Might & Magic X

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Jaster Mereel
Příspěvky: 7
Registrován: 31. 5. 2013, 21:42

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jaster Mereel »

Protože "old-school"
Pravdu díš.

Já na to nahlížím z čisté nostalgie, kterou se evidentně povedlo vývojářům převléci do šlušivého moderního hávu (ne jako v případě hrozných MM IX).

Akorát HW požadavky má můj aktuální note na minimu, takže trochu váhám...

...jestli ho upgradovat. $D
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Might & Magic X

Příspěvek od eerieBaatezu »

Kdyby to alespoň udělali tak, že je pohyb přes ty čtverečky plynulý a ne, že se kamera pořád kývá při průchodu z jednoho na druhý.
Eleshar_Vermillion píše:navíc maníků nejspíš zcela navržených hráčem a tedy postrádajících jakoukoliv osobnost nebo příběh a hlavně vzájemnou dynamiku (vlastně jde o 4 různé extense jednoho avatara způsobující, že hráč má oproti příšeře 4x víc akcí za kolo).
Tohle je zajímavé. Vzájemnou dynamiku bych viděl v herní interakci skillů a abilit, ale jinak je to tak jak popisuješ. Ty postavy jsou vlastně bez minulosti, osobnosti, atd. Ale tak je to v M&M tradicí, ne?
Obrázek
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18573
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Nejsem si jist, jestli old-school znamená samoučelné využívání zastaralých mechanik, spíš bych řekl, že je to využití něčeho, co vyšlo z módy (třeba z technických důvodů), ale ve své podstatě bylo dobré a zábavné, což mi zrovna čtverečkování nepřipadá.

S postavami vím, že je to tradice, proto mi právě připadá lepší série TES, kde máš takovou postavu jen jednu, takže jí tu osobnost můžeš nějak vtisknout... a variabilita je tam v podstatě stejná, rozvíjet se lze směrem k "might" i "magic" současně (jen by asi stálo za to rozpracovat nějaké propojení, aby vzájemně lépe synergisovaly) a kolový systém boje by se do toho určitě taky dal zapracovat.

Jako jsem všemi desíti pro dávání lepšího kabátku starým legendám, ale ty se vesměs vyznačují i poměrně inteligentním (někdo by možná řekl geniálním) systémem, který potřebuje třeba jen vyleštit (viz diskuse k MoO2), ale netřeba ho od základu přebudovávat. U MM ale hlavním tahákem (alespoň pro mě) nebyl geniální systém, nýbrž velký a na svou dobu otevřený svět, ve kterém se dalo volně pohybovat, což tu už je a s lepším systémem (co se týče mechanik, patrně hratelnosti, svobody, ale zejména pak imerse). Jako netvrdím, že si to nové M&M nemůže najít příznivce, ale cosi mi říká, že tudy cesta nepovede.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Might & Magic X

Příspěvek od eerieBaatezu »

Taky bych raději viděl využití něčeho, co vyšlo z módy (třeba z technických důvodů), ale ve své podstatě bylo dobré a zábavné.
Ta samoúčelnost je účelná v tom, že 1. je to podobné Grimrocku, 2. autoři si v článku sami zdůvodnili, proč je víc super chodit po čtverečcích, lepší přehlednost combatu, je to přímočařejší pro nové hráče a já nevím co. Rozhodně je to pro ně jednodušší na vývoj. Dokonce ale prohlásili, že pokud budou dělat další díly, tak už je možná udělají s volným pohybem jako byl v novějších M&M. Je to celé takové... uvidíme, co z toho vyleze.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Tindo »

Já naopak mám rád hry s více postavami. Samotného už mne hraní přestalo bavit a když hraji, tak jen hry umožňující hot seat, které jsou jakousi variací deskových her na počítači. A might and magic se dá považovat za hot seat rpg, protože v tahovém režimu se můžou postavy rozdělit mezi dva nebo více hráčů.

Jinak z desítky mám strach, že to moc nevyjde a bude to další hřebík už nejspíše do druhé rakve mé oblíbené série a další pokračování, které by mohli být víc jako moje oblíbené MM6-MM8 už nebudou.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Might & Magic X

Příspěvek od eerieBaatezu »

M&M hot seat? To jako jeden s partou chodí po městě a když začne boj, tak se všichni sesednou k myši a jeden po druhém odehrává své postavy, jo? :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Tindo »

Já jsem to hrál tedy jen ve dvou. Ano, souboje se v tahovém režimu odehrávají podle toho, čí postava je na řadě a ten pak hraje. A po krajině se chodí podle domluvy.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun »

Tak MM Xby již údajně mělo být od včerejška na trhu.

Určitě si to zkusím sehnat, pokud to bude za rozumnou cenu. Přeci jen MM VI až VIII jsou srdcovky největší:)

Že chybí jakákoliv osobnost a historie jednotlivých postav (netýká se MM8), to bych nepovažoval za vadu - domýšlet a dotvářet si jí mne vždycky bavilo na hře nejvíc...Ostatně MM 7 jsme se pokoušel přepsat do povídky, žel to krachlo na tom, že mi delší čas nefachaly na hlavním PC.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun »

Tak Pod Win 7 sice člověk poměrně snadno rozběhá i Might and Magick VII, ale přestal fungovat save editor:(
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun »

Jak přeložit, rozumně, název města Pierpoint (hlavní město elfů v MM VII) do češtiny?

Pier- molo, můstek; point - bod, odkaz na to, že většina města je vybudována na můstcích přes bažinu...

Mne napadlo třeba Vysuté město, ale raději bych jendoslovný název..Mostov?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti