[Let's Play] OpenTTD

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24474
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun » 17. 8. 2018, 18:05

A privatizace (z gamistického hledika mi ale přijde, že na privatizaci by bylo třeba více peněz, než na šedé eminence:)

B 1 vůbec
B 2 postupně
B 3 - ihned (pokud výměna vagonů zrychlí vlaky)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 845
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Hike » 17. 8. 2018, 18:06

A1
B1 vůbec
B2 postupně
B3 ihned
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7316
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Faskal » 17. 8. 2018, 21:32

A3
B1 vůbec, 2 postupně, 3 vůbec
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 18. 8. 2018, 06:32

A: PSD:1D3 → 1(1)#1-2 Privatizace, 3 Hospoda => Podnik se přímo dostane zpět do rukou Brauerovic rodiny.

B1: Shoda na vůbec
B2: Shoda na postupně
B3: PSD:1D3 → 3(3)#1-2 Ihned, 3 Vůbec => Spěšné dál potáhne pára.

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 18. 8. 2018, 07:19

Novoroční oběd, Brauerovic vila, Malý Brauerov, 1.1.1930

Má rodino,

jsem rád, že po dlouhých letech odloučení od našeho rodinného podnikání, kdy jsme mohli jen číst noviny a sledovat, kterak nehospodárný stát mrhá majetkem, který jsme kdysi společně budovali, obnovujeme dnešním dnem tradici novoročních posezení, při kterých tradičně bilancuje se nad rokem uplynulým a zároveň rodí se plány na léta budoucí.

Žijeme v neklidné dobře, bourbonikou mává hospodářská krize a tatkéž v sousedním weissbiersku časy jsou neklidné. Obávám se tedy, že brzy taktéž tato bouře dorazí do Pivónskoslivenska. Svým způsobem je však pro nás tato krize požehnáním, neb právě díky tomu, že vyvedli jsme prostředky z akciových trhů těsně před jejím započetím - zlí jazykové dokonce tvrdí, že náš prodej velkého množství akcií v hodnotě 70 miliard korun z 20. října krizi v podstatě odstartoval - dokázali jsme shromáždit dost financí na to, abychom při prvním zaváhání státních úředníků nad budoucností dopravy v Pivónii udělali státu privatizační nabídku, které jen těžko mohl odolat.

Nyní tedy znovu pevně svíráme otěže naší společnosti a jsem rád, že důvěru, kterou jste mi vložili do rukou, když jste mi poskytli veškeré rodinné prostředky na spekulace v Bourbonice, jsem nezklamal.

Rád bych vám také řekl, v jakém stavu nachází se společnost v roce, ve kterém ji přebíráme. Na krku máme jeden závazek od státu - firma je vázána několika zakázkami, které se týkají rozvoje venkova, které budeme muset v nejbližší době dokončit. Až podaří se tento počin, budeme se moci rozhodnout sami, jak dále firmu rozvíjet, přinejmenším zapřemýšlel jsem o modernisaci silničního vozového parku, neboť kdejaký pekař či inštalatér jezdí dnes v rychlejším a prostornějším voze, nežli Pivónskoslivenské státní dráhy.


1930-01-01.gif
Novoroční idylka v Malém Brauerově

Výsledky roku 1929:

Kód: Vybrat vše

Výstavba:                -421M        Kč
Nové dop. prostředky:  -1,08G         Kč
Provoz vlaků:          -4,32G         Kč
Provoz silniční dopravy: -798M        Kč
Provoz letecké dopravy:  -980M        Kč
Provoz lodní dopravy:    -311M        Kč
Údržba:                  -429M        Kč
Příjmy vlaků:         +10,8G          Kč
Příjmy sil. vozidel:   +4,18G         Kč
Příjmy letecké dopravy:+5,07G         Kč
Příjmy lodní dopravy:  +1,66G         Kč
Další výdaje:         -13,0G          Kč

Kód: Vybrat vše

Meziročně:               +353M        Kč
Stav na účtu:         +51,8G          Kč
Hodnota společnosti:  +70,7G          Kč
Pokračování později...

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 18. 8. 2018, 10:26

První pracovní schůzka Breuerovic rodiny, ředitelství Velký Brauerov, 2.4.1930

"Milá rodino,

poslední čtyři měsíce strávil jsem studováním účetních knih a plánů společnosti, kterou jsme převzali a rád bych s vámi probral několik problémů či zásadních strategických rozhodnutí.

V první řadě je to tvář a jméno společnosti. Rozhodně ze jména musí zmizet slovo "státní". Zkratka PSD stala se však mezitím váženou a lidé jsou na ní zvyklí. Můžeme ji tedy zachovat a pouze změnit její význam - například Pivónsko Slivenská Dopravní. Nebo Pivónskoslivenská Společnost Dopravní. Či si snad přejete, aby se jméno naší rodiny do názvu vrátilo?"


A. Jméno společnosti Co s ním?
1) PivónskoSlivenská Dopravní
2) Pivónskoslivenská Společnost Dopravní
3) Návrat k názvu před znárodněním - tedy "Kaspar Brauer a synové"
4) Něco jiného s názvem Brauer ve jméně ...?

"Se jménem společností úzce souvisí i nová tvář. Současná barevná roztříštěnost je typická pro chaotické řízení státu. Na druhou stranu doba je těžká a našemu jménu by neprospělo, kdychom se cestujícím, kteří musí šetřit na každou jízdenku, uvedli marnotratným rozhazováním za nové barvy. Proto navrhuji, aby se zejména nově nakupované kusy pořizovaly v nových barvách a starší se přebarvovaly v okamžiku, kdy už to nebude tak nápadné nebo krize pomine."

B. Jaké bude nové barevné schéma společnosti? Zvolte primární a sekundární barvu. Seznam barev je zde:
1) tmavěmodrá.
2) světlezelená.
3) růžová.
4) žlutá.
5) červená.
6) bleděmodrá.
7) zelená.
8 ) tmavozelená.
9) modrá.
10) krémová.
11) lila.
12) purpurová.
13) oranžová.
14) hnědá.
15) šedá.
16) bílá.

"A teď k těm méně příjemným věcem. Procházel jsem účetní knihy a zjistil jsem, že v nedávné době byl ministerstvem unifikace nařízeno sjednocení vozového parku. I když přinesl néco dobrého, bohužel se netýkal metropolitních dráh a tak na ní je stále možné v mnohých místech narazit na otřískané vozy z minulého století. Přitom třeba ve vedlejším weissbiersku, byť zmítaném hospodářskou krizí mnohem silněji, nasazují ve městech vozy nové. Zvažme jejich zakoupení."

C. Jednovozové Metro U-Bahn C II
Cena: 28,9M Kč
Hmotnost: 50t
Rychlost: 61 km/h
Výkon: 280kW
Tažná síla: 35 kN
Provozní cena: 1,36M Kč/rok
Kapacita 157 cestujících
Obrázek
Určitě převyšuje všechny jednovozové soupravy i starší U-Bahn A I.
Je o něco pomalejší, ale při stejné délce kapacitnější než 1903 Stock.
Rozhodněte v kategoriích VŮBEC/POSTUPNĚ/IHNED o nasazení:
1) Ve Velkém Brauerově (tam jezdí U-Bahn AI)
2) V Kralanhradu na okružní lince (tam jezdí 1903 Stock)
3) Mezi terminály na letištích (tam jezdí typ 1894)
4) Místo směsky jednovozových strojů z 19. století v ostatních městech

"Nepříjemnou zprávou k projednání je také další letecká nehoda. Ne zcela nepřekvapivě se opět jedná o linku do Lípy, tentokrát se letadlo zřítilo přímo v této malé obci. Já vím, že toto letiště si kdysi prosadil u poslanců Slivónské strany náš vzdálený strýček Fero Skalský, který má v Lípě chalupu, ale říkám si, je třeba kvůli letům v této nebezpečném terénu riskovat pověst společnosti? Pro tentokrát to ještě můžeme hodit na špatnou údržbu strojů ve státních rukou, ale co příště?"

1930-04-02.JPG
Vrak není mezi stromy pořádné vidět, ale je tam
D. Prokletá linka do Lípy Co s ní?
1) Nedá se nic dělat. Nehody holt k letectví patří.
2) Zmodernizujme letiště v lípě, snad to pomůže.
3) Zrušme tuhle neefektivní a smolnou linku.

"Další komplikací je ona zakázka na zajištění přepravy na venkově. Zjistil jsem, že se týká i jedné farmy, kterou kdosi vzbudoval v našem Pivónském národním parku. Netuším, jak se mu podařilo získat povolení, nicméně máme teď problém, protože smlouva nás zavazuje zajistit tam dopravu. Naštěstí farma stojí na samém okraji parku, takže to půjde nějak vyřešit."
1930-04-03.gif
Problematická farma
E. Co s problematickou farmou?
1. Národní park je národní park. Zatlačíme na správné úředníky, ti odhalí, že šlo o podvod, nechají farmu zavřít a tak se náš problém vyřeší. Akorád na místě holt zůstanou holiny, ale tak snad časem znovu zarostou.
2. Stromy už jsou stejně vykácené, tak pusťme nějaký ten úplateček, aby úředník přimhouřil oko a nechal nás tam postavit šetrnou dopravní linku na území parku (zvolte jakou? auta? nákladní tramvaj? parní vlak? dieselový? elektrický? nákladní člun? vzducholodě?)
3. Stromy už jsou vykácené, takže poukažme na to, že už na tom území není co chránit a park je třeba zmenšit. Tím se vyřeší náš problém a farma bude mimo území parku.

"No a abychom nekončili jen chmurnými zprávami, mám také jednu dobrou. Po celém světě začínají státy subvencovat výstabu či opravy infrastruktury, aby dali lidem práci a zbrzdili rostoucí krizi. To se týká i pivónie, která vyhlašuje státní program na rekonstrukce mostů. Měli bychom jej využít, zde jsem připravil jednotlivá dopravní řešení a vhodné mosty."

F. Obecná koncepce budování mostů - Ve hře se nám odemklo kvanta nových mostů. Jak přistoupíme k jejich zavedení v místech, kde starší mosty mohou brzdit dopravu?
1) Ihned cíleně projdeme všechny používané mosty a přestavíme je podle nové koncepce
2) Když si všimneme staršího mostu nevyhovujícího nové koncepci, přestavíme ho.
3) Staré mosty necháme, případně je přestavíme, pokud někde zjistíme, že dopravu brzdí.
4) Staré mosty necháme, pravidla se týkají jen nových.

G. Obloukový ocelový most ve městech Může být dlouhý až 7 čtverečků, má max rychlost 64 km/h a relativně nízké oblouky, takže nestíní okna. Určitě s ním nahradíme dřevěné, pokud někde straší. Kde dále ho použít (můžete u každé možnosti napsat ANO nebo NE)-
1) Místo betonových rovných (48 km/h) mostů - autobusy i poštovní fordy by toho využily.
2) Místo betonových zavěšených (80 km/h) mostů - sice je pomalejší, ale nosná konsturkce není tak vysoká a nestíní domům a současná auta to stejně nezpomalí.

H. Krátké železniční mosty na vlečkách Na mostech o délce 1-2 čtverečků dnes používáme betonové rovné (48 km/h) mosty. Nejrychlejší vlečka jezdí 56 km/h. Vyberte jednu možnost:
1) Ponechat betonové rovné, na těch pár čtvetečcích se to stejně neprojeví.
2) Pořídit ocelové obloukové (max rychlost 64 km/h).

CH. Krátké železniční mosty na běžných tratích Na mostech o délce 1-2 čtverečků dnes používáme betonové rovné (48 km/h) mosty. Běžné tratě mají rychlostní limit 124 km/h, ale nákladní vagóny limit kolem 70/80 km/h Vyberte jednu možnost:
1) Pořídit všude ocelové obloukové (max rychlost 64 km/h).
2) Kde jezdí osobní doprava, ocelové trámové (max rychlost 257 km/h), zbytek ocelové obloukové (max rychlost 64 km/h).
3) Pořídit všude ocelové trámové (max rychlost 257 km/h).

I. Dlouhé - 12 a více čtverečků - silniční mosty Doteď byly pouze dřevěné. Většina nákladních aut má maximální rychlost 32 km/h, ale autobusy, poštovní Fordy a některé sentinely mohou jet až 64 km/h. Vyberte 1 z:
1) Ponechat dřevěné (max rychlost 32 km/h)
2) Zavěšené ocelové (max rychlost 96 km/h), to dá dostatečnou rezervu pro teď
3) Zavěšené zpevněné ocelové (max rychlost 112 km/h), to dá dostatečnou rezervu i do budoucna

J. Střední a dlouhé - 3 a více čtverečků - železniční mosty na běžných tratích Tady je poměrné komplexní situace, pro různé délky jsou k dispozici různé varianty mostů a také je používají různé rychlé vlaky, takže spíše koncepční otázka:
1) Vybírat vždy most, který je první pomalejší, než max rychlost, dosažitelná vlaky, které ho používají
2) Vybírat vždy most, který je první rychlejší, než max rychlost, dosažitelná vlaky, které ho používají
3) Vybírat vždy nejrychlejší dostupný most
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 8. 2018, 12:01, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24474
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun » 18. 8. 2018, 11:39

A 2, s tím, ze KBS bude pomocne a matketingové značení:)

B 9 5

C vůbec, rychlost je prioritní

D 2

E 1

F 1

G 1 ano, G 2 ne

H 2

CH (G) 3 (1) prostě s max rychlostí:)

I 3

J 3
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7316
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Faskal » 18. 8. 2018, 11:57

A3
B 9 5
C všude
D2
E1
F2
G1 ano, G2 ne
H2
CH2
I3
J3

Krize nás nezastaví.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 18. 8. 2018, 12:41

Mám volné odpoledne na hraní, vezmu za povděk dvěma hlasy.

A: PSD:1D2 → 2(2)#1 Pivónskoslivenská Společnost Dopravní, 2 Kaspar Brauer a synové => Zpět k původnímu názvu

B: Shoda na 9+5

C: PSD:1D2 → 2(2)#1 Vůbec, 2 Všude => Nové metro bude všude

D: Shoda na modernizaci letiště v Lípě.

E: Farmu napráskat a nechat zbořit.

F: PSD:1D2 → 1(1)#1 Cílená přestavba, 2 Přestavba, když si všimneme => Tak se bude přestavovat všude. No, aspoň budou mít lidi práci.

G1: Shoda, ocelové oblouky místo nízkých betonových
G2: Shoda, zavěšené betonové necháme

H: Shoda na ocelových obloukových

CH: PSD:1D2 → 2(2)#1 Nejrychlejší, 2 Podle druhu => Osobní na ocelové trámové, nákladní na ocelové obloukové

I: Shoda zavěšené ocelové zpevněné

J: Shoda nejlepší možné

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 18. 8. 2018, 17:53

Druhá novoroční schůze šiří rodiny Brauerových, 6.1.1931

"Milá rodino,

zdárně se nám podařilo dokončit státní zakázku a získat dotace na rekonstrukce mostních konstrukcí. Zatím se nám podařilo ze státního proinvestovat téměř miliardu korun, mám ovšem pocit, jako bych pro vás řídil firmu stavební, nikoliv dopravní. Ve fondu k tomuto určeném jsou ještě nějaké prostředky, s trochou hrátek se slovíčky bylo by možné je použít i na zrychlení metropolitní dráhy tam, kde je vedena jako visutá."


1931-01-02.gif
Nové rychlejší mosty se tyčí po celém kraji.
A. Jak s mosty a metrem?
1) Neřešme je. Přeci nebudeme v dobách krize obírat stát.
2) Ubahn C II má maximální rychlost 61 km/h. Tam, kde ho brzdí betonové nízké (48 km/h), tak tam nasadit obloukové ocelové (64 km/h). Zavěšené betonové neřešit.
3) Ubahn C II má maximální rychlost 61 km/h. Tam, kde ho brzdí betonové nízké (48 km/h), tak tam nasadit trámové ocelové (257 km/h). Zavěšené betonové neřešit.
4) I všechny mosty pro metro zrychlit na maximum, co to jde.


"Taktéž naše nové, modré moderní soupravy metra s červenými doplňky byly přijaty obyvateli s nadšením. Proto rád bych do nového kabátu společně s obměnou lokomotiv navlékl i železniční tratě lokální. Viděl jsem v účetních knihách, že naplánovánu máme obměnu zubrowských EW90 za weissbierské ET85 až zestárnou. Z bourboniky zmítané krizí toho teď moc nedovezeme, ale na starém kontinetně se dají sehnat rychlejší elektrické soupravy, rád bych zvážil tedy jejich nasazení."

1931-01-06.gif
Modré metro projíždí mezi domy ve Velkém Brauerově
1931-01-06.gif (532.72 KiB) Zobrazeno 76 x

Máme naplánovanou pozovlnou obměnu na ET85 (motorový vůz, 36M Kč, 76 km/h, 75 cestující, 552 kW, 9700 kp, 1,70M Kč/rok). Objevily se nějaké alternativy:

Elektrický motorový vůz Ferrocarril de Soller
Cena: 24,6M Kč
Hmotnost: 38t
Rychlost: 61 km/h
Výkon: 261 kW
Tažná síla: 1900 kp
Provozní cena: 1,22M Kč/rok
Kapacita: 44 cestujících
Obrázek
Země původu: Sangrijsko. Pomalý, nevýkoný, ale hodně levný. Tahá normální vagóny.

Elektrická souprava ÖBB 4041
Cena: 33,1M Kč
Hmotnost: 146t
Rychlost: 80 km/h
Výkon: 414 kW
Tažná síla: 11400 kp
Provozní cena: 1,48M Kč/rok
Kapacita: 80 cestujících
Obrázek
Země původu: Jägersko. Kdybychom ho nasadili místo ET85, tak zachováme na tratích rychlost 80 km/h za cenu kapacity.

Elektrická souprava třídy S
Cena: 35,0M Kč
Hmotnost: 92t
Rychlost: 85 km/h
Výkon: 600 kW
Tažná síla: 7100 kp
Provozní ecna: 1,75M Kč/rok
Kapacita: 100 cestujících
Obrázek
Země původu: Vodkský svaz. Je dokonce rychlejší než zubrowská souprava, byť opět za cenu kapacity.

B. Nové elektrické motorové vozy a soupravy Kterou z nich nasadíme?
1) Ponecháme naplánovanou výměnu ET85
2) Urychlíme plánovanou výměnu EW90 za ET85, ať lokálky zazáří novými barvami.
3) Hned vyměníme EW90 za Ferrocarril
4) Hned vyměníme EW90 za ÖBB 4041
5) Hned vyměníme EW90 za třídu S


"Trochu komplikací je, že krize v bourbonice nám znemožňuje dovážet odtamtud náhradní díly či dokonce celá vozidla. Zejména nás to zasáhlo u vinikajícího Fordu Model T Van. Při rozvozu pošty pro něj zatím nemáme v našich podmínkách náhradu, ale podařilo se mi najít vhodný domácí vůz, který by ho mohl zastoupit alespoň při rozvozu zboží či alkoholu - Škodu 304. A i kdybychom se rozhodli ho nepoužít místo Fordů, alespoň výkonem předčí Tatrovky TL-2..

C. Nákladní automobil Škoda 304
Cena: 681k Kč
Hmotnost: 6t
Rychlost: 40 km/h
Výkon: 60 kW
Tažná síla: 2300 kp
Provozní cena: 49k Kč/rok
Kapacita: 15 krabic zboží nebo jiného materiálu vyžadujícího zakrytý převoz
Obrázek
Odpovězte u Škody 304 na následující otázky:
1) Tatru TL-2 určitě nahradíme. POSTUPNĚ nebo IHNED?
2) Ford Model T Van je stále lepší. Protože ale nemůžeme dovážet náhradní díly z Bourboniky, musíme některé vozy stáhnout z oběhu, aby bylo možné je kanibalizovat - a ty nahradíme právě Škodovkami. Rozhodněte jaké zboží to bude? ALKOHOL nebo OBALY nebo ZBOŽÍ?
3) Uvnitř některých podniků stále vozí náklad Sentinely UnderCarriage. Škodovka už má dvojnásobný výkon a trojnásobnou rychlost a o pětinu větší kapacitu. Jen tažnou sílu má třetinovou, ale podniky málokdy mívají prudké kopce. Vyměním je POSTUPNĚ, IHNED nebo VŮBEC?
4) Z Bourboniky také dovážíme některé verze tramvaje B&QT MotorWorks, která se používá na rozvoz zboží po městech a kovu v továrnách. Tady samozřejmě Škodovka nemůže konkurovat, ale opět bude potřeba některé stáhnout, aby na jiné byly náhradní díly. Rozhodněte, co stáhneme? KOV nebo ZBOŽÍ?


"Na závěr našeho výročního posezení bych vás rád seznámil se stavem vozového parku a ukázal případně další místa, kde jsme závislí na importu ze zámoří, avšak ta nás netlačí tolik jako Fordky a dostaneme se k nim později."

Kolejová doprava
Parní lokomotivy
30x 320.0
56x Caledonian 439
136x SBB A 3/5
77x 354.1 "Všudybylka"
9x Y
1x 534.1
166x 375.0 "Hrbatá"
9x H
206x 140C
20x U-1 <= Dovoz ze Javorlikérdy, jsou relativně nové, ale časem je bude třeba řešit
7x 4900

Elektrické lokomotivy
2x ES1
8x E.550
47x EP-2 Bipolar <= Dovoz z Bourboniky, bude třeba řešit celkem brzy - zeptám se na ně příště
33x RhB Ge 6/6 "Krokodil"
13x EE1

Elektrické soupravy
10x EW90

Metro jednovagónové
8x Union Gate Car <= Dovoz z Bourboniky, už se nahrazují za U-Bahn CII
2x třída 1894
144x U-Bahn C II

Metro soupravy
4x 1903 Stock

Silniční doprava
Koňská doprava
7x lázeňský kočár

Autobusy
126x Milnes Daimler Bus

Parní traktory
7x Case Steam Suplies Tractor
10x Case Steam Wood Tractor
6x Fodden Steam Logging Truck

Parní nákladní automobily jednovozové
87x Sentinel Undercarriage Steam Flatbed Lorry

Parní nákladní tahače a soupravy
59x Yorkshire Patent Steam Open
70x Yorkshite Patent Steam Flatbed
376x Škoda Laurint & Klement Sentinel

Nákladní automobily
138x Škoda Laurint & Klement FDO
161x Tatra NW TL-2 krytý
11x Tatra NW nákladní otevřený
933x Praha N otevřený
1268x Daimler MotorLastwagen
251x GMS Flatbed Truck
892x Praga N cisterna
4x Walker IceCream Delivery truck
1004x Tatra NW TL-2 s ledem
396x Ford Model T Van <= dovoz z Bourboniky, řešíme

Elektrické tramvaje osobní
154x Ringhoffer Kotěra se 2 vlečňáky

Parní tramvaje nákladní jednovozové
30x Henschel GMWE No.5

Parní tramvaje nákladní soupravy
2x BR class J70 + Box Cars
2x BR class J70 + Flatbed Cars
1x Wantage No6. + Dump Cars

Elektrické tramvaje nákladní jednovozové
30x Ottawa Electric Mail Car <= dovoz z Javorlikérdy, bude třeba řešit, zeptám se příště
33x Ringhoffer nákladní

Elektrické tramvaje soupravy
5x Siemens Schuckert Pachuca
16x B&QT MotorWorks Box Car <= dovoz z Bourboniky, jsou nahrazovány za Ringhoffery
17x B&QT MotorWorks Flatbed Car <= dovoz z Bourboniky, řešíme
2x B&QT MotorWorks EdibleTank Car <= dovoz z Bourboniky, ale jsou jen dvě, to udržíme v prozovu z náhradních dílů z Box a Flatbed verzí

Lodní doprava
Parníky pro cestující
32x Kolesový parník
33x Těžký kolesový parník

Motorové lodě pro cestující
16x Přívoz
30x Motorová loď

Říční lodě
46x Rybářský člun
74x Říční nákladní člun
51x Malá nákladní loď

Jezerní lodě
6x Rychlá pobřežní loď
5x Pobřežní nákladní loď

Vzduchoplavba
Vzducholodě
6x Zeppelin
176x R-100 Airship

Soukromá letadla
1x De Haviland DH.60 Moth

Vrtulová pístová letadla
4x Handley Page Type W
1x Avia Fokker F.VII

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24474
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun » 18. 8. 2018, 20:11

A 4

B 2

C 1 ihned
C2 Obaly
C 3 ihned
C 4 Kov
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7316
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Faskal » 18. 8. 2018, 21:48

A3
B5
C
1 postupně
2 obaly
3 postupně
4 kov
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 19. 8. 2018, 06:19

A: KBS:1D2 → 2(2)#1 Jen nízké betonové, 2 Vše => Všechny mosty metra dostanou upgrade

B: KBS:1D2 → 1(1)#1 Jen urychlení, 2 Třída S => Urychlíme obměnu


C1: KBS:1D2 → 2(2)#1 Postupně, 2 Ihned => TL2 Ihned
C2: Shoda na převední obalů na Škodovky
C3: KBS:1D2 → 2(2)#1 Postupně, 2 Ihned => Sentinely postupně
C4: Shoda na převedení kovu na Škodovky

MarkyParky
Příspěvky: 7069
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 19. 8. 2018, 10:08

Mimořádná schůze kvůli dělnickým nepokojům a událostem ve světě, 2. října 1931,

"Milí bratři, sestry, teťičky, strýčkové, synové a synovci, dcery a neteře,

doba je opravdu těžká - v celé zemi se zavírají továrny, stávkuje se a při zásahu četnictva dokonce došlo v několika továrnách k zastřelení dělníků. Do toho i ve světě začíná být neklidno - nevím, zda jste potřehli, že Sakéjská armáda pod záminkou útoku na železniční trať obsadila rozsáhlá území Baijiuny a následně tam vyhlásila loutkovou vládu. Myslím, že v této neklidné době by se hodilo v zájmu sociálního smíru utratit nějaké prostředky způsobem, který sice nepřinese zisk, ale dá lidem práci. Co si o tom myslíte?"


A. Použít firemní zisky k podpoře zaměstnanosti v zemi. Jak se k tomu postavíme - u každé z otázek odpovězte ANO/NE?
1) Není třeba zbytečně utrácet. Ti co se doteď nechytli, ať si klidně zkrachují. (Projdeme mapu a vymažeme všechny sekundární továrny, do kterých se nic nevozí a tedy nic nevyrábí).
2) Naši podporu si zaslouží ti, co se snaží (Projdeme mapu a najdeme všechny sekundární továrny, které něco produkují a nemají dosud zajištěný odbyt. A začneme z nich odvážet produkty).
3) Naši podporu si zaslouží zejména nové technologie (Na mapě se objevily nové hliníkové hutě. Můžeme do nich začít převážet dovozový bauxit z terminálů).
4) Kdo nenajde práci v továrně, mohl by jí najít v sektoru služeb (Projdeme mapu a zapojíme příhodné terciální podniky, které doposud nedostávají produkci).

B. Nákup nových náklaďáků Můžeme také podpořit poptávku po práci obnovou vozového parku. K dispozici je například vůz Walter PN jako valník s odnímatelnými postranicemi - pokud je necháme namotnované, bude se hodit na sypký materiál, pokud je sundáme, můžeme na něm vodit objemný kusový náklad. A dělníci ve Waltrovce budou mít práci.
Nákladní valník Walter PN
Cena: 689k Kč
Hmotnost: 6t
Rychlost: 40km/h
Výkon: 60 kW
Tažná síla: 2300 kp
Provozní cena: 57,6k Kč/rok
Kapacita: 15 tun nákladu
Obrázek
Určitě je lepší, než Praga N i GMS Flatbed, tzn. přinejmenším postupná výměna je jistá. Naopak na nové Sentinely nemá a poslední staré už vyměňujeme za Škodovky. Chceme-li podpořit průmysl, můžeme objedat okamžitou výrobu, avšak krizí stižený průmysl nebude schopen pokrýt velké dodávky - proto bude schopen dodat nanejvíš 1000 vozidel. Vyberte z následujících seznamů, co obnovíme urychleně, ale nepřesáhněte 1000 kusů.

1) Zrní ve městech a podnicích (38)
2) Železná ruda podniky (44)
3) Dobytek podniky (61)
4) Jíl+Kámen+Písek podniky (45)
5) Uhlí podniky (31)
6) Ostatní zemědělská výroba podniky (48)
7) Cukrová řepa (52)
8 ) Dřevo (46)
9) Dobytek (834)
10) Jíl (62)
11) Kámen (55)
12) Kovový šrot (115)
13) Rostrlinná vánka (105)
14) Uhlí (102)
15) Vlna (412)
16) Železná ruda (61)
17) Zrní (49)


C. Ukázka špičkové technologie Nic tak nepovzbudí morálku obyvatelstva, než ukázat, že se zemi daří. V sousedním Weissbiersku vyvinuli prototyp vlaku poháněného leteckým motorem, přezdívají ho Schienenzeppelin - Kolejový zeppelín. Má aerodynamický tvar, pohání ho tlačná vrtule a motor ze skutečného zeppelínu. Je to zatím nejrychlejší hromadný dopravní prostředek na světě (dosáhne až 230 km/h), přesto nakonec nebyl zařazen do sériového provozu, zejména protože doposud nebyl vyvinut kolejový svršek, který by mu dovolil dosahovat této rychlosti permanentně. My bychom ale mohli ukázat, že naší zemi se daří tak, že si můžeme dovolit ho nasadit na nějakou speciální linku, kde bude dosahovat alespoň 180 km/h.

Vlak s tlačnou vrtulí Schienenzeppelin
Cena: 29,8M Kč
Hmotnost: 20t
Rychlost: 230 km/h
Výkon: 447 kW
Max. tažná síla: 7700 kp
Provozní cena: 1,61M Kč/rok
Kapacita: 40 cestujících
Obrázek
1) Vlak s vrtulí? Kdo to kdy slyšel! Takové nesmysly v Pivónii nechceme.
2) Postavme někde (navhrněte kde - viz mapa) krátkou hodně rovnou zkušební trať, kde tohle vyzkoušíme.
3) "Kašparovu hvězdu" tahají Bipolary a náhradní díly z Bourboniky prostě nejsou. Nahraďme je Kolejovými zepelíny. Ve stoupání holt budou pomalé, ale o to větší dojem to na cestující udělá cestou z kopce.
4) Postavme úplně novou exkluzivní linku (navhrněte kde - viz mapa), pokud možno s minimem stoupání, klesání a zatáček, aby se vysoká rychlost uplatnila
Kašpar Brauer a Synové, 8. říj 1931#1.png
Mapa Pivónie
Krize v zámoří Kvůli krizi v zámoří nemůžeme nakupovat náhradní díly na některé vlaky, ani je obnovovat. Byla naplánovaná postupná obnova 375.0 Hrbaté na těžkých tratích za dieslové CNR 9000. Ta padla. Velké množství typů už nějak obměňujeme, zbývají vyřešit 3.

D. Ottawa Electric Mail Car Elektrická tramvaj z daleka.
1) Naplánovat výměnu za Ringhofferácké nákladní
2) Vyměnit za Škodu 304 - stejně jsou nákladní tramvaje málo flexibilní a v nákladních autech je budoucnost

E. Bipolary na "Kašparově hvězdě" - pokud o nich nerozhodne odpověď ke Kolejovému zepelínu, budou se muset vyřešit. Nahrazovat je budeme postupně, není kam spěchat, třeba mezitím přijde jiný vhodný typ. Čím je postupně nahradit?
1) Hrbatými (pára, 101 km/h, 1406 kW, 23100 kp, domácí produkce)
2) EE1 (elektrická, 106 km/h, 1342 kW, 12100 kp, dovoz z cidérie)
3) Ještě je chvíli udržíme (pak ale musíte zvolit výměnu v F).

F. Bipolary rozvážející jídlo po Kralanhradském ringu - Budou se muset vyřešit. Nahrazovat je budeme postupně, není kam spěchat, třeba mezitím přijde jiný vhodný typ. Čím je postupně nahradit?
1) Hrbatými (pára, 101 km/h, 1406 kW, 23100 kp, domácí produkce)
2) EE1 (elektrická, 106 km/h, 1342 kW, 12100 kp, dovoz z cidérie)
3) Ještě je chvíli udržíme (pak ale musíte zvolit výměnu v E nebo nasadit na hvězdu kolejové zeppelíny).

G. U-1 tahající rychlíky a Lázeňský expres. Budou se muset vyřešit. Nahrazovat je budeme postupně, není kam spěchat, třeba mezitím přijde jiný vhodný typ. Čím je postupně nahradit?
1) Hrbatými (pára, 101 km/h, 1406 kW, 23100 kp, domácí produkce)
2) EE1 (elektrická, 106 km/h, 1342 kW, 12100 kp, dovoz z cidérie, vyžaduje elektrifikaci dalších tratí)

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24474
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun » 19. 8. 2018, 10:28

A 2 - 4 Ano
1- tam, kde to dává smysla napojit.

B vše, krom 9 a 15

C 3 a 4 (VB - MF)

D 1

E - vyřešeno Zepelinem

F 3

G 1 - ale v rámci prorůstových opatření byhc mdoernizovala elektrifgikoval všechny tratě, to dá spoustu míst v regionech:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host