento text zaměřen na bytosti, které fiendům představují ve sférách přímou protiváhu.
:arrow? 3. část: Válka krve – Část věnovaná Válce krve, která jednak uvádí do kontextu poznatky z první dvou dílů a dále se zabývá problematikou zmíněného konfliktu řádu a chaosu ve sférách jako takových.
:arrow? 4. část: Astrální sféra – Astrální sféra se často jeví jako nezajímavé a prázdné místo, která slouží pouze jako dopravní médium mezi jednotlivými sférami. Zdání klame - a to často fatálně.
Naposledy upravil(a) Balthas dne 4. 12. 2003, 18:13, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Khanemis
Příspěvky: 53
Registrován: 21. 6. 2008, 13:46

Příspěvek od Khanemis »

Vlasák píše:Khanemis: nu, díky za feedback, akorát...

...dvě věci - začnu tou horší :wink:

Rok jsem na to nesáhl... V plánu visí dvoj-díl o Sigilu, ale kdy se do něj pustím, to nevím.

Ta lepší... pokud jsi teda procházel pouze místní seznam - chybí tu minimálně 4. část o Astrální sféře :D

Pak jsem ještě pro "počítačáře" sepsal "nultý" díl jako úvod do sfér. Takže tu upravím odkazy.
Jejda, já jsem slepec, myslel jsem, že to není tak staré (hloupá 6-ka, je tak podobná osmičce, zvláště pro slepé krtky;-))

Děkuji, velmi rád si to přečtu. Planescape je vskutku fascinující svět:-)
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Bajo »

Premyslim ze se svou skupinkou zahraju PS, uz dlouho jem si rikal, ze je to neco presne pro ne. Uvitam jakekoliv rady a napady.

Dlouho jsem premyslel o systemu, ale nakonec asi necham ADnD, jednak anbych nemusel ztracet cas konverzi (zejmena ruznyvch bytosti) a druhak me vzhledem ke klasickemu exploracne-exibicionistickymu / dobrodruznemu pristupu lepsi varianta nenapadla (mozna to trochu ohouseruluju nejakymi beliefs, aspekty ci necim na ten zpusob).

Momentalne premyslim o postavach a uvodnim dobrodruzstvi. Co se dobrodruzstvi tyce, asi se vydam cestou epizodickeho, cestovniho formatu. Kazda epizoda na jedno-dve sezeni, vzdy na nejakem zajimavem miste, kde se zrovna neco deje. Prvni misto bude asi nekde poblis sfery chaosu, uz me napadlo par napadu, ale zatim jen v bodech, takze to jeste dodelavam. Ale hlevne bych rad vymyslal par postav na vyber pro hrace.

V tomto ohledu bych ocenil nekdejsi postavy z Markusovych her, rad bych se na ne podival pro inspiraci, nebo pro prime pouziti. Markusi Prosim :-)

A ted co me zatim napadlo za postavy:

Modron - umenovedec a umenomilec (a prilezitostny umelec)
Zajima se o umeni a sam do nej fusuje. Cestuje mnohovesmirem a hleda vzacne umelecke kousky aby je pomhl prozkoumat. Bude vystupovat pod umeleckym pseudonymem MWE3.
Ma zalibu zejmena v presnych pomerech, pravidelnych prvcich, minimalismu a geometricnosti, rad posloucha pytagorejskou hudbu sfer a bezesporu by byl fascinovan pozemskym modernim umenim. Za jisty druh intelektualni vystrednosti muzeme povazovat jeho tajnou vasen pro dadaismus a chaotickou poesii :)
Hrani postavy by bylo postavene na tom, ze: Normalne se dokaze bavit zejmena pokud se rozhovor tyka umeni. V jinych pripadech rozhovor prilis nevyhledava a omezuje se zejmena na doplnovani instrukci, strucne pravdepodobnostni komentare a odpovedi na otazky omezena na strohe: "Pozitivni" / "Negativni" (u slozitejsich odpovedi vyjmenuje vsechny pravdepodobne moznosti i s jejich procentuelnim vyjadrenim).
Byl by to povolanim bud tulak a nebo bard.

Nekdejsi dvojjedinný barbarský buh prospecharu, zadnich vratek a vyuzitych prilezitosti
Kdysi pusobil jako buh prospecharu, zadnich vratek a vyuzitych prilezitosti v jednom barbarskem svete. Ne moc uspesne, barbari tohoto sveta se nikdy nevyhrabali ze sveho barbarstvi a prospecharstvi,hrani na dve strany, apod... se u nich nikdy moc nerozsirilo, coz nevyhnutelne vedlo ke konci kariery tohoto boha. Nastesti to byl buh prospecharu, zadnich vratek a vyuzitych prilezitosti a pro mel zadni vratka v podobe sve dojjedinosti. Jeho pozemska jeddinost se obetovala, diky cemuz byla odeslana jako zadatel k prislusnemu bozstvu. A protoze obe jedinosti jsou stejne podstaty, stal se zadatelem i tento nekdejsi buh. Momentalne se vyskytuje v mnohovesmiru a na jednu stranu se snazi ziskat nasledovniky (preci jen zde ma vice sanci a byl to buh prospecharu) a pro pripad ze by to nevyslo, tak slouzi nejake mocnosti (pravdepodobne te nejvyhodnesji) a doufa v pripadne odmeny.
Byl by to povolanim barbar nebo bojovnik

Pladin Zakonně dorbrého boha smrti
Zakone dobry buh smrti je buh, ktery se snazi aby jeho ucitvaci nikdy neumreli. Protoze jaky dobrotivy buh by jim pral takovy osud? Proto nedela nic jineho, nez ze se ruznymi nahodami a bozimi zasahy snazi zabranit vsem moznym smrtelnym nehodam a vubec vsemu, co by mohlo vest k smrti nektereho z jeho prisluhovacu. Tem nejstarsim sem tam podstrci napoj mladi, nebo tak neco. Nanestesti uctivat podobneho boha je pomerne vyhodne a tak se kult zacal sirit nekontrolovatelnou rychlosti. Rychlost nabrala takove velikosti, ze prekonala rychlost, kterou roslta moc tohoto boha. Diky tomu se stalo, ze jednoho z jeho sluzebniku zemrel. Od te doby tento zesnuly paladin cestuje mnohovesmirem a plni ukoly pro sveho boha, ktere vetsinou obnaseji zachranit nektereho z uctivacu pred jistou smrti ktera jej ceka. Druhym ne mene dulezitym ukolem je sirit zpravu, ze Zakonne dobry buh smrti ma uz plno a proto se omlouva ale momentalne neprijima dalsi uctivace.
Byl by to paladin

Jeste tu mam par dalsich napadu, ale ty jeste nejsou domyslene. Pokud nekoho dostane dalsi napad, uvitam. At uz na vlastni nebo cizi postavu, udalost, misto, nebo jiny namet.

Jo a taky zacinam vytvaret mimra, teda spis mimirku :), bude to v souborech mp3 a bude to vypadat nejak takto: napr. znameni jednoho
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Bajo »

Markusi, četl jsi můj poslední příspěvek? :>;o) Zejména tuto část:
Bajo píše:V tomto ohledu bych ocenil nekdejsi postavy z Markusovych her, rad bych se na ne podival pro inspiraci, nebo pro prime pouziti. Markusi Prosim :-)
?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Markus »

Bajo píše:Markusi, četl jsi můj poslední příspěvek? :>;o) Zejména tuto část:
Bajo píše:V tomto ohledu bych ocenil nekdejsi postavy z Markusovych her, rad bych se na ne podival pro inspiraci, nebo pro prime pouziti. Markusi Prosim :-)
?
Teď už četl.
Postavy snad někde budou. Zítra zkusím pohledat a poslat.

EDIT: Kdybys chtěl pomoct s dabováním mimira, dej vědět! :D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Markus »

OK, Bajo, takže jsem našel naše staré postavy - není to jen moje dílo, ale také Conlaiovo.
Stručné popisy v tomto příspěvku.

K některým z těch postav jsem dělal podrobnější pokyny pro hráče, přikládám v přílohách. Je to spoustu let staré, berte prosím s nadsázkou. :) Soubor "výroky vysokého" patří k Leifovi a jeho poetické magii.

Kdybych měl vybrat, které z těch postav jsou podle mě nejlepší, tak jsou to Royce a Erinaceus - i když to může být zkreslené i tím, jak jsem je viděl zahrané. Každopádně jsou to obě příjemně "temné", skoro až antihrdinské postavy, které se hodí do vážnějšího Planescapu. Ti ostatní jsou často spíš pro zábavu. A někteří - Niklas Šnékopf nebo Hadremon Hroznýš jsou vyloženě nepropracované jednorázovky.
Přílohy
vyroky vysokeho.doc
(33.5 KiB) Staženo 250 x
Royce.doc
(32.5 KiB) Staženo 118 x
Niklas Šnékopf.doc
(37.5 KiB) Staženo 85 x
Leif Odenson.doc
(43 KiB) Staženo 221 x
Kun Kamun.doc
(28 KiB) Staženo 188 x
Erinaceus.doc
(39.5 KiB) Staženo 106 x
Albus Bělavec.doc
(42 KiB) Staženo 87 x
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Markus »

Světu Planescape se věnujeme v 1. epizodě nového Podcastu Dinosaurium obskurních světů.

Podcast má vlastní diskuzi tady a obecné ohlasy na podcast patří do ní. Tuhle diskuzi jsem chtěl oživit (a) pro případ, že by podcast inspirovat někoho k návratu k Planescapu a chtěli byste se podělit o svoje názory na tenhle svět nebo zážitky z her, (b) abych upozornil, že tu o Planescapu máme dost zajímavých zdrojů. Jednak můj překlad, jednak Vlasákovu sérii podrobných článků, ve kterých barvitě popisuje jednotlivé aspekty mnohovesmíru. Odkaz na obojí je v záhlaví.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Markus »

:arrow? Planescape comes to the 5e (preview na IGN)

Obrázek
This return to Planescape comes in a slipcase that includes Sigil and the Outlands, a setting sourcebook with player options, locations, and characters from the dreamlike region, Morte's Planar Parade, a compendium of characters and creatures from the Outlands, and Turn of Fortune's Wheel, an adventure that makes heavy use of the setting.

The package also comes with a DM screen and a poster map.
Sigil and the Outlands
This 96-page sourcebook is the meat and potatoes of the collection, and serves as an introductions to the Planescape and offers new rules and player options for the setting. It also features an extensive breakdown of all the regions of the setting.

Morte's Planar Parade
This book details various characters and creatures one might encounter in the Outlands, and runs 64-pages long.

Turn of Fortune's Wheel
A summary provided to IGN for adventure set in the Planescape reads: "A plot to undermine the rules of reality has caused a glitch in the multiverse. Contend with mighty immortals and chronicle the farthest reaches of the Outlands to uncover the truth of this conspiracy."

The adventure is 96 pages long and will "take players on a tour of the Outlands and provide lots of ideas for the kinds of things that might happen in that setting."
Vydání v říjnu.

Tak jaké to bude? Přijímám sázky! :)

Jelikož se zdá, že vyjdou jen tyhle tři knížky a nic dalšího, tak za mě asi „meh“. Hádám, že většinu rozsahu zaberou pravidlové možnosti pro piplání postav, nové rasy, kouzla atd. (byť frakce můžou být zajímavé) a nové příšery. Settingově to hádám bude povrchní. Dobrodružství mě ale zajímá, to by nemuselo být tak zlé jak věci z éry 2e.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Selhan »

Prozatím jsem nedokázal zjistit, kdo to píše.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Dalcor »

Dalcor zamáčkl slzu a vzpomněl si na Marcusovu přednášku z ... Gameconu? To je tak 20 let?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Markus »

Selhan píše: 1. 6. 2023, 12:02 Prozatím jsem nedokázal zjistit, kdo to píše.
Jestli to bude Christopher Perkins, jak teatrálně lámu hůl. :)

Zdá se, že to Wizardi pustili zatím jenom nějakými vedlejšími kanály, nic oficiálního nemůžu najít.
Dalcor píše: 1. 6. 2023, 12:38 Dalcor zamáčkl slzu a vzpomněl si na Marcusovu přednášku z ... Gameconu? To je tak 20 let?
Zřejmě 18 let a byl to Pragocon :) Hele:
Dalcor píše: 24. 7. 2007, 10:35 Pamatujes na predlonsky pragocon - ja, bazi a qual jsme meli svety TSR, Conlai a Markus Planescape..., Qual a Markus ted mluvi o indies. Nerikej ze by jsi nebyl schopen 10 minut mluvit o MtA?
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Dalcor »

Já si myslel, že to bylo v Praze, ale nemohl jsem si vzpomenout jak se Pragocon jmenoval :-D
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Stařec »

Markus píše: 1. 6. 2023, 12:44 Jestli to bude Christopher Perkins, jak teatrálně lámu hůl. :)
Nechci malovat čerta na zeď, ale Perkins v minulosti napsal nějaká dobrodružství pro Planescape, zabýval se jím ve svých online pořadech a podle všeho se zná osobně s DiTerlizzim (který mimochodem bude Planescape opět ilustrovat). A i když nemám žádné informace, docela by mě překvapilo, kdyby to psal někdo jiný, než Perkins, který se Planescapem koneckonců zabývá roky a roky (tím mu nechci dát kredibilitu, Spelljammer podle všeho taky zbožňoval roky a roky, ehm). Plus podle všeho Spelljammer a Planescape propojují, aby vše spadalo pod jejich "multiversum".
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Markus »

Nic planescapového u Perkinse nevidím. Jeho publikační aktivita začíná až v roce 1998 nějakými nesouvisejícími dobrodružství pro AD&D 2e.

Nicméně on je to spíš takový můj running joke – kdesi jsem napsal, že se mi zatím nic od Perkinse nelíbilo. Jelikož ale dělá (skoro) všechno pro 5e, mohl bych klidně nahradit "od Perkinse" za "od Wizardů" :)
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Stařec »

Markus píše: 1. 6. 2023, 16:30 Nic planescapového u Perkinse nevidím. Jeho publikační aktivita začíná až v roce 1998 nějakými nesouvisejícími dobrodružství pro AD&D 2e.
Perkins napsal dobrodružství Umbra a Nemesis pro časopis Dragon:
https://annarchive.com/files/Dungeon%20 ... %23055.pdf
https://annarchive.com/files/Dungeon%20 ... %23060.pdf

A pak ještě napsal nikdy nepublikované dobrodružství Cutters pro ADnD Open Tournament, rozsah na tři sezení.
https://mimir.net/gencon/perkins.htm

TSR jej pak najalo jako freelancera a pro ně pak sepsal modul Manxome Foe, jenž byl publikován v TSR Jam 1999.
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/TSR_Jam_1999

Psal nevydané dobrodružství Needle in the Eye ve spolupráci s Chrisem Pramasem, které doplňovalo právě Pramasův setting accessory Guide to Hell.

Pak Perkins vystupoval v Dragon Talk, kde se vyjadřoval k Planescapu, taky zařadil řadu Planescape prvků do svých kampaní v pořadu Dice, Camera, Action (postava ze Sigilu, regular NPC ze Sigilu) a současná prezentace je zatím rovněž spojovaná s Perkinsem (video na channelu DnDBeyond).

Jasně, jsou to malé věci, nic z toho nepoukazuje s jistotou na Perkinsovo zapojení do projektu, ale jsou to drobnosti, na základě kterých si myslím, že Perkinsovo autorství je pravděpodobné. Rovněž víme (nepletu se v tomhle?), že Wizardi zásadně k obnoveným projektům nezvou původní autory, vyjma Eberronu. Ale třeba Spelljammer a Dragonlance byly teď slavně napsány bez Grubba, Hickmanových, Weisové atd.

A ty to sice píšeš jako vtip, ale Wizards = Perkins mi přijde jako až nepříjemně reálná rovnice. On tam má pracovní titul něco jako chief story architect nebo něco takového a prý významně rozhoduje (nebo spolurozhoduje?) o obsahu dalších produktů.
Za tento příspěvek děkují uživateli Stařec:
Jarilo
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od Markus »

Stařec píše: 3. 6. 2023, 14:22 Perkins napsal dobrodružství Umbra a Nemesis pro časopis Dragon:
https://annarchive.com/files/Dungeon%20 ... %23055.pdf
https://annarchive.com/files/Dungeon%20 ... %23060.pdf
Ha, super! Bryce Lynch všechny Dungeony recenzoval, tak se na to pojďme podívat.

Dungeon Magazine 55:
Umbra
by Christopher Perkins
Planescape
Levels 6-9

This is an urban adventure in Sigil with factions and a hefty amount of social elements. It’s also nearly completely linear. It’s also got a lot of charm and could be converted, relatively easily to almost any urban game, from “big fantasy city” to Cyberpunk and Shadowrun. It has a couple of places where it’s not assumed that the players succeeded in the last portion, it’s got some decent “trap hints” in placing burned bodies in front of a trapped door. It’s got multiple options to take sides of one faction against of another. It’s got charm out the ass, from the demon/human-flesh restaurant to a dozen other throw-away comments that do wonders to add depth and realism to the adventure. If you took this, and six or so other good linear planescape adventures, and ran them all at the same time then you’d have something very interesting adventure with the appearance of free will. If there were a place for a linear adventure in my life then this one would be a strong candidate. Wordy, as is the style at the time. CUtting it down with a good edit, without loosing the charm, would be a worthwhile endeavor and generate a great game to run at a con.
Dungeon Magazine 60:
Nemesis
by Christopher Perkins
Planescape
Levels 7-12

Well, it’s Planescape, and that’s a plus. It’s also mostly linear and has MOUNTAINS of text, even by Dungeon standards. Seriously, this must be the Brothers Karamazov of Dungeon adventures. A entire page for a back-alley fight in which the bad guy escapes in the first round. Nuts! It’s also sprinkled with great ideas, like the Styx boatman with a boat full of poisonous snakes. Of course a Styx crossing is window dressing! And recognizing it as such gives you the ability to make it creepy as hell. Is a linear adventure ok if it is very, very interesting? Maybe. But for the purposes of a review let’s say ‘No.’ It should be possible to convert a linear adventure into a more free-form one. The linear choice originally envisioned is only one choice. It should be possible to present an environment in which that option is available AND SUPPORTED, as well as many others … in the same page count where this adventure is concerned. There are a lot of interesting scenarios, people, and places in this, it’s too bad it’s so constrained with useless detail. Seriously, a page to describe an alley brawl?
Takže... ehm... ještě není všechna naděje ztracena? Perkins před 20 lety uměl vymýšlet zajímavé věci pro Planescape.

EDIT: Ale vsadím se, že „human-flesh restaurant“ v páté edici neuvidíme. :>;o)
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů