Transport Tycoon

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Tindo »

Chris Sawyer se vrátil ke značce Transport Tycoon. Možná to je předzvěst, že by jednou mohl začít pracovat i na třetím pokračování.

http://games.tiscali.cz/preview/sawyer- ... stve-63500
http://games.tiscali.cz/oznameni/mobiln ... ydny-64063
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Prdovous
Příspěvky: 76
Registrován: 23. 11. 2011, 13:51

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Prdovous »

No, jsem zvědav, jak dopadne tohle http://store.steampowered.com/app/304730/ Podle videí to vypadá relativně použitelně, tak by to nemuseli domrvit špatným UI :)
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Resurrection »

Prdovous píše:No, jsem zvědav, jak dopadne tohle http://store.steampowered.com/app/304730/ Podle videí to vypadá relativně použitelně, tak by to nemuseli domrvit špatným UI :)
Rendery ze hry vypadají fakt dobře. Hlavní plus je, že je to evidentně zaměřené realisticky a zachovává to tudíž proporce - to je můj hlavní problém s OpenTTD. Jak ale správně říkáš, UI je to, co to může pohřbít, a po tom není v preview ani stopa, takže se trochu obávám.
Secrets are power.
Prdovous
Příspěvky: 76
Registrován: 23. 11. 2011, 13:51

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Prdovous »

No, ještě to může dojet na mizerným ekonomickým modelu a takových věcech. Sice stavba tratí tam oproti takovýmu Railroad Tycoonu vypadá fakt parádně, pořád je to ale jen kus strategie. Jinak render moc pěknej, podle všeho to bude mít i solidní mapy, na kterých se bude dát vyřádit.

Btw, vyhrábl jsem nějaký rok starý gameplay z alfy, otázka ale je, jak bude vypadat výsledný UI http://www.youtube.com/watch?v=Osp57cggdzY Ten způsob stavby vážně nevypadá marně, docela mě potěšilo, že tam bude i MHD a nebude to jen čistě o vlacích, ty propracovaný města si o to vyloženě říkaj :)
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Resurrection »

Prdovous píše:Btw, vyhrábl jsem nějaký rok starý gameplay z alfy, otázka ale je, jak bude vypadat výsledný UI http://www.youtube.com/watch?v=Osp57cggdzY Ten způsob stavby vážně nevypadá marně, docela mě potěšilo, že tam bude i MHD a nebude to jen čistě o vlacích, ty propracovaný města si o to vyloženě říkaj :)
Souhlasim, taky jsem koukal na pár videí a stavba vypadá dobe a intuitivně. Jenom ale je otázka, jakou to bude mít úroveň vlastních úprav. Nešlo si nevšimnout, že se daly třeba dva sloupy hned vedle sebe a nevypadalo to tak dobře. Takže snad to pude i nějak upravovat ručně po té, co to člověk postaví. Ale uvidíme, zatím se docela těšim. Hlavně ty proporce prostě! Konečně nebude mít dvojkolejná trať velikost středního města.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od ShadoWWW »

To vypadá jako slušný nástupce TT. Akorát škoda, že tam bude jen drážní doprava. Velká část zábavy TT byla o tom, jak zkombinovat všechny možné druhy dopravy.

Co mě u her typu TT chybí, že nejde moc kombinvoat druhy dopravy. Že by si člověk třeba domluvil převoz zboží mezi továrnou a sklady na dvou hodně vzdálených místech. Kamiony by přepravovoval zboží z továrny k nádraží, na nádraží by to přeložil na vlak, vlakem by to dopravil na větší vzdálenost a pak zase přeložil na kamiony a dopravil do skladů.

Nebo mi chybí, že jednotlivé firmy jsou čistí konkurenti. Že si člověk nemůže pronajímat vozidla konkurence. Třeba v předchozím příkladě, že by byl majitelem kamionů a domluvil se s konkurentem, že za pronájem vlaků mu něco zaplatí, nebo naopak, že by byl tím majitelem vlaků a domlouval se s konkurenty silniční dopravy. (než si zbuduje svou vlastní druhou síť)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od PetrH »

tak to prvni se da relativne nasimulovat a v openttd kdyz si navysis i pocet plochy na zastavku muzes udelat zajimavy cargo terminal napr. z tovarny, rfinerie, zde prelozit a nasledne kolonou kontajneru to prevest pes pul kontinentu k mestu, kde to prelozis do terminalu a odsud kamiony ci dodavky to rozvazi do mesta/tovarny.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Pieta »

ShadoWWW píše:Co mě u her typu TT chybí, že nejde moc kombinvoat druhy dopravy. Že by si člověk třeba domluvil převoz zboží mezi továrnou a sklady na dvou hodně vzdálených místech. Kamiony by přepravovoval zboží z továrny k nádraží, na nádraží by to přeložil na vlak, vlakem by to dopravil na větší vzdálenost a pak zase přeložil na kamiony a dopravil do skladů.
Proč by to nešlo? Tímhle stylem normálně sítě stavím... Akorát teda tak řeším spíš cestující než nákladní dopravu, u té to sice jde, ale obvykle to není potřeba, protože průmysl nebývá ve městě.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Prdovous
Příspěvky: 76
Registrován: 23. 11. 2011, 13:51

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Prdovous »

S pronajímáním konkurence toho moc nenaděláš, ale já třeba kombinuju druhy dopravy docela často, když je někde jeden druh průmyslu, svozim ho kamiony na lokální hub, přeložím na vlaky a ve velkým vozim k další továrně/do města. Jinak co jsem viděl, tak by v tomhle měla být automobilová i tramvajová doprava.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Resurrection »

Vyšel Train Fever. Těšil jsem se, ale z opatrnosti jsem šel nejdřív raději do "full dema" s poměrně pevným rozhodnutím si to koupit. Bohužel to je tedy pořádné zklamání...

Nejdřív ale to dobré
- Herní mechaniky jsou super, prakticky všechny. V tomto ohledu je to naprosto skvělá inovace existujících her tohoto typu a je to čirá radost.
- Vizuálně to vypadá celkem k světu.
- Ovládání společnosti a linek je skvělé a intuitivní. Žádný zdlouhavý micromanagement... teda až na uživatelské rohraní, viz dále.
- Chování vozidel se zdá defaultně chytré - například dodržování rozestupů mezi vozidly u městských linek. Velmi velmi potěšující.
- Učící křivka není nikterak strmá.
- Různé malé vychytávky jako příchytná kamera u vozidla apod. Potěšující.

No a teď to špatné
- Uživatelské rozhraní je peklo na zemi. Čiré zlo, ovládat tu hru je za trest. Popsat se to nedá, to se musí prostě trpět na vlastním monitoru. Pohyb po mapě se zasekává o otevřená okna na hraně obrazovky (???), nelze se pohybovat diagonálně (?!!), ne všechna okna reagují na DEL (zavři všechna), často nelze vidět, proč nejde něco postavit... všechno chce tak o 2 kliky víc než by bylo opravdu nutné. Fakt horor.
- Technické zpracování je epic fail. Bez ohledu na nastavení se to seká a laguje. Mapa je jak z nějaké beta verze ořízla v prostoru. Stíny si jen tak lítaj. V lese máte pocit, že vám exploduje komp. Grafické artefakty všude, mizející lidi, blikající prvky když se na ně díváte z určitého úhlu. Celkově to prostě jede naprosto otřesně, přičemž grafika tomu teda vůbec neodpovídá. Grafická nastavení nemají na chod žádný vliv ergo to není silou počítače, ale prostě mizerným technickým zpracováním. Hrál jsem to na i7 2,4 Ghz, 8 gb Ram, Geforce GT 650M 2Gb, Win 8.1 64-bit.
- Stavba tratí je děs. Nápad super, provedení, přesně jak jsem se bál, tragické. Nelze rozšiřovat stanice (jen upgradeovat za bůhvíjakých podmínek), takže když omylem postavíš jen 1 nástupiště, buď musíš zbourat nebo doufat, že ti hra milostivě dovolí upgrade až bude nádraží dost vytížené... Samotná trať se staví po segmentech, který nejdřív naplánuješ, odsouhlasíš a jedeš dál. Jenomže to co to potřebuje je udělat si celou trať a tu pak odsouhlasit jako celek. Ty segmenty totiž často zjistíš, že se ti nehodí nebo že je musíš předělávat. A jelikož nejsem v OpenTTD, kde se staví po čtvercích, musíš vybagrovat mega trať jen kvůli tomu, že si o pár milimetrů blbě nedotočil zatáčku... Ale to nejlepší je, že sice není mřížka, ale hra prostě často nedovolí spojit dvě tratě - příklad: lze z existující tratě odpojit kolej, ale až příliš často jí ani za boha nejde připojit na jinou trať - zejména, pokud jsou v poměrně vzdáleném okolí zatáčky a to I KDYŤ S NAPOJOVANÝMI TRATĚMI ANI NESOUVISÍ!!! WTF?!!
- Chybějící informace. O městech, o průmyslech, o hře, o všem. Je s podivem, jak může na jedném místě být tolik detailů (které ani člověk nepotřebuje, například o vozidlech) a na jíném chybí naprosto zásadní informace (o městech a průmyslu především). Nechci prolézat fóra a googlit, na základě čeho se upgradeuju primární průmysl nebo jak funguje rozvoj města atd. Hlavně že tam je naprosto nesmyslnej graf vývoje v minulosti...

No takže to jsou první dojmy. Je to sice klišé, ale v tomhle případě to platí na 100 %. Ta hra má OBROVSKÝ potenciál, ale množství bugů, hlavně technických, ale i ve stavění, a hlavně otřesný, hororový, pekloidní interface to fakt sráží hluboko dolů. Doufám, že to autoři zvládnou pospravovat, protože ty mechaniky jsou super a fungují bezvadně a hratelnost je hodně dobrá.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od PetrH »

Nemate tam nekdo hezkou mapu v mirnem klimatu? Miluji rozmerove 64*512 ci mensi. Nemusi b ni nutne byt milion mest a fabrik
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Pieta »

Asi už mě TT přestává bavit. Překvapivě těžce se mi s tím ale smiřuje, i když po těch letech se asi něco takového dalo čekat.

Stáhnul jsem si novou verzi, rozjel hru, a... mám dojem, že mnohem víc sil musím vydat na boj se hrou, než kolik můžu dát skutečnému stavění sítí. Hraju to teď jako osobní dopravce, a když vidím, že ani tak základní věc, jako je otázka, jak dostat lidi z centra města na jeho kraj, nemá žádné rozumné řešení, tak mě to dost vysiluje.

Můžu to řešit buď autobusama, u nichž kombinace kapacity a rychlosti znamená, že naprosto zoufale nestíhají jakékoliv aspoň trochu větší městečko (řekněme od 3k lidí výš). Nebo si tam postavit "tramvaje" čili malé vlaky, což zase znamená vytrhat půlku silnic ve městě a být strašně omezený tím miniprostorem, který si tím vytvořím. Nacpat na těch pár políček koleje, signály, nádraží, a ještě nechat dost prostoru pro další rozvoj města (tj. nepřerušené silnice), to znamená, že výsledek je strašně ošklivý a jen tak tak funkční. A to ani nemluvím o tom, že hýbání s domama a silnicema zhoršuje vztahy s městem, takže to radnice velmi rychle začne zakazovat a člověku to pak trvá dva herní roky, než postaví jednoduchou smyčku. No a do třetice je možnost podvádět tak, že se do centra postaví autobusové zastávky, aby dělaly pokrytí, a pak se okolo města udělá trať, jejíž stanice jsou půl města vzdálené od těch zastávek, ale hra je považuje za stejnou stanici, takže se lidi víceméně teleportují z centra na kraj a dají se odvézt - a pokud volím takovéhle řešení, proč vlastně hraju dopravní simulátor?

Asi se do budoucna zkusím držet jen nákladní dopravy, ta má aspoň těch absurdit trochu míň. Ne že by tam nebyly, a třeba takové věci jako nemožnost stavět semafory na mostech a v tunelech je strašný opruz, ale aspoň se dají koleje táhnout okolo měst.

A možná bych se měl porozhlídnout po nějaké jiné hře. Zkoušel jste někdo třeba Cities in Motion nebo Cities: Skylines?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Invictus »

Cities Skylines, rozhodně ano, vše dobré ze Sim City 4 a k tomu tak 50 % nového a obvykle i lepšího. Hra je velmi přehledná, jednoduchá v servisní oblasti, pestrá v dekoracích a cestách, umožňuje logické věci tam, kde jsou třeba, a v zásadě je i docela casual, takže si nebudeš rvát vlasy po nějakém chybném kroku. A jako jo, ta dopravní část je tam rozhodně výraznější než třeba u Sim City.
Pro mě asi jediná slabina zatím je střídání dne a noci - v noci je hovno vidět a nepochopil jsem rozdíly ve fungování města ve dne a v noci (přijde mi že nejsou).
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od Resurrection »

Invictus píše:Pro mě asi jediná slabina zatím je střídání dne a noci - v noci je hovno vidět a nepochopil jsem rozdíly ve fungování města ve dne a v noci (přijde mi že nejsou).
Doporucuju toto vypnout v nastaveni. Zije (hraje) se to pak daleko lepe. Rozdily tam ale skutence moc nejsou, neco s hlukem a specialnimi entertainment oblastmi, ale to je tak obskurni, ze jsem to nikdy neresil.

Cities Skylines jinak je dobra hra, ale po case to zacne byt dost repetitivni, pokud nehrajete rovnou s odemcenymi vsemi milestoney (pak ale nefunguji achivementy). Ta dopravni cast je skutecne HODNE vyrazna a propracovana je tam jakz takz jenom doprava po silnicich. Vsechno ostatni je spis odbyto a vlaky jsou spis na okrasu (jen jedna z cest jak dostat zbozi do/z mesta).

A trochu budu Invictovi oponovat v tom, ze pokud zblbnete na zacatku nejakou krizovatku, ktera je posleze uprostred mesta, prakticky se to neda opravit, aniz byste pulku mesta nezbourali (navazne oblasti, jine velikosti silnic atd.). To nastesti neni takovy problem, ale obvykle jsem radeji rovnou zacinal znovu.

Nicmene jako nahrada za TT mi to zas tak moc neprijde, protoze to je hodne o tom staveni mesta (SimCity style), zatimco TT je hlavne o te doprave... Ale kazdopadne muzu doporucit. :-)
Secrets are power.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Transport Tycoon

Příspěvek od PetrH »

ja zasebe jeud na openttd. tamvaje a trollejbusy jsou v setu jako jeden z grf ("jiny druh autobusu s trolejema"), takze clovek muze mit vesele silnice. zalezi jaky level chces, ale me na mobiilu to bohate staci. na ios je jeste general transport, cosi jako placena verze techto typu her, ale je slozitejsi a nei tak easy. nicmene zase se muzes projet svym vlakem/busem v te pseudokrajine jako ridic.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host