Taktika malých jednotek

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Jerson » 9. 10. 2012, 06:52

hrát se save/load je prasárna, a pokud se hra nedá dohrát bez této funkce, je to špatná hra. Hlavně tím myslím ukládání na začátku každého tahu a případné loadování a čekání na výstřel, kdy se emzák netrefí, aby se vůbec dalo hrát. osobně mám raději hry, které uloží začátek mise a pak konec, ale mezi tím je třeba využívat taktiku a nikoliv spoléhat na náhodu, což nový Xcom zdá se umí, alespoň podle dema.
Ne že bych nikdy nehrál save/kill/load stylem, ale už mě to nebaví, pro mě to není zábava ale podvádění.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9390
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od York » 9. 10. 2012, 09:26

Pieta píše:Marně se teď snažím si vybavit, která z předělávek to byla, kde jsem dorazil na první misi, vystoupil prvním vojákem, udělal dva kroky, padnul střelou odněkud z mimo dohledu, vystoupil druhým vojákem, udělal tři kroky, padnul střelou odněkud odjinud mimo dohledu.
Tohle se ti snadno mohlo stát i v Enemy Unknown, pokud jsi do mise vyrazil v noci. Nepovažoval bych to za chybu hry. Naopak to, že v noci byly mise řádově obtížnější, tomu dodávalo zajímvý taktický prvek.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Aljen » 9. 10. 2012, 09:35

V ufe to bolo bezne aj mimo noci. v Ufe2 urcite.
V podstate nemas ziadnu obranu a stratit trenovaneho vojaka kvoli cheat-feature AI ma fakt nebavilo.
save/load mi pride v pohode. Ked ho hra podporuje preco nie.
Hraval som aj hry kde sa save/load nedal pouzit a bavili ma aj tie (Thief, AvP1, ciastocne Flashpoint)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12646
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Pieta » 9. 10. 2012, 09:44

York píše:Tohle se ti snadno mohlo stát i v Enemy Unknown, pokud jsi do mise vyrazil v noci. Nepovažoval bych to za chybu hry.
Samozřejmě že jsem nevyrazil na první misi v noci. Přece jsem hrál původní ufo a vím, že některé věci se nedělají, pokud to jde jinak. (:
Aljen píše:V ufe to bolo bezne aj mimo noci. v Ufe2 urcite.
V podstate nemas ziadnu obranu a stratit trenovaneho vojaka kvoli cheat-feature AI ma fakt nebavilo.
Asi tak. A tenhle klon mi to tak šikovně připomněl hned na začátku, že jsem si rovnou řekl, že tohle vlastně nemám zapotřebí.
Aljen píše:save/load mi pride v pohode. Ked ho hra podporuje preco nie.
Hraval som aj hry kde sa save/load nedal pouzit a bavili ma aj tie (Thief, AvP1, ciastocne Flashpoint)
V tomhle směru se mi dost líbil Max Payne 2, kde na normální obtížnost jde save/load používat normálně, na Dead on Arrival jen třikrát za úroveň a na Time Trial vůbec - jak jsem na začátku za něj byl hodně rád, postupně jsem se vymakal tak, že jsem ho opravdu nepotřeboval. (:

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8450
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od OnGe » 9. 10. 2012, 09:52

Jestli vam prislo, ze vas ufouni moc drtili, zahrajte si Laser squad (stejni tvurci, o generaci starsi hra). Tam vam teprv ustreli kebuli pokazde, kdyz vykouknete za roh :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Jerson » 9. 10. 2012, 17:33

laser squad jsem hrál ještě na Didaktiku, byla to moje první taktická tahová hra a měla pár vychytávek, které jsem jinde neviděl - třeba možnost nastavit počet ran v dávce a rozptyl místa, které chci pokropit. nejblíž tomu byla Jagged Aliance 2, ale ani tam to nefungovalo moc dobře.
původní UFO či spíše Xcom měl dost dobré akce ve městech, to vyrovnal jen Silent Storm. a možnost sebrat vojáka a odnést ho to samé , i když to nebylo tak často používané.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8450
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od OnGe » 23. 10. 2012, 12:26

Jenom bych rad poznamenal, ze XCOM je naprosto genialni. Perfektni remake, ale dostatecne volny na to, aby to byla plnohodnotna nova hra. Jedine co mi na tom vadi je velky podil nahody a absence inventare (vystroj se vybere pred misi, pak se s tim neda hybat - zadne sbirani ufounu, granatu a podobne), ale nic s cim by se nedalo zit. Za poslednich mozna 10 let tak dobra hra nevysla :D
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Antharon » 23. 10. 2012, 12:29

hodne zjednodusene, ale fakt vyboirne a krasne akcne, nadsene to pomaly dohravam na easy :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8450
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od OnGe » 23. 10. 2012, 12:42

Já to dávám na medium, i když jedu už 3. pokus (první dva jsem se nedopracoval ani k vyrabování jejich základny) :) Mám stíhačky, mám brnění a příští měsíc si pořídím plasma sniperky - co víc si může xcomák přát?. Akorát se děsím chvíle, kdy na mě vybafnou etherealové :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Antharon » 23. 10. 2012, 12:56

ja uz som z hrania tazkych hier vyrastol... ale uvazoval som dat si to easy na iron manovi
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Jerson » 23. 10. 2012, 13:23

čekám až to zlevní. To že se nedají zbírat cizácké zbraně je trochu škoda, moje nejlepší vzpomínky jsou právě na to že jsem procházel základnu s jedinou ženskou a sonickým kanonem.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Antharon » 23. 10. 2012, 13:45

ono tam je totiz hodne zjednodusene vybavenie, na vojaka navlecies zbroj, pusku, pistol a jeden (obcas dva) misc itemy, no a potom ma toto vybavenie celu hru, ak mas ako class heavy tak miesto pistole dostavas bazooku

no a potom v samotnom boji su naboje riesene tak ze tazky gulomet ma napriklad pat vystrelov a potom treba obetovat kolo na dobyjanie (no a tu mi to pride viac akcne ako stare UFO, takze to kolo je fakt hrozne moc) alebo pouzijes pistol ktora ma vystrelov neobmedzene mnozstvo ale zasa je hodne slaba (ale na pistole je inak plno upgradov a sniperi na nu maju zodva skilly)

inak kasli na kupovanie a ukradni si to, kupit si to mozes az uznas ze si tvoje prachy zasluzia, ja mam takto nakupenu prakticky celu x-com kolekciu od altar games, extraterrestrials a enemy unknown z gog.com
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8450
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od OnGe » 23. 10. 2012, 14:53

Ja si mysim, ze i kdyby za tu hru chteli o polovinu vic, porad by za ty prachy stala :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Jerson » 23. 10. 2012, 20:54

onge píše:Ja si mysim, ze i kdyby za tu hru chteli o polovinu vic, porad by za ty prachy stala :)
Vzhledem k tomu že jsem koupil velmi dobré hry na Steamu za dvě stovky, tak ne.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15694
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Jerson » 25. 10. 2012, 06:21

tak jsem to rozehrál a mám smíšené pocity. na jednu stranu dobré zjednodušení základny, kdy se nemusím starat o rozmísťování bází a jejich chod, jedna s lidmi a dalších pár stíhacích na předem daných místech bohatě stačí. O kus horší je to že týden čekám na misi a pak si musím vybrat jednu ze tří, a nemůžu letět z mise na misi, i když bych to stíhal.
V misi celkem funguje mít za kolo dvě akce a automatické vyklánění, je to lepší než počítání každého akčního bodíku jen abych ještě stihli vystřelit. chybí mi možnost tichého pohybu, občas by se hodila, a taky možnost sledovat určitý úsek, kde vím že je nepřítel, a tak potřebuju jít třeba pozpátku. Nekonečná munice tak moc nevadí, alespoň jí na misi nemusím tahat tunu pro případ, že bych měl velkou spotřebu. A když se emzácké zbraně rozpadají, ani nevadí nemožnost sbírání. Co mi ale hodně vadí je jediný slot na speciální vybavení, zejména když slouží pro granáty, vylepšení zbraně a zbroj najednou. hlavně tu zbroj nechápu, když má vlastní slot, ale nedá se vyměnit.
Celkově jsem rád, že jsem za to nezaplatil patnáct stovek, protože v některých věcech se starému UFO, Silent Stormu nebo Ufo od Altaru nemůže rovnat. doufám že pozdější mise budou delší, pět emzáků má misi je fakt slabota.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host