Might & Magic X

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 25. 3. 2010, 16:09

Tak jsem si pročetl ideje a nápady vývojového týmu kolem M&M Tribute...

ad rasy - Upír mi IMHO jako rasa moc nesedí, ačkoliv třebas právě v HOMM III byl pojatý velmi pěkně, tak ho jako rasu moc nemusím. Povyšování ras se mi nelíbí už vůbec.

ad povolání - Snaží se jít jinou cestou, než je u MM zvykem, vybrat si cestu Explorera nebo Studenta, která se dělí na různé "podobory" je rozhodně zajímavé, ale to rozdělení a systém povyšování (warrior seekující balance se stane hraničářem..hmm, to mi nepřijde moc košer, ale budiž) mi přijde docela nešťstné. Stejně tak se mi nelíbí odvození zákl. HP od povolání (za rasu může být jen bonus).

ad skilly - Zajímá mě hlavně bojová dovednost "Music" =).

ad magie - Jsem asi příliš velký staromilec a příliš velké změny bych v tomhle směru nemusel a vysvětlování toho, jak jejich magie bude fungovat mě moc nenadchlo, ale to je čistě subjektivní záležitost.

ad historie, svět atd. - Vypadá to zajímavě, slibovaných 50 dungeonů zní dobře, pokud budou originální a dostatečně rozlehlé (ačkoliv ani nevím, kolik dungeonů bylo přesně třebas v šestkách nebo sedmičkách).

K té 3D grafice jsem se už vyjadřoval, obecně chci raději 2,5D. Pokud by nějaká M&M hra měla být ve 3D, tak v opravdu povedeném, což mi přijde, že Tribute zatím splňuje.

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 25. 3. 2010, 17:40

Jarilo: Mě by se mezi rasami mnohem více líbil trpaslík, než upír. Já osobně bych nechal upíra, nebo džina jen pro pomocné postavy s nějakou zvláštní schopností.

U 2,5D grafiky bych se přikláněl k většímu rozlišení, než 800x600, aby mohla být více prokreslená a kvalitnější. Tím by se podle mě dalo dosáhnout snad i zlepšení oproti MM 6-8. Škoda že na obrázcích Might & Magic X: Children of the void není vidět, jak budou vypadat stvoření v herním prostředí.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 25. 3. 2010, 17:50

Ještě trochu informací, které jsem vyštrachal porůznu na fórech:

- aktuálně by měly být tyto rasy : Angel, Dragon, Lizardman, Minotaur, Elf, Human, Genie

Drak a anděl mi přijdou už moc epičtí, naopak lizardmeni by mohli být fajn...


- a počítá se s těmito povoláními:

Archer

Artificer (Follow in the footsteps of ‘Mekorig the Blind’ or ‘Cornelius of Blackshire’)

Cleric

Druid

Fighter (New class, self explanatory I would assume)

Knight

Pirate (Be part of the Reganan Empire!) - zajímala by mě koncepce této classy

Sorcerer

Treasure Hunter (A definite, especially if wanting a jump on any artifacts, relics, or specials)


Pár dalších fotek:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ještě orientační mapa, jak to vlastně je s kontinenty, které figurují v dílech 6-8, přičemž chystaná 10ka by se měla odehrávat také na tomto světě:

Obrázek

Tindo: Máš recht, že trpoši úplně vypadli, nejspíš je nemají v jejich světě zahrnuté, těžko říct. Místo draků bych je bral hned =).

ad grafika: Předpokládám, že to bude lepší než v 7kách a 8kách, ale těžko říct. Osobně bych uvítal lepší rozlišitelnost v rámci jednotlivých nepřátel (dle vzhledu atd.).

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 25. 3. 2010, 18:51

nevím, co k tomu všemu dodat...:)

Mne se osobně nejvíce líbí sedmičky, takže bych vyšel koncepčně z nich:)

Přidal bych rasy, ale držel je v základních mezích - člověk, trpaslík, elf, skřet a k tomu ještě třeba barbar a hobit:)

Z povolání bych klidně vyškrtl, nebo osobně tedy raději dost pozměnil hraničáře, který je nepoužitelný:)
Pak by bylo fajn posílit útočnost ohnivé magie - v sedmičkách ji nepotřebuji, mám vodu a vzduch...

A celkově předělal, případně zrušil zemskou magii - specializovali sjte se někdo na ní?:) Mind magic totéž...

Udělal bych povolání, které by nemohlo používat magické předměty, místo toho by dokázalo optimálněji využívat základní, obyčejnou výbavu...

Osobně by mne moc potěšili sběratelské kvesty - vedle bounty huntů...podobná měsíční periodizace a úkoly třeba přines 10 citrínů...přines trpaslíčí výbavu...přines všechny ingredience o síle pět:) ukaž artefakt v minimální hodnotě 25000 zl:)

Peníze bych celkově snížil, zlevnil dovednosti, ale zdražil, dost zdražil, lepší výbavu...

Všechny velmistrovské dovednosti podmínil splněním nějakých úkolů...

Jak už bylo řečeno - spousta lokací, spousta dungeonů, více politiky a diplomacie...

Rozhodně více tajemna do hry:) Neorzumět všemu hne do dzačátku atd.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 25. 3. 2010, 19:21

Vallun: Rozhodně si nemyslím, že by nějaký druh magie byl zbytečný. Když jsem hrál, tak jsem hodně oceňoval kouzla jako odkamenění, odstranění prokletí, odstraň ochromení, odstraň šílenství. Rozhodně byly hodně potřeba.


Ještě, co se týče systému povolání a dovedností, tak bych uvítal nějakou novinku. Vždy jsem si při tvorbě vybíral povolání podle oblíbených vlastností a tak by vycházela ta samá. A pro mě by bylo asi nejzajímavější, mít dobré oblíbené vlastností a k nim jiné kombinace dovedností, na které při vytváření tak nehledím.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Argonantus » 25. 3. 2010, 19:49

Hodně věcí bych viděl jako Jarilo.
Osobně mi nejvíc sedla verze VII, to byl vrchol, a VIII už byl spíš úpadek, protože

- postavy se dělaly na začátku, a postupně budovaly - potkat někde v terénu postavu 50 levelu a svoje pracně budované zahodit je otrava
- držela se slušná rovnováha mezi postavami, ne jako VIII, kde drak hned na začátku vymazal všechno živé nekonečnými plivanci (ideální sestava - draci, snad nějaký ten lich)
- k těžkotonážní magii světla a temnoty se nedopracoval každý pitomec hned na začátku
- připadal mi nejvíc vymakaný gamedesign - kombinace lineárních částí děje a otevřeného světa.

Jinak svět by měl být daleko větší, to je vždycky jasné (...), dungeony mi připadaly ve verzi VI možná až moc velké, místy už to byla nuda. Nejlepší kombinace je velké a malé dungeony. A jedna fakt drsná potvora je vždycky lepší, než deset malých.
Gamedesign je jádro věci. Nepodcenit. VIII nebylo dobře navrženo.

Svět dělit na mapy? Nebo loadovat automaticky, jako třeba Morrowind?

Stran toho enchantingu - v Morrowindu je to absolutně nesložitější a také nejzajímavější zábava ze všeho. Velmi zajímavé možnosti, ale dá to práci.

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 25. 3. 2010, 20:59

Vallun: Barbar jako rasa, fuuuj, že se nestydíš $P =)

ad rasy - do světa M&M víc zapadají goblini než skřeti a hobiti tam nemají místo už vůbec =)

Z povolání bych klidně vyškrtl, nebo osobně tedy raději dost pozměnil hraničáře, který je nepoužitelný:)
Posledně jsem 7ky dohrál právě s družinou ve které byl i hraničář a byl jsem s ním velmi spokojený, ačkoliv je pravda, že ze všech 4 povolání byl nejméně něčím specifický.
Pak by bylo fajn posílit útočnost ohnivé magie - v sedmičkách ji nepotřebuji, mám vodu a vzduch...
Z ohnivé bych vyzdvihl zrychlení, firebally, inferno a meteority...
A celkově předělal, případně zrušil zemskou magii - specializovali sjte se někdo na ní?:) Mind magic totéž...
Kamenná kůže, odkamenění, květ smrti tuším nebyl vůbec špatný a hlavně zborceníé dokázalo s nepřáteli slušně zamávat...

Udělal bych povolání, které by nemohlo používat magické předměty, místo toho by dokázalo optimálněji využívat základní, obyčejnou výbavu...
edit - Původně mě napadnul minotaurus, ale ti v osmičkách magii ovládat uměli a mylně jsme se domníval, že v sedmičkách byly komplet imuní...ale nápad to není špatný, spíš než povolání bych to viděl na rasu, která je kompletně imuní vůči magii.
Všechny velmistrovské dovednosti podmínil splněním nějakých úkolů...
+ 1 (a pořádně šťavňatých)
- postavy se dělaly na začátku, a postupně budovaly - potkat někde v terénu postavu 50 levelu a svoje pracně budované zahodit je otrava
máš recht Argo...
Naposledy upravil(a) Jarilo dne 25. 3. 2010, 21:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 25. 3. 2010, 21:34

Tindo píše:Vallun: Rozhodně si nemyslím, že by nějaký druh magie byl zbytečný. Když jsem hrál, tak jsem hodně oceňoval kouzla jako odkamenění, odstranění prokletí, odstraň ochromení, odstraň šílenství. Rozhodně byly hodně potřeba.
Na to mis tačily lektvary nebo kostel, přišlo mi škoda do toho cpát body...

Nejsilěnjší družinka (podle mých mnohaletých zkušeností) je klerik, kouzelník, kouzelník, klerik...na kleriky vyjde pecializace na spirit a body magic - obé využijí více než mind...a na kouzelníky vodu - bez teleportu a očarování je to nuda a vzduch - létání, neviditelnost a jiskřičky rullez:)

Jarilo - barbar je rasa;)

goblin a skřet je imho totéž:)

Hraničář se dá hrát, ale na mé pojetí hraničíáře je ten MMkový prostě slabý:(

Ale jo, ohnivá má dobrá kouzla - ale zase, raději dám body do vodní magie a použiji poison spray, acid burst a tak...udělají stejně dobrou službu...
Kamenná kůže, odkamenění, květ smrti tuším nebyl vůbec špatný a hlavně zborceníé dokázalo s nepřáteli slušně zamávat...
Když jsi chtěl tak ano, ale jinak jsem tahle kouzla nikdy nepotřeboval...fakt ne:)
Minotaur =) + imuní vůči magii mysli, těla atd.
ten mi přijde v družince takový divný...:)

Argo - ad Morrowind - co mi v něm uniká, ž emi přijde jako docela obyčejná, nelákavá hra? Fakt jsem to zkoušel a...nic, nemám se kde chytnou s nějakou zábavností:(
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 25. 3. 2010, 21:45

Vallun - Ono podle mě jde taky o to, jestli člověk hraje s cílem mít co nejvykombenější družinu, nebo si chce prostě jen užívat, mít radost z toho, když Tvůj kouzelník odkamenní zbytek družinky atp. Zkoušet i slabší družinky je docela zábavné a hru to udělá poměrně zajímavější. Sedmičky jsem rozehrál třebas ve složení paladin, druid, mnich a lučištník, rozhodně to není ta nejlepší kombinace, ale hraní si užívám. Samozřejmě to je subjektivní, každého baví něco jinéh.
Třebas já osobně bych si nikdy nevzal žádné povolání dvakrát, to mi zavání munchkinismem. Ale proti gustu =)...

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 25. 3. 2010, 21:55

Vallun: Tak já jsem se snažil hrát tak, abych do kostelů nemusel a všechno se dalo vyléčit v rámci družiny. Lektvary jsem si schovával na to, když postihlo "neštěstí" toho, kdo měl léčit. Pro mě byla hlavní zábava. Chodit přes prázdné půlku mapy kvůli léčení by mi přineslo zbytečně nudné pasáže do hry. Vždy jsem chtěl trávit co nejvíce času v Dugeonu, aniž bych musel výpravu přerušovat.

Také jsem nikdy nehrál, abych měl více postav stejného povolání. Vždy jsem se snažil o co nejrůznorodější družinu.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 25. 3. 2010, 22:03

Já to hrál a dohrál i se čtveřicí válečníků, samozřejmě že vím, jak hrát různými neobvyklými způsoby, jenže - čím větší komplikace si přidám složenímd ružinky, tak tím efektivněji musím využívat body dovdností...

co se týče obvyklého hraní, tak jsem jel ve složení kouzelník, střelec, klerička a druidka - kleriočka a druidka si vzájemně zazálohují léčení, jinak máms vitky a lektvary, do ksotela jsem i tak chodil vyjímečně, nepřijde mi totiž, že bych kameněl nějak často...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 25. 3. 2010, 22:08

Já se zase musím zpětně popřít =). Když o tom tak přemýšlím, tak bych hraní se stejnými povoláními nenazýval munchkinismem, protože co když si někdo chce hrát na skupinu čtyř drsných válečníků , nebo romantickou čtyřku dvou elfích kouzelnic a trpasličích kleriků =). Fakt to záleží na představách a chutích toho kterého hráče, mě by to pouze v rámci hry přišlo trochu monotóní mít jen jedno či dvě povolání v družině...i když věřím, že pro někoho to monotóní být nemusí vůbec.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 25. 3. 2010, 22:13

Jarilo - smutný fakt je takový,že ani na MMka nemám tolik času, kolik bych chtěl takže když si hraju pro radost, chci si zaexperimentovat a projít to docela rychle, takže volím efektivní komba;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 25. 3. 2010, 22:17

Jaké dovednosti jsou vaše nejoblíbenější z nebojových a nemagických?

Já mám nejraději:

Odstraňování pastí
Vnímání
Alchymie
Obchodování
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 26. 3. 2010, 10:51

V sedmičkách to bylo asi obchodování, opravování, ID předmětů, taky posilování bylo fajn, alchymie se hodila taktéž. Na XP se hodilo vzdělávání.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host