Hry s kvalitním příběhem.

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

Tyjo, LIS se prodalo 1 000 000 kusu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Pepa »

Co je to LIS?
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5469
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Naoki »

Life is Strange
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

Naoki píše:Life is Strange
Kdyz tak o tom mluvime.

Kdo z vas videl film 8mm?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od eerieBaatezu »

Sosacek píše:8mm?
S Cagem, jo?
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

Ten.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Vallun »

Já, proč?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18569
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Vyšla první část datadisku pro Pillars of Eternity.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

Undertale.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9048
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Faskal »

Sadako píše:A třeba Planescape Torment znáš?
Nebo I have no mouth and I must scream? Omikron? Psychonauts? Sanitarium? V:tM Bloodlines? KOTOR Sith Lords? Tomu říkám originální příběh.
Sadako, co jsou zač ty prostřední tři sedminy?
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5293
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Sanitarium - postarší point'n'click adventura, vymlátíš se v autě, probudíš se v blázinci s amnesií a pak postupně odhaluješ, co jsi zač a proč jsi v blázinci a proč se kolem tebe střídají šílená místa. Náladou a místy i grafikou mi to lehounce připomínalo Torment.
GOG https://www.gog.com/game/sanitarium

Psychonauts - plošinovka křížená s adventurou, kde jsi součástí dětského tábora Psychonautů, mentálních bojovníků, procházíš tam základním výcvikem, který zahrnuje věci jako levitaci na obřím balonu, telekinezi či pyrokinezi tak, že lezeš trenérům do hlav a do toho řešíš, že se tam děje něco nekalého + nějaká závaží ze své minulosti. Nemám příliš v lásce plošinovky, ale tohle se trefilo
GOG https://www.gog.com/game/sanitarium

Omikron: The Nomad Soul - poměrně originální mix adventury, bojovky a FPS, taký pár puzzlů tam je. Hráč se převtělí do policisty Kay'la, který vyšetřuje ve futuristickém městě Omikron sérii vražd (a má nějaké problémy s pamětí). Specialitou je, že se dost věcí řeší tím, že si člověk jednoduše přestěhuje duši do jiného těla (proto Nomad Soul). A taky tam je David Bowie, který sem nejenom napsal dost hudby, ale je tam i jako vedlejší postava.
GOG https://www.gog.com/game/omikron_the_nomad_soul
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9048
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Faskal »

Díky moc!
Dal jsem si to do wish-listu a až někdy budu mít dlouhou chvíli, tak se do něčeho z toho pustím.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

Psychonauts muzu potvrdit (paranormal paratroopers!).
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18569
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Dojmy z Pillars of Eternity po dokončení obou datadisků v návaznosti na dojmy první:
viewtopic.php?p=448750#p448750
Eleshar_Vermillion píše:Dojmy mám takové rozpačité, protože si pořád nemohu pomoci a srovnávám to s Baldur's Gate.
Rozpačitost se postupně změnila v přijetí. Má to dobrý příběh, zajímavé premisy i systém.
Co považuji za divné, jsou vlivy vlastností na herní faktory - typickým příkladem je vlastnost "Might" nahrazující tradiční Sílu - Might definuje v podstatě obecně, jaké poškození postavy dávají...to dává zdánlivě smysl, ale problém je, že se to vztahuje i na kouzla kouzelníků a kněží... vysokou Might bude mít tedy barbar (protože hodně tříská lidi), překvapivě však nikoliv bojovník (taky tříská lidi, ale jeho primární rolí je nechat do sebe třískat jinými lidmi)
Furt je divné vidět kouzelníky s Might vyšší než bojovníci (protože potřebují dávat větší řachy) a furt je divné vidět barbary s Intelligence na úrovni kouzelníků (protože oběma to významně zvyšuje poloměr Area of Effect).
Soubojový systém je taky poněkud nezvyklý, ale nakonec jsem mu celkem přišel na chuť a minimálně je celkem zajímavý.
...
Rovnováha celého tohohle systému ještě očividně není dopracovaná,
Rovnováha je po velké (fakt velké) řadě patchů a dvou DLC výrazně dopracovanější než byla v původní versi.
Celkově mi ale na systému trochu vadí jeho postmodernita a určitý princip, že není správných řešení.
...
Do jisté míry positivní je to u zbraní, protože každý typ zbraně má svou roli danou speciální vlastností, ale trochu divné je to u kouzel, zejména kouzelnických, kde snaha, aby kouzla první a druhé úrovně byla použitelná v průběhu celé hry, vede ve výsledku k tomu, že kouzla první a druhé úrovně jsou totálně rozbitá a člověk nepoužívá skoro nic jiného...
Mágové byli výrazně přebudováni a kouzla vybalancována, takže má smysl používat i něco jiného než Fan of Flames a Fireball. Dost kouzel 1. a 2. úrovně ale zůstává celkem použitelných.
3) Svět
a) Je tam zase snaha o jinakost, ale připadá mi zbytečná. PoE si bere zaběhnuté kategorie a jen je jinak pojmenovává. Psion je Cipher, HalfOrc je Aumaua, Kobold je Xaurip,... Bohužel je to mnohdy skutečně jen otázka pojmenování a funkční rozdíl tam není, takže člověk se v tom jen poněkud hůře orientuje.
Člověk si zvykne, jako vždy, ale divné to pořád celkem je. Myslím, že by se to dost blbě překládalo.
...Na stranu druhou je ale svět strašně heterogenní a multikulturní - v každém regionu vedle sebe žijí skoro všechny rasy a kulturní odlišnosti jsou dány nikoliv biologicky , nýbrž právě regionálně/národně, což mi připadá na danou "historickou" periodu totálně ulítlé a neuvěřitelné, navíc se tím v podstatě stírají rozdíly mezi jednotlivými rasami a celý jejich systém ztrácí trochu smysl. Proč bych měl chtít být trpaslík, když trpaslíci z Aedyru jsou v podstatě stejně jako aedyrští elfové (jen jsou menší a mají vousy) a rozdíl mezi horským národem oproti lesnímu plyne z toho, jestli jste Living Whatever nebo z Eir Glanfath?
Na tohle se dá docela dobře zvyknout a přestal jsem s tím mít problém. Na druhou stranu si Pillars of Eternity klade poměrně dost aktuálních témat a dost výrazně mi tam chybí právě rasismus a rasová nenávist, které by ve světě s tak výraznými odlišnostmi dávaly mnohem adekvátně větší smysl než v našem.
c) Většina fantasy světů se nějak inspiruje světem reálným a jeho dějinami, PoE není výjimkou, ale bohužel tady je to přestřelené a táhne se to i do jazyka. Máme tady proto rozpadlou římskou říši (Old Valia), ze které zůstaly válčící italské městské státy (Valian Republics), kterým vládnou "ducs bels" a jejichž obyvatelé mluví zpraseninou mezi italštinou a francouzštinou; v podstatě jakousi renesanční versí odtrhlých amerických kolonií včetně vlastního puritánského hnutí (dyrwood); keltský stát, kde se mluví jazykem, který vypadá jako zprasenina velštiny a gaeilštiny, a je plný druidů (Eir Glanfath).
Tohle mě srát nepřestalo. Na druhou stranu oceňuju, že to mají překvapivě propracované a konsistentní. Z jazyka pak často poznáte původ postavy atd. Pokud si člověk namluví, že je to jako v Tolkienovi jen "překlad skutečných jazyků do angličtiny" (jak jistě všichni víte, "Frodo Baggins" je Tolkienův překlad skutečného hobitího/westronského jména "Maura Labingi" a Rohirové skutečně nemluvili staroangličtinou, ale archaickou versí westronštiny, kterou Tolkien jen překládá), tak to může být snesitelné.
4) Příběh
Děj je docela hezky zpracovaný, ale BG mě chytlo víc.
Nakonec ne - je to dost dobré, asi srovnatelné s BG 1.
Další věc je, že mi příběh připadal děsně krátký
To s těmi dvěma datadisky taky už není tolik pravda.
Samotná zápletka pak je celkem originální a povedená - člověka nějakým způsobem zasahuje. Celkem dobře je tam pojato dobro/zlo, totiž v tom, že většinou nejsou nějak extra zřetelné (přesvědčení ve hře vůbec nefiguruje) a většina postav má reálné motivace a k nim rozumné důvody.
Tohle se tam drží velmi konsistentně a je to dost prima.
Místy je to pojaté lépe (není správných řešení, ale na odpovědi záleží), místy to sklouzává zase do nějakého relativistického postmoderního optimismu (každé řešení je v podstatě správné, na odpovědi nezáleží).
Datadisky v tomhle vycházejí dost dobře a většina rozhodnutí má odlišné dopady, kde je nelze úplně snadno hodnotit tak či onak.

Závěrem rozhodně doporučuji, stojí to za to a jsem rád, že jsem to podpořil na Kickstarteru. Nemyslím si, že to budu opakovat, jako jsem opakoval sérii BG, ale není to tím, že by se jednalo o nějak horší RPG, ale prostě tím, že už nemám čas ani na to BG, nicméně chuť rozehrát znovu za jinou postavu určitě mám.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti