Might & Magic X

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 23. 3. 2010, 16:57

Téma asi hlavně pro Valluna a mě =).

Už delší dobu jsou ve vývoji dva amtérské projekty, jejichž cílem je vytvořit pokračování úspěšné série Might and Magic. Po neúspěchu devátého dílu se velké množství hráčů dožadovalo vydání dalšího pokračování.
Každý z vývojových týmu jde jinou cestou. Poláci se snaží o 3D verzi (zatím nic moc), zatímco druhý tým IMHO velmi pěkně kombinuje sedmý a osmý díl. Uvidíme, zda těmto nadšencům vydrží motivace svá díla dokončit, poláci dali k dispozici již i jakousi testovací demoverzi.

Osobně se mi víc líbí první projekt. Vždy, když jsem přemýšlel o tom, jaké by mělo pokračování MM být, došel jsme k závěru, že chci zkombinovat ty nejlepší prvky ze 6-8ky, namíchat z toho takový hezký koktejl a podávat jej se spoustou nových předmětů, zbraní, charakterů včetně ras a tříd v novém, neokoukaném, rozlehlém (opravdu hodně rozlehlém) světě se spoustou questů =). Vizuálně můj sen zatím plní právě tým kolem Children of the void, tak doufám, že nezklamou...

Linky na projekty -

Might & Magic X: Children of the void

http://www.mightandmagic10.thegaminguniverse.com/

něco obrázků (já nad nimi celkem slintám =))-

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

- zdá se mi, že některé předměty si vypůjčili z HoMM V...

polský projekt (včetně hratelné demoverze):

http://www.mightnmagic.glt.pl/

obrázky -

Obrázek
Obrázek


Tak co na to (fanoušci MM série) říkáte? =)

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 23. 3. 2010, 18:33

Díky za informaci, že se vyvýjí desátky jsem kdesi zaslechl, ale víc o tom netušil...

Rozhodně s emi líbí spíš 2D varianta - všechno si nemusí hrát na realitu a k MMkám mi to ani moc nepasuje:) Jen ty obrázky jsou sice nádherné, ale přijdou mi až moc epické...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 23. 3. 2010, 18:41

Vallun: Přesně, 2D (resp. 2,5D či jak tomu říkají) mi k MM sedí více. Co se týče epičnosti - myslíš tím ty artefatky a obecně výbavu postav, nebo něco jiného? Ono jako když se kouknu na svou družinu na konci sedmiček, tak to už jsou taky pořádní epičtí válečníci, i když je fakt, že pojetí zbraní a zbroje není nikterak přehnané a jejich epičnost tkví spíš ve vlastnostech. Na druhou stranu pořád to nemá feeling wow a jemu podbných, takže to je pro mě pořád v normě =).

A celkově mi zpracovaání předmětů přijde jako osvěžující změna, hlavní je, že na tom někdo dělá a vypoadá to k světu =). Navíc se už objevil zájemce o český překlad, je v plánu složení originální hudební kompilace v duchu starých MM...

Jsem taky rád, že použili ikony kouzel ze sedmiček, kde jsou IMHO nejlíp nakreslené a na džina sem teda dost zvědavej =).

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 23. 3. 2010, 19:03

Ještě existuje jeden projekt, pokud se nepletu. Jestli to tedy není jen starší verze nějakého z těchto dvou. Už je to nějaký čas, co jsem na tento projekt narazil.

Might and Magic Tribute

Web: http://www.mmtribute.castlegobs.nl/

Video: http://www.youtube.com/watch?v=04VoJmmb ... re=related
(Demo ze které je tato ukázka lze stáhnout)

Obrázky:

Obrázek
Obrázek



Jarilo: Děkuji za informace o těchto projektech. Doufám, že budou dotaženy do zdárného konce.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 23. 3. 2010, 19:27

Tindo: Dík za info, vypadá to na něco jiného.

Grafika se zdá být na trošku jiné (rozuměj vyšší) úrovni a opět 3D. Nechci vypadat jako zastydlý staromilec, ale jak napsal Vallun - 2D k MM tak nějak patří a u dobře zpracované 3D verze (neb 9ky byly důkazem, že špatná grafika je cestou do pekel) bych se bál vyšších hardwarových nároků a ztráty oné atmosféry, kterou mám s MM spojenou =). 3D RPGček je spousta, ale zatím jsem nenarazil na žádnou stejně dobře zpracovanou hru, která by měla feeling Migh and Magicu. Proto se taky na tyhle fanovské projekty (zejména na mého favorita) moc těším a doufám, že se jich v dohledné době i dočkáme.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 23. 3. 2010, 19:34

Tindo - mylsím,že Tribute byla amatérská alternativa k MMIX, ale ruku do honě byhc za to nedal...

Dotaz do pléna, použil.i jste někdy někdo to kouzlo Fire Spike?:)

Jarilo - co se týče epičnosti,t ak reaguji čistě na vyzížá předmětnů ve Tvém prvním obrázku - až posléze jsem si uvědomil, že to není výbava pro první level:)

Osobně mne nehomoidní* rasy (|Minotaur, drak, genee) nějak nechytly...

_____
* nevím jak souhrně označit skupinu ras, která zahrnuje člověka, elfa, barbara, gnoma, hobita, krolla, ale ne minotaura či trolla:) Humanoidé jsou všichni...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 23. 3. 2010, 19:41

Jarilo: Určitě máš pravdu. Také dávám přednost hezky nakreslené 2D grafice před slabou, nebo průměrnou 3D. Ten druhý projekt, na který si odkazoval, se mi grafikou zatím moc nezamlouvá. Přijde mi to stejná cesta, jako MM9 a to je škoda. Co jsem na podzim zkoušel demo MM Tribute, tak atmosféra vypadala dobře. A šlo to i na mém ne zase tak moc výkonem notebooku. Ale nebyly tam stovky nepřátel, jen prostředí. Já doufám, že by to mohlo dopadnout dobře. Nejlepší by bylo, kdyby všechny tři byly dotaženy do zdárného konce. Mrzí mě, že už dneska nejsou skoro žádné hry, jako Might & Magic.

Vallun: Podle mě to bude také adaptace MM 6-8. Když se podíváš na starší verze, třeba z roku 2004, tak to je jasně vidět. Spíš to takto vypadá tím, že se po těch letech, co to stagnovalo, rozhodli zlepšit grafickou úroveň.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 23. 3. 2010, 19:51

Vallun: Hroty jsem použil tak všehovšudy dvakrát, když jsem se omylem překlikl =). Z útočných jsem sázel spíš na Inferno, meteority a koule...

JJ nepředpokládám, že by to byly předměty, co najdeš v první truhle =).

Minotaury žeru, strašně =). Genee by mohl být zajímavý, i když je třeba tu rasu nějak rozumně skloubit s povoláním, dovednostmi atd, džin je přeci jen už dost jinačí =). Třebas zase draky v družině jsem v 8kách taky nemusel, ale nějaké drakoniány bych určitě uvítal.


ad škatulkování ras - já bych řekl ty méně obvyklé, ačkoliv to taky hodně záleží na konkrétním světě =)


Tindo: Hmm, nezní to špatně, asi si to zkusím stáhnout a uvidíme, co na to budu říkat. Tak jako tak máš pravdu, že úspěšné vydání bych přál všem projektům, nehledě na mé preference.

ad škatulkování ras - já bych řekl ty méně obvyklé =)

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 23. 3. 2010, 20:04

Jarilo: Rozhodně doporučuji nejnovější demo MM Tribute zkusit. Jen je odkaz na něj záludně umístěn na konci videa, místo aby byl na stránkách projektu.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 23. 3. 2010, 20:14

Díky za upozornění, já si stáhl jen to demo někdy z roku 2004. Bohužel moje free wifi mě na rapid nepustí, ale v budoucnu si to určitě stáhnu, neb to video vypadá vážně dobře.

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 25. 3. 2010, 13:22

Jak by podle vás měla ideálně vypadat hra Might & Magic X?

Já bych určitě byl pro to, aby si hráč všechny postavy vytvářel hned v počátku. Systém najímání z MM VIII mě osobně moc nevyhovoval. Vytváření celé družiny má pro mě mnohem větší kouzlo.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Vallun » 25. 3. 2010, 13:32

Jojo, družinku vytvářet... ale nějaké omezené najímání minimálně jako bylo v sedmičkách nebylo špatné:)

Pravidlvoě bych vůbec vycházel dost ze sedmiček;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 25. 3. 2010, 14:52

Malinko se rozepíšu, čerpal jsem z diskuzí na fóru jednoho z projektů, link na konci uvedu, je tam toho kopec:

1) Tvorba družiny - jsem pro systém jaký byl v 6kách a 7kách, vytvořit si celou družinu hned na začátku (klidně počet dobrodruhů rozšířit na pět) a ponechat možnost najmout si až dvě NPCčka (výhody při cestování, odpočinku atp.).

2) Rasy a povolání - rozhodně oddělit, ne systém jaký byl v osmičkách. Jediným sporným charakterem je Lich, neboť to je v podstatě rasa i profese. Lich je čaroděj (nekromancer), který si vybral cestu získání větší moci na úkor svého života. Řešil bych to možností vybrat si profesi nekromancera, který by se zaměřoval na mrtvou magii, kouzla jako animate dead atp.. Autoři nakousli i rasu Genie a řešení vhodných povolání, kde se zmínili o Genie knechtech či strážcích (love it =)). IMHO bych taky ocenil, aby si kouzelník mohl na záda hodit krátký luk, klidně jen na basic, ale prsotě aby mohl střílet, v počátku, když dojde mana, se to hodí..ale není to tak podstatné.

3) Dovednosti - Velká diskuze se vedla ohledně opravování, neb některými lidem přišlo přeci jen už přehnaně nereálně opravování předmětů vprostřed bitvy. V pokročilé fázi hry, kdy máte již zkušeného opraváře, není problém uprostřed bitevní vřavy jednou kliknout na poškozený předmět a můžeme se veselé bít dál. Objevily se návrhy na znemožnění oprav v rámci boje a zavedení možnosti v rámci odpočívání - "odpočívej hodinu a oprav předměty", kdy by došlo k automatické opravě všech rozbitých předmětů. Částečně s tou myšlenkou souhlasím, tím, že mám skill opravování na vysoké úrovni, jsem schopný opravovat i lepší předměty, ale nějaký čas mi to prostě trvat bude. Na druhou stranu vím, že komplikovat zbytečně pravidla není nejlepší, ale CRPGčka to snáší lépe =).
Dále se diskutuje identifikace předmětů, zajímavá myšlenka je ta, že například postava zjistí, ž je to meč, ale už ne jeho zvláštní schopnosti, takže s ním může bojovat, ale jako s klasickým mečem. Případně zjistí tuto schopnost v rámci používání předmětu, což nemusí být vždy milé (nějaký zakletý démon sající životy či manu...).

4) Obchodování - Prodáte předmět obchodníkovi a kam se pak poděje? Někdo navrhuje, aby vámi prodané předměty byli v daném obchodě k dispozici (například následující den či tak). Nepřijde mi to až tak důležité, neb když něco prodávám, tak to prostě prodávám, protže to nepotřebuju a/nebo potřebuju peníze. Je pravda, že jsem se párkrát omylem překlikl a pak si trhal vlasy že jsem ppod cenou pustil nějakou relikvii, ale to chce holt dávat pozor =).

5) Předměty z rudy - Líbí se mi myšlenka, že postava bude mít možnost vybrat si, jaký druh zbraně / předmětu / zbroje bude chtít vyrobit (např: sekera, štít, boty, kopí, luk atd.). A taky je zajímavá myšlenka znemožnit vyrábění magických předmětů s čímž se pojí další bod.

6) Očarovávání předmětů - Autoři mého favorizovaného projektu mají v plánu na úkor vodní magie vytvořit nové povolání (Artificier), jehož doménou by bylo očarovávání a zřejmě i další věci s tím spojené. Šlo by zejména o možnost specifikovat váš záměr, jak který předmět očarovat...

7) Magie se taky řeší, design kouzel bych ponechal jako byl v sedmičkách, kdy ty obrázky byly IMHO nejhezčí. Určitě by se měla kouzla pořádně vybalancovat, aby pak některá netrpěla useless efektem. Ve spojitosti s kouzli se řeší i náhrada přesvědčení či chcete-li výběru cesty (temna, světla jako v 7kách atp.). Autoři jednoho z projektů to vyřešili novým aspektem - u každého charakteru je ikonka ve tvaru diamantu, která je v počátku hry barevně neutrální. V rámci vašeho chování se ve hře (zabíjení vesničanů, řešení situací převážně násilím atd) se vám ta značka může naplnit rudou barvou a naklonit vás k chaosu, nebo naopak k řádu, což ovlivní vaše možnosti ohledně používání kouzel či některých artefaktů. Tzn. částečně se tím eleminovala nemožnost používat buď jen magii světla / temna. Raději sem hodím přímo citaci od autorů:
Maybe I should explain the Chaos Meter a bit better. The point of the Chaos meter is to determine the outcome of which spells and some artifacts/relics you may potentially use in MMX. Let me know if you fully understand this aspect enough to utilize it in the MMX game as it will need to be described in the game manual (I don't want to overly describe it in that there is nothing left for the player do 'discover' on their own).

Upon game start, your meter will be in the neutral state, but as the game progresses, it can change its' status to either the side of 'Chaos' or the side of 'Order.'

Only in a 'neutral state' may you have the ability to empty your chaos meter by engaging in friendly actions with others, such as talking with NPC's, entering a residence, or resting. Once your meter locks to either the side of 'order' or 'chaos,' the meter can never progress back to a neutral state. For example: once in a state of 'chaos' your meter can never be emptied; once in a state of 'order,' your meter will never fill with 'chaos.'

Your actions in-game will dictate which side the meter will sway to, either 'chaos' or 'order.' It's your actions as a whole that will dictate this status change; you can not kill everything you see, or not fight at all, and expect a status change. Those actions, but along with various quests, will permanitely sway the meter forever.

-- To answer a couple questions I saw:

While in a neutral state, you can learn every spell class except the ones pertaining to the side of 'chaos' and 'order.' Once you are in a state of 'chaos' or 'order,' you can still learn all spells that were in the neutral state.

Your choice in the game to be either of 'order' or of 'chaos' is ultimetely left up to you. Though the game may pick it for you, it's your actions that lead up to that decision.

As for the game layout design, this is just a test run of the potentially new graphics; some of the design has already changed. The banner colors I made as such for the fact that if I chose a designed banner, you would not be able to notice much of it due to the character's portrait being in the way. Though I have never actaully tried seeing what a detailed banner would look like, I may experiment with it tonight and see the outcome of it..
Dokonce je k dispozici i příklad takových artefaktů použitelných jen pro Řád (Order):

Obrázek


8) Co se týče herního světa - O B R O V S KÝ, ano, skutečně bych rád rozlehlý svět (řekněmě že v šestkách to bylo ideální) s důrazem na rozmanité lokace a velké, opravdu velké dungeony (pamatujete na Gobliní hlásku či Opuštěný chrám v Novém Sorpigalu?? Tak takhle nějak velké =)). Pochopitelně se zaměřit na jedinečnost jeskyní a jiných komplexů, zajímavé prvky atd..

edit - Ještě k těm lokacím - vyvaroval bych se situaci, kdy existují lokace jednoduché (startovací), pokročilé (s těžšími monstry atd) a závěrečné, nejtěžší. Nejsem proti tomu, aby ecistovala jedna či dvě skutečně extrémně nebezpečná lokace a naopak i jedna či dvě obecně jednodušší, ale ve finalé bych rád, aby v každé z lokací mohla to své najít jak družina zelenáčů, tak zkušení profíci.

No a když už teda dopisuju myšlenky, tak ještě ke questům - hodně questů, vedlejších mimo hlavní dějové linie, zakomponovat i více variant splnění atd. Protože čím více herní zábavy nové MM poskytnou, tím lépe a questy (ruku v ruce jdoucí s jejich obtížností) jsou garantem toho, že se u hry bude moc člověk bavit déle.

Tak, to je asi prozatím vše, možná mě ještě něco napadne, tak se ozvu =).

Link na fórum, kde se řeší jeden z projektů:

http://www.thegaminguniverse.com/forum/ ... oard=213.0

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Might & Magic X

Příspěvek od Tindo » 25. 3. 2010, 15:11

Rozhodně jsme se všichni shodli na tom, že by se ze začátku vytvářela družina. Snad touto cestou tyto projekty půjdou. Podle mne by nebylo špatné, kdyby byla klasicky čtyřčlenná družina a k tomu dvě najímatelné postavy, které by byly také plnohodnotnými členy družiny a zapojovali se i v rámci bitev, měli by inventáře a tabulky dovedností, zkušenosti.

Cestu MM8 v tomto ohledu sledovala hra Gods - Lands of Infinity. Tato hra kombinuje systém Dugeonu a styl bojů ze hry Disciples II. Hráli jste jí? Já jsem se k ní ještě nedostal, takže nemohu napsat svůj názor, jak je tato hra povedená, nebo nepovedená.

Jarilo: Rozhodně to je vše zajímavé. Také vidím, že máš svůj oblíbený projekt hodně prostudovaný. Jak o něm píšeš, tak mě láká stále a více a více. Zajímalo by mě, v jakém stavu ten projekt je, například co už je hotové, co se bude tvořit. Nemáš o tom nějaké informace?
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 917
Registrován: 4. 6. 2009, 23:49

Re: Might & Magic X

Příspěvek od Jarilo » 25. 3. 2010, 15:18

Tindo: Samozřejmě mám $D , dovolím si přímo citovat autory, kteří se ke stavu projektu vyjádřili v únoru (2010 samo =)):
Sorry for the delay in response, I must have overlooked this thread.

-Yes, MMX is still in the pipeline.
-We have done lots of work on MMX, but there is still lots to do.
-We would probably not post up a pending release date until we are nearly done with the game due to the chance it could be pushed back.
-We have a little bit of everything done here and there, nothing is 100% complete, but just as well, there is nothing that is 0% complete.

Sorry for the vague answers, but the most important thing to note here is that we are still working on MMX.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host