[Let's Play] OpenTTD
- MarkyParky
- Příspěvky: 16257
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
Z porevolučního deníku Anežky Brauerové, 1.1.1952
Na Nový rok mne navštívil vnuk Josef. S nadšením mi ukazoval obrázek vodkské lodi, kterou prý nakreslil mezi svátky jako jiskra oddíle. Nejprve jsem se kabonila, protože o Auroře nechci ani slyšet, ale pak mi vrtalo hlavou, že přeci jen od výročí VŘSR už uběhly skoro dva měsíce. Tak jsem se nakonec podívala. Loď byla celá bílá, tak jsem si říkala, že to je asi ledoborec. Maruška mě ale opravila, prý je to "Refrižeratoje sudno" - chladírenská loď. Aby se prý cestou potraviny nezkazily.
Neopomněla jsem se Pepíčka zeptat, zda ví či neví, jak se naší společnosti daří. Říkal, že ve škole říkali, že prý plní plán na stotřicet procent. A ještě prý přebytečná vozidla rozprodává jiným národním podnikům se ziskem. A ptal se mě, co to jsou ta procenta a jak se to počítá. Je to zvídavý hoch, možná budeme muset trochu zapřít její původ v naší rodině, aby mohl vystudovat - třeba díky tomu jednou společnost převezme.
A. Актю́бинск Рефрижераторное судно - Chladírenská loď
Cena: 39,6M Kčs
Rychlost: 42 km/h na jezerech a průplavech, 25 km/h v kanálech, řekách a na rybnících
Kapacita: 750 tun jídla nebo jiného chlazeného zboží
Provozní cena: 8,51M Kčs/rok
Potravinářský koncern v Dolních Bažovicích stále není zapojen na Kralanhradský ring. Je z něj ale zbudován kanál, propojující Bažovice s Petrovou Vodinkou i Hlavburkem. Je to příležitost pro tenhle typ lodi?
1) Ano, potraviny potřebují odbyt - postavme dvě linky do obou měst
2) Ano, potraviny potřebují odbyt, ale tahle loď má velkou kapacitu - postavme jednu linku vedoucí do obou měst
3) Ano, potraviny potřebují odbyt - postavme linku do jednoho z měst (určete které z nich), o druhé se postará ring
4) Ne, tudy cesta opravdu nevede
B. Chladírenská loď je pomalá na kanálech, které překonávají s pomocí mnoha zdymadel vysoké převýšení - co s tím (pokud teda loď vůbec nasadíme - viz A).
1) To nevadí, vždyť chladí, tak se jídlo nezkazí
2) Prokopejme co to půjde za rozumné náklady, aby jela alespoň část cesty plnou rychlostí.
3) Zahajme v rámci pětiletky masivní projekt stavby Bažovicko - PetroVodinského - Hlavburského superkanálu
C. Honzík a jeho původ Kdyby měl v kádrovém posudku, že je z rodu velkokapitalistů, asi by vysokou školu nevystudoval. Jaký bude jeho osud? (Až bude dospívat a Anežka umře, stane se naší hrdinou právě Honzík).
1) Veřejně se vzdá Brauerských kořenů, bude chodit do pionýra a stane se svazákem, bude exeplářem polepšeného kapitalisty a úspěšně vystuduje. Možná se to i nějak zaonačí, aby se stal dobrým kandidátem na pana ředitele.
2) Uplatíme kádrovače, aby přimhouřili oko nad Brauerským původem a nějak se dostane k maturitě na ekonomce - to by mu mohlo jako základ vzdělání pro budoucí převzetí firmy stačit.
3) Jsme hrdí Brauerovci a Honzík to zdědí. Už na základce se k nám bude hrdě hlásit a tím pádem skončí jako vyučený topič.
Výsledky roku 1951:
Pokračování později ...
A čisté pro zajímavost, pomalu jsem dokončil optimalizaci silničních vozidel. Ještě lodě a letadla.
Na Nový rok mne navštívil vnuk Josef. S nadšením mi ukazoval obrázek vodkské lodi, kterou prý nakreslil mezi svátky jako jiskra oddíle. Nejprve jsem se kabonila, protože o Auroře nechci ani slyšet, ale pak mi vrtalo hlavou, že přeci jen od výročí VŘSR už uběhly skoro dva měsíce. Tak jsem se nakonec podívala. Loď byla celá bílá, tak jsem si říkala, že to je asi ledoborec. Maruška mě ale opravila, prý je to "Refrižeratoje sudno" - chladírenská loď. Aby se prý cestou potraviny nezkazily.
Neopomněla jsem se Pepíčka zeptat, zda ví či neví, jak se naší společnosti daří. Říkal, že ve škole říkali, že prý plní plán na stotřicet procent. A ještě prý přebytečná vozidla rozprodává jiným národním podnikům se ziskem. A ptal se mě, co to jsou ta procenta a jak se to počítá. Je to zvídavý hoch, možná budeme muset trochu zapřít její původ v naší rodině, aby mohl vystudovat - třeba díky tomu jednou společnost převezme.
A. Актю́бинск Рефрижераторное судно - Chladírenská loď
Cena: 39,6M Kčs
Rychlost: 42 km/h na jezerech a průplavech, 25 km/h v kanálech, řekách a na rybnících
Kapacita: 750 tun jídla nebo jiného chlazeného zboží
Provozní cena: 8,51M Kčs/rok
Potravinářský koncern v Dolních Bažovicích stále není zapojen na Kralanhradský ring. Je z něj ale zbudován kanál, propojující Bažovice s Petrovou Vodinkou i Hlavburkem. Je to příležitost pro tenhle typ lodi?
1) Ano, potraviny potřebují odbyt - postavme dvě linky do obou měst
2) Ano, potraviny potřebují odbyt, ale tahle loď má velkou kapacitu - postavme jednu linku vedoucí do obou měst
3) Ano, potraviny potřebují odbyt - postavme linku do jednoho z měst (určete které z nich), o druhé se postará ring
4) Ne, tudy cesta opravdu nevede
B. Chladírenská loď je pomalá na kanálech, které překonávají s pomocí mnoha zdymadel vysoké převýšení - co s tím (pokud teda loď vůbec nasadíme - viz A).
1) To nevadí, vždyť chladí, tak se jídlo nezkazí
2) Prokopejme co to půjde za rozumné náklady, aby jela alespoň část cesty plnou rychlostí.
3) Zahajme v rámci pětiletky masivní projekt stavby Bažovicko - PetroVodinského - Hlavburského superkanálu
C. Honzík a jeho původ Kdyby měl v kádrovém posudku, že je z rodu velkokapitalistů, asi by vysokou školu nevystudoval. Jaký bude jeho osud? (Až bude dospívat a Anežka umře, stane se naší hrdinou právě Honzík).
1) Veřejně se vzdá Brauerských kořenů, bude chodit do pionýra a stane se svazákem, bude exeplářem polepšeného kapitalisty a úspěšně vystuduje. Možná se to i nějak zaonačí, aby se stal dobrým kandidátem na pana ředitele.
2) Uplatíme kádrovače, aby přimhouřili oko nad Brauerským původem a nějak se dostane k maturitě na ekonomce - to by mu mohlo jako základ vzdělání pro budoucí převzetí firmy stačit.
3) Jsme hrdí Brauerovci a Honzík to zdědí. Už na základce se k nám bude hrdě hlásit a tím pádem skončí jako vyučený topič.
Výsledky roku 1951:
Kód: Vybrat vše
Výstavba: -28,0M Kčs
Nové dop. prostředky: +140M Kčs
Provoz vlaků: -8,37G Kčs
Provoz sil. dopravy: -2,28G Kčs
Provoz letecké dopravy:-3,0G Kčs
Provoz lodní dopravy: -711M Kčs
Údržba: -774M Kčs
Příjmy vlaků: +17,8G Kčs
Příjmy sil. vozidel: +8,87G Kčs
Příjmy let. dopravy: +12,9G Kčs
Příjmy lodní dopravy: +3,39G Kčs
Další výdaje: -182k Kčs
Kód: Vybrat vše
Meziročně: +27,9G Kčs
Stav na účtu: +68,4G Kčs
Hodnota společnosti: +123G Kčs
A čisté pro zajímavost, pomalu jsem dokončil optimalizaci silničních vozidel. Ještě lodě a letadla.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
A 2
B 2
C 4 - rodinu nezapře, jen se bude hlásit k jejímu odbojářskému odkazu a s pomocí tlaku a nátlaku a s příslibem, že se nebude (moc) motat do politiky vystuduje, včetně zahraničních stáží na západě i východě:)
Edit: nevim, zda si chci jen představit centrplanovou optimalizaci;)
B 2
C 4 - rodinu nezapře, jen se bude hlásit k jejímu odbojářskému odkazu a s pomocí tlaku a nátlaku a s příslibem, že se nebude (moc) motat do politiky vystuduje, včetně zahraničních stáží na západě i východě:)
Edit: nevim, zda si chci jen představit centrplanovou optimalizaci;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Let's Play] OpenTTD
A1
B3
C2
Nahoře to byl Pepík :o)
B3
C2
Nahoře to byl Pepík :o)
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [Let's Play] OpenTTD
A1
B3
C2
B3
C2
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16257
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
A: PSDnp:1D4 → 1(1)#1 Jedna linka do dvou měst, 2-4 Dvě linky => Jedna linka obslouží obě města dostupná kanálem.
B: PSDnp:1D4 → 2(2)#1 Mírné prohloubení, 2-4 Monstrprojekt => Bude to monstrkanál
C: PSDnp:1D4 → 2(2)#1 Odbojářský odkaz a studium v cizině, 2-4 Ekonomka bohatě stačí => Jan Josef Brauer vystuduje ekonomku
B: PSDnp:1D4 → 2(2)#1 Mírné prohloubení, 2-4 Monstrprojekt => Bude to monstrkanál
C: PSDnp:1D4 → 2(2)#1 Odbojářský odkaz a studium v cizině, 2-4 Ekonomka bohatě stačí => Jan Josef Brauer vystuduje ekonomku
- MarkyParky
- Příspěvky: 16257
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
Z porevolučního deníku Anežky Brauerové, 1.5.1952
Dnes jsem se musela účastnit prvomájového průvodu v Bažovicích. Tedy, jako stará paní jsem nemusela šlapat s nimi, ale musela jsem mávat. Taková šaškárna. Prý svátek práce, na počest dělníků, které zastřelili, když protestovali proti nelidským pracovním podmínkám. A při tom moc dobře vím, že kousek za městem dřou v nelidských podmínkách desítky politických vězňů na stavbě monstrózního kanálu pro dopravu jídla. A jsem si jistá, že kdyby ti zkusili protestovat, zastřelí či oběsí je bez milosti všechny.
Pak mou pozornost naštěstí připoutaly alegorické vozy Státních drah, které znázorňovaly pokrok v technice v posledních letech a stav vozového parku. Bylo to takové rozjásané a optimistické, zajímalo by mne, jaký je stav doopravdy.
Inventura Železniční dopravy:
Parní lokomotivy:
1x třída 320.0
15x SBB A 3/5
109x třída 354.1 "Všudybylka"
5x třída Y
37x třída 534.1
49x třída 375.0 "Hrbatá"
4x État 140C
18x type 7
143x NS 6300
144x AT&SF 5000 "Santa Fe"
5x typ PC
29x GS-4 "Daylight"
30x třída 459.0 "Liberation"
Dieslové lokomotivy:
23x VO-660
154x FM H-10-44
Elektrické lokomotivy
45x Ge 6/6 "Krokodil"
64x třída 104
15x E.428
10x třída 94 "Weissbirische Krokodil"
5x VL22M
Vrtulové motoráky
2x Schenenzeppelin
Dieslové motoráky
14x VT42
6x M290
Elektrické motoráky
12x ET85
2x třída 49.0
Dieslové soupravy
5x VT04 "Fliegender Hamburger"
11x M131 "Hurvínek"
Lanovky
1x třída 1894
Metro
9x U-Bahn C II
16x 1938 stock
16x ET171
Silniční doprava
Autobusy
93x Praga NDO
15x AEC Regent I
44x 719 SuperCoach
1x Škoda 706 RO
Tramvaje
48x Ringhoffer Kotěra
196x Ringhoffer "Ponorka"
Parní náklaďáky
42x Sentinel Undercarriage Steam Flatbed Lorry
3x Yorkshire Patent Steam Open Lorry with Trailer
341x dvojice Škoda Sentinel
Parní traktory
4x Case steam Suplies Tractor
1x Fodden Steam Logging Truck
Dodávky a lehké nákladní automobily
21x Laurin a Klement FDO
131x Škoda 304
28x Praga N otevřený
47x Walter PN valník s postranicemi
379x Daimler Motorlastwagen
548x Walter PN valník bez postranic
255x Praga RN-C
3x Ford Model T Van
643x Škoda Superb
Těžší nákladní automobily
83x Tatra 111 sklápěčka
92x Tatra 111 valník
27x Tatra 111C cisterna
694x AEC Walls Refrigerated Lorry
110x Praga RV
164x Škoda 706R Sklápěčka (pozn. - tahle byla omylem označená jako valník, ale je to sklápěčka)
Těžké nákladní automobily s přívěsem
219x Mercedes Benz L3750 valník
355x Mercedes Benz L3750 plošina
173x ЗИС-150
Kamióny
272x Diamond T Semitrailer Truck
717x Diamond T Semitrailer Tanker
Supertěžké důlní stroje
175x МАЗ-525
Nákladní parní tramvaje
11x Henschel GMWE No.5
Nákladní elektrické tramvaje
155x Ringhoffer nákladní
17x Siemens Schuckert Pachuca
Vodní doprava
Lodě osobní
15x Přívoz
35x Motorová loď
23x Kolesový parník
29x Těžký kolesový parník
Lodě nákladní
17x Rychlá pobřežní loď
43x Rybářský člun
1x Rybářský trawler
80x Říční nákladní člun
55x Malá nákladní loď
5x Pobřežní nákladní loď
Letecká doprava
Vzducholodě
77x R-100 Airship
Osobní letadla vrtulová pístová
121x Lockheed Constelation
60x Tupolev Tu-90
Nákladní letadla
6x Lockheed Constelation
1x Bristol Freighter
2x Antonov An-2
Novinky představené v prvomájovém průvodu:
A. Nákladní automovil Praga V3S "Vejtřaska" skříň
Cena: 1,31M Kčs
Hmotnost: 8 t
Rychlost: 64 km/h
Výkon: 112 kW
Tažná síla: 31 kN
Provozní cena: 86,6k Kčs/rok
Kapacita: 21 jednotek křehkého a choulostivého nákladu
Jednoznačně ve všech směrech náhrada za Pragu RV. Jen jsme ty Pragovky kupovali celkem nedávno.
1) To nevadí, modernizujeme IHNED, pětiletka si to žádá
2) Stačí, když je začneme kupovat na nové tratě a naplánujeme postupnou obměnu
B. Nákladní automovil Škoda 706R valník (teď už opravdu)
Cena: 1,64M Kčs
Hmotnost: 10 t
Rychlost: 72 km/h
Výkon: 149 kW
Tažná síla: 39 kN
Provozní cena: 103k Kčs/rok
Kapacita: 27 t dřeva nebo jiného objemného materiálu
Bylo dobře, že jsme s obměnou starších valníků na Tatry 111 zas tolik nespěchaly, protože tenhle kousek jí ve všem předčí, byť jen o kousíček. U následujících vozidel rozhodněte o tempu obnovy (IHNED nebo POSTUPNĚ)
1) Parní Sentinel Undercariage Flatbed Lorry (staré jak metuzalém, ale mají výdrž a mohou strašit ještě dlouho)
2) Daimler Motorlastwagen (návrat k tomuto stroji byl strašlivý válečný omyl, který nás těžce brzdí)
3) Walter PN valník (už mají něco za sebou a na 706R moc nestačí)
4) Tatra 111 valník (vesměs relativně nový i schopný)
C. Tramvaj Tatra 6MT
Cena: 909k Kčs
Hmotnost: 8t
Rychlost: 56 km/h
Výkon: 104 kW
Tažná síla: 40 kN
Provozní cena: 69,2k Kčs/rok
Kapacita: 30 cestujících
Na ponorky s vlečňákem sice nemá, ale je levná na koupi i provoz. Že by konečně lék na dopravu na tratích, kde Ringhoffery a Ponorky prodělávají, pže je nedokážeme obsadit?
1) Ano, je potřeba plnit a překračovat plán obsazenosti linek => zvýší to efektivitu
2) Ne, je potřeba plnit a překračovat plán nabízené kapacity => snížilo by to celkovou kapacitu sítě
D. Elektrická jednotka EW54
Cena: 50,5M Kčs
Hmotnost: 80t
Rychlost: 101 km/h
Výkon: 479 kW
Tažná síla: 200 kN
Provozní cena: 2,51M Kčs/rok
Kapacita: 80 cestujících/vagón
Je sice původně ze západu, ale mohli bychom jí koupit z druhé ruky ze Zubrowska, kde úspěšně jezdí.
1) NE! Je to imperialistický výrobek a to, že ho předtím vlastnili Zubrowané na tom nic nemění,
2) NE! Nebudeme přeci provozovat vlaky z druhé ruky
3) Dobrá, zařaďme jí do obnovy, kdyby nějaký vlak zastaral, ale to je vše
4) Nahraďme s nimi pomalejší a slabší weissbierské ET85
5) Nahraďme s nimi všechny pomalejší a slabší elektrické soupravy a motoráky
6) Nahraďme s nimi všechny pomalejší a slabší soupravy a motoráky (bez ohledu na druh pohonu, může vyžadovat elektrifikaci)
7) Nahraďme s nimi všechny pomalejší a slabší soupravy a motoráky (bez ohledu na druh pohonu, může vyžadovat elektrifikaci) + ideologicky nevhodnou, ale zatím provozanou jägerskou VT42 (ale ta je lepší)
E. Čtyřnápravové osobní a poštovní vozy typu Ca a Cai
Cena: 837k Kčs (dálkový), 1,62M Kčs (místní), 1,61M Kčs (poštovní)
Hmotnost: 33t (dálkový a místní), 37t (poštovní)
Rychlost: 160 km/h (dálkový), 130 km/h (místní), 160 km/h (poštovní)
Provozní cena: 525k Kčs/rok (dálkový), 1,03M Kčs/rok (místní), 103M Kčs/rok (poštovní)
Kapacita: 55 cestujících (dálkový), 108 cestujících (místní), 108 balíků pošty (poštovní)
- Všechny tři varianty jsou rychlejší a kapacitnější, ale jsou delší než dvounápravové vozy.
- Všechny tři varianty jsou kratší, než čtyřnápravové lehké ocelové vozy, co používáme.
** Dálková varianta má o něco menší kapacitu.
** Místní varianta má o hodně větší kapacitu a je rychlejší.
** Poštovní varianta má o hodně větší kapacitu.
- Všechny tři varianty jsou o hodně pomalejší, než hliníkové vozy, co používáme, takže tam výměna nedává smysl.
Vyberte z následujících kategorií ty, kde nové vagóny nasadíme (poštovní doplníme automaticky tam, kde bude dávat smysl).
1) Místo dvounápravových, na tratích kde lokomotiva využije rychlosti.
2) Místo dvounápravových, na tratích kde lokomotiva zatím nevyužije rychlosti.
3) Místo čtyřnápravových lehkých ocelových dálkových (zkrátí to vlaky a tedy i rychlost případného křižování, ale mírně poklesne kapacita)
4) Místo čtyřnápravových lehkých ocelových místních (i za cenu, že to bude velké snížení pohodlí - 108 cestujících v krátkém vagónu je pěkná sardinkárna)
Dnes jsem se musela účastnit prvomájového průvodu v Bažovicích. Tedy, jako stará paní jsem nemusela šlapat s nimi, ale musela jsem mávat. Taková šaškárna. Prý svátek práce, na počest dělníků, které zastřelili, když protestovali proti nelidským pracovním podmínkám. A při tom moc dobře vím, že kousek za městem dřou v nelidských podmínkách desítky politických vězňů na stavbě monstrózního kanálu pro dopravu jídla. A jsem si jistá, že kdyby ti zkusili protestovat, zastřelí či oběsí je bez milosti všechny.
Pak mou pozornost naštěstí připoutaly alegorické vozy Státních drah, které znázorňovaly pokrok v technice v posledních letech a stav vozového parku. Bylo to takové rozjásané a optimistické, zajímalo by mne, jaký je stav doopravdy.
Inventura Železniční dopravy:
Parní lokomotivy:
1x třída 320.0
15x SBB A 3/5
109x třída 354.1 "Všudybylka"
5x třída Y
37x třída 534.1
49x třída 375.0 "Hrbatá"
4x État 140C
18x type 7
143x NS 6300
144x AT&SF 5000 "Santa Fe"
5x typ PC
29x GS-4 "Daylight"
30x třída 459.0 "Liberation"
Dieslové lokomotivy:
23x VO-660
154x FM H-10-44
Elektrické lokomotivy
45x Ge 6/6 "Krokodil"
64x třída 104
15x E.428
10x třída 94 "Weissbirische Krokodil"
5x VL22M
Vrtulové motoráky
2x Schenenzeppelin
Dieslové motoráky
14x VT42
6x M290
Elektrické motoráky
12x ET85
2x třída 49.0
Dieslové soupravy
5x VT04 "Fliegender Hamburger"
11x M131 "Hurvínek"
Lanovky
1x třída 1894
Metro
9x U-Bahn C II
16x 1938 stock
16x ET171
Silniční doprava
Autobusy
93x Praga NDO
15x AEC Regent I
44x 719 SuperCoach
1x Škoda 706 RO
Tramvaje
48x Ringhoffer Kotěra
196x Ringhoffer "Ponorka"
Parní náklaďáky
42x Sentinel Undercarriage Steam Flatbed Lorry
3x Yorkshire Patent Steam Open Lorry with Trailer
341x dvojice Škoda Sentinel
Parní traktory
4x Case steam Suplies Tractor
1x Fodden Steam Logging Truck
Dodávky a lehké nákladní automobily
21x Laurin a Klement FDO
131x Škoda 304
28x Praga N otevřený
47x Walter PN valník s postranicemi
379x Daimler Motorlastwagen
548x Walter PN valník bez postranic
255x Praga RN-C
3x Ford Model T Van
643x Škoda Superb
Těžší nákladní automobily
83x Tatra 111 sklápěčka
92x Tatra 111 valník
27x Tatra 111C cisterna
694x AEC Walls Refrigerated Lorry
110x Praga RV
164x Škoda 706R Sklápěčka (pozn. - tahle byla omylem označená jako valník, ale je to sklápěčka)
Těžké nákladní automobily s přívěsem
219x Mercedes Benz L3750 valník
355x Mercedes Benz L3750 plošina
173x ЗИС-150
Kamióny
272x Diamond T Semitrailer Truck
717x Diamond T Semitrailer Tanker
Supertěžké důlní stroje
175x МАЗ-525
Nákladní parní tramvaje
11x Henschel GMWE No.5
Nákladní elektrické tramvaje
155x Ringhoffer nákladní
17x Siemens Schuckert Pachuca
Vodní doprava
Lodě osobní
15x Přívoz
35x Motorová loď
23x Kolesový parník
29x Těžký kolesový parník
Lodě nákladní
17x Rychlá pobřežní loď
43x Rybářský člun
1x Rybářský trawler
80x Říční nákladní člun
55x Malá nákladní loď
5x Pobřežní nákladní loď
Letecká doprava
Vzducholodě
77x R-100 Airship
Osobní letadla vrtulová pístová
121x Lockheed Constelation
60x Tupolev Tu-90
Nákladní letadla
6x Lockheed Constelation
1x Bristol Freighter
2x Antonov An-2
Novinky představené v prvomájovém průvodu:
A. Nákladní automovil Praga V3S "Vejtřaska" skříň
Cena: 1,31M Kčs
Hmotnost: 8 t
Rychlost: 64 km/h
Výkon: 112 kW
Tažná síla: 31 kN
Provozní cena: 86,6k Kčs/rok
Kapacita: 21 jednotek křehkého a choulostivého nákladu
Jednoznačně ve všech směrech náhrada za Pragu RV. Jen jsme ty Pragovky kupovali celkem nedávno.
1) To nevadí, modernizujeme IHNED, pětiletka si to žádá
2) Stačí, když je začneme kupovat na nové tratě a naplánujeme postupnou obměnu
B. Nákladní automovil Škoda 706R valník (teď už opravdu)
Cena: 1,64M Kčs
Hmotnost: 10 t
Rychlost: 72 km/h
Výkon: 149 kW
Tažná síla: 39 kN
Provozní cena: 103k Kčs/rok
Kapacita: 27 t dřeva nebo jiného objemného materiálu
Bylo dobře, že jsme s obměnou starších valníků na Tatry 111 zas tolik nespěchaly, protože tenhle kousek jí ve všem předčí, byť jen o kousíček. U následujících vozidel rozhodněte o tempu obnovy (IHNED nebo POSTUPNĚ)
1) Parní Sentinel Undercariage Flatbed Lorry (staré jak metuzalém, ale mají výdrž a mohou strašit ještě dlouho)
2) Daimler Motorlastwagen (návrat k tomuto stroji byl strašlivý válečný omyl, který nás těžce brzdí)
3) Walter PN valník (už mají něco za sebou a na 706R moc nestačí)
4) Tatra 111 valník (vesměs relativně nový i schopný)
C. Tramvaj Tatra 6MT
Cena: 909k Kčs
Hmotnost: 8t
Rychlost: 56 km/h
Výkon: 104 kW
Tažná síla: 40 kN
Provozní cena: 69,2k Kčs/rok
Kapacita: 30 cestujících
Na ponorky s vlečňákem sice nemá, ale je levná na koupi i provoz. Že by konečně lék na dopravu na tratích, kde Ringhoffery a Ponorky prodělávají, pže je nedokážeme obsadit?
1) Ano, je potřeba plnit a překračovat plán obsazenosti linek => zvýší to efektivitu
2) Ne, je potřeba plnit a překračovat plán nabízené kapacity => snížilo by to celkovou kapacitu sítě
D. Elektrická jednotka EW54
Cena: 50,5M Kčs
Hmotnost: 80t
Rychlost: 101 km/h
Výkon: 479 kW
Tažná síla: 200 kN
Provozní cena: 2,51M Kčs/rok
Kapacita: 80 cestujících/vagón
Je sice původně ze západu, ale mohli bychom jí koupit z druhé ruky ze Zubrowska, kde úspěšně jezdí.
1) NE! Je to imperialistický výrobek a to, že ho předtím vlastnili Zubrowané na tom nic nemění,
2) NE! Nebudeme přeci provozovat vlaky z druhé ruky
3) Dobrá, zařaďme jí do obnovy, kdyby nějaký vlak zastaral, ale to je vše
4) Nahraďme s nimi pomalejší a slabší weissbierské ET85
5) Nahraďme s nimi všechny pomalejší a slabší elektrické soupravy a motoráky
6) Nahraďme s nimi všechny pomalejší a slabší soupravy a motoráky (bez ohledu na druh pohonu, může vyžadovat elektrifikaci)
7) Nahraďme s nimi všechny pomalejší a slabší soupravy a motoráky (bez ohledu na druh pohonu, může vyžadovat elektrifikaci) + ideologicky nevhodnou, ale zatím provozanou jägerskou VT42 (ale ta je lepší)
E. Čtyřnápravové osobní a poštovní vozy typu Ca a Cai
Cena: 837k Kčs (dálkový), 1,62M Kčs (místní), 1,61M Kčs (poštovní)
Hmotnost: 33t (dálkový a místní), 37t (poštovní)
Rychlost: 160 km/h (dálkový), 130 km/h (místní), 160 km/h (poštovní)
Provozní cena: 525k Kčs/rok (dálkový), 1,03M Kčs/rok (místní), 103M Kčs/rok (poštovní)
Kapacita: 55 cestujících (dálkový), 108 cestujících (místní), 108 balíků pošty (poštovní)
- Všechny tři varianty jsou rychlejší a kapacitnější, ale jsou delší než dvounápravové vozy.
- Všechny tři varianty jsou kratší, než čtyřnápravové lehké ocelové vozy, co používáme.
** Dálková varianta má o něco menší kapacitu.
** Místní varianta má o hodně větší kapacitu a je rychlejší.
** Poštovní varianta má o hodně větší kapacitu.
- Všechny tři varianty jsou o hodně pomalejší, než hliníkové vozy, co používáme, takže tam výměna nedává smysl.
Vyberte z následujících kategorií ty, kde nové vagóny nasadíme (poštovní doplníme automaticky tam, kde bude dávat smysl).
1) Místo dvounápravových, na tratích kde lokomotiva využije rychlosti.
2) Místo dvounápravových, na tratích kde lokomotiva zatím nevyužije rychlosti.
3) Místo čtyřnápravových lehkých ocelových dálkových (zkrátí to vlaky a tedy i rychlost případného křižování, ale mírně poklesne kapacita)
4) Místo čtyřnápravových lehkých ocelových místních (i za cenu, že to bude velké snížení pohodlí - 108 cestujících v krátkém vagónu je pěkná sardinkárna)
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
A 2
B 1 2 3 ihned
B 4 postupně
C 1
D 6
E 1 2
B 1 2 3 ihned
B 4 postupně
C 1
D 6
E 1 2
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Let's Play] OpenTTD
A1
B 1 2 3 hned
B 4 postupně
C2
D6
E1
B 1 2 3 hned
B 4 postupně
C2
D6
E1
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Re: [Let's Play] OpenTTD
A1
B 1 2 3 hned
B 4 postupně
C1
D5
E1
B 1 2 3 hned
B 4 postupně
C1
D5
E1
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16257
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
A: PSDnp:1D3 → 2(2)#1-2 Vejtřasku hned, 3 postupně => Vejtřaska bude co nejrychleji
B: Shoda - staré krámy se vymění hned, Tatrovky 111 postupně
C: PSDnp:1D3 → 2(2)#1-2 Prioritu má obsazenost, 3 Kapacita => 6MT nasadíme na poloprázdné linky, zlepšíme tím statistiky obsazenosti a ušetříme
D: PSDnp:1D3 → 1(1)#1 Nahradit holší elektrické, 2-3 horší vše => Nahradíme horší elektrické soupravy
E: Shoda na tom, že nahradíme dvounápravové, kde to pomůže lokomotivám.
PSDnp:1D3 → 3(3)#1 a i tam, kde to nepomůže => a jinde už ne
B: Shoda - staré krámy se vymění hned, Tatrovky 111 postupně
C: PSDnp:1D3 → 2(2)#1-2 Prioritu má obsazenost, 3 Kapacita => 6MT nasadíme na poloprázdné linky, zlepšíme tím statistiky obsazenosti a ušetříme
D: PSDnp:1D3 → 1(1)#1 Nahradit holší elektrické, 2-3 horší vše => Nahradíme horší elektrické soupravy
E: Shoda na tom, že nahradíme dvounápravové, kde to pomůže lokomotivám.
PSDnp:1D3 → 3(3)#1 a i tam, kde to nepomůže => a jinde už ne
- MarkyParky
- Příspěvky: 16257
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
Z porevolučního deníku Anežky Brauerové, 23.7.1952
Sedím v letadle ze Záporna do Velkého Kašparova a sleduji zemi pod sebou. Ohromnou jizvu, kterou vykousali buldozery v krajině při stavbě kanálu pro přepravu jídla z Bažožeru. Ať si říká kdo chce co chce o bezohlednosti kapitalistů, za vedení naší rodinou nikdy naše společnost tak obrovský zásah do krajiny nespáchala. I umělý kopec v Malém Kašparově, který je nám propagandou tolik vyčítán, proti této odporné ráně vypadá jako dětské hovínko vedle obrovské hromady hnoje. A dráhy dokonce musely nechat vyvinout nové typy nákladních vagónů, aby vůbec dokázaly ta obrovská množství zeminy přesouvat.
Alespoň, že rovnou nově vyvinuté podvozky přizpůsobili i pro jiné typy nákladu.
A. Nová generace rychlých nákladních vozů
Čtyřnápravový skříňový vůz typu Taes
Cena: 667k Kčs
Hmotnost: 30t
Rychlost: 120 km/h
Provozní cena: 414k Kčs/rok
Kapacita: 42 jednotek nákladu citlivého na povětrnostní vlivy
Čtyřnápravový skříňový vůz typu Wa
Cena: 667k Kčs
Hmotnost: 30t
Rychlost: 120 km/h
Provozní cena: 414k Kčs/rok
Kapacita: 42 jednotek rychle se kazícího nákladu
V jakém režimu tyhle vagóny nasadíme?
1) Jen na ringu. Lokomotivy nechme, až se obmění, tak to doženou.
2) Jen na ringu. Lokomotivy samozŕejmě vyměňme taky, ať se změna projeví.
3) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Lokomotivy ale nechme, až se obmění, tak to doženou.
4) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Na ringu a radiáláních tratích zároveň s tím obměňme lokomotivy, aby se rychlost využila, zbytek to dožene časem.
5) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Zároveň s tím obměňme lokomotivy, aby se rychlost využila.
6) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít naprosto jednotný vozový park. Ale lokomotivy nechme, jak jsou, časem se to pořeší.
7) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Na ringu a radiáláních tratích zároveň s tím obměňme lokomotivy, aby se rychlost využila, zbytek to dožene časem.
8 ) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. A krom vleček vyměníme i všechny lokomotivy, aby se rychlost využila.
B. Nová generace pomalejších nákladních vozů
Čtyřnápravový kotlový vůz typu Rah
Cena: 1,19M Kčs
Hmotnost: 22t
Rychlost: 100 km/h
Provozní cena: 773k Kčs/rok
Kapacita: 80 000 litů kapalin
Čtyřnápravový výsypný vůz typu Wa
Cena: 841k Kčs
Hmotnost: 25t
Rychlost: 100 km/h
Provozní cena: 528k Kčs/rok
Kapacita: 55t zrní
V jakém režimu tyhle vagóny nasadíme:
1) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Lokomotivy ale nechme, až se obmění, tak to doženou.
2) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Zároveň s tím obměňme lokomotivy, aby se rychlost využila.
3) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít naprosto jednotný vozový park. Ale lokomotivy nechme, jak jsou, časem se to pořeší.
4) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. A krom vleček vyměníme i všechny lokomotivy, aby se rychlost využila.
C. Nový typ vagónu - čtyřnápravový nízkostěný vůz s bočnicemi typu Paov
Cena: 725k Kčs
Hmotnost: 42t
Rychlost: 100 km/h
Provozní cena: 434k Kčs/rok
Kapacita: 45 jednotek maloobjemového nákladu
Hodí se na zboží, kterému nevadí nepříznivé povětrnostní vozy, ale nemá moc velký objem (v podstatě na něm tedy jde vozit to samé co na plošinových vozech, vyjma dřeva, rostlinných vláken a velkoobjemových strojírenských a zemědělských potřeb). Režim nasazení bude podobný jako u kotlových a výsypných vozů, ale otázka je, u kterého zboží na tenhle typ přejdeme. Vyberte z následujícího seznamu:
1) Řezivo
2) Obaly (ty se teď vozí ve stejně rychlých skříňových, ale je tu možnost je také zrychlit - viz bod A)
3) Kov
4) Stavební materiály
5) Strojírenské potřeby (tam, kde to nejsou jeřáby, bagry a pod...)
6) Vlna
7) Zboží mimo ring (ty se teď vozí ve stejně rychlých skříňových, ale je tu možnost je také zrychlit - viz bod A)
8 ) Zemědělské potřeby (tam, kde to nejsou traktory, kombajny a pod...)
Z porevolučního deníku Anežky Brauerové, 11.9.1952
Ležím v nemocnici. Mě staré ochablé svaly mne neudržely, když jsem stoupala do schodů, ošklivě jsem spadla a mé staré křehké kosti se polámaly. Čeká mne náročná operace a nevím, zda ji v tomhle věku přežiji.
Docela mne překvapilo, kolik bývalých zaměstnanců se za mnou zastavilo, popřát mi dobrého zdraví. Člověka to na stará kolena potěší. Povídali jsme si hodně o současném plánování - a hodně z nich se překvapivě otevřelo - jako by fakt, že své starosti svěřují člověku, co nemá daleko do hrobu, otevřel jejich ústa, která normálně drží zavřená strachy.
Například projektanti teď řeší požadavek, aby loď s jídlem přeložila v Hlavburku zboží na vlaky - jenže překladiště jídla je od tamního jezera příliš daleko a tak není možné překládat rovnou. Zkoušeli to vysvětlit soudruhům, co úkol zadali, ale ti prý jen prohlásili, že je podružnosti nezajímají - rozkaz zní jasně, překládat jídlo v Hlavburku.
Zkusím něco vymyslet a poradit jim.
Prostá přístavba nového mola na jezeře a jeho spojení s nádražím není možná - jsou moc daleko od sebe. Rozšíření jezera blíž k nádraží také ne - překáží tam zhlaví osobního nádraží. Jak tedy jídlo na nádraží dostat?
1) Postavit nový přístav v údolí a do nádraží to odvézt auty po stávajících silnicích (bohužel, embargo na západní zboží neumožňuje použít chladící auta, takže nezbývá než spolehnout se na rychlé Superby)
2) Postavit nový přístav v údolí a zbudovat novou vlečku východně od zástavby (kvůli prudkému stoupání to bude chtít neobvykle na vlečku nasadit těžkou lokomotivu - nejspíš elektrickou VL22M)
3) Postavit nový přístav na vedlejším rameni řeky, což vyžaduje zbourat zástavbu kvůli zdymadlům - tam by asi šlo překládat přímo na nádraží
4) Jiné řešení? Navrhněte
Sedím v letadle ze Záporna do Velkého Kašparova a sleduji zemi pod sebou. Ohromnou jizvu, kterou vykousali buldozery v krajině při stavbě kanálu pro přepravu jídla z Bažožeru. Ať si říká kdo chce co chce o bezohlednosti kapitalistů, za vedení naší rodinou nikdy naše společnost tak obrovský zásah do krajiny nespáchala. I umělý kopec v Malém Kašparově, který je nám propagandou tolik vyčítán, proti této odporné ráně vypadá jako dětské hovínko vedle obrovské hromady hnoje. A dráhy dokonce musely nechat vyvinout nové typy nákladních vagónů, aby vůbec dokázaly ta obrovská množství zeminy přesouvat.
Alespoň, že rovnou nově vyvinuté podvozky přizpůsobili i pro jiné typy nákladu.
A. Nová generace rychlých nákladních vozů
Čtyřnápravový skříňový vůz typu Taes
Cena: 667k Kčs
Hmotnost: 30t
Rychlost: 120 km/h
Provozní cena: 414k Kčs/rok
Kapacita: 42 jednotek nákladu citlivého na povětrnostní vlivy
Čtyřnápravový skříňový vůz typu Wa
Cena: 667k Kčs
Hmotnost: 30t
Rychlost: 120 km/h
Provozní cena: 414k Kčs/rok
Kapacita: 42 jednotek rychle se kazícího nákladu
V jakém režimu tyhle vagóny nasadíme?
1) Jen na ringu. Lokomotivy nechme, až se obmění, tak to doženou.
2) Jen na ringu. Lokomotivy samozŕejmě vyměňme taky, ať se změna projeví.
3) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Lokomotivy ale nechme, až se obmění, tak to doženou.
4) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Na ringu a radiáláních tratích zároveň s tím obměňme lokomotivy, aby se rychlost využila, zbytek to dožene časem.
5) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Zároveň s tím obměňme lokomotivy, aby se rychlost využila.
6) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít naprosto jednotný vozový park. Ale lokomotivy nechme, jak jsou, časem se to pořeší.
7) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Na ringu a radiáláních tratích zároveň s tím obměňme lokomotivy, aby se rychlost využila, zbytek to dožene časem.
8 ) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. A krom vleček vyměníme i všechny lokomotivy, aby se rychlost využila.
B. Nová generace pomalejších nákladních vozů
Čtyřnápravový kotlový vůz typu Rah
Cena: 1,19M Kčs
Hmotnost: 22t
Rychlost: 100 km/h
Provozní cena: 773k Kčs/rok
Kapacita: 80 000 litů kapalin
Čtyřnápravový výsypný vůz typu Wa
Cena: 841k Kčs
Hmotnost: 25t
Rychlost: 100 km/h
Provozní cena: 528k Kčs/rok
Kapacita: 55t zrní
V jakém režimu tyhle vagóny nasadíme:
1) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Lokomotivy ale nechme, až se obmění, tak to doženou.
2) Všude, vyjma vleček, kde to není potřeba. Centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. Zároveň s tím obměňme lokomotivy, aby se rychlost využila.
3) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít naprosto jednotný vozový park. Ale lokomotivy nechme, jak jsou, časem se to pořeší.
4) Úplně všude, centrální plánování bude mnohem snažší, pokud budeme mít jednotný vozový park. A krom vleček vyměníme i všechny lokomotivy, aby se rychlost využila.
C. Nový typ vagónu - čtyřnápravový nízkostěný vůz s bočnicemi typu Paov
Cena: 725k Kčs
Hmotnost: 42t
Rychlost: 100 km/h
Provozní cena: 434k Kčs/rok
Kapacita: 45 jednotek maloobjemového nákladu
Hodí se na zboží, kterému nevadí nepříznivé povětrnostní vozy, ale nemá moc velký objem (v podstatě na něm tedy jde vozit to samé co na plošinových vozech, vyjma dřeva, rostlinných vláken a velkoobjemových strojírenských a zemědělských potřeb). Režim nasazení bude podobný jako u kotlových a výsypných vozů, ale otázka je, u kterého zboží na tenhle typ přejdeme. Vyberte z následujícího seznamu:
1) Řezivo
2) Obaly (ty se teď vozí ve stejně rychlých skříňových, ale je tu možnost je také zrychlit - viz bod A)
3) Kov
4) Stavební materiály
5) Strojírenské potřeby (tam, kde to nejsou jeřáby, bagry a pod...)
6) Vlna
7) Zboží mimo ring (ty se teď vozí ve stejně rychlých skříňových, ale je tu možnost je také zrychlit - viz bod A)
8 ) Zemědělské potřeby (tam, kde to nejsou traktory, kombajny a pod...)
Z porevolučního deníku Anežky Brauerové, 11.9.1952
Ležím v nemocnici. Mě staré ochablé svaly mne neudržely, když jsem stoupala do schodů, ošklivě jsem spadla a mé staré křehké kosti se polámaly. Čeká mne náročná operace a nevím, zda ji v tomhle věku přežiji.
Docela mne překvapilo, kolik bývalých zaměstnanců se za mnou zastavilo, popřát mi dobrého zdraví. Člověka to na stará kolena potěší. Povídali jsme si hodně o současném plánování - a hodně z nich se překvapivě otevřelo - jako by fakt, že své starosti svěřují člověku, co nemá daleko do hrobu, otevřel jejich ústa, která normálně drží zavřená strachy.
Například projektanti teď řeší požadavek, aby loď s jídlem přeložila v Hlavburku zboží na vlaky - jenže překladiště jídla je od tamního jezera příliš daleko a tak není možné překládat rovnou. Zkoušeli to vysvětlit soudruhům, co úkol zadali, ale ti prý jen prohlásili, že je podružnosti nezajímají - rozkaz zní jasně, překládat jídlo v Hlavburku.
Zkusím něco vymyslet a poradit jim.
D. Dovoz jídla lodí do Hlavburku
Prostá přístavba nového mola na jezeře a jeho spojení s nádražím není možná - jsou moc daleko od sebe. Rozšíření jezera blíž k nádraží také ne - překáží tam zhlaví osobního nádraží. Jak tedy jídlo na nádraží dostat?
1) Postavit nový přístav v údolí a do nádraží to odvézt auty po stávajících silnicích (bohužel, embargo na západní zboží neumožňuje použít chladící auta, takže nezbývá než spolehnout se na rychlé Superby)
2) Postavit nový přístav v údolí a zbudovat novou vlečku východně od zástavby (kvůli prudkému stoupání to bude chtít neobvykle na vlečku nasadit těžkou lokomotivu - nejspíš elektrickou VL22M)
3) Postavit nový přístav na vedlejším rameni řeky, což vyžaduje zbourat zástavbu kvůli zdymadlům - tam by asi šlo překládat přímo na nádraží
4) Jiné řešení? Navrhněte
Re: [Let's Play] OpenTTD
A8
B8
C8
D1
B8
C8
D1
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
A 8
B 4
C 2k8 (prostě hoď dvakrát a co padne...
D 4 - varianta 3, ale s tím,že se postaví superkanál....
B 4
C 2k8 (prostě hoď dvakrát a co padne...
D 4 - varianta 3, ale s tím,že se postaví superkanál....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
A4
B2
C7
D3
B2
C7
D3
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti