Historie žánru RTS

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od OnGe »

Jo, ale poměr cena/výkon je dost jinde.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Gediman »

Tak ok, dám tam zatím AoE 2 jako první hru s formacemi - pokud nenajdu starší.

Plus teda si chci ověřit, jestli někdo zná starší hru než Dark Reign (1997), která dovolovala nastavit AI chování jednotkám. V Dark Reign totiž šlo nastavit chování třeba "search and destroy" (jednotka sama hledala nepřítele), "harass" (mám pocit, že jednotka zaútočila, ale jakmile ztratila určitá procenta HP, sama se stáhla), atd.

(teoreticky to je Earth 2140, ale datum vydání je takové napůl záhadné. Nicméně většina zdrojů tvrdí, že je novější).
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Invictus »

Jako jo, ale to je třeba jenom jeden z prvků. Třeba u Duny píšeš, že ještě neměla queue na výrobu jednotek, ale která teda měla? Nebo třeba mini-map je dost podstaný prvek = na hlavní obrazovce máš výřez z celé mapy. Ten Powermonger mel třeba nějakou vedlejší širší mapu. To AI jednotek taky zmiňuješ a má to několik fází, jako reakce na blízkou nepřátelskou jednotku, nastavení míry agresivity, obecný útok do prostoru, atp. Dále mě napadá třeba kde se objevil první multiplayer mod, kde bylo poprvé plošné poškození útokem, obranné budovy, kde se jednotky mohly schovat do budov, nebo mohly střílet z budov, kde bylo poprvé možné permanentně upravovat terén, kde bylo možné budovy upgradovat (tedy že se změnila jejich podoba), kde bylo poprvé možné léčit a oživovat mrtvé jednotky. A mohl bych pokračovat.
Něco z toho je více zásadní, něco spíše kosmetické. Ale udělalo by to imho i lepší obrázek o tom, že některé hry takových prvků přinesly více než jiné. A jako jasně, je to archeologie. Ale z opačné strany, když vezmeš prvky, co jsou v tom článku uvedené, tak z toho neuplácáš ty poslední uvedené hry, jako Dawn of War.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Gediman »

Po té výrobní řadě jsem se chtěl taky kouknout. Třeba Red Alert ji ještě nemá (1996), hry z roku 1997 ji mají všechny (nebo alespoň převážná většina; všechny, které jsem zkoumal určitě).

Zase asi nejde zkoumat každou maličkost.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18482
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

OnGe píše: 30. 11. 2019, 20:20 Jo a takové ty triky jako že když má loď málo posádky, tak nefunguje dobře a podobně. Teď když o tom mluvíš, tak vlastně byly dva díly a já si nepamatuju, co bylo ve kterém.
To je asi pravda. Pak tam byly ty sub-systémy, které když zase vypadly, tak loď ztratila část funkce (např. při ztrátě life support začala rychle umírat posádka a loď šlo snáze obsadit), ale taky už si nepamatuju, co bylo v A1 a A2. V každém případě si pamatuju, že v A2 už na tom moc nezáleželo, protože tam těch lodí bylo prostě příliš mnoho na takový mikromanagement.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Gediman »

Pátrám po té výrobní frontě...

Měl ji War Wind (1996)?

Edit: Zdá se, že jsem to našel. KKnD. Vyšlo už v březnu 97 (první RTS v roce), možností dávat jednotky do výrobní fronty se dokonce chlubí na svém webu, což se dá brát jako důkaz :)

Ale raději mi někdo potvrďte ten War Wind. Dívám se na gameplay, ale ta hra má dost matoucí interface.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Invictus »

Ty jo, nebyl jsem schopen vygooglit ani existenci té hry, natož gameply.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Gediman »

Čeho? War Wind?
https://www.youtube.com/watch?v=2NYvQDDOX3g

Má to dost zvláštní design, celý takový mimozemský.


Btw:
"obranné budovy, kde se jednotky mohly schovat do budov" - Earth 2140
",nebo mohly střílet z budov" - StarCraft.

Budu ověřovat.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18482
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

O KKnD jsem taky přemýšlel - pamatuju si, že tehdy to prohlašovali za nějakým způsobem inovativní, ale nebyl jsem schopen vybavit si čím. Ta fronta by to asi být mohla.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Gediman »

"Revolutionary, compact, in game user interface provides the largest possible game viewing area whilst allowing players to build multiple units simultaneously and queue up unit build orders."
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Invictus »

Koukal jsem na ten War wind, a viděl jsem jen, že tam počet jednotek je poměrně statický, nějaké základní se postupně spawnují z budov, pokud pro ně máš dost domů. Neviděl jsem tam nic jako přímou výrobu jednotek, jen vozidel (stavěly se jako budovy), a už vůbec ne queue.

Btw. když jsem to hledal přímo na youtube, tak v pohodě, ale google mi to z nějakého důvodu zatajuje a i přes advanced search vrací různé nesouvisející hemzy.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Jerson »

KKND hlavně mělo schopnost jednotek automaticky se pohnout, když na ně útočil nepřítel, aby ho také měly v dostřelu, a po jeho zničení se vrátit na své původní místo. To jsem nikdy předtím ani nikdy potom neviděl.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od OnGe »

Invictus píše: 3. 12. 2019, 00:41 Koukal jsem na ten War wind, a viděl jsem jen, že tam počet jednotek je poměrně statický, nějaké základní se postupně spawnují z budov, pokud pro ně máš dost domů. Neviděl jsem tam nic jako přímou výrobu jednotek, jen vozidel (stavěly se jako budovy), a už vůbec ne queue.
Možná by bylo užitečnější kdybys řešil jenom ty hry, který jsi neviděl akorát z rychlíku.

Základní jednotky se spawnují v k tomu určené budově, kde si je pak můžeš koupit (nebo poslat pryč). Pokročilejší jednotky pak vyrábíš z těch základních v k tomu určené budově. Jinak třeba výzkum probíhá tak, že pošleš lidi do k tomu určené budovy a oni zkoumají. Že by se vozidla stavěla jako budovy si nevzpomínám, to bylo možná ve dvojice... možná.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od Invictus »

OnGe: Nevím, co máš za problém. Reagoval jsem na Gedimanovu výzvu, shlédnul podrobně několik gameplayů, které tvrdily, že jsou War wind 1996, a popsal jsem, co jsem tam viděl.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie žánru RTS

Příspěvek od OnGe »

Problém je jenom v tom, že jsi z toho zjevně nevykoukal, jak to v té hře vlastně funguje. To vím proto, že jsem jí alespoň trošku hrál.

Ale jelikož jsi měl problém najít o War Windu vůbec zmínku na internetech, tak mi to nepřipadá divný a nezlobím se za to na tebe.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů