Tvorba PC (apod.) her

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od OnGe »

eerieBaatezu píše: 5. 2. 2021, 20:22 Hele jak třeba funguje chování nepřátel? Ty enginy už v sobě něco na takový věci mají? Si vůbec neumím představit, jak to dřív programovali úplně od nuly. To byl jako děsně dlouhej seznam, když tohle, tak se stane tamto, jo?
Existují hotová řešení, ale většinou se nechovají tak jak chceš, takže je musíš buď upravit, nebo udělat. Ono totiž dost záleží na tom, co jako chceš aby dělali. Myslím, že idTech má nějaké vymakané chování nepřátel, ale neber to jako spolehlivou informaci.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem si říkal, jak může vypadat třeba souboj v Heroes of Might and Magic, když komp vybírá, na jakou bandu příšer zaůtočit. Si jako propočítá nějaký parametry ohledně všech nepřátel a pak na základě nějakýho vzorce něco udělá jo? Musí bejt děsně složitý.
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Ecthelion »

eerieBaatezu píše: 5. 2. 2021, 20:22
Ecthelion píše: 5. 2. 2021, 19:22ale představa, že to jsou prachy zadarmo je naivní.
Citation needed.
Wut? Právě jsem ti poslal článek (ten The Verge), se zkušenostmi lidí, které jsou pravý opak peněz za nic. Věz, že skoro žádná z těch her, o kerých tam mluví, není o moc komplexnější než ten Nabuchadnezzar.
Pokud je ti to málo, tak:
Tady máš statistiky toho, kolik průměrně vydělají hry na Steamu. 80% her nevydělá v prvních 14 dnech víc než 5000 dolarů. 50% her se přes těch 5000 nepřehoupne nikdy. To jsou hubené dva člověkoměsíce. Za to neuděláš ani desetinu hry. Jestli ti to přijde jako hitparáda, tak mě rozhodně ne.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od eerieBaatezu »

Mě zajímalo, kde jsem já řekl, že jsou to prachy zadarmo. (Jestli Vás zmátlo mé jásání, tak já se tak vyjadřuju dycky. $lol$ Beru tu Resurrectionovu námitku, že dělat klon může být těžší, než dělat ze zelený louky. Ale beru to spíš teoreticky. Prakticky může bejt klonování nějakých žánrů lehčí, než jinejch, co já vím. Jde taky o to, kdo to dělá, apod. Milion proměnných.)

No jo, vy jste zvyklý na moc peněz. Já jsem naučenej žít z poloviny minimální mzdy. $lol$

Ale pořád, dávat statistiky všech her, není přece relevantní statistika. Relevantní statistika by byla statistika všech izometrickejch budovatelskejch strategií podle vzoru Impressions Games. To, že se milion jinejch vývojářů rozhodlo dělat milion jinejch věcí, mi nijak nepomáhá zhodnotit nápad dělat IG klon.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Pieta »

Zájemcům o AI ve hrách můžu doporučit youtube kanál AI and Games, kde to celkem srozumitelně rozebírají ze všech možných směrů (a her).

Série AI 101 řeší základní principy, ale je tam i spousta videí o konkrétních hrách a tom, co je zajímavé zrovna na jejich řešení.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od OnGe »

eerieBaatezu píše: 5. 2. 2021, 20:53 Jsem si říkal, jak může vypadat třeba souboj v Heroes of Might and Magic, když komp vybírá, na jakou bandu příšer zaůtočit. Si jako propočítá nějaký parametry ohledně všech nepřátel a pak na základě nějakýho vzorce něco udělá jo? Musí bejt děsně složitý.
Ve většině her, hlavně u těch s malým podílem náhody, není tak těžké udělat AI co bude hrát dost chytře. Problém je, že hráči pak dostanou na budku a nebude je to bavit a budou se zlobit, že ten počítač podvádí. Daleko větší věda je udělat AI, co bude hrát tak špatně, aby nad ní člověk dokázal vyhrát.

Zrovna u HoMaM to podle mě až tak složité není. Máš nepřátelskou jednotku, na kterou můžeš zaútočit? Pokud ano, udělej to, pokud ne, jdi směrem k nepříteli. Máš jich víc? Rozhodni se podle priorit - nejdřív jdi po střelcích, potom po těch, kterých můžeš nejvíc zabít, pak po těch, co nevracejí útok a pak ber co zbyde. To není jak to funguje, to je jak bych to dělal já.
eerieBaatezu píše: 5. 2. 2021, 21:24 Relevantní statistika by byla statistika všech izometrickejch budovatelskejch strategií podle vzoru Impressions Games.
... za poslední měsíc. Ono se totiž ty šance na úspěch dost mění v čase. A pak je tu taky ta drobnost, že v době kdy ta která hra vyšla, tu ta která hra nebyla, zatímco teď tu je.

Ono je ve výsledku dost jedno, jestli budeš dělat hru, nebo si otevřeš kavárnu. Pouštíš se do něčeho nového, takže máš spoustu práce, čekají na tebe překážky co nemáš šanci odhadnout a nikdo ti nedokáže říct, jestli to bude úspěch nebo shoříš jako papír, nebo kde mezi tím se můžeš pohybovat. Potřebuješ podat dobrý výkon a mít štěstí. Vliv máš jenom na to první, takže než se do toho pustíš, měl bys myslet na zadní kolečka a připravit se na rizika. Jinak šance, že shoříš jako papír, zbytečně zvyšuješ. Většinou bývá dobrý nápad zkusit udělat něco malého a rychlého na vyzkoušení. Podle toho trochu poznáš, o čem to jako je a uvidíš, jestli má cenu jít dál. Začít z fleku magnum opus je dost hop nebo trop a většinou to bývá parádní držkopád.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od York »

Za povšimnutí ale taky stojí, že nehledě na to, jak malý procento uspělo, jsou to všechno lidi, kteří to nevzdali a ty stovky hodin práce do toho narvali :think:
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od OnGe »

Tak jasně - když se do něčeho pustíš, tak nemáš jistotu že to vyjde a když se do toho nepustíš, tak máš jistotu že to nevyjde. V obou případech platíš nějakou cenu a je na tobě, jestli jsi ochoten ji přijmout. A zaplatit. A to ani nemluvím o penězích.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od OnGe »

Vypadá to, že virtuální GM existuje
https://play.aidungeon.io
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18482
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Tvorba PC (apod.) her

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

eerieBaatezu píše: 5. 2. 2021, 20:53 Jsem si říkal, jak může vypadat třeba souboj v Heroes of Might and Magic, když komp vybírá, na jakou bandu příšer zaůtočit. Si jako propočítá nějaký parametry ohledně všech nepřátel a pak na základě nějakýho vzorce něco udělá jo? Musí bejt děsně složitý.
Tohle je zrovna velmi primitivní - útočí vždycky tak, aby způsobil co největší damage. Tj. když je v dohledu akorát banda draků, tak na ni stejně zaútočí, i když dají dmg 1 a draci oddíl vyhladí. Naopak když je v dosahu více oddílů, útočí vždycky na ten nejslabší. A skutečně se zdá, že je to čistě podle damage, nikoliv podle zrát. Třeba když máš draka s 1 HP a vedle 30 lukostřelců, odnesou to ti lukostřelci, protože damage na ně bude vyšší, jelikož mají nižší defense než drak (bez ohledu na to, jestli ten útok nějaké z nich zabije a bez ohledu na to, že jeden zabitý drak je lepší než jeden zabitý lukostřelec).
Druhé kritérium je blízkost, tj. útočí vždycky z nejkratší vzdálenosti, ale fakt je to až druhé kritérium, protože když útočí třeba drakem nebo hydrou, tak si spočítá, z kterého úhlu má vyšší damage (protože drak útočí přes dvě políčka a hydra útočí na všechna okolní políčka).
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti