Morrowind

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Argonantus
.
Příspěvky: 15458
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Morrowind

Příspěvek od Argonantus » 9. 10. 2010, 08:07

Bajo:

Je to úplně jedno.
Základní dějová linie v ději jenom je; nemám vliv skoro na nic (snad jen jediný detail - počasí nad Rudou Horou).
V půlce jakékoli akce se můžeš sebrat a zamířit do pustin, objevovat a řešit svoje vlastní plány (jak se stát wizardem... obejít Vvardenfell na čáře pobřeží... dojít na konec světa... projít všechny daedrické chrámy...).

Colombo líčil na D20, jak v první verzi hlavní dějovou linii úplně vynechal. Což jde samozřejmě taky; ale skoro je to škoda, protože je to pěkný tutoriál, který tě protáhne spoustou velezajímavých míst.

Pokud jsi už byl v Kogorhunu, pak už může prakticky kamkoli a dělat cokoli, včetně pluginů a podobně (docela dobrý test odolnosti postavy).

Jinak mám dojem, že úkoly frakcí vycházejí tak, že je doděláš všechny hodně dlouho po hlavní linii, protože obvykle chvíli trvá, než naboostuješ požadované vlastnosti a některé questy ti prostě dřív nezadají.

Už máš bydlení?
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 10. 10. 2010, 10:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4638
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Morrowind

Příspěvek od Resurrection » 9. 10. 2010, 10:04

Skoro jste mě zlomili k tomu Morrowind zkusit, protože se mi to tu válí už nepěkně dlouho. Mám za sebou jenom Oblivion, samozřejmě brutálně zmódovaný (Oscuro's Oblivion Overhaul a k tomu asi tísíc dalších věcí). Jenom se naprosto nevyznám v módech na Morrowind, takže bych potřeboval asi nějaký základní nasměrování a pak bych to snad i zkusil, protože to zní velmi lákavě. Existuje tedy nějaký opravdu základní velký mód (jako to OOO pro Oblivion) nebo se to skládá po jednotlivých věcech? Vím, že studium pluginů trvá docela dlouho a nechce se mi do toho moc pouštět, tak se zeptám už expertů a uvidím. :-) Díky za rady!
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Morrowind

Příspěvek od Bajo » 9. 10. 2010, 11:02

Argonantus píše:V půlce jakékoli akce se můžeš sebrat a zamířit do pustin, objevovat a řešit svoje lastní plány (jak se ztát wizardem... obejít Vvardenfell na čáře pobřeží... dojít na konec světa... projít všechny daedrické chrámy...).
No já si právě občas někam odběhnu, ale zase nějaké toulání mi příjde nepatřičné. Přeci jen se tu vznáší nějaké proroctví a všichni očekávají, co z toho teda bude. Chápu že by si asi mohli počkat, ale příjde mi to takové nepatřičné :-)
Argonantus píše:Pokud jsi už byl v Kogorhunu, pak už může prakticky kamkoli a dělat cokoli, včetně pluginů a podobně (docela dorbý test odolnosti postavy).
Patrně ne. Nejdrsnější co jsem asi byl, bylo za Ghostfane. Vedl jsem nějakou ubrblanou ženštinu. Akorát že cílové místo jsem přehlédl, tak jsem zašel o dost dál než bylo nutné a potkal spoustu zlých nepřátel. Ale už mám level 25 a zbroj poskládanou z kombinace Glass, Dreugh nebo Indoril :>;o)
Jediné co mě mrzí, že mám i dost drahých věcí, které mi jsou k ničemu, ale obchodnící jsou vesměs chudí, takže to můžu akorát tak vyměnit a moc často není za co.
Argonantus píše:Už máš bydlení?
Tak na půl. Při jednom questu jsem narazil na záhdné zříceniny, kolem které se potulovali nějaké Daedroth, Goldsainty a Ogrimové, což vypadat nadějně. a taky tam bezprizorně kroužil nějaky orc. Z toho jsem vytáhl tak akorát že je to barbar, jinak nic kloudného. Tak jsem zvědavě vlezl do vnitř, zabil pár lidí co se na mne hned vrhli a u prostřed uviděl obří souchu pod kterou byl oltář se smaragdy a sleněnou dýkou. Když jsen něco z toho vzal, objevila se Dramora a musel jsem ji zabít. Tím jsem se dostal k jejich mečům, které jsem tam nechtěl nechat ležet ale zase mi došlo, že jsou moc těžké anemlžu se s nima tahat, dokud nepotkám někoho, komu aspoň jeden nevyměním za nějaké užitečné zboží. Tak jsem si vzpomněl na Daggerfall, že se tam daly kupovat domy. Na netu jsem zjistil, že to v Morrowindu nejde, leda s k nějakému obydlí člověk dostane "jinou" cestou. Takže jsem vyřešil úkol v Balamoře jak tam zloděská guilda soupeří s tou druhou, čímž vznikl jeden takřka bezprizorní barák, který zatím budu k tomuto účelu využívat.
Nebo jak jsi to myslel?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Argonantus
.
Příspěvky: 15458
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Morrowind

Příspěvek od Argonantus » 10. 10. 2010, 10:52

Resurrection:

Na Morrowind jsou tady dva názory; někdo tu hlásal, že si máš zapnout rovnou nějaké mody, a uváděl jaké; já naopak tvrdil, že lze si v klidu odehrát Morrowind bez pluginů někam ke 30. levelu,. kde si začneš připadat moc silný, a pak se teprve po nich shánět (a to ještě chvíli vydržíš s datadisky, které jsou dost zajímavé).

Docela dobrý přehled modů je na Planet elderscrolls a druhý na Eric Melnibone; další zásadní zdroj je česká velká debata
http://forum.bonusweb.cz/elderscrolls/index.php?c=3

kde se lze dozvědět prakticky všechno.

Obecně lze dělit dungeony do několika druhů; jeden typ mění nějaké grafické vzhledy kdečeho (potvor, měst, terénu atd. - lepší těla, lepší zbraně, lepší Balmora, lepší kdovíco), a ten mne celkem moc nezaujal, protože netvoří nové příběhy, a v konfrontaci s druhým typem pluginů občas dělá potíže. Takže jsem nakonec měl nastavené draky na Rudé hoře a lepší dremory, a i to jsem nakonec vypnul.
Podvarianta jsou změny systému hry, které jsem moc nezkoušel z těchže důvodů (odkazuji zcela na předchozí debatu zde, tam o nich někdo mluvil). Základních velkých módů jako mraků, otázka stojí tak, jestli se ti budou líbit. Většinou se vzájemně vylučují.

Druhý typ, který mne zajímá, přidává dungeony, ostrovy, příběhy, questy, až do velikosti zde na začátku debaty odkazovaného Tamriel Rebuilt, což je skutečně kolosální záležitost - vlastně další veliký datadisk (kromě dvou oficiálních). Daedric Bitter coast - kterým tahle odbočka začala - je stejný, mnohem menší případ; nová dobrodružství, která moc neobtěžují v systému ani na mapě. Koho zajímají podobné věci, mohu dát odkazy na další oblíbené hity.

Bajo komplexní:

To, že tě pošlou do Kogorhunu v hlavní linii si všimneš; není to moc daleko od úkolu s tím duchem - dědečkem (takže jsi zřejmě někde u nakažení corprusem v Ilnubi...).
Nejdrsnější co jsem asi byl, bylo za Ghostfane.
Zřejmě Ghostgate či Ghostfence; Red Mountain je celá za tím kouzelným plotem, a vypadá to tam takto náramně. Říše Dagotha Ura.
Ale už mám level 25 a zbroj poskládanou z kombinace Glass, Dreugh nebo Indoril
Mno, tak to už jsi vpodstatě na té úrovni, kdy můžeš opravdu cokoli. Drahé kousky se schovávají pro lepší obchodníky, které časem najdeš (ten slavný Creeper nebo krab). Jinak klasický trik, jak prodat věc za 10.000 je ten, že od obchodníka nakoupíš napřed za 5000, a pak mu tu věc prodáš. Kolosální kšefty se dělají pak v Tribunálu. No, a ještě dražší věci (tak od 30.000, ebonit, daedric) se neprodávají vůbec - ty se sbírají. A pávě k tomu člověk zjistí, že potřebuje barák, protože tahat s sebou všechno je volovina. Pro alchymistu nebo enchantera - amatéra je barák taky k nezaplacení.
Při jednom questu jsem narazil na záhadné zříceniny, kolem které se potulovali nějaké Daedroth, Goldsainty a Ogrimové,
Daedrický chrám. Stará víra v konkurenční božstva proti těm Tribunálovým a Imperiálním, která je mi osobně aleko sympatičtější, a je základem série The Elder Scrolls. Podrobnosti jsou v knížkách (Aedra and Daedra, například). Věnuje se tomu podrobněji právě Daedric Bitter Coast.

Prakticky jsou chrámy skoro nejdrsnější dungeony, podle mne nejhezčí, a také nejbohatší. Uvnitř jsou většinou agresivní worshippers, ti venku tě obvykle nechají být. Daedry jsou neagresivní naprosto výjimečně (většinou mají jména; ty jsem nezabíjel, protože jsou fajn). Bydlet se dá jen v chrámech, kde se negenerují potvory znovu (jsou tam jen pojmenovaní worshippers, typicky orkové v chrámech Malacatha). Jinak daedrických chrámů je oficiálně přes čtyřicet, neoficiálně o kus víc, a rozhodně stojí zato do nich lézt. Hned vedle Urshilaku je jeden parádní třípatrový.
že se tam daly kupovat domy.
Ve skutečnosti jde obsadit cokoli, kde se negenerují noví enemíci (má to jména...) - nejjednodušší jsou lupičské jeskyně. Podstatná je jen vzdálenost na nejbližší autobus a množství beden. Jinak "nouzové odkládací bedny" jsou třeba v Guild of Mages v Ald Ruhnu, kde je několik pokojů, ale to obvykle časem nestačí. V Ald Ruhnu zrovna lze získat několik prázdných baráků. Některé zamčené domečky nemají v dohledu majitele - a když je vystěhuješ a vybavení prodáš, dá se tam spát a bydlet. Jinde musíš zabít majitele, ale to je leckomu proti přesvědčení. Ve Vivecu jsou i prázdné byty. Taky jsou různé více či méně pusté lodě. Úžasné jsou velothi tower (pokud jsi na ně už narazil - takové kupole v krajině, kde bývá uvnitř telvanni čaroděj, ale ne vždy). Samozřejmě, šel by obsadit dwemmerský nebo daedrický dungeon. Bydlet se dá prostě úplně v kdečem; jen to chce trochu fantazie. Já osobně preferuji dunmerské pevnosti, kde jsou loupežníci; tam je fakt dost místa (ve hře jsou čtyři tohoto typu; v dalších je 6th house a daedry).

EDIT:
Tak jsem zkusil Bitter coast o něco dál, a dá se to projít i na 24. levelu.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7373
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: Morrowind

Příspěvek od Faskal » 10. 10. 2010, 23:49

Tak jsem zažil naprosto úchvatný včerejšek, při kterém jsem rozcházel Morrowind pod Win 7 a nakonec jsem to omylem rozjel pod Vistou na vedlejším počítači, na kterém je tento systém nedopatřením. Celý den to nechtělo chodit žádným z myslitelných způsobů; a pak se to rozjelo naprosto bez varování.

Jsem socka, bydlím obvykle (dokud se tomu nezačnu věnovat navážno) v jižní bráně Caldery.

Zatím hraji zcela pluginů prostou hru, po "dohrání" se kouknu na Argonantovy dodatky, pak si pořádně projdu datadisky... a pak už bude postavaný Tamriel.

Juch.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Argonantus
.
Příspěvky: 15458
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Morrowind

Příspěvek od Argonantus » 11. 10. 2010, 16:38

Hm, tak někdo tvrdil, že na Vistách to nechodí, a na 7 naopak ano; to je ten rozpor teorie s realitou.
narazil jsem na problém s jedním prstenem; až tam někdo dojdete, tak řeknu, co se s tím dá dělat. Na dohrání to naštěstí nemá vliv.

Jižní bránu Caldery jsem taky v jedné verzi zkoušel. Nějak vždycky skončím v okolí Caldery - nevím proč to tam mám nejradši. Caldera ancient mine je zřejmě pro Caldeřany.

Ale narozdíl od Baja jsem na sebe nikdy nevzal indoril. Zřejmě z ideologických důvodů (mimochodem, pokud prý máte na sobě helmu nebo kyrys, jdou po vás všichni Ordinátoři).

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7373
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: Morrowind

Příspěvek od Faskal » 12. 10. 2010, 20:57

Ono asi půjde hodně o aktuální náladu systému. Čistě hypoteticky by mělo stačit spustit to v módu kompatibility pro XP a mít to naistalované buď mimo defaultní složku, nebo to spouštět jako administrátorský program, aby se si to mohlo hrabat ve vlastní složce. A Win 7 náladu neměl, nedopatřené Visty ano. Pod Linuxem to prý jít má, ale tam jsem také nepochodil.

Uvažoval jsem, že pohledám nějaký Lovecraftovský addon pro Morrowind, ale asi to nebude potřeba.
A Dance in Fire Chapter 4 píše:Then many things happened very quickly.
...

A flash of white fire erupted from every crevice of the temple, and the moan of the Bosmeri prayer changed into something terrible and otherworldly. The climbing Cathay-Raht stopped and stared.

"Keirgo," it gasped. "The Wild Hunt."

It was as if a crack in reality had opened wide. A flood of horrific beasts, tentacled toads, insects of armor and spine, gelatinous serpents, vaporous beings with the face of gods, all poured forth from the great hollow tree, blind with fury. They tore the Khajiiti in front of the temple to pieces. All the other cats fled for the jungle, but as they did so, they began pulling on the ropes they carried. In a few seconds time, the entire village of Vindisi was boiling with the lunatic apparitions of the Wild Hunt.

Over the babbling, barking, howling horde, Scotti heard the Cyrodiils in hiding cry out as they were devoured. The Nord too was found and eaten, and both Bretons. The wizard had turned himself invisible, but the swarm did not rely on their sight. The tree the Cathay-Raht was in began to sway and rock from the impossible violence beneath it. Scotti looked at the Khajiiti's fear-struck eyes, and held out one of the cords of moss.

The cat's face showed its pitiful gratitude as it leapt for the vine. It didn't have time to entirely replace that expression when Scotti pulled back the cord, and watched it fall. The Hunt consumed it to the bone before it struck the ground.

Scotti's own jump up to the next outcropping of rock was immeasurably more successful. From there, he pulled himself to the top of the cliff and was able to look down into the chaos that had been the village of Vindisi. The Hunt's mass had grown and began to spill out through the pass out of the valley, pursuing the fleeing Khajiiti. It was then that the madness truly began.

In the moons' light, from Scotti's vantage, he could see where the Khajiiti had attached their ropes. With a thunderous boom, an avalanche of boulders poured over the pass. When the dust cleared, he saw that the valley had been sealed. The Wild Hunt had nowhere to turn but on itself.

Scotti turned his head, unable to bear to look at the cannibalistic orgy. The night jungle stood before him, a web of wood. He slung Reglius's satchel over his shoulder, and entered.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Argonantus
.
Příspěvky: 15458
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Morrowind

Příspěvek od Argonantus » 12. 10. 2010, 22:13

Jó, knihovny... to je maniakální záležitost. Tureynulal, jak nevzpomenout... Já se teprve z knih dozvěděl o tom, co je Akavir a jak je to s draky; a co mne možná čeká v tom Tamrielu ohledně ruin Kemel - Ze.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7373
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: Morrowind

Příspěvek od Faskal » 8. 11. 2010, 10:11

Tak jsem se přehoupl přes 20. level, a už pomalu začínám přemýšlet nad tím, že bych se jako mohl pustit do hlavní linie. Ale ještě jsem nevykonal poutě, ani jsem neobešel Ostrov po pobřeží, ani jsem se neangažoval v žádném z rodů... Popravdě nevím, kdy tu hlavní linii budu dělat.
Včera jsem zabil Umbru. Jednou mi ale dal takový kritický zásah, že mi spadnul Morrowind.

Argo, plánuju ten tvůj příběh. Zatím se lehce vyhýbám daedrickým ruinám. Mám to zintenzivnit, nebo to naopak není potřeba?

Ovšem čím víc hraju, tím víc dostávám chuť na Oblivion:
1. na zemi tam něco roste - tráva třeba
2. jedy z alchymie se dají aplikovat na zbraně

Uznávám, nejsou to moc duchaplné argumenty.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Sosacek
Příspěvky: 20746
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Morrowind

Příspěvek od Sosacek » 8. 11. 2010, 17:20

Kdyby sis radsi zahral Fallout: New Vegas.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13734
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: Morrowind

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 8. 11. 2010, 17:32

Faskal píše:Ovšem čím víc hraju, tím víc dostávám chuť na Oblivion:
1. na zemi tam něco roste - tráva třeba
...
Uznávám, nejsou to moc duchaplné argumenty.
Asi nejsou, ale taky je to pro mě docela... důležité. Morrowind je strašně prima, ale je trochu ulítlý. Občas má chuť člověk na něco "klasičtějšího". Podobné je to s Planescape Torment a sérií BG. Lepší je také to první... ale v BG se pak člověk cítí tak nějak více "doma"... Morrowind by byl dokonalý mod pro Oblivion $D
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7373
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: Morrowind

Příspěvek od Faskal » 8. 11. 2010, 21:24

Sosáčku, na to taky dojde.

S tou "domáckostí" prostředí to tak nevidím. V BG i Oblivionu jsem se cítil příliš při zemi a nepociťoval jsem onu dekadentní, maniakální zvrhlost světa, které jsou vidět na Morrowindu i Planescape:Torment.
Ostatně, i v Oblivionu byly pro mne nejlepší okamžiky v datadisku Shivering Isles. (A několik šíleností, jako zavření do obrazu, procházení ve zvětšené místnosti, cizí sen, a peklo; a brány Oblivionu, které byly na prvních pět prolezení moc hezké).

Přijde mi, že Morrowind je skutečný, propracovaný, fungující svět, byť podivný. U Oblivionu mám víc pocit, že je to obyčejné slepení "cool fantasy témat".
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13734
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: Morrowind

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 9. 11. 2010, 07:21

Faskal píše:Přijde mi, že Morrowind je skutečný, propracovaný, fungující svět, byť podivný. U Oblivionu mám víc pocit, že je to obyčejné slepení "cool fantasy témat".
To souhlasím $D Ale bez toho by ti Morrowind nepřišel tak manikálně zvrhlý a dekadentní, protože bys to neměl s čím srovnat. Jinak z Oblivionu se dá s přibližně 50 modifikacemi taky udělat dobrá hra, to si nemysli.
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7373
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: Morrowind

Příspěvek od Faskal » 22. 11. 2010, 22:13

Prosím vás, co má "House Dagoth" s těmi židlemi?
V životě jsem neviděl židle naaranžované v tak strašidelné podobě.

Až jsem si vygooglil:
http://www.neoseeker.com/forums/3222/t2 ... morrowind/
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Wild West

Re: Morrowind

Příspěvek od Wild West » 19. 7. 2011, 09:06

Tyhle odkazy tu chybí:

http://uloz.to/5825293/daedric-bitter-coast.esp
dále readme k témuž
http://uloz.to/5804097/readme-daedric-bitter-coast.doc

dále k jinému, daleko zásadnějšímu dílu, nad kterým se Morrowindistům zatají dech

http://www.uesp.net/wiki/Tes3Mod:Tamriel_Rebuilt


a to snad zatím stačí.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů