Taktika malých jednotek

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od York »

Hmm, no nevim. Já jsem si ten úžasnej novej X-COM klon vyzkoušel.... A zahrál jsem si raději Apocalypsu.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Faskal »

Tak asi zkusím ten XCOM2. Dík za radu.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18482
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Faskal píše:Tak asi zkusím ten XCOM2. Dík za radu.
Xcom2 neznám, ale ze zdejších recensí si myslím, že to bude lepší volba než Long War, který po čase přejde v docela děsný stereotyp. Až na asi 4 výjimky jsou všechny mise v podstatě totéž - zabij všechno... Občas do toho dají drobnou modifikaci (dostaň sebe z bodu A do bodu B, pak zabij všechno; dostaň bezbrannou postavu z bodu A do bodu B, pak zabij všechno; ochraň co nejvíc civilů a zabij všechno). Nejzábavnější byly mise proti Exaltu, ale zase byly až na výjimku docela jednoduché. Podobně mě příliš nezaujaly alternativní vojáci... psionika je strašně situační, většinou je výhodnější prostě střílet; mechové mají nějaké zajímavé vychytávky (boj na blízko, plamenomet, mobilní kryt, později neuvěřitelná mobilita), ale zase jsou redukovaní na svůj megakanón, kterým vesměs nezasáhnou ani stodolu.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od OnGe »

Doporučuji přidat Duke Nukem Voice pack. To se pak ta mimozemská hrozba hned jinak potírá :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Pieta »

Musím moc pochválit Satellite Reign. Je to takový kříženec Syndicate a Commandos - ze Syndicate si bere prostředí a ideu týmu, který proniká do nepřátelských základem a plní tam cíle, a z Commandos velmi rozdílné schopnosti postav a širokou řadu přístupů, které jsou k dispozici pro řešení problémů.

Není to taktika ve stylu XCOM, cílem hry je spíš přijít na to, jak udělat, co je třeba, a přitom nemuset vůbec bojovat, případně bojovat tak, aby to bylo co nejjednostrannější. Plížit se kolem, bránit se nebo útočit z lepších pozic, udělat rozruch někde jinde, aby to odlákalo nepřátelské síly, nenechat nepřítele přivolat posily, otevřít sobě cesty a nepříteli je zavřít, rozdělit nepřítele, aby se s ním líp bojovalo - všechno tu docela dobře funguje.

Dohrál jsem to dvakrát, jednou za těžce obrněný tým, co neměl nikdy ke zbrani daleko, podruhé za tým vybavený hejblátky a vynálezy, co se hlavně snažil nebýt vidět, v obou případech to byla velká zábava. Jelikož už dodělali do hry i coop, doufám, že si zahraju ještě potřetí. (:

(Ještě tři dny to bude na gog ve slevě, spolu se spoustou podobných her - Commandos+2+3, Syndicate+Wars, Desperados+2, Frozen Synapse+Red.
Taky Broforce, o které nevím nic kromě toho, že má úžasný trailer, a Chroma Squad, o kterém nevím nic kromě toho, že má úžasný trailer.)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Resurrection »

Pieta píše:Musím moc pochválit Satellite Reign.
Tak jsem to zkusil a jako konceptuálně hodně dobrý, přesně jak říkáš. Ale je to zabugovaný do sedmdesátýho pekla. To se prostě fakt fakt nedá... Refund (ještě že to Steam má tyvle).
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Pieta »

Resurrection píše:Tak jsem to zkusil a jako konceptuálně hodně dobrý, přesně jak říkáš. Ale je to zabugovaný do sedmdesátýho pekla. To se prostě fakt fakt nedá... Refund (ještě že to Steam má tyvle).
Já jsem měl dost problémů nějakou verzi nebo dvě zpátky, mělo to tendence padat v okamžiku, kdy se seběhla příliš velká mela, ale aktuální verze (s multiplayerem) zatím bez problémů, tak jsem to tu nehlásil. Ale věřím, že na jiném železe to problémy dělat může.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Jerson »

Resurrection píše:Refund (ještě že to Steam má tyvle).
Na tuhle funkci se asi budu muset podívat blíže, na základě zkušeností s posledním nákupem.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Resurrection »

Pieta píše:Já jsem měl dost problémů nějakou verzi nebo dvě zpátky, mělo to tendence padat v okamžiku, kdy se seběhla příliš velká mela, ale aktuální verze (s multiplayerem) zatím bez problémů, tak jsem to tu nehlásil. Ale věřím, že na jiném železe to problémy dělat může.
Je to poslední verze na Steamu, nějaký 1.12 nebo 1.13 multiplayer co-op nebo co, soudě teda podle "novinek" na tom Steamu (tam maj 1.12, ale ve hře bylo 1.13, takže asi silent update nebo nevim). Občas mi to začalo lagovat jak prase, po chvíli se to ale vždycky stabilizovalo. Pak velkej problém se zasekáváním postav. Některé mise jsem dělal asi na 10x, když jsem vždycky poslal týpka do nějakýho krytu a on se v něm zasek a už se nemohl dostat pryč. Nebo se po loadu (vyvolaném tím zásekem) zasekly "náhodné" patroly stylem, že guard chodí pořád kolem nějakých beden dokolečka jak debil. Nebo že všechny patroly v oblasti jdou na jedno konkrétní místo najednou (v tomto případě dokonce ke chlápkovi co chodí kolem beden). To už byla jen třešinka na dortu a rage quit. Gameplay ani nezmiňuju (vesměs byl pozitivní), protože byl překryt neustálými problémy tohoto typu. Ale nespadlo mi to ani jednou. Obecně to procedurální generování guardů mi přijde jednak designově velmi nevhodný, když máš vstupy a další prvky staticky umístěné, ale hlavně fungující velmi velmi špatně. Jaký smysl to má, když to může legálně spawnout guardy na jednom konci "compoundu", do kterýho se ani nepodíváš, takže "mise" spočívá v tom projít prázdnou oblastí od vchodu k cíli a zpět. A guardi maj asi party v rožku bo co.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Pieta »

Ty jo, tak nic z toho neznám; kromě záseku v krytu, to se mi stalo jednou, a to jsem ještě předem viděl, že klikám na místo, kde opticky nic jako kryt není, takže jsem to považoval za unikátní chybu v geometrii levelu. Dělat mi to tohle (a ostatní, co popisuješ), tak bych to taky moc nedoporučoval.
(Přímo na GOG číslo verze najít neumím a doma nejsem, takže teď neporovnám, co mám já.)

Pár bugů jsem si všimnul, ale většinou striktně lokalizovanejch - třeba v přechodech mezi zónama civilisti pořád něčím provokujou stráže a tak se tam každou chvíli nesmyslně střílí.

A když jsem chtěl, aby všechny stráže byly na jedné straně základny, tak jsem si to musel zařídit. Dobré je třeba udělat nějaký bordel u dveří základny a pak se vypařit - pokud se korporace uvnitř a policie venku nemají rádi, tak se podívají na ležící tělo, okamžitě si řeknou, že za to můžou ti druzí, a pak se tam strhne mela, kde oběma stranám přibíhá hromada posil... A v základně je zatím prázdno a klídek. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Resurrection »

Asi smůla na mojí straně. O Unity něco vím, takže tuším, jak ty věci vznikaj. Třeba ty záseky v krytech jsou proto, že se tam setkává objekt se zjednodušenou fyzikou s věcí, která fyziku nemá (prostředí). Takže jakoby z jendé strany "projdeš", ale už nemůžeš zpátky. To s těm guardama je pak proto, že při loadování se neskládá level znova, ale jen se přeorganizují ty věci, co už tam jsou. Takže v nich zůstanou různé pozůstatky předchozích "iterací" (když loadneš vícekrát) a výsledek je pak takovej guláš, jako popisuju (všichni jdou na jedno místo). Obojí je jen částečně chyba Unity jako engineu, je to daleko víc problém vývojářů, kteří buď neměli dost času nebo na to kašlali nebo nemaj vyladěnej ten procedurální algoritmus. Dělat otevřenej svět není prdel, natož v prefabrikovaným engineu. Proto by mi přišlo daleko lepší, kdyby ty guardi byli staticky umístění. Tohle by se nestávalo a dalo by se s tím si víc vyhrát. Co je chyba Unity na 100 % je ten výkon a stabilita. S tím oni moc nenadělají, ale byla to jejich volba to v tom dělat.

Furt je to beta, takže to na jednu stranu chápu. Až (nebo realističtěji "pokud") to bude odladěný a dodělaný, tak to rozhodně bude super záležitost.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Fritzs »

http://openxcom.org/forum/index.php?topic=3626.0

X-Piratez je totální konverze původního XCOMu. Pokud tomu odpustíte fakt že hrajete za polonahé amazonky, občas trapnýn humor a grafiku vykradenou z kdečeho včetně Dooma a Wolfensteina tak to odmění variabilitou protivníků, vybavení, misí a obrovkým technologickým stromem.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Sosacek »

Tyve Long War 2, jo.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Sosacek »

But nobody came.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Taktika malých jednotek

Příspěvek od Jerson »

Vypadá to hezky, jen je u toho hodně vidět základ v takovém boji, kde je výsledkem vizuálně statický boj. Nicméně - to jsou záběry přímo ze hry, jako z gameplaye?
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů