Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Demonos
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 10. 2019, 18:03

Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Demonos »

Zdravím, tímto bych chtěl oslovit všechny nadšence do DrD a celkově fantasy jestli by se nechtěli realizovat na mém projektu RPG/strategické broser hře. Jsem programátor a webový designér a na hře makám již 2 měsíce. Tato hra začíná mít již určitou podobu a rád bych do svého týmu přijal opravdového nadšence či dva co by mi s tím pomohli. Jednalo by se pouze o psaní questů, návrh herních předmětů, přidávání monster a příběhů, tvorba dungeonů, celkově tvorba ekonomiky hry atd. Hra má svůj příběh který bych rád dodržel ale jinak mají autoři volnou ruku v psaní. Na vše jsem vytvořil řekl bych celkem dobré nástroje (určitě je i nadále co vylepšovat) takže nemusíte nic programovat atd. Určitě ocením pokud mi pošlete své zkušenosti s fantasy nebo DrD ať už jako PJ nebo hráči. Například jestli máte někde sepsaný nějaký příběh atd. Rád bych tímto dal šanci realizovat se někomu kdo se do této hry "zblázní" stejně jako já.

O hře:
Hra má prvky klasických klikaček kdy si postavíte budovy na těžbu, kasárny atd. Ovšem s tím rozdílem že když si vytvoříte vojenskou jednotku tak každá má svojí osobnost. Můžete si jí pojmenovat vybavovat předměty, dávat různé talentové body, levlovat atd. A pak s každým tímto vojáčkem můžete procházet dungeony, arény, různé battlegroundy apod. Určitě tato hra má již v takhle raném stádiu co nabídnout a můj názor je že má obrovský potenciál do budoucna. Snažím se aby to byla jak klasická klikačka pro lidi co nemají času a jdou si jednou denně na 5 minut něco někam odklikat. Ale aby tato hra byla i pro ty kteří jsou u ní schopni prosedět 12 hodin denně a stále jim hra bude mít co nabídnout.

Pokud by měl nějaký fantasy RPG a DrD nadšenec zájem, rád vám hru představím a ukážu/popíšu, stejně tak budoucí plány a pak v případě většího zájmu vám můžu zpřístupnit právě creator pro tvorbu úkolů apod.

Neváhejte se ozvat na:
nas.s@seznam.cz
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od OnGe »

To je skutečně ambiciózní záběr a pokud to po dvou měsících práce začíná mít už určitou podobu, tak bych skutečně rád viděl, jak to vypadá.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od eerieBaatezu »

To jo, dej nám nějakej odkaz nebo něco, ať vidíme, jak to vypadá. Kdybys chtěl, můžu k tomu udělat nějakou hudbu, pokud ji tam budeš mít, nebo k traileru nebo tak.
Obrázek
Demonos
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 10. 2019, 18:03

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Demonos »

Ahoj, rád bych podotkl že jsem nedělal grafickou stránku hry. Tu nechávám nakonec až budou všechny mé myšlenky naprogramované. Proto prosím trochu ohledu při hodnocení té hry. Jde hlavně o možnosti a funkčnost. Jak říkám dělám na to pouhé dva měsíce po večerech když přijdu z práce. Ale to nemění nic na tom že budu rád za každý komentář nebo třeba nápad jak hru vylepšit atd. Když budete chtít můžete sem napsat jméno svého města a já vám tam hodím nějaké ty suroviny na rozjezd :-)

www.cherubis.cz
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Naoki »

heh, Bootstrap :)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Jerson »

No, zatím to s RPG nemá nic společného a je to z rodiny her, kdy musím čekat a čekat, než se něco postaví a můžu dělat něco dalšího :-/
Demonos
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 10. 2019, 18:03

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Demonos »

Vytvoř si v kasárnách vojáka a výdej se expit sbírat itemy, do dungeonu atd.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od OnGe »

Zkusil jsem to, ale nepodařilo se mi nic postavit. Většinou když na něco kliknu, tak se něco stane jenom napůl. Nevím, na čem to vyvíjíš, ale ve Firefoxu to noc netáhne. Což ale odpovídá fázi vývoje, takže žádnej stres.

Nejdřív to trochu zdrnu:
Kód je peklo. Mícháš dohromady html s javascriptem, spousta věcí se tam opakuje (kód pro každou stavební akci je stejný, pouze se mění data předávaná jako query string, přitom by to mohla být jedna funkce s parametrem). Udržet si v tomhle pořádem je důležité, protože jinak se z toho zblázníš jak to bude růst.

Načítat při kliknutí mapu při každém kliku je problém, když tu mapu skript chystá půl vteřiny, tak to nejde. Refreshovat to po vteřině taky není dobrý nápad. Rovněž mi přijde nešťastné tahat tu mapu jako html, protože chtít po prohlížeči, aby ti několik stovek políček poskládal jako flexbox je dost záhul. Doporučil bych mapu tahat pouze při akci, formou dat (třeba json kde budeš mít u každého políčka info co tam je) a poskládat v prohlížeči, ideálně do canvasu (doporučuji https://www.pixijs.com/). Bude to daleko rychlejší a půjde s tím i lépe pracovat.

Jak by se měl ve hře odehrávat příběh (tj. ty věci, co jsi poptával v prvním příspěvku)?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Demonos
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 10. 2019, 18:03

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Demonos »

Ahoj. Ano určitě je pořád co zlepšovat a abych se přiznal testuju vše v chromu. Ve Firefoxu jsem nic nezkoušel. Nicméně vše vyvijim v PHP, SQL, JS, jQuery, Ajax, HTML, CSS. Nicmene mám v plánu celou tu dynamiku hry udělat přes wewbsockety. Což bude sranda jelikož to bude moje premiéra s websocketama. Nicméně jestli by si měl zájem se dozvědět více o tomto projektu jak programove a třeba mi s tím poradit a nebo probrat všechny funkce které jdou momentálně ve hře tak určitě budu rád když to tu hru někam posune :)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Jerson »

Demonos píše: 29. 10. 2019, 08:04 Vytvoř si v kasárnách vojáka a výdej se expit sbírat itemy, do dungeonu atd.
Když odhlédnu od toho, že se mi nepodařilo vytvořit kasárna, tak sbírání předmětů a expení pořád není RPG. Nějak nevím, jak nějaký příběh nebo roleplaying v této hře má vypadat.
Demonos
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 10. 2019, 18:03

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Demonos »

RPG prvky v této hře spočívají v plnění úkolů zabíjení monster, vylepšování atributů postavy, chození do dungeonů a sbírání equipu a věcí pro kraftění atd. Klasické prvky RPG.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od OnGe »

Demonos píše: 29. 10. 2019, 12:05 Nicmene mám v plánu celou tu dynamiku hry udělat přes wewbsockety
Pokud by to mělo být stávajím stylem, tak imho špatný nápad. Tohle není potřeba krmit přímo v reálném čase a kdyby se to trochu poladilo, pojede to dobře i přes xhr. Udělat websockety dobře je dost záhul na front i backendu. Doporučil bych to nedělat úplně z gruntu.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Demonos
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 10. 2019, 18:03

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od Demonos »

No momentálně pořád přemýšlím o tom PixiJS že bych to předělal do HTML5 vypadá to že by to mohlo být svižnější a určitě lépe funkční ale nevím jaka pakárna to bude :) nemáte někdo s tímto zkušenosti ?
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od OnGe »

V canvasu uděláš věci, co se v DOMu dají buď blbě nebo vůbec. Třeba částice. Asi nejvíc tricky je udělat to responsivní, protože v canvasu to pozicuješ na pixely. Tj. to pak chce měřit velikost a nějak relativně přepočítávat, aby se to vešlo. No a dělá se to v javascriptu, takže to je pakárna. Pixi je na to nejlepší co znám. Ještě je přímo herní engine https://phaser.io/ který staví na Pixi, ale spíš bych to nedoporučil - ty herní featury nejsou až tak super.

EDIT: jinak jako zdroj inspirace bych doporučil https://decko.ceskatelevize.cz/hry V poslední době jsou ty hry na Unity, dřív to bylo stavěné přímo v javascriptu, převážně s Pixi a dalšími užitečnými věcmi (a ještě před tím Flash). Když proženeš kód přes https://beautifier.io/ tak je to náramný zdroj poznání. Jenom bacha - když se do toho pustíš, zabředneš tam na půl roku :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Vývoj browser RPG/strategické fantasy hry

Příspěvek od York »

OnGe píše: 30. 10. 2019, 11:57Ještě je přímo herní engine https://phaser.io/ který staví na Pixi, ale spíš bych to nedoporučil - ty herní featury nejsou až tak super.
Phaser3 je přepsaný bez pixijs a kromě canvasu umí renderovat i přes WebGL, což je ještě o dost rychlejší. Na hry bych ho naopak doporučil spíš.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů