Dwarf Fortress

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Markus »

Jinak takovým duchovním nástupcem DF - akorát hratelným - jsou Clockwork Empires. Duchovní nástupce = budovatelská strategie s detailní simulací postav, ze které vyplývají zajímavé situace. A s trochou černého humoru. Žánrově je to doba imperialistické kolonizace s Cthulhu prvky. :>;o)

Tady vývojový blog, zajímavý je třeba hned poslední článek věnovaný vraždám.
The problem of murder mysteries

So what if there is no witness?

It seems like a cool idea at first to hide the fact of a murder taking place from the player, or at least attempting it. Yes, we discussed the spirited effort that Dwarf Fortress makes at hiding mysterious deaths. This can get extremely complicated, particularly when it asks the UI to lie to the player and for game systems to track a different assumed state of affairs from the actual state of affairs — take, for example, an overseer’s workcrew. Were you to assign an overseer who is missing (and certainly murdered) to a new workshop, there would have to be a secondary path to assign proper jobs to all the labourers (...)

When discussing the cost of a feature, however cool, we must ask “Is this what Clockwork Empires is about?”. Is Clockwork Empires a murder mystery game? It isn’t! We can’t hide murders from the player.

We can, however, hide the fact of the murder from the in-game authorities. And maybe you know that this colonist is the murderer, but there were no witnesses so you can’t pin the crime on them. If you order Frontier Justice, it’ll look arbitrary and tyrannical. What do you do?
Líbí se mi, jak berou ohled na samotnou hratelnost - nedělají simulaci pro simulaci, ale simulaci pro hru.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Sosacek »

Ah, klon DF, ale s grafikou. Tech uz bylo par - nekdo z Paradoxu to zkousel klonovat, pak byla ta scifi verze, ted tohle.

Jako racionalne clovek chape, ze vzit cizi napad a vylepsit ho je legitimni inovace, ale ten pristup "pojdme to okopcit a napakovat se" nemuzu to moc brat vazne. Zvlast kdyz sem hodis citaci jak se rozhodli udelat tu hru horsi aby si usetrili praci.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Markus »

Tvůj život musí být velice smutný.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Sosacek »

Ani ne.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Sosacek »

Here is the new version we've been working on all year! The flow of fortress life is quite a bit different now -- specific breaks and parties have been replaced by taverns and performances and needs and inebriation. You can designate a tavern, temple or library from a meeting area zone, bedroom or dining room using the new Assign Location option. The location list ('l') will let you know what sort of furniture and items you need, and you can set tavern keepers, scribes and other occupations there as well. You'll need to set up a drink stockpile and a chest for goblets in taverns for drink service to work properly, but dwarves can still drink without a tavern as before. You can assign multiple rooms/zones to a single location. There's a lot more -- see the feature list below.

The bug fix list below is partial. Large chunks of the game were changed, which has a way of making old bugs go away while bringing in new ones to take their place. We'll be focusing on bugs old and new in subsequent releases, starting with crashing saves and moving down the list. The next set of bug-fix releases will be measured on a scale of days and weeks rather than months, as usual.

New stuff
  • Ability to designate taverns, temples and libraries in the fortress
  • Taverns and libraries also exist in adventure mode and world generation
  • Tavern keepers can serve drinks in both modes, goblets can be used by dwarves to drink (in taverns or otherwise)
  • Performances include stories, poetry, music and dance (you can view activity descriptions from the unit/job list)
  • Art forms are randomly generated for each civilization
  • Instruments are now all generated, instruments can be used in both modes
  • Most instruments are constructed from multiple pieces using different materials
  • Personalities and values lead to needs which can be met by various actions in both modes
  • The fort has visitors, residency petitions and eventual citizenship, including non-dwarves
  • Tavern visitors include mercenaries, monster slayers, bandits, diplomats and performers
  • Can set details for clothing/armor jobs to make them for other races that can equip items
  • Monster slayers can petition your fortress to go down and fight monsters once you discover the underground
  • Performance troupes are active in world generation and into play, visiting the fort, can be formed in adventure mode
  • New knowledge system divided into nine branches (though it has very few practical effects so far)
  • Fortress scholars can advance knowledge, form master-apprentice relationships and write down their findings
  • Fortress scribes can copy works in your library
  • Scholars can visit your fortress libraries, bringing knowledge from around the world
  • Devoted historical figures can visit your fortress temples
  • Three forms of writing material: papyrus sheets, paper sheets and parchment sheets
  • Papyrus sheets are made directly from the plant at the farmer's workshop
  • Paper is made from pressed slurries (start at the quern/mill, then go to a screw press)
  • Parchment is made from hide and milk of lime at the tanner's (bake quicklime at a kiln, then make milk of lime at an ashery)
  • Sheets are used to make quires or with rollers to make scrolls -- these are then used for writing
  • Quires can be bound into codices with bindings after they contain writing
  • Dwarves read books in the library (they don't need to be scholars)
  • Values can be passed in writing (both modes) and through adventure mode arguments (uses some conversation skills)
  • Animal people are playable as adventurers, arrive as fort visitors and sometimes live in towns in (playable) populations
  • Children play with toys now, and they can also play make believe, in both modes
  • Personality can be customized/randomized in adventure mode, appearance can be randomized as well
  • Temples can be defiled in both modes, dwarf temples can be assigned to particular gods
  • Adventurer can rent rooms in inns
  • Adventurers can compose new poems, music and dances
  • Adventurers can write material down on empty quires or scrolls
  • Alcohol causes inebriation, erratic behavior, unconsciousness, death
  • Festivals occur in world generation, though we haven't gotten them out of there yet
  • Dwarves will wear trinkets again
Major bug fixes
  • Fixed some army pathing issues
  • Goblins have mounts again
  • Fixed long-standing flow bug with unit occupancy
  • Stopped some issues with brawls escalating to non-lethal
Other bug fixes/tweaks
  • Looking at reaction screen for redded-out reactions in workshop will indicate missing reagents now
  • Fixed inversion problem with half of the child/parent conversation thoughts
  • Lots of historical figures that weren't around from the beginning didn't have deities when they were supposed to
  • Allowed site finder to look for 1x1 sites
  • Human civilizations now have randomized values
  • Added ability to set invasion wave cap size
But nobody came.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Markus »

Už se objevujou první perly.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Nejlepší hudební nástroj ever: prkno.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Markus »

A vítěz je:

Obrázek
3blackrose3
Příspěvky: 2
Registrován: 7. 12. 2010, 09:51

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od 3blackrose3 »

Kód: Vybrat vše

https://www.patreon.com/posts/25343688
Takže Dwarf Fortress miery na Steam a bude pridaná krajšia grafika :eyecrazy: Obrázek
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Invictus »

Not bad. Určitě podpořím, ale teda mohli to udělat už tak pět let zpátky. Touhle dobou už jim casual market dost vyžraly různé DF klony.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od OnGe »

Myslím, že DF nikdy nemířila na casual market.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Markus »

boubaque píše: 5. 6. 2020, 13:04
Jerson píše: 4. 6. 2020, 20:28 To je dobrý nápad, nemáš nějakou po ruce?
Zkusil bych pevnost Plné stropy, ale spíš bych se zeptal Markuse, jestli nemá nějaké ucelenější screenshoty...


Ty Fullceilings nikdy moc nevyrostly. Spíš se koukni sem, tady máš milion map trpasličích pevností z DF. Vlevo odkaz "browse maps".

Svoji myšlenku velké síně jsem potom realizoval v tomhle Let's Play na Something Awful. :) Tady je už celkem obstojně velká mapa. (Vchod do pevnosti je nahoře na level 50.)

EDIT: Opraven odkaz na let's play
EDIT2: Aha,tak vchod není level 1, ale level 50.
EDIT3: Nějaké screenshoty mapy jsou tady dole.
EDIT4: A tady je mapa v době před tím, než nad vchod postavili tu obří husu chrlící magma, takže tahle mapa je trochu rozumnější.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Markus »

Dwarf Fortress právě vychází na Steamu

S grafikou, novým rozhraním, hudbou a blackjackem.


Obrázek
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Jarilo »

Jojo, mám to na wishlistu, ale asi se k tomu jen tak nedostanu. Každopádně tato verze působí již velmi přístupně i pro ne tka hardcore nadšence :).
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1716
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Corny »

Chcete snad říct, že DF neměla doteď grafiku? :D
BTW nebyla jednou z největších podstat DF právě to, že člověk musel být určitý minimální level psychopata a autisty, aby to mohl hrát? Teď když člověk řekne "Hraju Dwarf Fortress" tak na to už nemůžeš automaticky reagovat "Wow, you must be loco", a to je docela škoda :D Ještě že tu je pořád Space Station 13
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Jezus
Příspěvky: 2589
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Jezus »

Matrixové rozhraní vážně není grafika :-D

Jinak podstata DF fakt není v tom, že by byla nepřístupná kvůli grafice. Že hraješ něco, co dá zabrat už jen tím, prokousat se rozhraním, sice vyvolává příjemný pocit výjimečnosti (říká se tomu pozérství ;-) ), ale dobrou hru dělají mechaniky, nápad, náročnost (byť klidně "nepřístupná") - která ale nemá spočívat v tom, že se hra špatně ovládá (ano, i kvůli grafice).

Známé moudro říká, že u dobré hry na grafice nezáleží - ale platí to obousměrně. DFku tak určitě "dobrá grafika" (nebo alespoň nějaká :-D) fakt neublíží :-)

EDIT: Jinak to, že musíš být na DF jistý level autisty stále přetrvává. Pálit čas na něčem takhle zbytečně podrobném, je ekvivalent stavění obřích modelů s vláčky. To prostě normální člověk nedělá :-D
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti