Tvorba PC (apod.) her

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od OnGe »

Tady už se posouváme z oblasti nereálného do sféry nemožného, přinejmenším se současnou úrovní technologie a poznání. Umělý PJ, kterého chceš, by musel vyhrát hlavní Loebnerovu cenu (dobrá zpráva je, že je to 100K$, špatná že se tomu doposud nikdo nepřiblížil) a k tomu ještě aby uměl kreslit a vést hru. Jako ukázku současného stavu bych si dovolil odkázat na chatbota, který v posledních letech vyhrává alespoň malou Loebnerovu cenu (tj. projde Turingovým testem na základě textové komunikace) a i když je tahle cena spíš estráda než cokoliv jiného, pořád je to asi tak to nejlepší, co v současnosti je: https://chat.kuki.ai/

Jinak co se týká procedurálně generovaného obsahu a velké svobody toho, co si hráč může vytvořit, doporučoval bych se podívat na hru Spore. Tam je generované úplně všechno, můžeš si modelovat domy, auta, kosmické lodě, zvířata a lidi. A můžeš taky tvarovat a terraformovat planety. A je to zajímavý. Ale má to i spoustu stinných stránek.

Co se týká toho nápadu, že jeden bude řešit to a druhý ono, tak to zcela nevyhnutelně narazí na to, že velká část hráčů bude chtít být nejlepší ve všem, nebo alespoň skoro ve všem. Asi jako když hru v Civilizaci nepovažuješ za vyhranou, pokud nemáš všechny divy světa. Hráč chce spotligth, ne nějaký nenápadný koutek ve stínu.

Pokud jde o knížky o aktuálním stavu umělé inteligence, tak mám dojem, že takové v češtině snad ani nevycházejí. Druhý problém je, že se tahle oblast vyvíjí tak rychle, že než o tom někdo napíše knížku, tak je ta knížka zastaralá, takže moc nevycházejí ani jinde. Před časem mi byla doporučena kniha Supervelmoci umělé inteligence, ale myslím si, že to budou spíš bláboly a obavy, než nějaký přehled, jak to aktuálně je.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Naoki »

https://chat.kuki.ai/ píše: Já: can you DM my next WoD game?
Chatbot: Let me think. Why is it called lipstick if you can still move your lips?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Merlkir
Příspěvky: 995
Registrován: 14. 4. 2009, 11:47
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Merlkir »

Side note - zkoušeli jste AI dungeon?

https://play.aidungeon.io/
--------------------------------------------------
moje portfolio: https://www.janpospisilart.com/
můj DeviantArt: http://merlkir.deviantart.com/
e-mail: JanPospisil42 @ gmail.com
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Bouchi »

Jerson píše: 30. 1. 2021, 07:23 Na DrD+ i DrD2 "zavedeného vydavatele" také pracovali jiní lidé na začátku a na konci, a ještě jiní lidé dělali následné odstranění chyb.
Mno, tak jsem si to dohledal...
Ze 7 lidí uvedených v tiráži DrD II jako autoři tam 3 byli od začátku, 2 se přidali po pár měsících, jeden cca po roce, u posledniho jsem časový údaj nedohledal.
Na druhé straně z těch kteří v týmu začínali odpadli 2 v podstatě hned (čili ještě ve fázi úvodních brainstormingů), 1 po půl roce, 1 po roce.
Takže překryv začínajícího a finalizujiciho týmu je IMHO dost velký.

U DrD+ je otázka, jestli počítat ten "dvojí start". Pokud ano, tak tam bude překryv týmů minimální. Pokud bychom to brali od druhého startu (cca 2001), tak samozřejmě taky byla nějaká fluktuace ale IMHO i tam byl překryv počátečního a koncového týmu okolo 50 %.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od York »

Jestli se nepletu, JaD už taky startujou potřetí a pokaždý prakticky s úplně jinym týmem.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Jerson »

Bouchi, díky za upřesnění. Tím potvrzuješ, že Yorkova teze "pokud chceš mít za sebou vydanou hru, přidej se k zavedené značce" demonstrovaná na Altaru platí bez dalšího upřesnění tak na 50%, a to ještě musel mít dotyčný štěstí na správný pokus.
A jeho tvrzení mi tak jednoznačné a "nejrozumnější" nepřijde.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od York »

Jerson píše: 31. 1. 2021, 15:11Tím potvrzuješ, že Yorkova teze "pokud chceš mít za sebou vydanou hru, přidej se k zavedené značce" demonstrovaná na Altaru platí bez dalšího upřesnění tak na 50%, a to ještě musel mít dotyčný štěstí na správný pokus.
Jo, ale srovnej to s ostatníma vytvořenejma a vydanejma RPGčkama - i když bys spočítal autory čistě jen u těch úspěšnejch, bude jich výrazně míň, než je dohromady autorů různejch Dračích doupat. Pokud započítáme i ty neúspěšný, tak jsme úplně jinde.

V případě počítačovejch her je navíc o dost snažší tipnout si studio, který hru fakt dodělá a vydá, plus i to, jak moc bude hraná. Když se necháš zaměstnat dejme tomu od Blizzardu, tak ano, máš určitou šanci, že tě přidělí na hru, kterou zrušej a nevydaj, ale pokud se přihlásíš přímo do týmu WoWka nebo Overwatche, máš prakticky jistotu, že si do resumé budeš moct napsat práci na hře s miliónama hráčů.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Ecthelion »

Bouchi píše: 31. 1. 2021, 13:44 Mno, tak jsem si to dohledal...
Ze 7 lidí uvedených v tiráži DrD II jako autoři tam 3 byli od začátku, 2 se přidali po pár měsících, jeden cca po roce, u posledniho jsem časový údaj nedohledal.
Na druhé straně z těch kteří v týmu začínali odpadli 2 v podstatě hned (čili ještě ve fázi úvodních brainstormingů), 1 po půl roce, 1 po roce.
Díky. DrD2 tým byl kromě pořátečního utřásání velmi stabilní. Ten poslední člen, co jsi ho nedohledal se přidal papírově až na konci. Ale pomáhal nám po většinu doby vývoje. Ale až v tiráži jsme z něho udělali člena teamu, když jsme si sečetli kolik má za sebou práce. Pokud tedy paměť slouží.
Jerson píše: 31. 1. 2021, 15:11 Bouchi, díky za upřesnění. Tím potvrzuješ, že Yorkova teze "pokud chceš mít za sebou vydanou hru, přidej se k zavedené značce" demonstrovaná na Altaru platí bez dalšího upřesnění tak na 50%, a to ještě musel mít dotyčný štěstí na správný pokus.
A jeho tvrzení mi tak jednoznačné a "nejrozumnější" nepřijde.
No, 6 ze 7-mi lidí v teamu základního DrD2 už za sebou měli hotová a vydaná RPGčka (Taria, Střepy Snů, Příběhy Impéria). Nevím co to s tou hypotézou dělá.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Vallun »

Ecthelion píše: 31. 1. 2021, 15:38No, 6 ze 7-mi lidí v teamu základního DrD2 už za sebou měli hotová a vydaná RPGčka (Taria, Střepy Snů, Příběhy Impéria). Nevím co to s tou hypotézou dělá.
Že i autoři několika úžasných věcí mohou dohormady vyplodit něco zcela jiného, než měli?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Pieta »

Zrovna u těch PC her ani ta nejúspěšnější studia nejsou zárukou, že libovolný projekt dotáhnou do konce, do spousty her se nalije hromada peněz a pak se zjistí, že to nikam nevede. To je víceméně normální. Stejně jako odchody a příchody lidí během vývoje.
Blizzardi mají zrušených her kupu, podobně Bioware, Paradox, Valve, víceméně kdokoliv. Ale taky mají spoustu úspěšně vydaných her, což je myslím to, co měl na mysli York.
Ecthelion píše: 31. 1. 2021, 15:38DrD2 tým byl kromě pořátečního utřásání velmi stabilní. Ten poslední člen, co jsi ho nedohledal se přidal papírově až na konci. Ale pomáhal nám po většinu doby vývoje. Ale až v tiráži jsme z něho udělali člena teamu, když jsme si sečetli kolik má za sebou práce. Pokud tedy paměť slouží.
To musel být nějaký úžasný člověk, když odvedl tolik práce a ani přitom nebyl členem týmu. (-:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Jerson »

Ecthelion píše: 31. 1. 2021, 15:38 No, 6 ze 7-mi lidí v teamu základního DrD2 už za sebou měli hotová a vydaná RPGčka (Taria, Střepy Snů, Příběhy Impéria). Nevím co to s tou hypotézou dělá.
Pokud York přišel s hypotézou "pokud chceš mít za sebou vydanou hru, je nejrozumnější přidat se k zavedené firmě, třeba k Altaru", Bouchi dodá nějaká čísla a ty dodáš tahle čísla, tak by to tu hypotézu vyvracelo, a jako "nejrozumnější" by vycházelo dělat na hře v neznámé skupině.

Nicméně to nebyla pointa mé námitky. Pointou bylo, že demonstrovat takové teze zrovna na českých RPG nedává smysl, protože těch zavedených firem vydávajících RPG tu zrovna moc není. Spíše jsem v jeho názoru viděl podtón "když chceš dělat hru, dělej na Dračáku."

A hlavně na vytvoření úspěšné her asi není žádný "nejrozumnější" návod, ani pracovat v zavedených firmách není úplně snadné, takže se to může podařit člověku pracujícímu samostatně stejně dobře jako člověku, který se pokusí pracovat pro nějakou známou společnost.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Ecthelion »

Pieta píše: 31. 1. 2021, 15:54 To musel být nějaký úžasný člověk, když odvedl tolik práce a ani přitom nebyl členem týmu. (-:
No to teda! :wink:
Vallun píše: 31. 1. 2021, 15:53
Ecthelion píše: 31. 1. 2021, 15:38No, 6 ze 7-mi lidí v teamu základního DrD2 už za sebou měli hotová a vydaná RPGčka (Taria, Střepy Snů, Příběhy Impéria). Nevím co to s tou hypotézou dělá.
Že i autoři několika úžasných věcí mohou dohormady vyplodit něco zcela jiného, než měli?:)
Hele ty ses účastnil úvodních diskuzí o zadání té hry, takže víš jakou hru ten team měl dělat?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od York »

Jerson píše: 31. 1. 2021, 15:58Pokud York přišel s hypotézou
To je spíš moje osobní doporučení, než hypotéza. Vyzkoušený mám obojí.


Jinak doporučuju spíš odkazovat na to, co jsem skutečně napsal, než to přepisovat vlastními slovy. Poslední informaci o aktulních projektech Altaru mám dva roky starou a jelikož remake DrD+ stále nevyšel, tak bych účast zrovna na tomhle projektu spíš nedoporučoval. Naopak ty JaD jsou dost na spadnutí, akorát už asi nebudou místa v týmu. Předpokládám ale, že vydáním základní příručky to neskončí, takže příležitost ještě bude.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Pieta »

Hlavně je tu řeč o PC hrách, a tam bych tezi, že přidat se k zavedené firmě je snazší, považoval za celkem nekontroverzní. Situace pro indie vývojáře je sice lepší, než bývala, třeba možnost publikovat přes itch.io určitě řeší spoustu věcí, se kterými by se jinak autor musel trápit sám, ale pořád se člověk může podívat na množství jmen v titulcích úspěšných her ve hrách malých i velkých studií, a množství jmen v titulcích úspěšných her vyráběných na koleně, a ten nepoměr je o velikosti řádů.

Samozřejmě pokud se člověk rozhodne, že mu stačí udělat hru a nechce od ní, aby byla úspěšná, bude to vycházet trochu jinak.
Ecthelion píše: 31. 1. 2021, 16:07Hele ty ses účastnil úvodních diskuzí o zadání té hry, takže víš jakou hru ten team měl dělat?
Let it go, let it go!
Tahle debata nemá smysl a ty to víš. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Vallun »

Vallun píše: 31. 1. 2021, 15:53Že i autoři několika úžasných věcí mohou dohormady vyplodit něco zcela jiného, než měli?:)
Ecthelion píše: 31. 1. 2021, 16:07Hele ty ses účastnil úvodních diskuzí o zadání té hry, takže víš jakou hru ten team měl dělat?
Právě, že neúčastnil:)
Nicméně věřím tomu, že jméno má význam...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů