Transport Tycoon
Re: Transport Tycoon
Jako v reálném světěPieta píše:V Simutrans ty příčiny a následky nejsou zrovna snadno odhalitelné.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Transport Tycoon
http://simutrans-germany.com/wiki/wiki/ ... portTycoon . Simutrans for Transport Tycoon players...
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Transport Tycoon
V reálném světě bych čekal, že půjde třeba zjistit, kolik dávám na údržbu silnic, a kolik na zastávky nebo depa. Případně porovnat svoje náklady v jednotlivých městech. V Simu jsem zatím nic takového neobjevil.Fritzs píše:Jako v reálném světě 8)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Transport Tycoon
Nový, potenciálně zajímavý projekt, co mi teď Steam podstrkuje - Mashinky. Na první pohled to připomíná Transport Tycoon, ploškový terén a základní principy stavění jsou převzaté, ale zároveň to má kupu odlišností. Třeba je to celé ve 3d s poměrně detailníma modelama, takže to pak člověku umí všechno přiblížit, klidně až na úroveň výhledu z oken jedoucího vlaku ven. Stavění si mnohem líp poradí s terénem (třeba koleje vedené svahem po vrstevnici, nebo tunel s vjezdem a výjezdem v odlišné výšce), zatáčky jsou kulaté (což má i vliv na stavění, zatáčka 90° má výšku i délku tři pole, vlak se prostě neotočí na pětníku) a ke kolejím se vejde víc semaforů, hlavně u výhybek. A hra není moc myšlená jako ekonomický simulátor, takže místo peněz se tam získávají a utrácejí žetony různé barvy (dřevo, uhlí, železo, ...), což leckomu asi nesedne, ale mně to přijde přinejmenším jako zajímavá myšlenka.
Na druhou stranu, je to teprve ve vývoji a do plné hry ještě dost zbývá. Osobně mi jako největší slabina přijde, že to zatím umí jen blokové signály (tj. binární - v úseku mezi semafory buď je vlak, pak říkají stop, nebo není vlak, pak říkají volno). Třeba OpenTTD má k tomu ještě navíc pre-signály (blokové s možností koukat i dopředu do dalších bloků) a path-based signály (vlak může projet, pokud se mu z výhybek dá sestavit trať nekřížící žádný další vlak) - to znamená o dost míň práce a o dost větší možnosti a chytřejší chování vlaků, hlavně na nádražích a větších křižovatkách. Mashinky to sice mají na roadmap, ale s prioritou "backlog, bude se dělat, když zbude čas", někde mezi 25. typem průmyslu, proměnlivých počasím a přidáním lodní dopravy. Ve stejné prioritě jsou i passenger destinations čili cestující, kteří chtějí jet na konkrétní místo a nejde je naložit a odvézt náhodným směrem. Lepší signály i destinace jsou pro mě hodně základní věci, takže se trochu obávám, že výsledná hra nemusí být tak úplně pro mě.
Na druhou stranu, je to teprve ve vývoji a do plné hry ještě dost zbývá. Osobně mi jako největší slabina přijde, že to zatím umí jen blokové signály (tj. binární - v úseku mezi semafory buď je vlak, pak říkají stop, nebo není vlak, pak říkají volno). Třeba OpenTTD má k tomu ještě navíc pre-signály (blokové s možností koukat i dopředu do dalších bloků) a path-based signály (vlak může projet, pokud se mu z výhybek dá sestavit trať nekřížící žádný další vlak) - to znamená o dost míň práce a o dost větší možnosti a chytřejší chování vlaků, hlavně na nádražích a větších křižovatkách. Mashinky to sice mají na roadmap, ale s prioritou "backlog, bude se dělat, když zbude čas", někde mezi 25. typem průmyslu, proměnlivých počasím a přidáním lodní dopravy. Ve stejné prioritě jsou i passenger destinations čili cestující, kteří chtějí jet na konkrétní místo a nejde je naložit a odvézt náhodným směrem. Lepší signály i destinace jsou pro mě hodně základní věci, takže se trochu obávám, že výsledná hra nemusí být tak úplně pro mě.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Transport Tycoon
To som sa presne chcel spýtať, že ako to je. Takže zatiaľ je to Transport Tycoon nie-deluxe bez lodí, lietadiel, autobusov, signálov, ekonomiky, ale 3D?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Transport Tycoon
Mashinky jsem koupil.
Na OpenTTD to zatím nemá (a nebude mít ještě několik let, pokud bude vývoj pokračovat současným tempem a zároveň OpenTTD bude stagnovat současným tempem) a nejspíš mu to ani nekonkuruje.
Ale už současná "early access" verze, zahrnující jen blokové semafory a dvě herní etapy z plánovaných sedmi se hraje líp a jako puzzlovatá minihra na téma "poskládej koleje, aby to efektivně jezdilo" je zábavnější, než většina mašinkových hříček na trhu.
Na OpenTTD to zatím nemá (a nebude mít ještě několik let, pokud bude vývoj pokračovat současným tempem a zároveň OpenTTD bude stagnovat současným tempem) a nejspíš mu to ani nekonkuruje.
Ale už současná "early access" verze, zahrnující jen blokové semafory a dvě herní etapy z plánovaných sedmi se hraje líp a jako puzzlovatá minihra na téma "poskládej koleje, aby to efektivně jezdilo" je zábavnější, než většina mašinkových hříček na trhu.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Transport Tycoon
Já tu hru nemám, hry v early access nekupuju (leda takové ty věčné online bety), takže můžu vycházet akorát z toho, co mám načteno.
Roadmapa je tady, kdyby sis chtěl počíst, ale aktuální stav je takový, že hra má dva druhy zobrazení - stavěcí a obdivovací, funkční železnice a vláčky a nádraží, základní signály*, základní průmysly a přepravu cestujících. Navíc to má třeba systém upgradování stanic - k hotové stanici můžeš přidávat nejen další nástupiště, ale i různé jiné budovy, které ho různě modifikují - zvětšují kapacitu, maximální délku nástupiště, příjmy z cestujících, pokryté čtverečky.
*) Na lepší úrovní než Transport Tycoon, cca na úrovni TT Deluxe s větší svobodou umisťování, a dost pod úrovní OpenTTD
Ekonomika je, akorát je abstraktní - nemáš peníze, ale dostáváš tokeny různých barev podle toho, co děláš za zakázky, a za ty potom kupuješ vozidla, stavíš, platíš údržbu, děláš upgrady... Je to ekonomika, ale je víc deskovková. S každou další erou by se prý měl přidat další druh žetonu - třeba zítra má jít ke zveřejnění třetí era, což je "early diesel", a zároveň s tím žeton nafty a odpovídající průmysl - těžní věž, rafinerie. Jestli tomu dobře rozumím, podobně ten postup funguje i v rámci jedné hry, čili s postupujícím časem se mění, které průmysly existují, jak moc jsou pro tebe důležité, a tak. Tohle zrovna mi přijde jako docela fajn nápad, že nejde jednou postavit dobrou trať a pak mít vystaráno, protože člověku na všechno další vydělá.
Ještě koukám, že jsem autorovi křivdil - pre-signály má ve work in progress, jenom PBS má v backlogu. Jak PBS mám rád, protože jsou zároveň mocné, blbuvzdorné a strašně jednoduché ke stavění, tak s pre-signály bych se smířil snáz.
Roadmapa je tady, kdyby sis chtěl počíst, ale aktuální stav je takový, že hra má dva druhy zobrazení - stavěcí a obdivovací, funkční železnice a vláčky a nádraží, základní signály*, základní průmysly a přepravu cestujících. Navíc to má třeba systém upgradování stanic - k hotové stanici můžeš přidávat nejen další nástupiště, ale i různé jiné budovy, které ho různě modifikují - zvětšují kapacitu, maximální délku nástupiště, příjmy z cestujících, pokryté čtverečky.
*) Na lepší úrovní než Transport Tycoon, cca na úrovni TT Deluxe s větší svobodou umisťování, a dost pod úrovní OpenTTD
Ekonomika je, akorát je abstraktní - nemáš peníze, ale dostáváš tokeny různých barev podle toho, co děláš za zakázky, a za ty potom kupuješ vozidla, stavíš, platíš údržbu, děláš upgrady... Je to ekonomika, ale je víc deskovková. S každou další erou by se prý měl přidat další druh žetonu - třeba zítra má jít ke zveřejnění třetí era, což je "early diesel", a zároveň s tím žeton nafty a odpovídající průmysl - těžní věž, rafinerie. Jestli tomu dobře rozumím, podobně ten postup funguje i v rámci jedné hry, čili s postupujícím časem se mění, které průmysly existují, jak moc jsou pro tebe důležité, a tak. Tohle zrovna mi přijde jako docela fajn nápad, že nejde jednou postavit dobrou trať a pak mít vystaráno, protože člověku na všechno další vydělá.
Ještě koukám, že jsem autorovi křivdil - pre-signály má ve work in progress, jenom PBS má v backlogu. Jak PBS mám rád, protože jsou zároveň mocné, blbuvzdorné a strašně jednoduché ke stavění, tak s pre-signály bych se smířil snáz.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Transport Tycoon
A děje se v OpenTTD vůbec něco? Měl jsem dojem, že funkční destinace jsou jediný velký krok za několik posledních let, a to už těch několik let existovaly, akorát nebyly součástí oficiální větve.MarkyParky píše: ↑19. 12. 2017, 12:44Na OpenTTD to zatím nemá (a nebude mít ještě několik let, pokud bude vývoj pokračovat současným tempem a zároveň OpenTTD bude stagnovat současným tempem) a nejspíš mu to ani nekonkuruje.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Transport Tycoon
Letos v dubnu byla převážně technická verze 1.7, která víceméně už podruhé, stejně jako 1.6 byla ve stylu "zvedáme limity počty druhů průmyslu/zboží/skriptů/textů", ale nepřidávala žádnou zásadní novou funkci.
Na fóru je branch ve které se dá stáhnout patch na různé druhy silnic (polní cesty, troleje bez kolejí pro trolejbusy a pod), ale z jejího stavu mám pocit, že to byl hackoidní "proof of concept" a jestli se má dostat do trunku, je to na kompletní rewrite.
Na fóru je branch ve které se dá stáhnout patch na různé druhy silnic (polní cesty, troleje bez kolejí pro trolejbusy a pod), ale z jejího stavu mám pocit, že to byl hackoidní "proof of concept" a jestli se má dostat do trunku, je to na kompletní rewrite.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Transport Tycoon
Dík.
Silniční doprava jako taková mám dojem, že je na kompletní přepsání - při realistických kapacitách a rychlostech se mi toho nikdy nepodařilo po silnicích přepravit tolik, aby to stálo za tu snahu...
Silniční doprava jako taková mám dojem, že je na kompletní přepsání - při realistických kapacitách a rychlostech se mi toho nikdy nepodařilo po silnicích přepravit tolik, aby to stálo za tu snahu...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Transport Tycoon
Teď mi vyskočilo oznámení, že by Mashinky měly mít hotové chain signals. Jestli to je to, co si myslím, že to je, tak tím pro mě právě rapidně stoupla hotovost hry. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Transport Tycoon
Mám na steamu zapnuté sledování hry, vyskočí mi upozornění v okamžiku, kdy autor upozornění vyvěsí. Nic sofistikovanějšího neumím. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů