[Let's Play] OpenTTD

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A: Budeme hlasovat o pořadí:
I. pozice: PivonskaDopravniAS:1D3 → 3(3)#1 Potraviny v Bažovicích, 2 Strojírenství v Kunratavě, 3 Dřevozpracující v Aši => Dřevozpracující v novém městě Aši
II. pozice: PivonskaDopravniAS:1D2 → 2(2)#1 Potraviny v Bažovicích, 2 Strojírenství v Kunratavě => Strojírenství v Kunratavě - ta má 553 obyvatel => proměna
III. pozice: Potravinářství v Bažovicích - mají 743 obyvatel => proměna

Otázka zůstává otevřená a ještě nějaký čas bude, kdyby někdo chtěl navhrnout něco dalšího, bude zařazen na konec seznamu.

B: PivonskaDopravniAS:1D3 → 1(1)#1-2 Ihned, 3 Staré + nové linky => Diesel nasazujeme hned

C:
1 Hlavní tratě => Shoda ANO
2 PivonskaDopravniAS:1D3 → 2(2)#1-2 Vedlejší tratě => ANO
3 PivonskaDopravniAS:1D3 → 3(3)#1-2 Vlečky => NE
4 Dlouhé vlaky => Shoda ANO
5 Střední vlaky => PivonskaDopravniAS:1D3 → 3(3)#1 Střední => NE
6 PivonskaDopravniAS:1D3 → 3(3)#1 Krátké => NE
7 Již je rychlá loko => Shoda ANO
8 Je pomalá loko => Shoda ANO

Výsledné vyhodnocení:
* Se zaváděním nových vagónů dojde okamžitě k výměně dlouhých (5+ čtverečků) vlaků na hlavních a vedlejších tratí, bez ohledu na typ lokomotivy. Další výměny budeme řešit později dle vývoje provozu v síti.

D:
Shoda na ponechání v záloze pro případné vlečky s kopečky.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

2.5.1890
Zpráva o investování dividend

Vážení akcionáři, dovolujeme si vám oznámit, že váš podíl za roky 1888+1889 byl úspěšně investován do rozvoje nových průmyslových center v Pivónii. A aby nebylo sporu o to, čí zisk byl investován dříve, rovnou byl pro vás zahrnut i plánovaný zisk roku 1890, díky čemuž bylo možné uspokojit požadavky všech akcionářů.

V hustých lesích na západě země, nedaleko Weissbierské hranice investovali jste do založení civilisaci vzdálené továrny DŘEVPODAŽ (Dřevozpracující Podnik Až). Vesnička Až, u které továrna vyrostla, byla doteď zapomenutou osadou, nyní však očekáváme, že pracovní příležitost přitáhne dělníky z celé Pivónie a osada se rychle rozroste.

Jen malý kousek od hlavního města jste se přičinili o proměnu malého městečka, původně vyrostlého u přestupní stanice mezi dvěma lodními trasami v základnu továrního komplexu KUNRAKOV - Kunratavské Kovozávody.

A nakonec úrodné údolí kolem Bažovic stalo se staveništěm nového centra potravinářství, když byly položeny základní kameny společnosti VÝPOTBAŽ - Výrobna potravin Bažovice.
Až
Kunratava
Kunratava
Bažovice
Bažovice
Pokračování později
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

Jenom drobný dotaz - tohle hradíš z kapitoly B, nebo C? Vejde se to pod obojí, o tom žádná...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše: Jenom drobný dotaz - tohle hradíš z kapitoly B, nebo C? Vejde se to pod obojí, o tom žádná...:)
Tohle hradím z kapitoly B.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Národní listy, 4.9.1890, Povodeň v Kralanhradu píše: Po celý den včerejší panovala v Kralanhradu nálada nad míru stísněná: byloť všechno obyvatelstvo pod dojmem živelné pohromy kolosálních rozměrů, jejíž jevištěm byly níže položené části města a pobřeží řeky, a jejiž dosah nelze dosud seznati. Neboť nejen že voda řeky po celý den stoupala, až nabyla výše, jaké málo kdo pamatuje, stoupání neustalo ani do večera, a zlověstné dunění děl oznamuje právě ještě, kdy tyto řádky píšeme, o půl sedmé hodině večerní, další příval vody, další zmáhání se rozkaceného živlu, ačkoliv byty již některé zatopeny až po samý strop.
1890-09-04.gif
4.9.1890
Výzva akcionářům od starosty Kralanhradu

Vážení akcionáři a společníci Pivónské dopravní a.s.,
jménem Královského hlavního města Kralanhrad, žádám vás tímto o pomoc. Rozlícený živel vtrhl do ulic nižší části města a zcela jej zpustošil. Až voda opadne, bude potřeba vrátit zničené městské čtvrti ztracený lesk. Pevně doufáme, že jako dobří a solidární pivóňané nejen přispějete do sbírky, která bude vyhlášena, ale zároveň že vaše společnost svými znalostmi a zkušenosti ze stavebních oborů zapojí do obnovy.

S díky za všechny občany Kralanhradu
Starosta
A. Stoletá voda v Kralanhradu Jihozápadní čtvrť Kralanhradu zničila voda. Byli jsme osloveni, abychom ze zapojili do obnovy. Jakým způsobem to provedeme?
1) Obnovíme původní stav
2) Na místě zbudujeme moderní bulvár
3) Na místě zbudujeme průmyslové předměstí (jaký průmysl? - už tam stojí uhelný důl a rafinerie)

B. Zastarání 4-4-0 Továrny v Bourbonice už před nějakým časem přestaly vyrábět a dovážet lokomotivy 4-4-0. My jich máme nasazeno 186 a některé z nich již dost zastarávají. Zaměstnanci ale neví, za co je vyměnit, když nové 4-4-0 už nepřijdou. Připomenu parametry:
6,83M zl; 60t; 96km/h; 4,85TErg/s; 4,2Mdyn; 323k zl/rok
Jakým typem lokomotivy nahradíme?
1) class 101: 5,34M zl; 57t; 61km/h; 2,65TErg/s; 7,3Mdyn; 323k zl/rok
2) 4-6-0: 7,26M zl; 69t; 96km/h; 5,22TErg/s; 5,2Mdyn; 323k zl/rok
3) 2-8-0: 9,61M zl; 126t; 80km/h; 7,46TErg/s; 16,2Mdyn; 395k zl/rok
4) 374 pacific: 4,05M zl; 52t; 104km/h; 1,34TErg/s; 6,7Mdyn; 179k zl/rok
(Poznámka: Všechny co máme už tahají jen náklad, nikoliv osobní dopravu. Staré nákladní vagóny mají limit 56km/h, nové ho budou mít 70-90 podle typu).

C. Zastarání 4-4-0 Některé soupravy tahá dvojice 4-4-0. Jak postupovat u nich?
1) Vyměňujeme kus za kus, podle odpovědi B => opět dvojicí nového typu
2) Bez ohledu na odpověď B nahrazujme dvojice 4-4-0 jedinou 2-8-0

D. Zásobování nově vybudovaných podniků Do nově zbudovaných podniků je potřeba dostat suroviny. Určitě je získáme tak, že v příštích letech v rámci dividend zase posílíme primární průmysl. Jakým způsobem to uděláme?
1) Zasponsorujeme otevření slabých nalezišť poblíž
2) Zasponsorujeme výrazné rozšíření těžby již existujících nalezišť
3) Zasponsorujeme hledání nových nalezišť kdekoliv

E. Doprava cestujících do Aže Malé městečko si zaslouží být obsluhováno. Vyberte odkud (můžete i víc, než 1):
1) Z Panolup pod Radhoštěm
2) Ze Zloun
3) Z Užic
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Pieta »

Ještě mi k té výměně připomeň - dyn je, jak zvládá zrychlovat, a erg/s je, jaký náklad pobere? Nebo je to obráceně?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

A 3

B 2

C 2

D 3

E 1 2 3
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Hike »

A2
B3
C2
D2
E 1+2
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Pieta: V zásadě ano.

Výkon: (aktuálně udávaný v násobcích Erg/s) omezuje maximální rychlost, které je souprava schopná dosáhnout s daným nákladem.

Tažná síla: (aktuálně udávaná v násobcích Dyn) určuje zrychlení, kterého je souprava schopná dosáhnout s daným nákladem, přičemž když souprava stoupá, tak každý stoupavý čtvereček, na kterém se souprava nachází, prudce zvyšuje náročnost takového stoupání.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Pieta »

A2
B2
C2
D2
E12
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A: PivonskaDopravniAS:1D3 → 2(2)#1-2 Bulvár, 3 Průmysl => Zbudujeme moderní bulvár.

B: PivonskaDopravniAS:1D3 → 2(2)#1-2 4-6-0, 3 2-8-0 =>4-4-0 bude nahrazena 4-6-0

C: Shoda na tom, že dvojice 4-4-0 budou nahrazeny 2-8-0

D: PivonskaDopravniAS:1D3 → 2(2)#1-2 Rozšíření nalezišť, 3 Kdekoliv => Rozšíří se stávající naleziště

E:
1 Panolupy - shoda ANO
2 Zlouny - shoda ANO
3 PivonskaDopravniAS:1D3 → 2(2)#1 Užice => NE
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

1.1.1891
Pozvánka

Vážení akcionáři,
dovolujeme si Vás slavnostně pozvat na otevření Třídy Kašpara Brauera v dolním Kralanhradu. Pevně věříme, že kolem nového širokého bulváru brzy vyroste mnoho honosných domů a obchodů.

S pozdravem
Správní rada



Třída Kašpara Brauera v Kralanhradě
Třída Kašpara Brauera v Kralanhradě
Výsledky roku 1890:

Kód: Vybrat vše

Výstavba:                 -89,5M      zlatých
Nové dopravní prostředky:-761M        zlatých
Provoz vlaků:            -571M        zlatých
Provoz silniční dopravy:  -74,3M      zlatých
Provoz lodní dopravy:     -43,0M      zlatých
Údržba:                   -59,3M      zlatých
Příjmy vlaků:          +2,23G         zlatých
Příjmy silniční dopravy: +461M        zlatých
Příjmy lodní dopravy:    +316M        zlatých
Další výdaje:          -2,48M         zlatých

Kód: Vybrat vše

Meziročně:             -1,07G         zlatých
Stav na účtu:          +6,33G         zlatých
Hodnota společnosti:   +9,45G         zlatých
Pokračování později
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

5.4.1891
Mimořádná zpráva akcionářům

Vážení akcionáři,
s potěšením vám mohu oznámiti, že díky nasazení nových vagónů na trať odvážející zrní z farem u Panalup pod Radhoštěm se podařilo výrazně zkrátit dobu cesty, dovézti tak zrní čerstvější a zároveň tak získat peněžitou prémii od Panalupským mlynářů i pivovarníků.



Zbrusu nové vagóny
Zbrusu nové vagóny
13.07.1891
Zpráva z výstavy, adresovaná správní radě akciové společnosti,

Vážení radní,
jak jste mi poručili, vydal jsem se prozkoumati exponáty na Druhé jubilejní zemské výstavě, pořádané v Kralanhradu u příležitosti staletého výročí od první zemské výstavy. Zaujal mne zejména dravý konkurenční boj mezi konstruktéry elektrických tramwayí a zastánci klasického pohonu strojem parním. Prospekt jednoho z exponátů, původem z Ciderie, zasílám.


A. Nová parní tramway Celkově předčí Siemensovu Erste ... ale je to kouřivá smradlavka
Granthamova parní tramway z vagónky Merryweather
Cena: 83,5k zlatých
Hmotnost: 10t
Rychlost: 28 km/h
Výkon: 150 GErg/s
Tažná síla: 5 Mdyn
Provozní cena: 7,81k zlatých ročně
Kapacita: 12 cestujících
Obrázek
1) Elektřina je budoucnost, tohle nebudeme nasazovat a už s párou v ulicích neotravovat
2) Necháme elektřinu kde už je, ale nové linky budou zase parní
3) Necháme elektřinu jen ve Velkém Brauerově, jinak přejdeme zpět na páru
4) Elektřina byla slepá kolej, všude přejdeme na páru

B. Dlouhé nákladní vlaky Při obměňovaní lokomotiv se zjistilo, že s lehkým nákladem (dobytek a vlna) ve skříňových vozech dokáže 4-6-0 dosáhnout na dlouhé rovince i pětipolíčkové vlaky rychlostí až 90km/h (byť jí trvá, než se na tuhle rychlost rozjede), zatímco 2-8-0 má limit 80km/h. Zároveň ale když 4-6-0 potká svah, tak se stejným vlakem zpomalí klidně i někam na 60km/h, zatímco 2-8-0 drží spolehlivých 80km/h.

1) Lehký náklad v nových vagónech tahat 4-6-0
2) Lehký náklad v nových vagónech tahat 2-8-0
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

A 1

B 3 - podle profilu trati, lze li to odlišit:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Neplánovaně mám dnes dopoledne velké množství času na hraní, takže Vallun vítězí jako jediný hlasující v té škvíře, co jsem vám dal. Zároveň v dalších dnešních hlasováních pojedu průběžně (tzn. budu dávat hlasovat o věcech, na které nemusím čekat).

A: Kde máme na osobních tramwayích elektřinu, páru už nasazovat nebudeme.
B: Zkusíme při výběru lokomotivy u dlouhých vlaků s dobytkem a vlnou zohlednit terén na trati.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů