[Let's Play] OpenTTD

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

1.1.1892
Výroční zpráva akcionářům

Vážení akcionáři,
v tomto novoročním poselství přinášíme vám dvě zprávy, jednu dobrou, jednu horší.

Dobrou zprávou jest, že Vámi podporovaný podnik DŘEPODAŽ rozjíždí pomalu svou výrobu. Očekávejte tedy u své investice do tohoto podniku rychlou návratnost.

Špatnou zprávou jest, že rozhodnutí investovat do rozšiřování těžby surovin na stávajících lokalitách je mnohem dražší, nežli investice tam, kde těžbu doporučí prospektoři. Očekávejte tedy u svých investic v příštích letech návratnost nízkou.

Dále nebudeme vás v novém roce obtěžovati technikáliemi, o kterých bude výlučně správní rada rozhodovati, nicméně abyste byli informování, předmětem některých příštích hlasování bude zavedení pobřežních nákladních lodí do flotily, případně vylepšení vozového parku nákladních parních tramwayí.



Průmyslové městečko Až
Průmyslové městečko Až

Výsledky roku 1891:

Kód: Vybrat vše

Výstavba:                 -19,8M      zlatých
Nové dopravní prostředky:-434M        zlatých
Provoz vlaků:            -578M        zlatých
Provoz silniční dopravy:  -79,6M      zlatých
Provoz lodní dopravy:     -43,9M      zlatých
Údržba:                   -57,3M      zlatých
Příjmy vlaků:          +2,33G         zlatých
Příjmy silniční dopravy: +495M        zlatých
Příjmy lodní dopravy:    +329M        zlatých
Další výdaje:            -839M        zlatých

Kód: Vybrat vše

Meziročně:             +1,11G         zlatých
Stav na účtu:          +7,44G         zlatých
Hodnota společnosti:  +10,7G          zlatých
Poznámka: Netušil jsem, že postavit primární průmysl na místě na zakázku je 8x dražší, než nechat ho najít prospektorem. Příště na to upozorním dopředu.

A. Mírný pokrok v páře v ulicích
Parní tramway Henschel GMWE no.5
Cena: 84,4k zlatých
Hmotnost: 10t
Rychlost: 28 km/h
Výkon: 150 GErg/s
Tažná síla: 5 MDyn
Provozní cena: 7,87k zlatých ročně
Kapacita: 10 balíků pošty (lze přestavět)
Obrázek
Rozhodněte pro náledující typy, zda: a) Nevyměňovat, b) Vyměnit až zestárnou, c) Vyměnit ihned
1) 8 kusů Krauss Clementine (srovnání: 76,5k zlatých, 8t, 26 km/h, 70 GErg/s, 4 MDyn, 7,45k zlatých/rok, 8 balíků pošty)
2) 17 potahů koňky (srovnání: 76,2k zlatých, 1t, 20 km/h, 220 GErg/s, 500 kDyn, 7,01k zlatých/rok, 12 balíků pošty)

B. Kapacita lodí roste Objevila se nová loď s větší kapacitou. Díky olbřímím rozměrům ale nedokáže plout rychle na řekách.
Pobřežní nákladní loď, Austin and Son Ltd.
Cena: 1,99M zlatých
Rychlost na jezerech: 29 km/h
Rychlost na řekách/kanálech/rybnících: 20 km/h
Kapacita: 360t
Provozní cena: 331k zlatých ročně
Obrázek
1) Tohle je moc velké a v krajině plné řek, rybníků a kanálů příliš pomalé
2) Nasadíme, pokud se objeví místo na jezerech, kde se taková loď dokáže vytížit
3) Nasadíme kdekoliv, kde ji dokážeme vytížit
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

A 1 2 b)

B 2
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Pieta »

A12b
B2
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A: Shoda na pozvolné výměně obou typů.
B: Shoda na nasazení velké lodi na jezerech
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

2.8.1892

Národní listy, 3.8.1892, na titulní straně píše: Další vydávání zlatek jest k dnešnímu dni zastaveno. Opatření to stojí nepochybně ve spojení s upravením nových, jägersko-tokajských peněz. Následkem toho budou se u státních pokladen místo zlatek vydávati ponejvíce zlatníky rázů 1892. Zlatky pak budou stahovány a nahrazovány novými korunami.

Mimořádná zpráva pro akcionáře

Vážení akcionáři,
zatímco císařství se zmítá v bouři přechodu ze stříbrného standardu na zlatý, přídě našich nových pobřežní nákladních lodí jistě proráží klidné vody pivónských jezer. O finanční situaci společnosti nemějte obavy, jen vězte, že od dne dnešního výkazy účetní i zprávy budou vám zasílány vyčíslené v korunách. Chcete-li snadno přepočíst zlaté na koruny, prostě dřívější ceny vynásobte dvěma.

Zároveň správní rada rozdhodla, že u příležitosti této provede inventuru vozového parku společnosti.


Příloha 1892-08-03.gif je dlouhodobě nedostupná.
Inventura vozového parku, vyjma musea

Parní lokomotivy traťové
4x Iron duke
79x 4-4-0
152x GS&WR class 101
74x 4-6-0
270x 2-8-0

Parní lokomotivy posunovací
48x SBB Ecc 2/5
2x RhB G 3/4

Metro
88x Brooklin Union Gate (cca 20 souprav)

Koňská doprava osobní silniční
75x omnibus
134x dostavník šestispřeží

Koňská doprava nákladní silniční
159x poštovní kočár
60x poštovní dostavník
59x uzavřený vůz - pár koní
70x uzavřený vůz - čtyřspřeží
238x otevřený vůz - čtyřspřeží
10x žebřiňák - pár koní
715x žebřiňák - čtyřspřeží
275x cisterna - pár koní
379x cisterna - čtyřspřeží
60x vůz s ledem - pár koní
161x vůz s ledem - čtyřspřeží

Koňská doprava tramwayová
17x koňka

Parní doprava nákladní silniční
352x Sentinel Under. otevřený
104x Sentinel Under. plošinový
85x Case Tractor plošinový
36x Case Tractor na tahání dřeva

Parní tramwaye osobní
45x Wantage No. 6

Parní tramwaye nákladní
8x Krauss Clementine
10x Henschel GMWE No. 5
11x Wantage No.4 + uzavřené vozy
4x BR class J70 + otevřené vozy
26x BR class J70 + skříňové vozy
31x BR class J70 + plošinové vozy
2x BR class J70 + násypné vozy

Autobusy
157x Daimler Motor Carriadge

Tramwaye
119x Siemens Erste

Plachetnice
3x Clipper
1x Briga
9x Windjammer

Parníky osobní
1x kolesový s plachtami
1x vrtulový s plachtami
22x vrtulový parník
12x kolesový parník

Nákladní lodě
21x přívoz
49x rybářský člun
59x říční nákladní člun
31x malá nákladní loď
2x pobřežní nákladní loď

A otázky:
A. Převoz sypkých materiálů po železnici Krom vylepšeného otevřeného vagónu máme ještě nový, výsypný, vhodný pro převoz sypkých materiálů. U některých nákladů je to jednoduché - jdou naložit jen do jednoho typu. Některé náklady ale lze nakládat do obou a je potřeba rozhodnout, který budeme používat.

Jde o následující suroviny: železná ruda, bauxit, jíl, kámen, písek, uhlí.

A následující vagóny:
1) otevřený: 141k korun, 12t, 71km/h, 86,3k koruny/rok, 30 tun nákladu, 5/16 čtverečku
2) výsypný: 124k korun, 11t, 71km/h, 74,8k koruny/rok, 26 tun náklad, 5/16 čtverečku

Rozhodněte, který použijeme (můžete pro každý náklad zvlášť, nebo dohromady, nebo navhrnout nějaké jiné kritérium).

B. Opuštěné tratě Čas od času se nám stává, že kvůli optimalizaci nějaké trati zůstane někde opuštěná kolej. Když optimalizace zahrnuje jen posun tratě o pár čtverečků, vyrovnání zatáček, svahu či posun mostu, tak vždy původní odstraním. Ale občas se stane, že optimalizace si vynutí vedení tratě úplně jinudy nebo třeba zkrácení tratě a překládání na jiném místě a kolej je opravdu nevyužitá.
1) Ponechat na místě, bez údržby (po nějaké čase takové úseky degraduji na třídu very-low-speed-track)
2) Ponechat na místě a udržovat (zůstanou jak jsou)
3) Snést (odstranit a časem to nejspíš zaroste trávou)


C. Metro v Novém Poli Nové Pole má 12206 obyvatel, zaslouží si tedy metro.
1) Ano, stejné jako v ostatních městech
2) Ano, ale jiné (popište koncepci)
3) Vymluvme se na to, že čekáme na lepší vozy metra a zatím ho nestavme
Nové Pole
Nové Pole
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Pieta »

A2
B1 (to mi přijde takové realistické (: )
C1
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

A B C 1
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A: PivonskaDopravniAS:1D2 → 2(2)#1 otevřený 2 výsypný => Na sypké materiály výsypný vůz

B: Shoda na tom, že opuštěné tratě necháme ladem a "zastarají"

C: Shoda na metru v současném formátu
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

1.1.1893
Výroční zpráva akcionářům

Vážení akcionáři,
ve výroční zprávě si můžete povšimnouti, že v letošním roce nedošlo k investici vašich příjmů do rozšiřování těžebních kapacit našich dolů. Příčinou jest, že poptáno jest rozšíření dolu na železnou rudu, avšak na upokojení potřebné části bude naše společnost potřebovati podílu ze zisku za nejméně dva roky. Z tohoto důvodu v letošním roce jsou peníze bezpečně uloženy na korunovém účtu.

Zároveň bychom vás rádi spravili o tom, že díky Vaším investicím zahnájila výrobu společnost KUNKRAKOV, od špendlíku až po lokomotivu. Jedním z výrobků, který tato společnost nabízí, je licencovaná výroba sangrijské lokomotivy třídy 040, kterou i díky Vašemu příspěvku můžeme zařadit do flotily.

S pozdravem
Správní rada



Rozjezd výroby v KUNRAKOVĚ
Rozjezd výroby v KUNRAKOVĚ

Parní lokomotiva RENFE 040
Cena: 15,1M korun
Hmotnost: 73t
Rychlost: 80km/h
Výkon: 49,6 TErg/s
Tažná síla: 7,4MDyn
Provozní cena: 675k korun/rok
Obrázek
Nechápu - obrázek téhle lokomotivy na internetu prostě neexistuje bez watermarku.

Tahle lokomotiva docela dobře vyplňuje pozici střední nákladní lokomotivy, kde trochu nekoncepčně, ale úspěšně slouží 4-6-0. Není třeba hlasovat (nedává smysl 4-6-0 nahrazovat), ale budeme ji zařazovat průběžně na nové linky tam, kde se bude hodit.


Pokračování později ....
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A ještě ty finance :D

Výsledky roku 1892:

Kód: Vybrat vše

Výstavba:                 -62,3M      korun
Nové dopravní prostředky:-344M        korun
Provoz vlaků:          -1,18G         korun
Provoz silniční dopravy: -166M        korun
Provoz lodní dopravy:     -88,8M      korun
Údržba:                  -119M        korun
Příjmy vlaků:          +4,72G         korun
Příjmy silniční dopravy: +980M        korun
Příjmy lodní dopravy:    +665M        korun
Další výdaje:             -87,9M      korun

Kód: Vybrat vše

Meziročně:             +4,31G         korun
Stav na účtu:         +19,2G          korun
Hodnota společnosti:  +25,2G          korun
Pokračování později ....
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

3.6.1893
Mimořádná zpráva akcionářům

Vážení akcionáři,
rádi bychom Vám oznámili, že k dnešnímu dni naše akciová společnost poskytuje službu metropolitní dráhy již ve čtyřech městech Pivónie - krom Kralanhradu, Hůrky nad Ostravicí a Petrovy Vodinky to k dnešnímu dni je taktéž Nové Pole.

S pozdravem
Správní rada



Metro v centru Nového Pole
Metro v centru Nového Pole
Pokračování později
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A nakonec jsem přeci jen nějaká hlasování dám, protože konečně můžu odejít od kompu ;o). A tím pádem bude víc času na hlasování.

A. Koncové zastávky Zatím jsme všude stavěli průjezdné zastávky, protože velké procento našeho provozu zajišťovali koně a tramwaye, které neumí koncové zastávky používat. Pomalu nám ale roste procento obyčejných náklaďáků (zatím parních) a autobusů (už dieslových).

* Koncové zastávky mají výhodu, že se používají paralelně, takže když do nich někdo zajede a stojí a čeká na svůj čas v jízdním řádu, neblokuje ostatní.
* Koncové zastávky mají nevýhodu, že nejsou průjezdné a umí je používat jen "jednovozová" auta

1) Zůstaňme jen u průjezdných
2) Stavme koncové konzervativně - jen tam, kde očekáváme dlouhodobě krátká auta a je to terminální stanice (typicky v areálu nějakého průmyslového podniku)
3) Stavme koncové progresivně - všude, kde chceme teď používat krátká auta a dává to teď provozně smysl
4) Přejděme úplně na koncové zastávky (tzn. i přestavujme existující průjezdné na koncové, kde to teď dává smyl).
5) Navrhněte vlastní strategii stavby koncových zastávek.

B. Nákladní nádraží na jídlo a zrní v Dolním Kralanhradě je stále problematické místo. To, že jsme sem nenatáhli zboží bylo dobré rozhodnutí, protože tu vznikají zácpy kvůli křižování vlaků co zajíždí do červeně okroužkovaného nádraží a vlaků projízdějících po modré šipce. Nádraží má navíc málo nástupišť a vlaky často čekají na vjezd, než se uvolní.
Situace v dolním Kralanhradě
Situace v dolním Kralanhradě
Jak to vyřešit?

1. Modrou trať zakopat pod zem a nádraží rozšířit nad ní
2. Modrou trať přeložit jinam - jižně od té rafinerie
3. Nádraží přeložit někam jinam (na které předměstí Kralanhradu?)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Pieta »

Jestli si to pamatuju správně, nebyl u koncových zastávek taky velký problém v tom, že v jednu chvíli mohlo zajíždět nebo vyjíždět jen jedno vozidlo, a ten vjezd/výjezd trval docela dlouho, takže zvládaly obsluhovat o hodně menší množsví vozidel, než stejný počet průjezdných?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

A 2

B 1
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

...nebyl u koncových zastávek taky velký problém v tom, že v jednu chvíli mohlo zajíždět nebo vyjíždět jen jedno vozidlo, a ten vjezd/výjezd trval docela dlouho, takže zvládaly obsluhovat o hodně menší množsví vozidel, než stejný počet průjezdných?
Když:
- nehrozí čekání na timetable nebo
- nezdržuje pomalé nakládání
tak ano, to je rozhodně průjezdná o dost rychlejší.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů