Might & Magic X

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jab
Příspěvky: 18
Registrován: 19. 5. 2006, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jab » 9. 9. 2010, 13:22

Jarilo: De facto sem nechodím, jen jsem hledal info, když si posílal odkaz na databázi-her.

Vallun: Jde to. Budu si teď užívat poslední rok zahálčivého studentského života. :/ Na druhou stranu ale na Erasmu a ve tvé oblíbené Anglii. :)

Ten Anubis (tak se jmenuje ten screen) připomíná ty potvory z té pyramidy v poušti ze šestky, jak se to tam jmenovalo...?
RPG fórum - Vaše pravidelná dávka emocí.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 27032
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 9. 9. 2010, 13:47

Jmenovalo se to Tomb of VARN:) Jméno snad nic nebude vypvídat o síle...když tam mohou být taurolidé, proč ne psolidé?:)

Tak si to hezky užij:) A choď sem:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 9. 9. 2010, 16:37

Mimochodem, jeden vývojový tým také pracuje na módu pro TES 4: Oblivion, který má přinést lokace ze sedmiček a šestek, na ukázku pár screenshotů:

Episode 1 Emerald Isle

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Harmondale WIP

Obrázek

Obrázek


jinak odkaz na diskuzi je tu.
Naposledy upravil(a) Jarilo dne 9. 9. 2010, 17:37, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 27032
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 9. 9. 2010, 17:32

wow, nevypadá to vůbec špatně....jen škoda, že to museli zakomponovat do tak neuvěřitelně zmatené hry jako je TES:(
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Argonantus » 9. 9. 2010, 17:45

Ty dvě věže s tím mostem jsou jasně Bethesďácké. Třeba Caldera.
A nikdy mne nenapalo, že obě série mají umanutou zálibu v dřevněných trámech a molech.

Jinak Emerald Isle už byla ta cvičná lokace v sedmičkách, ne?

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 9. 9. 2010, 17:50

No vždyť všechno to jsou lokace ze sedmiček (ty screeny nahoře) a šestek =).

Emerald Isle byl startovní loakce v sedmičkách, pravdu díš. To je prvek, který se mi v onom dílu moc nelíbil - nutnost splnit quest, aby se člověk mohl odpíchnout, v tomhle pro mě byly šestky lepší.

A cvičná lokace bych neříkal, ten drak třebas tolik cvičný nebyl =).

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Argonantus » 9. 9. 2010, 18:45

Ta "cvičná" lokace mi taky tak úplně neseděla - člověk se do ní nemohl vrátit.
Právě tohle má Bethesda úplně dokonalé - svět, který tvoří celek.
Předpokládám, že nové Might and Magic by taky měly mít mapu vcelku, ne?

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 9. 9. 2010, 19:12

Tak ohledně mapy světa nic bohužel nevím =/.

Super je to v M&M VI, kde ty lokace hezky navazují a tvoří ucelenou mapu, něco takového bych taky uvítal.

Kouzlo M&M je IMHO právě v tom, že Ti hra nabízí relativně velký svět k jehož prozkoumání se až na vyjímky nemusíš držet nějaké dějové linie či postupným plněním questů, ale zároveň má hlavní dějovou linii natolik zajímavou, že je zcela logické si ji projít.

Je to prostě takový kompromis mezi sandboxováním a railroadingem, kvalitní příběh, relativně velká volnost, spousta side questů...

To je můj ideál, rozlehlý a pestrý svět, kde se můžu potloukat křížem krážem, plnit vedlejší questy nebo jen tak prozkoumávat lokace, nabírat zkušenosti, hledat předměty, zjišťovat, kde to je ještě moc drsné a tak, ale zároveň si hru dostatečně užít i při striktním následování hlavní dějové linie.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Argonantus » 9. 9. 2010, 19:44

V zásadě ano. Might and Magic mne bavilo jako máloco. Proti Morrowindu je posílena hlavní dějová linie; ta v Morrowindu představuje spíš jakýsi tutoriál opravdového hraní.

Na druhou stranu, když v Might and Magic chcípne hlavní linie, není už co dělat. Dohrál jsem to asi třikrát (sedmičky, šestky jednou), ale pak byl definitivně konec.

Uživatelský avatar
Jab
Příspěvky: 18
Registrován: 19. 5. 2006, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jab » 9. 9. 2010, 20:18

Ono je to "hraní po dohrání" přiznejme si takový podivný fetiš. Relativně stálo za houby i třebas ve, blahé paměti, Falloutu 2. Aj v tom Morrowindu by se bez něj člověk obešel.
Hmm... Morrowind nicméně celý tak trochu působil, jako by se hrál po dohrání. $lol$
RPG fórum - Vaše pravidelná dávka emocí.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Argonantus » 9. 9. 2010, 20:48

Věc názoru. Ono je to možná úchylné, ale opravdu zajímavý pro mne začal být Morrowind v momentě, kdy se mi začaly datadisky a další pluginy skládat v jinou verzi původního příběhu...

V Morrowindu byla špatně nastavená rovnováha nestvůr; byly všechny dělané do 30- levelu, pak už to bylo moc snadné. Nicméně tuhle díru hodně lepí právě disky a pluginy. Kdo nezápasil s Hands of Almalexia, nechť netvrdí, že je Morrowind snadný - na nic tak šíleného si z Might and Magic nevzpomínám.

Podle mne měly Might and Magic rovnováhu perfektní, a navíc mi připadá, že byly poměrně slušně trefené poměry mezi velikostí dungeonů a jejich zajímavostí; ocenil jsem takové půvabné věci jako Vinný sklípek, vlastně s jedinou potvorou, ale ta stála zato. Šest tuhých potvor nikdy není lepší, než jedna veletuhá. A hodně velkolepý dojem dělala pevnost Titánů - nevzpomínám si na nic podobně efektního z jiných dílů.

V Šestkách se to přece jen trochu opakovalo. A všechny díly měly úplně blbý konec s ufouny (tedy, nevím jak VIII, tam jsem odpadl nudou na nějakých pláních nevímjakého živlu).

Gamedesign je vše. Vymyslet individuální dungeony, pokaždé s něčím zajímavým, dá hroznou fušku, ale výsledek stojí zato. Svět měl Morrowind mnohem lepší, dungeony mají lepší Might and Magic. Spojit to dá dohromady hru století.

A začínám si myslet, že hodně zásadní věc je editor. To je geniální tah.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 27032
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 9. 9. 2010, 22:16

a z čeho bys použil systém?:)

To okouzlování, cos popisoval, vypadalo dost dobře, ale jinak mi přijde herně použitelnější MM VII engine:)

Když děláš na Smaragdovém ostrově draka poctivě, tak je to hodně šílené...:)

A v šestce bylo několik hodně nepříjemných enemíků...a pak samozřejmě Gharik´s Forge s protivným systémem můstků:(

A Q v Temple of the Snake v Blackshire s 16 kHP je taky síla:) V sedmičkách se snad podobný styl opakuje kdesi v The Pit (Tolberti?)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Argonantus » 10. 9. 2010, 14:38

K systému asi nejsem povolán se vyjadřovat; nevím, zda za tím není nějaké technické tentononc, kolik spotřebuje engine zdrojů, když běží, atd. (Morrowind si spoustu věcí určuje a počítá sám, zcela bez zásahu hráče). To je tak na Sosáčka. Také nevím, do jaké míry je ambicí projektu vytvářet celý nový systém od A do Z a co to obnáší - možná je nejrozumější do 2D prostě narvat starý systém ze VII, dejme tomu s modifikacemi.

U Morrowindu mám teď čerstvou zkušenost, jak se zhruba dělá gamedesign a co to obnáší; u Might and Magic jsem žádný podobný editor nikdy neviděl, takže netuším, jak se v tom pracuje.

Umím si představit Enchantment jako dovednost v MM , kde je prostě normální, expertní, mistrovská a velmistrovská úroveň. Prostě se tam dodají potřebná kouzla, soulgemy a potvorám se dají duše, a je to. Sice spousta práce, ale výsledek náramně zajímavý.

Co mne zajímá, je svět; domečky s placatým interfejsem v nepravděpodobně malém počtu; tohle prostě bylo vědou již překonáno. Stejně tak dělená mapa, která je pouze nutností tehdejší techniky. Samotný fakt, že je svět dost veliký a je v něm hodně věcí má nakonec ve hře velikou cenu; působí to reálně a je tom plno neplánované zábavy. Morrowind je přímo maniakální; to se ani neodvažuji představit; ale větší a bohatší svět než Might and Magic jde udělat vždycky.

Těžkých míst bylo v Might and Magic plno; například úplně celá Jáma, pokud se ji někdo rozhodl vymlátit (nebo naopak to nebeské město, když byl za zlé, ale to bylo podstatně jednodušší). Ale to už je družina také na nějakém onačejším levelu, než když se pokouší poprvé o Vinný sklípek a Wormthraxe. Nebo ty beholdery v laboratoři. A ten Tolberti byl zajímavý tím, že se docela rychle léčil - taky dost zajímavá a těžká potvora, mnohem lepší, než třicet stejných skřetů.

V Morrowindu dělá hodně zmatek v síle nestvůr kouzlo Reflect; přijdeš na to až na hodně vysokých levelech, protože běžné potvory to nemají. S tvojí silou a silou tvých zbraní paradoxně roste nepřítel, a pokud má reflect 60%, tak je třeba na něj vymýšlet něco velmi speciálního. Totiž obvykle Conjuration; to je deus ex machina, kterou jsem přemohl úplně všechny bohy (tři v základní hře a několik pluginových). A to v Might and Magic taky nešlo - sesílat vlastní pomocné potvory.

Jo, mimochodem, i v Might and Magic mohly být některé nestvůry ještě daleko silnější. V závěru, nepovinně, pro fajnšmekry. Giant Dragon se jen slibně jmenoval, ale neměl 5000 hitpointů, jak bych očekával.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 27032
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 10. 9. 2010, 17:38

A to v Might and Magic taky nešlo - sesílat vlastní pomocné potvory.
Ale to víš, že šlo:) Kouzlo světla - přivolej bludiščku, je docela síla... a tušim,že Mentální magie nabízí ovládnutí nepřítele a černá magie oživení nemrtvého...:) Těch možností je docela dost:)

Moje oblíbená likvidační metoda je silné nepřátele paralizovat a uklofat, slabé postřílet s nakouzlenými postavami...

Očarování v mightech je svěřeno vodní magii, ale je fakt,že tej stačej portály a šlo by z toho udělat zvláštní dovednost...

Osobně bych taky pozvednul význam opravování věcí, Velmistru opravování ybch klidně umožnil i věc vylepšit - učinit nerozbitelnou nebo o jedničku zvednout staty, případně proměnit v lepší předmět:)

Ale co bych považoval za zdaleka největší bombu by byl násobná multiplayer - v družince více hráčů kooperujících a ve světě více družinek si konkurujících....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Argonantus » 10. 9. 2010, 18:03

Aha, na ty světelné elementály jsem zapomněl - to tam fakt bylo. No vida. Z toho je v Morrowindu celá velice zajímavá specializace; a když vědecky sbíráš kouzelné věci s touhle schopností, sestavíš slušnou armádu třeba deseti různých potvor, což se na takového boha docela hodí (ostatně, pokud nejsi na ixtém levelu, tak se s ním vlastně nic jiného ani pořídit nedá - to je jak s tím drakem na Smaragdovém ostrově).

Opravování je v Morru taky docela zásadní - když ti ve větším dungeonu dojdou kladívka, je docela velký problém. Je to jedna z věcí, co nejde nijak obejít a nahradit (jinak jsou tam většinou různé cesty řešení - například otvírání kouzlem nebo klíčem). Takže zásoby opravovadel si musíš hlídat.
Stejně fatální bývá mana; narozdíl od Might and Magic tam neexistují doplňovače many (bohužel), což je docela strategický předmět. Existují doplňovače životů, užitečné v obou případech. A ještě je tam Fatique čili únava; ale to nepokládám za nijak převratný vynález, protože na to se dá vyzát dost snadno.
V obou systémech je alchymie docela mocná vychytávka, která plno věcí řeší.

Zásadní je tam Speechcraft; tedy Ukecávání; ale to je na zásadní otázku, jak řešit hodné postavy. To by to totiž chtělo; aby to byli prostě další pajduláci, které lze například také zabít (k vlastní škodě, obvykle).

Multiplayer zřejmě vyžaduje zásah do systému. Asi dost podstatný. To zase naráží na moji neznalost systému a programování - na vyšší šamany. Já umím jen stavět svět a dungeony a rozmisťovat potvory.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti