Hry s kvalitním příběhem.

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5467
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Naoki »

Glory z Shadowrun: Dragonfall je jeden z nejlepších vedlejších chrakterů ever.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Faskal »

Souhlasím. Obecně tam byly super NPC; z Dragonfallu se mi strašně líbila kromě Glory třeba taky Eiger.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5467
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Naoki »

Eiger taky dobrá. Ještě jsem to teda nedohrál takže kdoví jestli mi ještě něco pozitivně nepřekvapí.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Karotka »

Na Epic Games je teď na týden zdarma What remains of Edith Finch.

Je to vyloženě příběhovka, ještě přímočařejší než třeba LiS, ale ty příběhy a atmosféra stojí za to. Fakt.

Edith je poslední žijící člen rodiny, kde všichni nějak zvláštně umřeli. Někteří, vlastně většina, dost mladí nebo jako děti.
Ve hře zkoumáš rodinné sídlo a prožíváš poslední příběhy svých příbuzných. Hra sice vyloženě vede za ruku (i když i tak se mi podařilo na chvíli zakysnout, ale já mám záporný pařmenský skill), ale je to zábava a v domě je dost zajímavých věcí k prohlížení, aniž bys na ně musel klikat a poslouchat k tomu vtipné komentáře. Ty věci mluví samy zvlášť v kombinaci s jednotlivými vzpomínkami. Ty hra vypráví pokaždé úplně jiným způsobem a pokaždé strašně originálně, zajímavě a zábavně.

Je v tom spousta nápadů, fantazie, melancholie, tragiky, fatalismu, a krásných detailů.
Sejmeš strašidlo berlí, zakousneš si tuleně, pohoupáš se na houpačce. Všechny dovedeš ke smrti.
Co víc si přát, kor když je to teďka zadarmo.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Faskal »

Hollow Knigh. Ó, to je radost, radost nad radost.

Píšu to sem navzdory tomu, že se tam toho moc nenapovídalo a způsob vyprávění je hodně minimalistický. Ale hra má úžasnou atmosféru, její svět bohatou historii, která se odhaluje velmi pomalu a neochotně - když člověk chce jenom tak hrát, nemusí si jí klidně vůbec všimnout.

Herní styl metroidvania mi nikdy nic neříkal, protože mi nikdy nešel a vlastně mě obešel širokým obloukem. Tady jsem s tím ostatně taky bojoval, ale probojoval jsem se až ke konci - a teď to nemám kdy dohrát, neblaze...

Opravdu jsem nečekal, kolik melancholie je možné nacpat do plošinovky. Ta hudba! Ta grafika!
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Faskal »

A bude Hollow Knigh: Silksong, takže nejen DLC, jak slibovali, ale rovnou celá hra. Tak to je radost až na kost.

https://hollowknightsilksong.com/
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Selhan »

Když kapitánka Annabel zrovna vzdala hledání Jména, vzpomněl jsem si na zajímavý článek o tomhle questu na RPS https://www.rockpapershotgun.com/2016/0 ... tens-name/ - doporučuju.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

Lorelai je treti dil z trilogie Downfall, Cat Lady, Lorelai. Vyslo to vcera, jeste jsem to nehral, ale mozna to muzu preventivne dat sem, pac zname autora.

Whispers of a Machine je seversky pribehovy point-and-click s rozhodnutimi a je super.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Karotka »

Lorelai je skvělá. Ještě lepší než Cat Lady. Doporučuju.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

Observation je hodne husty. Je to jako 2001 ale hrac hraje HALa. S trochou Event Horizonu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5293
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sadako »

World of Darkness Preludes: Vampire and Mage

Mage jsem ještě nehrála, ale Vampire: We Eat Blood and All Our Friends Are Dead je velmi příjemná psycho miniatura. Je to interactive fiction, tj. textovka (rozhraní je jednoduché, smartphone, kde odklikáváte text a občas se vybírá z víc možností), kde když poděláte volby, umřete a hra se převine save pointu - není to ani moc obtěžující, jak je to svižné, bavilo mě zkoušet co nejvíc WTF kombinací, nicméně konec je jenom jeden, není to visual novel.
Co je ovšem nejdůležitější - je to velmi atmosférický cool minipříběh z totálně fucked up Seatllu a Los Angeles, za minimum peněz (dobře napsané texty, elektro hudba, psycho obrázky) imho hodně muziky. A byl by to dobrý námět na nějaký šílený one-shot.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Sosacek »

Katana Zero je hodne dobra. Super worldbuilding, super pribeh (vypraveny minimalistickym stylem a plny veci co muzou byt nejak nebo halucinace) a super gameplay. Doporucuju.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Faskal »

Hollow Knight
In wilds beyond they speak your name with reverence and regret,
For none could tame our savage souls yet you the challenge met,
Under palest watch, you taught, we changed, base instincts were redeemed,
A world you gave to bug and beast as they had never dreamed.

- From 'Elegy for Hallownest' by Monomon the Teacher
Tak ještě jednou, Hollow Knight. Posledně jsem to těsně nestihl dohrát, tak jsem hru se značným odstupem rozjel od začátku a prošel celé kromě podstatné části DLC Godhome, protože na to opravdu nemám. Varuji před masivními spoilery, které budou následovat a postupně se zhoršovat.

V Hollow Knight prozkoumáváte coby Rytíř ruiny města Hollowest. Hned na začátku narazíte na dva důležité atributy - vyprávění příběhu skrze krátké bloky textu, destičky, které jsou určeny jistým "vyšším bytostem", které z nějakého důvodu dokážete číst, a zapečetěné dveře, které musíte rozbít, pokud chcete pokračovat dál.
"Truth in Hallownest is always buried deep. How many layers will it pry through?"

Destiček s nápisy je řada, ale jsou enigmatické, a hlavní hrdina nemluví, takže z dialogů se moc vyčíst nedá. Díky tomu je podstatná část příběhu nevyřčena a je nutné si ji poskládat. Poskládat si celý příběh není možné a některé zcela klíčové informace zůstaly nevyřčeny, díky čemuž mi Hollow Knight utkvěl v paměti a nechce vylézt, což je dobrá práce na straně tvůrců. Řada postav nosí masky a vzhledem k tomu, že postavy jsou vesměs brouci, bývá těžké poznat, kdo má svou masku a kdo svou tvář, což je další příklad nejistoty v tom, co je pravda, a co není. Vzpomínky brouků jsou samy o sobě dost ošemetné, protože je dost možné, že samotnou individualitu dostali až od Bílého krále, který je vyrval společné mysli Záře. Možná - většina informací, co hra dodá, pocházejí z navzájem se popírajících propagand těchto dvou bytostí.

"A wonderful thing to have, a face. Not a thing with which we all are blessed. ... A mask! A face! Does it need one? Does it not? To define. To focus. To exist. ... "

Zapečetěné dveře jsou prvním z mnoha příkladů snahy jistého Bílého krále bojovat s Infekcí. Z města Hollowest zůstaly jenom ruiny. Bílý král sice dokázal své poddané vyrvat ze spárů svého soupeře, jiné vyšší bytosti, ale nedokázal ji zničit, pouze uvěznit. Snaha zachovat věci neměnné a neschopnost toho dosáhnout je velmi výrazný prvek příběhu. Infekce byla uvězněna, ale začala prosakovat do myslí. Nejdříve postupně, čemuž se dařilo postupně bránit vztyčováním bariér, ale pomalu se celé království proměnilo v ruiny.

"The great gates have been sealed. None shall enter. None shall leave."

Časová souslednost není jasná, ale klíčovým krokem v boji s Infekcí bylo vytvoření tvorů nazývaných Vessels, které měly sloužit jako prázdné nádoby, které nemají rozum, kterým by šlo myslet, nemají vůli, která by šla zlomit, nemají hlas, kterým by mohly vykřičet svou bolest; byly stvořeny z božství a prázdnoty. Jedna z nich, titulní Hollow Knight, byla Králem vyvolena jako čistá, všechny ostatní byly zavrženy a shozeny do hlubin jakožto nedokonalé, a to včetně hráčské postavy. Hollow Knight také nebyl dokonalý, ale (přesto) byl použit k uvěznění Infekce, přikován v chrámu a ten byl zapečetěn tím, že se tři mocné bytosti obětovaly a vstoupily do snu, který hermeticky uzavírá Infekci s Hollow Knightem uvnitř. Nebo aspoň tak tomu mělo být. Každopádně souboj s Hollow Knightem byl hodně smutný a dost mi připomínal tématem I Have No Mouth and I Must Scream. Proč nebyl Hollow Knight dokonalý? No, nevyspoiluji přece úplně všechno.

"-THIR-YOLK-ABA-ABSENCE-OUTER-SHELL-O-GATE-CONTAIN
LIGHT-EM-VESSEL-EM-EGG-EM-SEAL-THIR-WITHDRAW
EXTERIOR-O-SEAL-WITHIN-DREAMER-INTWIXT-ATWIXT
CONTAIN-LIGHT-THIR-DREAM-CH-ABA-UNGROWTH-CONTAIN- "

V kontrastu se snahou o zajištění neměnnosti města Hallowest, která ztroskotala, jsou zde proměny jednotlivých postav a hlavního hrdiny. Jednak je fascinující přerod Bílého Krále z jakési nepopsatelné podivnosti v brouka, kterou podstoupil, aby se přiblížil svým poddaným, tak opačný pochod, kterým může projít rytíř kvůli některým možným koncům hry.
"Pale Wyrm...What good to foresee a demise unavoidable?"

Jak jde asi poznat, jsem ze hry nadšený, ani nevím, kdy naposledy mě nějaká hra takto zaujala, protože by byla destilované umění. Chystá se pokračování, Silksong, takže fan boy mode on.

Obrázek
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18507
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Takže klon Dark Souls nejen v konceptu, nýbrž i v narativu a do jisté míry i fabuli. To zní super.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Hry s kvalitním příběhem.

Příspěvek od Faskal »

Ano, povídá se to. Sám to nedokážu plně posoudit, zprostředkovaně jsem byl Dark Souls vystaven poměrně intenzivně, ale nikdy jsem to nehrál. Snad, jestli to někdy vyjde na GOG.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů