[Let's Play] OpenTTD

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Sosacek
Příspěvky: 25789
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Sosacek »

A2 i kdyz nerozumim, proc mu tam nedat vlecku
B1 a 3, pilotni provoz, pokud se osvedci tak 2
C2
D1
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

i kdyz nerozumim, proc mu tam nedat vlecku
Protože je to na vlak moc prudký svah a odhlasovali jste si, že prudké svahy se zdolávají silniční dopravou.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A: KasparBrauerASynove:1D4 → 1(1)#1-2 Tramway, 3-4 Počkat na traktor => Tramway

B:
1. pozice - shoda na experimentální trati
2. pozice - KasparBrauerASynove:1D4 → 3(3)#1-3 stará trať, 4 nová trať => stará trať k železárně
3. pozice - zbývá nová trať u Sedlance
4. pozice - shoda na tom, že nebude

C: KasparBrauerASynove:1D4 → 1(1)#1-3 města, 4 tercie => Budeme pokračovat v městech

D: Kdo nenapsal počet, tam budu losovat:
KasparBrauerASynove:1D4 → 2(2)#1-2 los, 3 dvě střední rostoucí, 4 tři malá => Rozhodne to náhoda
KasparBrauerASynove:1D5 → 2(2)#Počet => Budou 2
KasparBrauerASynove:1D3 → 3(3)#1 malá, 2 střední, 3 střední s boostem => Střední s boostem
KasparBrauerASynove: 4 → 4(4)#1-2 Náhodné souřadnice, 3 Dělnická kolonie, 4 Na břehu vody => Na břehu vodní plochy
KasparBrauerASynove: [ d1024-1 = 271 ] [ d1024-1 = 769 ]=> Vodní plocha nejblíže souřadnic 271,769.

Tou je rybníček u cementárny na jihozápad od Petrovy vodinky.
Bažovice
Počet obyvatel: 245
Počet domů: 16
1871-06-16.PNG
Další takové město založíme, až budou prachy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

18.7.1871
již ne tak zakouřená nákladová rampa,
Kovodílny a Strojírny Užov

S pocitem dobře vykonané práce se dívám, jak tramway šplhají do kopce. Koleje prostě mají budoucnost. Pravda, parnímu traktoru dáme šanci, ale příliš optimisticky to nevidím, když parní stroj není kolejí veden, nekoná svou práci dobře.

Jinak ale žijeme v době pokroku. Například u příležitosti otevření velkého průplavu, spojujícího dvě různá moře, vykopaného ve Stellgyptě (nezaměňovat se Stellií) napsal Giusseppe Verdi operu Aida. A jägerské císařství nechce zůstat pozadu. Po vzoru vědeckého světa nechal císař nařízením v celé říši metrickou soustavu zavésti, aby přepočítávání a vědecké výpočty se zjednodušili a s nimi i práce vědců i konstruktérů. Plně zavedena má býti do roku 1874, do té doby čas máme na adaptaci.



Horní areál Strojíren Užov zásobovaný tramwayemi
Horní areál Strojíren Užov zásobovaný tramwayemi
1871-07-23.gif (994.57 KiB) Zobrazeno 335 x


1.8.1871
kancelář ředitele přístavu
přístav Prasovinka, dříve Překladiště Hůrka

Musím uznati, že sílu páry jsem podcenil. Nejen, že nové traktory jsou téměř dvakrát rychlejší, než koně a zároveň čtyřikrát více nákladu uvezou. Na jediný vejde se 714 centů ... eh, ne na nové jednotky měl bych si zvykat, takže 40 000 kilogramů ... nebo by se mělo říkat 40 megagramů? musím si zjistiti, kterak se předpony jednotek nových správně odvozují ... uveze, zatímco i to nejsilnější spřežení jich uveze pouhých 8 000. Převyšuje tedy koně ve všech směrech. Není co řešiti, okamžitě i na druhou trať kde dřevo se zpracovává traktor nasadíme.



Parní traktory v praxi
Parní traktory v praxi
1871-08-01.gif (635.05 KiB) Zobrazeno 335 x
Národní noviny, v pátek dne 1. září, číslo 239 píše: Penežní trhy
Bursa není více zahrádkou, v níž kvetou růže, podobá se spíše strništi. Vůbec zasmušilý měsíc září nezdá se býti tuze přízniv květené bursy; nebyl příznivý ani loni. Bursa odbyla si své bachanalie dávno v zimě; na jar pak dlouhý čas hřešila -- nyní na podzim se pyká. Osvobozený kupon zářijový nepřispěl ještě mnoho ku zlepšení smýšlení, prospěl nanejvýš papírům, v nichž kapitál se ukládá. Zlý vliv jägerska jeví se napořád. Teď ještě k nadbytku docházejí zlé zprávy z tokajrska. Na nedělní burse odehrály se tam scény, které připomínali živě smutné krise předchozí. Bursa byla nad tím docela u vytržení, nevědouc si rady. Což divu pak, když i v Kralanburgu řádí reakce spůsobem starost budícím. Ceny papírů neustále klesají; mnohému z nich klesl již kurs pod jeho vnitřní hodnotu.
Udeřila první herní katastrofa - ekonomická krize. Produkce průmyslu i měst na nějaký čas klesne na polovinu.



3.10.1871
kapitánská kajuta
klipper Namazaný blesk

Dnes služebně jsem se vydal na cestu z Kralanburgu do Sedlance a cestou mne překvapil nový zápalkový most. Když podplouvali jsme ho, viděl jsem jak se po jeho vrcholu plazí traktor táhnoucí klády a zdaleka nevyužívá svého plného potenciálu rychlostního. Hned po příjezdu do Sedlance z nádraží telegrafoval jsem do naší projekční kanceláře. Ta odvětila mi, že ve směrnicích z dřívějších časů máme instrukce levné mosty stavěti, protože koně nikdy rychlosti, při které by omezeni na mostech byli, nedosáhnou. Okamžitě svolal jsem radu náměstků a tajemníků, problémů k řešení již nakupilo se příliš.



Traktor na zápalkovém mostě
Traktor na zápalkovém mostě
1871-10-03.gif (1.83 MiB) Zobrazeno 333 x
A. Metrická soustava Císař nařídil zavést metrickou soustavu, ale zároveň vyhlásil přechodový čas. Navíc vědci se stále ještě dohadují o tom, jaké jednotky se k čemu pořádně hodí, takže soustava nebude ještě nějaký čas úplně stabilní - třeba pro vyjadřování velkých hmotností se kilogramy moc nehodí.
1) Metrickou soustavu zaveďme okamžitě, tak jak je a s tím, jak ji vědci budou dolaďovat, budeme se přizpůsobovat
2) Tam, kde je jasno (vzdálenosti, rychlosti) už přejděme, tam kde ne (hmotnosti, síly), zůstaňme co nejdéle u centů
3) Držme se vyzkoušeného a tradičního a nové jednotky zaveďme, až nebude zbytí (rok 1874).

B. Ekonomická krise a dopravní síť Protože průmysly produkují pomaleji, na sítích se zablokovávají stanice, křižovatky, provoz se občas zastavuje. Recese bude trvat něco mezi 8 a 12 měsíci, pak se to zase dá dohromady. Co dělat/nedělat po dobu recese - odpovězte ANO/NE, ale přinejmenším jedno ANO nechte, abychom to úplně neproflákali.
1) Prodávat přebytečné dopravní prostředky, které blokují nádraží a křižovatky? ANO/NE (Zajistí plynulou dopravu během recese, ale pak nám budou chybět a budem muset dokoupit nové)
2) Rozšiřovat nádraží, nákladní rampy, koleje, křižovatky, silnice, aby pojmuly čekající vehikly? ANO/NE (Zajistí plynulou dopravu během recese, ale pak budou ležet ladem až do další krize nebo do velkého nárustu počtu dopravních prostředků)
3) Stavět nové trati? ANO/NE (Nedá se odhadnout přesně potřebné množství dopravních prostředků a budeme se k tomu muset po recesi vrátit a doladit to)

C. Ekonomická krise a tvář firmy Ekonomická krise učitě dolehla i na nás, musíme šetřit - a i kdybychom nemusli, měli bychom aspoň vypadat, že šetříme. Zlatá barva našich vozidel by mohla příliš provokovat nespokojené dělníky a nechceme, aby nám poškozovali vybavení.
1) Primární barvu odstraňme bez náhrady, ostatní nechme (primární barva se změní na šedou, sekundární barvy necháme)
2) Nechme barvu jak je, jen ji neobnovujme a ona ztmavne a trochu se oprýská. (Barevné schéma žlutá - zelená - bílá, se změní na hnědá - tmavě zelená - šedá)
3) Vozidla musíme mít natřená, jen to chce něco méně křiklavého, než žlutou, bílou a zelenou. Navrhněte co (akceptovány budou jen nenápadné kombinace)

D. Mosty na silnicích Traktorům už dřevěné zápalkové mosty nestačí a brzdí je. Jak s nimi dál? Odpovězte na tři otázky:
1) Když mluvíme o rychlejších mostech, na menší vzdálenosti máme na výběr:
a) pevné (4,2 jägerské míle / hodinu)
b) zavěšené ( 10,5 jägerské míle / hodinu)
2) Když mluvíme o potřebě nových mostů, myslíme tím
a) jen na nově budovaných tratích
b) i rekonstrukci starých mostů?
3) Když mluvíme o rozsahu prací, plánujeme nové mosty
a) jen tam, kde jezdí traktory a tramwaye
b) rovnou všude, časem se to bude hodit
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 690
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vaarsuvis »

A1
B
1Ne
2Ano
3Ne
C1
D
1b
2b
3b
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

A 1

B 1, staré pak nahradíme novými a tím zemi z krize vytáheme:)

C 1

D 1 b mezi otazkami 2 a 3 nevnímám rozdíl...zavěsit všechny mosty...to na příštích 100 let vystačí:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

mezi otazkami 2 a 3 nevnímám rozdíl...zavěsit všechny mosty...to na příštích 100 let vystačí:)
2 se ptá na to, zda na tratích, kde i v budoucnu budeme ještě nějaký čas stavět koně, dávat nové mosty, nebo se nové mosty vztahují jen na tratě kam dáme traktory

3 se ptá na to, zda máme krom změny způsobu stavby nových mostů také začít bourat ty staré a předělávat je
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

Aha, dík...mne nenapadlo, že ještě počitaš s koňmi:) 3 je tedy podmnožinou 2 b), nicméně mé hlasování se nemění, šedé zavěšené mosty vypadají moderně a budou nám dělat dobrou reklamu. Jejich parametry jsou tak dobré, že vydrží:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Musím počítat s koňmi. Traktor umí jen dřevo a ty náklaďáky jsou hrozně pomalé.

3 není podmnožinou 2.

Když dáš 2 ano a 3 ne, tak všechny nové mosty budou beton, ale staré nechám být.

Když dáš 2 ne a 3 ano, tak jen ty nové mosty, kde budem dávat traktory, budou beton, ale zároveň provedeme rekonstrukci těch starých, kde jezdí traktory.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9049
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Faskal »

A1
B1 ne
B2 ano
B3 ne
C2
D1b
D2b
D3a
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Sosacek
Příspěvky: 25789
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Sosacek »

A1
Bneanoano
C2
Dbbb
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A: Shoda na přechodu na metrickou soustavu
B1: KasparBrauerASynove:1D4 → 3(3)#1 Optimalizace ANO NE
B2: Shoda na rozšiřování nádraží a křižovatek
B3: KasparBrauerASynove:1D4 → 3(3)#1 Nové tratě ANO NE
C: KasparBrauerASynove:1D4 → 2(2)#1-2 Úplně pryč, 3-4 Jen nechat zašednout Primární barva půjde pryč, sekundární zůstanou
D1: Shoda na betonových zavěšených
D2: Shoda na mostech pro všechny dopravní prostředky
D3: KasparBrauerASynove:1D4 → 3(3)#1 Jen nové, 2-4 I staré => A pojede masivní rekontrukce všude možně
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

1.1.1872
účtárna,
ředitelství společnosti v Kralanburgu

Nevěřícně zírám na graf provozního zisku. Tušil jsem, že krize nás zasáhne a také jsem přijal protiopatření - například honosný a možná i příliš provokující nátěr nechal jsem z vozů odstranit, aby ušetřili jsme na jeho udržování. Přesto mi ztráta vyrazila dech. Tak moc, že jsem ani konstruktérům nepoděkoval za to, že masivní rekonstrukce silničních mostů po celé zemi provedli.

Šedé a nevýrazné vozy v rámci úspor
Šedé a nevýrazné vozy v rámci úspor
Graf provozního zisku
Graf provozního zisku
Výsledky roku 1871:

Kód: Vybrat vše

Výstavba:                 -19M     zlatých
Nové dopravní prostředky: -56M     zlatých
Provoz vlaků:            -210M     zlatých
Provoz silniční dopravy:  -25M     zlatých
Provoz lodní dopravy:     -17M     zlatých
Údržba:                   -23M     zlatých
Příjmy vlaků:            +806M     zlatých
Příjmy silniční dopravy: +143M     zlatých
Příjmy lodní dopravy:    +109M     zlatých
Další výdaje:          -2,3M       zlatých

Kód: Vybrat vše

Stav na účtu:            +822M     zlatých
Hodnota společnosti:   +1,9G       zlatých
Pokračování později
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

11.3.1873
prázdné silo,
překladiště Jezerní Lhotkov,

Ještě před pár měsíci tady hnilo oblií, teď je vyprodané do posledního zrníčka, nejspíš pod cenou, nové nikdo nedováží a na nástupištích i přilehlých kolejích nám reziví vlaky. Krize udeřila těžce.

Díky plánu rozšiřovat nádraží se daří tratě udržet jakš takš průjezdné, ale ne na všech místech lze nádraží rozšiřovat donekonečna. V krátké dobře přišly mi hned tři zprávy potvrzující, že čekajících vlaků je prostě příliš mnoho a produkce, která by je zaplnila, není.

Navíc protože pro zaměstnance není práce, ale mí náměstkové jsou v zásadě dobráci, rozhodli se zajistiti našim zaměstnancům alespoň práci fiktivní, tak jak to kdysi král Karel IV. udělal s hladovou zdí. Nechali zbořiti všechny dřevěné mosty silniční a nahraditi je betonovým a to napříč celou zemí. Jenže i tahle práce už je vykonána a oživení trhu stále jest v nedohlednu. Protože nových tratí raději zaváděti nechceme a staré lokomotivy také nechceme odprodávati, čeká nás obtížná schůze.

Snad jediným světlým místem v těchto temných časech jest dopis, který obdržel jsem od starosty Bažovic. Jeho vesnice žádá nás, abychom zajistili jí alespoň nějaké spojení se světem, aby obyvatelé této lokality vyloučené mohli za prací dojížděti a alespoň nějakou tu zlatku týdně vydělati.



Čekající vlak blokuje most v Jezerním Lhotkově.
Čekající vlak blokuje most v Jezerním Lhotkově.
A. Odhlasovali jsme si, že staré vlaky se nebudou prodávat a linky se nebudou optimalizovat na krizový režim. Jenže už je nemáme kam odkládat - leckde jsou už čtyřkolejná nádraží a další rozšíření není na první pohled kam.
1) Revidujeme trochu to rozhodnutí - nebudeme cíleně optimalizovat, ale když se někde nějaký vlak nevejde a nebude možné jednoduše přistavit další nástupiště, prostě ho prodejme.
2) Když nejde další nástupiště přistavět jednoduše, určitě to půjde složitě - přistavme nějaké nástupiště klidně v neobvyklém směru, z neobvyklé strany a podobně, jen aby se vlak vešel.
3) Takový vlak odložme do depa a nechme ho tam stát. Zprovozníme ho znovu po krizi (pokud na to nezapomeneme).

B. Nechceme spouštět nové linky, ale nějakou práci těm zaměstnancům vymyslet musíme. Co budou po dobu krize dělat?
1) Budeme se připravovat na návrat lepších časů (zdvojkolejňování tratí, tunelů, optimalizace křižovatek)
2) Propůjčíme je továrníkům, abychom jim pomohli překonat krizi (budování eye-candy kolem průmyslu)
3) Zapíšeme se do dějin vlastní Hladovou zdí: Navrhněte nějaký zdánlivě nesmyslný dopravní projekt, který budeme muset zbudovat a dá lidem práci (a mě zabaví do konce krize)

C. Spojení Bažovic se světem? Drobná výjimka - tuhle jedinou věc krize produkcí moc neovlivní, tak bychom ji postavit mohli. Vyberte nejméně 1, ale můžete i více z okolních měst:
1) Hlavburk - je nutné postavit zcela novou trať (určete dopravní prostředek)
2) Petrova Vodinka - je nutné postavit zcela novou trať (určete dopravní prostředek)
3) Záporno - koleje tam už vedou, stačí nasadit vlak
4) Prasovinka - tím směrem vedou 2 dosud do sítě nepropojené, historické tratě na dřevo. Využijme jich, postavme pár spojek a nasaďme vlak
5) Hůrka nad Ostravicí - tím směrem vede silnice zásobující Korycanské Kovovýrobny. Protáhnout ji až do Hůrky a nasaďme dostavníky
6) Korycany - silnice už tam vede, stačí nasadit dostavníky
7) Pivónský Mruklov - silnice i trať už tam vede, je třeba nasadit dostavníky a vlak + zbudovat novou přestupní stanici u tkalcovny
8 ) Mrýdek-Fístek - silnice i trať už tam vede, je třeba nasadit dostavníky a vlak + zbudovat novou přestupní stanici u tkalcovny
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

A 3 - ale stejně je pak odprodáme...

B 1 3 (malý okruh) 3 Brauerův kanál

C 1 lodě! 3 4
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů