Dwarf Fortress

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Faskal »

wall/floodgate/etc. builders often make more reasonable decisions about where to stand to avoid walling themselves in
Obrázek
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Faskal »

Začínám mít zase volný čas, takže pomalu plánuju novou pevnost.
Bay12 forum píše:Bees don't seem to mind if they're buzzing around at the bottom of a 20-z vertical tunnel.
You could conceivably farm bees in hell.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Invictus »

You can farm bees? $-o
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Faskal »

Mňo, v minulém velkém doplnění byly přidány mimo jiné včely.
Včely jsou malé, drzé potvory, které přelétávají z květu na květ nebo občas na trpaslíka (jeden mi kdysi dostal po píchnutí zánět a amputovali mu nohu), ale hlavně produkují med a vosk.
Je možné okrádat divoké včely, nebo lze vytvořit úl, ten instalovat na vhodné místo a umístit do něj včelstvo. Zhruba jednou za sezónu je možné sklízet včelí produkty. Jde o nové odvětví průmyslu, které je naprosto husté a stylové.
Z vosku jdou dělat voskové výrobky (zatím jsou myslím jenom na prodej), a z medu - medovina.

Včel je v úlu ~13k, svědomitý účetní je má ale do jedné spočítané.

Problém se včelami je ten, že musí mít přístup ven, což interferuje s přirozenými potřebami trpaslíků. Takže se vytváří postupy, jak umístit včelstva na místo bezpečné, exponované přírodě, ale ne šípům. Já to řeším buď jednoduchou krytou cestou od vchodu (zvenku) někam ven, kterou v případě nebezpečí zavřu, nebo nově objeveným využitím střílen, kterými kromě šípů vylétávají i včely.
Pokud potřebuješ tento průmysl rozjet ve velkém, musíš vytvořit efektivní plantáž na včely. Běžně se používá věž o několika patrech, které mají stěnu tvořenou na několika místech střílnou, centrální schodiště pro přístup včelaře a dokola vyhloubenou jámu, aby na věž nemohly potvory.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Faskal »

Obrázek

To mi připomíná, že pořád marně vyhlížím další verzi, která je ale v nedohlednu. Nedávno jsem zkoušel zase rozjet tu poslední, ale nemám čas a není tam nobilita, která mi z nějakého důvodu chybí.
Ale až tam bude, tak si budu muset vzít dovolenou.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Pieta »

Celkem by mě zajímalo, jak obtížný by DF byl, kdyby měl jasné a přehledné ovládání, dobrý interface atd.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Sosacek »

On ma dobry interface. Problem neni v interface, ale v tom, ze ta hra je komplexni. Jediny zpusob jak "zlepsit" interface by bylo udelat tu hru hloupejsi. Coz za to nestoji.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Pieta »

Ovládat DF je jako mazat si pomazánku na chleba obouruční dvoubřitou sekerou. Hýkající fanboys sice budou tvrdit, že pravý trpaslík to jinak nedělá a že jedině takhle je to to pravé, ale fakt by to šlo líp.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Faskal »

Ale pravý trpaslík to jinak nedělá a jedině takhle je to to pravé.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Invictus »

Tak hlavně DF není obtížná hra. Když na to přijde, tak přežiješ a prosperuješ velmi snadno. Je to jen složitá hra - nebo teda komplexní.

Pravda interface by asi šel nějak vylepšit, ale ony ty klávesové zkratky nejsou tak blbé, jak by se mohlo zdát. A kurzor na mapě máš, tak není proč si stěžovat.
Iron Within
Iron Without
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Sosacek »

Ja uz jsem videl moc her ktere byly "dumbed down" pro causal/konsolovou klientelu, a nikdy to nestalo za to. Pripadalo by mi hloupe nicit DW tim, ze se z nej udela hloupejsi hra -- linearni algebra taky neni pro kazdeho.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Pieta »

Ale pořád je možný lineární algebru přednášet tak, že to nepochopí ani člověk, který má v pohodě na to pochopit lineární algebru; nebo je možný lineární algebru přednášet dobře.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od York »

Pieta píše:Ale pořád je možný lineární algebru přednášet tak, že to nepochopí ani člověk, který má v pohodě na to pochopit lineární algebru; nebo je možný lineární algebru přednášet dobře.
Ač je to s podivem, tak existuje nemálo hráčů, kteří souboj s neintuitivním ovládáním považují za důležitou součást výzvy při hraní dané hry a vadí jim, když to někdo zpřehlední a zjednoduší. Na MUDu s tím bojuju dnes a denně.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Pieta »

York píše:Ač je to s podivem, tak existuje nemálo hráčů, kteří souboj s neintuitivním ovládáním považují za důležitou součást výzvy při hraní dané hry a vadí jim, když to někdo zpřehlední a zjednoduší. Na MUDu s tím bojuju dnes a denně.
Za kterou stranu a s jakými výsledky? (-:

---
Jinak já vím, že je to jen osobní preference, ale dost mi vadí, když hry, které mají na to být strašlivě těžké samy o sobě, to ještě znásobují tím, že jsou nepřehledné, podivně ovládané, skrývají důležité informace, nevysvětlují základní pravidla atd. Přijde mi to strašně laciné, ta hra to většinou vůbec nemá zapotřebí, protože je pekelná i tak. Zbytečně to odrazuje spoustu lidí, kteří by si jinak užili tu obtížnost hry samotné. A co jsem měl šanci sledovat, pěstuje to v hráčích nepříjemnou elitářskou mentalitu, kdy na jedné straně si fanoušci pochvalují, jak krásně je ta hra nepřístupná, a brojí proti jakémukoliv zpřehledňování, a na druhé straně stejní fanoušci si ty informace, které by jim normální hra dala sama, hledají na wiki, ptají se na fórech atd, tj. sami hledají způsoby, jak tyhle omezení obejít.

Příklad z praxe - Demon's Souls je asi nejlepší simulátor oldschool dungeon crawlu vůbec - je plný pastí, bludišť, nepřátel útočících ze zálohy a čekajících skrytých v koutě, ukrytých pokladů, obyčejných řadových nepřátel, kteří si hrdinu dají na dvě tři rány a strašlivých bossů. Krok vedle často znamená smrt, chce to mít oči i na zádech, jít špatným směrem často znamená potkat nepřítele, na kterého člověk nemá šanci. Ta hra se nedá nijak zapauzovat, získané expy neutracené za nové levely z tebe při smrti vypadnou, a jedním zmáčknutím tlačítka na blbém místě se dá udělat nedohratelnou. A až potud všechno dobré.

Nicméně hra taky nikdy pořádně nevysvětluje, jak fungují které vlastnosti, jaké funkce mají různé nalezené předměty, co dělají různé volby; a má tendenci předmět strašně důležitý ve světě C schovat v páté úrovni světu A tak, že k němu musíš seskočit do propasti, která vypadá smrtelně, ale vlastně není. A to mi přijde jako uměle kladené překážky, které k samotnému užití si hry moc nepřispívají, akorát že se s nima hezky vytahuje na nováčky.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dwarf Fortress

Příspěvek od Sosacek »

DW ovladani neni tezke, je jako vim nebo emacs, nebo dobre IDE. Musis se ho naucit, ale pak se snadno stane tvym prodlouzenim. Nebude te brzdit jakmile si ho pamatujes, zatimco vecne klikani by te porad zpomalovalo. Je jako unixovy terminal.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 19. 6. 2013, 12:45, celkem upraveno 1 x.
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů