Taktika boje - kampaň

Diskuze pro organizování her dřívější RomiKovy družiny, nyní Plzeňského klubu.

Moderátoři: Jarilo, zrzavec, Kin

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Viking » 20. 9. 2010, 08:14

Rád bych si rozebral včerejší dva souboje, abychom se mohli zlepšit.

Ze včerejší soubojů, nadhazuji náměty k zamyšlení. První souboj mi přišel sice „snadný“, ale myslím, že bychom ty panáky měli přejet rychleji. Ten druhý souboj byl tuhý a myslím, že je nutné po něm zavézt systémové změny :-)

Takže některé zásady, které by bylo dobré uplatňovat do budoucna:
1) Snažit se vézt soustředěné útoky na jednotlivé nepřátele, aby brzy umírali a tak již na nás neútočili (tedy pokud to jde - všichni útočit na jednoho protivníka). Z toho plyne nutnost předvídat na jakého protivníka útočit, aby byl v dosahu útoku i ostatních.
2) Práce s iniciativou – Včera se to jasně ukázalo. Možná bychom se měli zamyslet, jestli bychom s ní neměli pracovat vždy. Zdálo se mi výhodné být první na řadě, jelikož jsem mohl poskytnou bonus hned v prvním kole a zejména se mi zdálo výhodné být před vámi, když byl protivník, kde bylo třeba hodně záchranných hodů. Abych zvýšil svoje šance vás podporovat vezmu si teď na přestupu zřejmě feat pro člověka na vylepšení záchranných hodů o 1. Jedno je jisté, měl bych být iniciativě na prvním nebo naopak na posledním místě.
3) Pokud by byl v budoucnu boj stejný jako ten první, tedy zhruba takové počty 5 nás a 4-6 nepřátel a my k nim nebyli natěsno, bylo by asi vhodné, aby se Malec v prvním kole hned po nich nehrnul, pokud by měl tedy iniciativu lepší. Použil nějakou odloženou akci nebo si upravil iniciativu.

Takže neberte to jako kritiku, ale jako náměty k přemýšlení a snad cestě k nějaké lepší taktice v boji.
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od zrzavec » 20. 9. 2010, 11:18

1) Snažit se vézt soustředěné útoky na jednotlivé nepřátele, aby brzy umírali a tak již na nás neútočili (tedy pokud to jde - všichni útočit na jednoho protivníka). Z toho plyne nutnost předvídat na jakého protivníka útočit, aby byl v dosahu útoku i ostatních.
Pěkný postřeh. Kdo máte k dispozici Players strategy guide, najděte si obrázek, který jsem vám ukazoval...za sedm kol souástředěného boje si pět protivníků dá 17 útoků. Za ten samý dmg, ale při nesoustředěných útocích si protivníci za tu samou dobu dají 27 útoků¨...a to jednou může být rozdíl, který vás bude stát kampu :)
2) Práce s iniciativou – Včera se to jasně ukázalo. Možná bychom se měli zamyslet, jestli bychom s ní neměli pracovat vždy. Zdálo se mi výhodné být první na řadě, jelikož jsem mohl poskytnou bonus hned v prvním kole a zejména se mi zdálo výhodné být před vámi, když byl protivník, kde bylo třeba hodně záchranných hodů. Abych zvýšil svoje šance vás podporovat vezmu si teď na přestupu zřejmě feat pro člověka na vylepšení záchranných hodů o 1. Jedno je jisté, měl bych být iniciativě na prvním nebo naopak na posledním místě.
Ano, další solidní postřeh. Leader buď na začátku a nebo na konci :) Závisí jaké protivníky potkáte a čím oni bojují - tedy i třeba trošku pátrt koho můžete potkat a jak vás může ohrozit (Nature, Dung., Relig., Arcana...) Znalostí protivníka si lépe připravíte akce a lépe je zkombinujete :)
3) Pokud by byl v budoucnu boj stejný jako ten první, tedy zhruba takové počty 5 nás a 4-6 nepřátel a my k nim nebyli natěsno, bylo by asi vhodné, aby se Malec v prvním kole hned po nich nehrnul, pokud by měl tedy iniciativu lepší. Použil nějakou odloženou akci nebo si upravil iniciativu.
Teď se vě mě perou dvě odlišnosti. Já jsem vždy rád, když se hrne okamžtě k nepřátelům, mohu do něj mnohem lépe rubat (viz včerejšek). Když to někde zabloguje a defendne mi pohyby, bude to na pytel :D Ale je to pravda, lepší je do toho jít takticky. Nicméně, myslím že tady se s Kafákem stejnak nedohodnete a vždy bude v prvním chargi...než u to jednou nevyjde a bude dělat novou postavu :D
Takže neberte to jako kritiku, ale jako náměty k přemýšlení a snad cestě k nějaké lepší taktice v boji.
Naopak, tohle je peckozní téma...já si říkal, že mi něco chybí a kecání o taktice je paráda :)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Kafe
Romikovec
Příspěvky: 488
Registrován: 10. 9. 2006, 10:51
Bydliště: Plzeň

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Kafe » 20. 9. 2010, 15:56

Velký souhlas...bezva téma. :clap: :clap: :clap:
Ano, další solidní postřeh. Leader buď na začátku a nebo na konci Závisí jaké protivníky potkáte a čím oni bojují
Jj, buď na začátekanebo nakonec, nicméně dost záleží na vývoji leadra. Myslím, že warlord, co jede na int by klidně mohl být mezi prvními. Ale heal, savy nebo postihy pro nepřátele, jasně to vidím na konec ini. Jsou povolání a role, která se staví na to, aby byli první na řadě: war wizard, druid apod.
3) Pokud by byl v budoucnu boj stejný jako ten první, tedy zhruba takové počty 5 nás a 4-6 nepřátel a my k nim nebyli natěsno, bylo by asi vhodné, aby se Malec v prvním kole hned po nich nehrnul, pokud by měl tedy iniciativu lepší. Použil nějakou odloženou akci nebo si upravil iniciativu.
To, že startuji hnedka dopředu má jediný důvod. Poněvadž drtivá většina jede primárně na range att, tudíž většina nepřátel zůstane u mne, to je jedna z úloh postavy s vysokýma defenzema na blízko - udržet melee šmejdy daleko od zbytku.
V projektech je sekce o RomiKově družině, každý může přispět svým názorem či radou. Budeme rádi.

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Viking » 20. 9. 2010, 19:49

Napadla mne ještě jedna solidní věcička. Moje encountrovky bonusy apod. Většinou končí na konci mého příštího kola. Tudíž občas můžu udělat to (pokud budu mít vysokou iniciativu), že udělám efekt a další kolo se propadnu iniciativou až na konec nebo za někoho kdo bude potřebovat bonus. Tím prodloužím účinek defacto na dvě kola. Tedy doufám, že to takhle jde kombit.

To s tím chargem na začátku strašně závisí na situaci, iniciativě a vzdálenosti k protivníkům. Prostě jsem tím chtěl říct, že někdy se může vyplatit nechat protivníky udělat první tah (zvlášt pokud by se nestihly dostat do boje nablízko). Ten charge se dá udělat odloženou akcí (která se dá i hned zrušit).

Kurva hrozně moc bych potřeboval už ten builder, jelikož dokud nebudu plně vybavenej a pořádně neudělám přestupy (10 minut je málo i když si myslím jsem si to nakombil dobře až na jeden encounter).

A co ostatní, nějaké postřehy?
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
Kafe
Romikovec
Příspěvky: 488
Registrován: 10. 9. 2006, 10:51
Bydliště: Plzeň

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Kafe » 20. 9. 2010, 19:59

Ty bláho, to zní dost dobře. :) Mančkin se v tobě neztratí. Na to by určitě znal odpověď nejlépe Paulo. Řekl bych, že ten z nás ty pravidla má najetý nejvíce.
V projektech je sekce o RomiKově družině, každý může přispět svým názorem či radou. Budeme rádi.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od zrzavec » 20. 9. 2010, 19:59

to s tim propadem ini by melo bez problemu jit :) to je parádní nápad :)

V jednom starším dragonu vyše lčlánek o taktice družin s různými rolemi - jak třeb taktizovat družinu majici jen same strikery nebo jak jet s druzinou, co ma dva controllery, leadera a dve dps...:). Zkusim ho najt a prelozit na blog

Ja tim, ze jsem mimo druzinu nemivam tolik postrehu...spise o protivniky. solove celkove nejsou az tak silni, ale ten vcerejsi diky svym dovednostem mohl v pohode rozsekat celou druzinu...v podstate by vam nedal ani sanci...tam uz to hctelo hodne taktizovat - presuny, davani bonusu spojenci a jiste hity silnymi powery...ale to vas nenapadlo.

Celkove si myslim, ze nespolupracujete v tom, ze date bonus nekomu dalsimu, kdo chce pouzit silnou powweru. radeji si kazdy riznete...a to pak mate uspesnost mnohem nizsi...

Priklad: hituju na 15 a vice...chci pouzit daily ale pravdepodobnenetrefim - ctyri kamosi mi kazdy daji zasvoji standardku +2 k utoku a najednou hituji nba 7+. dam slupku a dalsi kolo dam onus ja nekomu aby mohl dat slupku. par slupek a kazdy protivnik lezi :)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od zrzavec » 20. 9. 2010, 20:08

Tak to s prodloiúzenim efektu diky posunute ini nevyjde - iniciativuposunout /pripravit akci nebo odlozit kolo/ muzes az pote, co tvoje kolo zacne. Cili normalne skonci z hlediska trvání bonusových a podobných efektů. A jelikoz hrac nevzal zadnou akci, save hody se nehazej ?:D
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Kafe
Romikovec
Příspěvky: 488
Registrován: 10. 9. 2006, 10:51
Bydliště: Plzeň

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Kafe » 20. 9. 2010, 20:10

něco podobného mě napadlo, škoda, páč to byl akt hustej nápad. :wink:
V projektech je sekce o RomiKově družině, každý může přispět svým názorem či radou. Budeme rádi.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od zrzavec » 20. 9. 2010, 20:16

sureove krutoprisnej napad naprosto kulervouci...asi neni Vik prvni koho to napadlo a tedy vysel update pravidel a tam se presne popsal konec kola :D
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Viking » 20. 9. 2010, 20:20

Svině jedny antimunchkinovský
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od zrzavec » 20. 9. 2010, 20:26

:D :D :D

Spis se zamerte na moznsot davani bonusu spolubojovnikum kdyz chteji pouzit nejaou opravdu silnou poweru...taky je obcas dobre podivat se na rozlozeni igur po planu a dohodnout se at si to nekrabite :D
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Viking » 20. 9. 2010, 20:48

Jasně bonusy a pohyb vyladíme.
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Viking » 23. 9. 2010, 08:18

Trochu mě mrzí, že nezapojili ostatní! Bude tedy nutné dělat rozbory akcí po každém boji :-)
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od zrzavec » 23. 9. 2010, 10:40

Ja bych sez apojil, ale ted nejsem tolik na netu...Bohužel. Ale už brzy snad pojede pilsfree :) Dostaneme ho, takže už jen zapojit :)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 461
Registrován: 17. 9. 2006, 10:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika boje - kampaň

Příspěvek od Viking » 23. 9. 2010, 10:42

Vo tobě jsem nemluvil kámo a moc dobře to víš
"Leda je vobklíčit" - John Rambo

Zamčeno

Zpět na „Plzeňský klub“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host