Total War

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Total War

Příspěvek od Resurrection »

ETW byl shit, ackoliv namorni bitvy byly cool. NTW dtto, protoze to byl v podstate datadisk. Logicky tak Shogun 2 neni nic moc, protoze to je druha hra v teto generaci (CA vzdycky dela 2 hry na jednom engineu). Zkousel jsem to a nezaujalo a to jsem total war veteran.

Nejhorsi nicmene byl prechod na Steam od ETW, ktery podstatne limituje modovani a je to videt. Pro M2TW existuje stovky obrich modu. Pro RTW sotva par desitek a pro NTW/Shogun se to pocita skoro na jednotky. Vanilla se totiz brzy omrzi a navic ma vzdycky tragicke arkadove mechaniky.

A na zaver trochu toho self-proma :-) http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=492
Secrets are power.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Total War

Příspěvek od vzteklina »

Dodatek k total realism VII.
Právě jsem skoro dohrál kampaň za Spartu (už mi zbývalo dobýt jen jedno chabě bráněné město) a bum, při ukončení kola, během tahů ostatních frakcí to padlo. Takže předpokládám, že někdo jiný to vyhrál dříve (mám pocit že mi to kdysi dělalo u RTW nebo starší verze RTR v případě mého vítězství, místo aby se objevila hláška že sem zvítězil, hra spadla).
A zapoměl sem taky zmínit jednu novinku v RTR VII. Je to specialita římanů. Každý generál získává traity od senátu a lze nějakým způsobem ovlivňovat jaké to budou. Moc sem se do toho nepouštěl, takže v zásadě nevim jak to funguje, ale měl by to být tak trochu RPG prvek. Pokud na to člověk nehraje, sou generálové nejspíše slabší a dost budižkničemové. Ale taky to de prý nějak vypnout:-).

EDIT: Tak po troše čtení na fóru hry jsem zjistil jak vyřešit problém s pádem hry po ukončení kola. U dvou sejvů, které sem nesmazal to fungovalo. Stačilo před ukončením kola vypnout skript (ten co se musí manuálně zapínat/vypínat). Po proběhnutí cizích tahů skript zase naskočí, ale k pádu nedojde. Takže snad nějakou tu kampaň dotáhnu až do konce :-)
Naposledy upravil(a) vzteklina dne 22. 1. 2012, 10:47, celkem upraveno 1 x.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Prdovous
Příspěvky: 76
Registrován: 23. 11. 2011, 13:51

Re: Total War

Příspěvek od Prdovous »

Jůů, topic pro mě! :D Tuhle hru coby stratég někde na levelu mezi "běžný" a "hardcore" miluju, hlavně teda M2TW s modama. Vanilla se mi už vcelku ohrála po tom, co jsem za Angličany dobyl svět a ty mody hratelnost téhle hry pěkně prodlužují :) Líbí se mi, že je to v podstatě jako mnou oblíbený Heroes, ale člověk nemusí podrobně znát každou jednotku a co dělá, aby proti složitějšímu oponentovi vyhrál, takovéhle puntíčkaření je už i na mě moc :D Kromě toho mi v Heroesech chybí i takové věci jako je diplomacie, obchod etc. :)

Pokud jste postřehli, tak nedávno vylezla nová verze Third Age, tentokráte už 3.0 (tedy už 3.1 s patchem, který opravuje drobné chyby), celkově to zdá se trochu vylepšilo grafiku (soudě dle scrshotů, předchozí verze jsem nehrál a dostal jsem se k tomu až teď). Cvičně jsem si rozjel kampaň za lidi z Dolu a můžu říct, že mě to dosti baví :) Oproti původnímu M2TW je to zlepšení k lepšímu, hodně se mi líbí větší jednotky (průměr 150 pěchoty, 75 jízdy - nevím, jestli to bylo ve 2.0) a pak některé custom mapy u měst - tady jsem měl zatím tu čest jen s Dol Guldurem a to dobývat, to je pěkně prosím kekel. Obléhat kopec s jednotkami, které jsou poloviny ještě z počáteční fáze hry, když na člověka střílí balisty, hromada lukostřelců z hradeb a za bránou čeká milý nazgůl, který s númenorejci vystraší většinu oddílů pěchoty v dosahu, i když mají ještě 50-75% mužů. I s dvojnásobnou přesilou to bylo (nejenom vinou naprosto debilního AI počítačem řízených posil při obléhání) pomalu Pyrrhovo vítězství. Taktéž nechápu, kde se tam při úderu na pevnost vzalo dalších zhruba 5 oddílů skřetů, když zvěd hlásil generála a dvoje střelce. Jinak lidi z Dolu jsou celkem fajn na seznámení se hrou, díky svýmu postavení nemají nijak náročný rozjezd, útočící Rhun se dá vcelku pohodlně odrážet a následně dobývat a zbytek prostoru kryjí elfové nebo trpaslíci :D Jen teď se mi tam začíná drát Mordor, naštěstí blbec neposílá generály, takže na skřety kolikrát stačí jen trochu zadupat, aby začali zdrhat ^^

Co mě zaujalo z dalších modů je Rule Britania, což je rozšířená verze Britské kampaně z Kingdoms a hodně se mi líbí i The Lost Kingdom - Britské ostrovy, kus západní Evropy, Dánsko, kus Skandinávie a Island, to všechno v hávu raného středověku, kdy Vikingové plenili. Má to poměrně zajímavou hratelnost u bitev (třeba jednotky vydrží podstatně víc, než je zvykem, hlavně díky nezvykle vysoké obraně) a pak pěkné nápady u kultur (bardi a pod., kteří šíří danou kulturu podobně jako kněží náboženství). Vojenské jednotky jsou zhruba stejně velké jako v Third Age, od 200 u nejhorších až k cca 100-70 u elitních jednotek. Krom toho přibyly nové typy staveb ve městech, které většinou nějakým způsobem zlepšují obchod, přírůstek obyvatelstva nebo prostředí města, zajímavej nápad je i budova zvyšující limit na free upkeep. Evropu. Hrát se dá dohromady za 15 království a je to jeden z mála modů, kterému bych dal od pohledu přinejmenším 9/10, je to pěkně zpracované a zatím zdaleka nemám prozkoumané všechno. Cíle jednotlivých národů se samozřejmě liší podle historických skutečností, celé je to vcelku pěkně nascriptované - hlavně zprávy o postupující vikingské expanzi :) Pokud máte tuhle dobu rádi, tak byste to vynechat neměli :)
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Total War

Příspěvek od Resurrection »

Zanekromantim, ale vyšel Rome 2. Hodím nějaké dojmy. :-)

A celkem očekávaně je to docela zklamání... Naprostá většina mechanik je stejná již od Empire. Asi největší změny jsou:
- obojživelné bitvy
- provincie rozdělené na regiony, které může vlastnit každý někdo jiný
- rekrutování jednotek a auto-doplňování armády v poli (pouze ve vlastněných regionech)

Z dalších "větších" změn, které jsou ale imho k horšímu bych jmenoval diplomacii a rozvoj provincií/regionů. Každý region má omezený počet slotů na budovy, které je nutné vybrat ze 4 typů (obchod, farmy, dílny, chrámy) a rozvíjet po klasických upgradech. Dílny (a občas i jiné typy) umožňují rekrutovat nové typy jednotek, pokud je daná armáda v daném regionu. Diplomacie je založená na obdobném principu jako v hrách od Paradoxu (vztahy reprezentované čísly a modifikátory). Rovněž byl okopírován systém přátel a nepřátel z CK2, na rozdíl od něj však funkční. Vliv na hru to má ale minimální a odlišnost od předchozích dílů je docela malá. Nejde vyměňovat regiony, ale zato jde žádat kulturně spřízněné frakce o připojení k té vaší (což mi přišlo zajímavé). Nicméně například sjednocení germánských kmenů nemělo žádný efekt...

Naprosto tragický je uživatelský rozhraní. Všechno bylo změněno na ikony, po najetí se na druhém konci obrazovky zobrazí "tooltip" s tunou čísel, na každé číslo jde najet a zobrazí se nový tooltip, který po dvou vteřinách konečně expanduje do nějaké informace, která je nicméně použitelná tak v 50 % případů. Po pravém kliknutí se má zobrazit stránka v in-game wiki, nicméně až na výjimky to nehází na stránku dané jednotky/budovy/prvku, ale na homepage nebo na kategorii, kde si to jako mám asi najít sám - naprosto nepoužitelný. Zjednodušující prvky jsou pryč úplně (už od Empire...) jako třeba seznam vlastněných měst apod. Takže management větší říše je prostě za trest. Stejně jako konce tahů, který po pár desítkách let začnou trvat reálně dlouhé minuty - asi vynucený coffee break po každém tahu.

AI v kampani je naprosto stupidní, kdy zcela průhledně jdu po cestě k jedinému městu nepřátelské frakce. Okolo města je skoro 2x tolik vojáků než mám + posádka. A AI uhne se všema armádama od města tak akorát, abych ho jako dobil bez sebemenšího problému a těm armádám se vyhnul. W-T-F???!! To samé v diplomacii, kde je jakýsi "metr relativní síly" mezi vámi a frakcí, se kterou vyjednáváte. Jenomže AI v Total War sérii je sebevražedný slintající kretén, takže i když stojíte s obří armádou před jediným městem AI frakce jen se směšnou posádkou a chcete udělat nějaký "deal", tak vás se vším pošle do hajzlu. Fakt logika houpacího koně. S vyjednáváním o míru to samé, jakmile válku zahájíte, prakticky nikdy s vámi AI mír neuzavře a vždycky musíte nepřítele zničit úplně... Takže nový systém diplomacie je stejně na nic.

Co se mi nicméně líbilo jsou ty armády. Každá frakce má relativně ke svojí velikosti několik armád, které pokud nejsou zničeny se vyvíjí, získávají bonusy, úrovně atd. A mají velitele (který se může měnit), který se vyvíjí paralelně. Taky mapa je moc hezky udělaná a konečně už je napadlo oddělovat provincie a regiony "úzkými hrdly". Bohužel jsou města naflákaná dost hustě na sobě, takže polních bitev je řádově méně. A taky zrušily střídání ročního období, což bylo už v původním Rome...

V samotných bitvách nic moc nového. Jsou imho o něco realističtější, AI je rozhodně schopnější a konečně už to není boj do posledního muže, ale slabší jednotky začnou zdrhat podle situace klidně i s plným stavem. Bohužel lučištníci jsou tragicky slabí a měl jsem silný dojem, že projektily jsou narozdíl od předchozích dílů řešeny dost divně. Pokud vyletí mrak oštěpů a na nepříteli to nezanechá skoro žádné následky, je to prostě divné. Ale já jsem si nikdy moc nezvykl na jednotky ani v původním Rome, takže mi to možná jen nesedne. Rozhodně mi nevadí chaos, ale vadí mi pathfinding bugy (wtf, po 6 dílech a pořád nejsou schopní udělat bezproblémový průchod ulicemi (a tentokrát ani lesem vlastně...)). Myslím, že pokud budou další díly, meli by zauvažovat o zcela jiném modelu vedení bitev než RTS s absolutní kontrolou...

Pominu strašné technické problémy, černé fleky na mapě a kuriózně úplně stejný bug s "roztřepením" kurzoru myši jako u původního Rome po nějaké době. Některé věci mi přišli jako skvělá inovace, ale celkově mě to docela brzo začalo frustrovat a po vyřešení počátečních existenciálních problémů a pochopení některých "novinek" už mě to vlastně přestalo bavit hned v první ostré kampani. Zvláště po vytvoření regionálního "impéria" už bylo pokračovat jak práce.

Vlastně jsem nic oslnivého nečekal, ale to množství starých bugů a nedotažených mechanik/novinek je docela zklamáni, obzvlášť u CA, kteří mají evidentně na lepší výsledek. Jestli za to může SEGA (vydavatel), megalománie (jde skutečně o "největší" vanilla verzi v sérii) nebo něco jiného nevím. Za 55 EUR to určitě nestojí, ale za pár měsíců v nějaké slevě 75 % s patchema a hlavně módama by to mohlo být velmi dobré.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od Invictus »

Resi díky moc za info. Měl jsem v podstatě většinu obav tam, kde se podle tebe skutečně naplnily. Navíc jestli chápu správně, tak se dá zatím hrát jen za pár frakcí, a lze očekávat zbytek v DLC.
A jinak tedy některé novinky už byly v Shogun 2, což tedy podle mě je povedenější hra než Empire.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Total War

Příspěvek od Resurrection »

Invictus píše:Resi díky moc za info. Měl jsem v podstatě většinu obav tam, kde se podle tebe skutečně naplnily. Navíc jestli chápu správně, tak se dá zatím hrát jen za pár frakcí, a lze očekávat zbytek v DLC.
Není zač. :) A je to tak, přičemž frakce jsou nově spíš jako kulturní oblasti. V každé je několik skutečných frakcí, ze kterých si člověk vybírá. Jenomže to seskupení je dost pofidérní, kdy Egypt a Makedonie jsou v jedné makro-frakci "Následnická království" (zřejmě myšleno následnická po Alexandru velikém), Keltové jsou většinou nehratelní s výjimkou galské oblasti a Británie, kde je vždy na výběr po jednom (wtf?!) kmenu, ačkoliv jich v dané oblasti je třeba až deset i víc (poznáš podle "same blood" v diplomacii). Dtto Germáni. Za Bóje se tedy hrát zatím nedá. :-) Jeslti je to půda pro DLC nevím, v Total War sérii bývají DLC docela kosmetické (narozdíl od Paradoxu), ale je to možné.
A jinak tedy některé novinky už byly v Shogun 2, což tedy podle mě je povedenější hra než Empire.
To souhlasím, já to bral jen chronologicky. Empire byla taková malá revoluce (byť ne vždy k lepšímu), zatímco Shogun solidní evoluce. Rome 2 je další pokus o revoluci, který ale nevyšel úplně podle představ, což je při množství zkušeností CA dost s podivem. Ale jen to utvrzuje můj dojem, že herní průmysl už pár let kvalitativně stagnuje.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od Paul »

Hraje tady (ještě) někdo krom mě TW: Attila?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Total War

Příspěvek od Resurrection »

A Total War Saga TROY

Dneska zdarma na Epicu v den vydani (den po vydani?). Kazdopadne jsem si asi jen potvrdil, ze TW oddriftoval hodne daleko od podoby, ktera me bavila. Tri metricke tuny fantasy mechanik, ktere davaji minimalni smysl. Plno podivnych modifikatoru +8 % tohle, -12 % tamhleto, a la Paradox, ale strategicka hloubka porad dost mala az zadna. Nektere veci jsou porad stejne blbe uz snad 20 let, jako napriklad diplomacie. AI spam nabidek typu "dej nam 8000 zradla a my ti dame military access". Muj income je asi 900/trun. WTF??? Nebo random pozadavky na prachy jen tak bez protinabidky??? Dobijim jedine mesto AI frakce, ma 2 tahy pred padem, psadka ma 98 vojaku, ale diplomaticky nelze nic krome miru bez pozadavku. Proste total war.

Podobne jsem zklaman z bitev, pricemz tohle zacalo uz v Empire Total War. Nulova takticka hloubka, naposledy videna v Medieval 2. Kdyz tyvole nacharguju ze tri stran do nejakych low level spearmenu, tak v M2TW se dani spearmeni dali na utek pomalu jeste nez k nim nepritel dobehl. Zde se pomalu nechaji ubit do posledniho. Respektive nenechaji, protoze v nejakej moment zacnou zdrhat a po chvili se zas vrati do boje. Proste akorat frustrace. Bitvu proste vyhrava pocet a kvalita jednotek, nic jineho. Jakakoliv taktika je zbytecna ztrata casu s mizivym efektem.

Nektere veci co prinesl Rome 2 jsou porad dobre jako rekrutovani pod generala v poli (zde teda hrdinove) nebo rozdeleni provincii na hlavni mesto a mensi mesta. Celkove ale ponekud preslozitely system vselijakych otravnych systemu, zmatene UI, mizerna kampan AI a (ne)takticke bitvy. Vlastne dost nuda. I kdyz clovek bude jen auto-resolvovat aby se vyhnul tem nudnym bitvam, tak kampan AI, ktera stejne jak pred 20 lety posouva armadu o 3 jednotkach sem a tam kazdy tah apod. Tresnicka byla, kdyz jsem vyhlasil valku, AI odpochodovala s plnym stackem kamsi dopryc, tak jsem s minimalnima ztratama dobyl obe jejich mesta a udelal z nich vassala i stim full stackem... co na to rict. Zas to davaj zadarmo no. :D
Secrets are power.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Total War

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak jsem si konečně koupil TW Warhammer 2. A rasy z jedničky se tam dostanou, že si člověk koupí jedničku. Asi koupím i tu jedničku. A pak ještě jsou tam DLC s rasama. A prej se ty rasy hrajou dost jinak, takže asi zajímavý. Asi si budu muset napsat víc směn v práci, ať si můžu nakoupit egyptský nemrtváky a všechno. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Total War

Příspěvek od eerieBaatezu »

Docela škoda, že mi to neutáhne komp. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Total War

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak sem koupil jedničku, ta má poloviční nároky. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Total War

Příspěvek od eerieBaatezu »

Sem si nechal refundnout WH 1 i 2. V tý kampani furt kecal ten dědek a děsně mě to rozčilovalo.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Total War

Příspěvek od ShadoWWW »

To je dobře. Už jsem se bál, že práce na Dračáku se zas na 6 let zaseknou.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Total War

Příspěvek od eerieBaatezu »

$lol$
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů