[Let's Play] OpenTTD

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Všeobecný rozkaz, 1.1.1918

Po bitvě u Cambrai je více než zřejmé, že v tomto novém století války nebude rozhodovat početní převaha mužů a jezdectva, nýbrž převaha technická. Zdrcující postup cidéřanů, kteří nasadili do této bitvy opanceřované vozy zvané tanky se podařilo zastavit jen díky náročnému a tvrdému nasazení weissbierských úderných skupin. Ale protože nepřítel již mobilní techniku nasazuje, je potřeba učinit tak v co nejkratší době taktéž. Proto nakazuje se KkStB, aby provedla inventúru všech zbytečných a čekajících vozidel a odvedla je armádě k přestavbě na obrněná.

(Poznámka pod čarou, uvedená vlastní rukou polního maršálka: "Že jsme stihli za těch pár měsíců přijít o všechny koně, co jsme jim zrekvírovali, jim raději neříkat.")



1918-01-01.gif
Výsledky roku 1917:

Kód: Vybrat vše

Výstavba:                 -32,1M      korun
Nové dop. prostředky:    -216M        korun
Provoz vlaků:          -2,67G         korun
Provoz silniční dopravy: -605M        korun
Provoz letecké dopravy:   -33,7M      korun
Provoz lodní dopravy:    -235M        korun
Údržba:                  -307M        korun
Příjmy vlaků:          +9,34G         korun
Příjmy sil. vozidel:   +2,73G         korun
Příjmy letecké dopravy:   +149M       korun
Příjmy lodní dopravy:  +1,51G         korun
Další výdaje:                 -92,7k  korun

Kód: Vybrat vše

Meziročně:             +9,63G         korun
Stav na účtu:         +36,7G          korun
Hodnota společnosti:  +45,7G          korun
Pokračování později ....
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Prohlášení Národního výboru Pivónskoslivenského píše: Lide pivónskoslivenský!
Tvůj odvěký sen stal se skutkem.
Stát Pivónskoslivenský vstoupil dnešním dnem v řadu samostatných kulturních států světa.
Národní výbor, nadaný důvěrou veškerého lidu pivónskoslivenského, přejal jako oprávněný a zodpovědný činitel do svých rukou správu Tvého státu.
Lide pivónskoslivenský!
Celý svět sleduje Tvůj krok do nového života. Tvůj vstup do země zaslíbené. Zachováš štít čistý, jako jej zachovalo tvé národní vojsko - pivónskoslivenské legie.
Nezapomínej n á r o d n í k á z n ě a buď si stále vědom, že jsi občanem nového státu nejen se všemi právy, nýbrž i
p o v i n n o s t m i.
Svobody osobní a majetku nesmí býti dotčeno.
Dbejte bezvýhradně rozkazů Národního výboru!
V Kralanhradu, 28. října 1918
A je to tady! Válka skončila, konečně samostatnost.


1918-10-28.gif
Nejprve se podíváme, jak náš vozový park zdecimovala válka ... (ve skutečnosti jsme zeštíhlení stavů a přechod na efektivnější vozidla dost pomohlo a naopak by se hodilo ještě tak rok optimalizovat - stihlo se pročistit jen asi 4/5 silničních vozidel a na vlaky a lodě jsem se nedostal).

Koně
8x lázeňskě šestispřeží
11x cisterna tažená párem koní (která už je nastavená při příští údržbě na vyměnu)

Autobusy
123x Milnes Daimler Bus

Osobní tramvaje
147x Ringhoffer Kotěra Křižík + dva vlečňáky

Parní náklaďáky
162x Sentinel Undercarriage plošinový
61x Yorkshire Patent Steam with trailer Open Hopper
70x Yorkshire Patent Steam with trailer Flatbed

Parní traktory a těžké tahače
170x Dvojice Case Steam Tractorů s plošinou
19x Case Steam Loggin Tractor
7x Fodden Logging Steam Truck

Nákladní automobily
69x NW TL-2 krytý
119x NW Nákladní otevřený
586x Praga N otevřený
1220x Daimler MotorLastWagen
876x Praga N cisterna
29x Walker Ice Delivery Truck
867 NW TL-2 s ledem

Nákladní tramvaje parní
4x Wantage No.4 se skříňovými vozy
1x Wantage No.6 s výsypnými vozy
6x Class J70 s plošinovými vozy
1x Class J70 s cisternami

Nákladní tramvaje elektrické
5x Henschel No.5
20x Ottawa Electric
6x Siemens Schuckert
17x B&QT skříňová
27x B&QT plošinová
3x B&QT chladící

================================

Parní motoráky
3x MCCi

Dieselové motoráky
5x KkStB 19

Elektrické motoráky
5x KkStB 40 (dále bude označovaná jako řada 400.0 "Elinka")

Parní lokomotivy
2x class 101
18x 4-6-0 "Desetikolák"
184x 2-8-0
2x RENFE 040
82x PRR D16
53x KkStB 99 (dále bude označována jako řada 320.0)
113x Caledonian 439
164x SBB A 3/5
67x KkStb 229 (dále bude označována jako řada 354.1 "Všudybylka")
20x RZD Y
24x KkStB 310 (dále bude označována jako řada 375.0 "Hrbatá")

Elektrické lokomotivy
8x NER ES1
9x FS E.550

Jednovozové metro
92x Union Gate Car
49x typ 1894
8x U-Bahn A I
4x 1903 stock

================================

Osobní kolesové
33x kolesový parník
7x těžký kolesový parník

Osobní s lodní šroubem
14x přívoz
24x motorová loď

Nákladní
4x rychlá pobřežní loď
53x rybářský člun
67x říční nákladní člun
49x malá nákladní loď
4x pobřežní nákladní loď

================================

Vzducholodě
11x Zeppelin



A jdeme na otázky, co s poválečenou situací v novém státě.

A. Jméno podniku Je zcela jisté, že pivónskou část KkStB převezme nová státní společnost, která bude pod kontrolou ministerstva železnic a o tom, jak se bude rozvíjet, bude rozhodovat politická situace v zemi (viz níže). Jak se bude jmenovat?
1) Pivonskoslivenské státní dráhy (PSD)
2) Nějak jinak ... navrhněte jak?

B. Barvy nové podoby společnosti V době prosperity budeme moct zase vlaky přebarvit.
1) Jak skončí oslavy, namalujeme vlaky podle historického zbarvení:
- lokomotivy černé nebo zelené, osobní vagóny zelenobílé, nakladní vagóny hnědé nebo šedé
- silniční osobní doprava béžovočervená, nákladní doprava pestrobarevná
- lodní doprava pestrobarevná
- letecká doprava stříbrnomodrá
2) Společnost se na oslavu předvlékla do národních barev na oslavu nové republiky (viz GIF nahoře) a už si je ponechá.
- bílá jako základní barva
- červené a modré doplňky
3) Jiné barevné schéma ... navrhněte co?

C. Směřování politiky v zemi V prvních letech sice nebyly zatím nejsou v pivónii svobodné volby, mandáty jsou rozděleny podle starších výsledků rakouských zemských voleb. Jedna z politických stran ale rozhodně získá ministerstvo železnic a tedy i vliv na směřování společnosti. Kdo to bude?
1) Agrárníci (rozvoj zemědělství)
2) Socialisté (rozvoj těžkého průmyslu)
3) Národní demokraté (optimalizace a rozvoj dopravní sítě)
4) Lidovci (rozvoj osobní dopravy a služeb ve městech)
5) Slivonští poslanci (rozvoj východní části Pivónie)

D. Válečné resty na nákupu obnově techniky Během hubených let jsme se přeorientovali na domácí produkci. Někde to bylo výhodné, ale někde to znamenalo krok zpět a u některých dopravních prostředků domácí trh ani nenabízí potřebný produkt a museli jsme nasadit různá řešení za roh (např. rychlíkové lokomotivy občas tahají těžký náklad či parní traktory hrozně zastarávají, protože pro ně nemáme náhradu). Zároveň se na trhu objevily nějaké kusy techniky, které by možná pomohly, ale nebyly dostupné, protože se vyrábí v cizině. Co s tím provedeme.
1) Nechme věci jak jsou. Už se zase dají nakupovat náhradní díly v cizině (tzn. opět povolím automatickou obnovu u vozidel z ciziny) a výměny budeme řešit až u techniky co přinese budoucnost.
2) Tam, kde jsou vyloženě potíže nebo hodně zastaráváme se podívejme, zda se za ty čtyři válečné roky něco nového neobjevilo, co by nám vytrhlo trn z paty - a pokud takový kus bude, rozhodněme o způsobu jeho nasazení. Provoz zajištěný domácí produkcí ale neměňme.
3) Prodiskutujme vhodnost nasazení všech výrobků z válečných let, které jsou alespoň lepší, než to co máme, včetně případné obměny doma vyráběných vozidel.

E. Dodávky nové techniky Ať už jde o úplně novou techniku, nebo dohánění restů, odkud budeme brát?
1) Preferujme domácí produkci, jen tam, kde domácí nemá potřebný produkt, poohlédněme se ve světě.
2) Preferujme domácí produkci, ale pokud se objeví výrazně lepší typ z ciziny, zvažme ho.
3) Hledejme i na trhu všech zemí v sousedství (Weissbiersko, Jägersko, Tokajsko, Vodský svaz, Zubrowsko)
4) Hledejme i na trhu všech zemí celého kontinentu
5) Hledejme i na trhu všech zemí celého civilizovaného světa
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od PetrH »

A1, B2, C1, D2, E5
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9048
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Faskal »

A1
B1
C5
D1
E2
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Pieta »

A2 - Chtěl bych, aby se to jmenovalo PTSD, ale nenapadá mě, jak tu zkratku okecat. (:
B1
C5
D2
E4 - Ale bez Weissbierska a Jägerska, protože zlá krev
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A: KkStB:1D3 → 1(1)#1-2 PSD, 3 PTSD => Pivónskoslivenské státní dráhy
B: KkStB:1D3 → 3(3)#1 Národní, 2-3 Historické => Historické zbarvení
C: PSD:1D3 → 3(3)#1 Agrárníci, 2-3 Slivonsko => Rozvoj východu země
D: PSD:1D3 → 1(1)#1-2 Nechat, 3 Pořešit problémové kusy => Vozový park zůstane jak je a budeme se zajímat jen o technické novinky
E: PSD:1D3 → 3(3)#1 Domácí + fakt dobrá cizina, 2 Kontinent bez Weissbierska a Jägerska, 3 Celý civilizovaný svět => Tak se nám možnosti zase rozšíří ....
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Zápis z jednání parlamentu ze dne 19.11.1918

Vážení bratia poslanci,

v ťažkom teréne hustých lesov na pomedzí Pivónie a Slivonska dochádza parným traktorom značky Case dych. Viem, že sme si spoločne odhlasovali, že v prvých ťažkých rokoch existencie nášho spoločného štátu sa nebudeme obzerať späť a nebudeme nakupovať predvojnovú či vojnovú techniku z cudziny. Ale pretože ani domáci, ani zahraničný trh momentálne neponúka žiadny nový stroj, ktorý by staré traktory mohol nahradiť, žiadam vás, urobme v tomto smere výnimku a zvážte modernizácii týchto strojov za niektorý z neskorších modelov, s ktorými už majú zamestnanci našich štátnych dráh skúsenosti.



Rozjezd dýchavičného traktoru Case vedle rychlíku Kasparstern v plné rychlosti.
Rozjezd dýchavičného traktoru Case vedle rychlíku Kasparstern v plné rychlosti.

Zpráva výboru pro rozvoj obchodu ze dne 1.1.1919
Je príjemné vidieť, že keď spolupracujeme v jednom štáte ako jeden národ Pivónoslivákov a nerozdějule nás umelá hranica medzi Jägerskom a Tokajskom, spoločnou prácou dokážeme pozdvihnúť priemyselnú kapacitu skôr zabudnutých podnikov vo východnej Pivónii na vyššiu úroveň, než akú mala pred vojnou.



Nejen, že masokombinát v Jezerním Lhotkově začíná dodávat maso na Pivónský ring, ale tamní lisovna rozšiřuje svojí výrobu a krom konzerv pro masokombinát vyrábí nově i hračky z lisovaného plechu.
Nejen, že masokombinát v Jezerním Lhotkově začíná dodávat maso na Pivónský ring, ale tamní lisovna rozšiřuje svojí výrobu a krom konzerv pro masokombinát vyrábí nově i hračky z lisovaného plechu.
Výsledky roku 1918:

Kód: Vybrat vše

Výstavba:                 -28,6M      Kč
Nové dop. prostředky:    -635M        Kč
Provoz vlaků:          -2,74G         Kč
Provoz silniční dopravy: -550M        Kč
Provoz letecké dopravy:   -33,9M      Kč
Provoz lodní dopravy:    -238M        Kč
Údržba:                  -314M        Kč
Příjmy vlaků:          +9,13G         Kč
Příjmy sil. vozidel:   +2,81G         Kč
Příjmy letecké dopravy:   +146M       Kč
Příjmy lodní dopravy:  +1,54G         Kč
Další výdaje:                 -94,5k  Kč

Kód: Vybrat vše

Meziročně:             +9,08G         Kč
Stav na účtu:         +45,7G          Kč
Hodnota společnosti:  +54,4G          Kč
Pokračování později ....
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Zaslechnuto v kuloárech 12.2.1919

Počúvajte, pán kolega poslanec, ak sa má pivónskoslivenské bratstvo rozvíjať, nestačí len budovať spojenie medzi existujúcimi podnikmi. Je potrebné vychádzať podniky nové. Nebolo by možné tomu nejako prispôsobiť niektoré kapitolky rozpočtu, až ich budete prerokúvať?


Díky aktivitám slivónských poslanců se osamělé podniky na předměstí Záporna pomalu proměňují v propojenou průmyslovou čtvrť
Díky aktivitám slivónských poslanců se osamělé podniky na předměstí Záporna pomalu proměňují v propojenou průmyslovou čtvrť

Při interpelaci ministra železnic, 2.4.1919

Pán minister, vysvetlite mi, ako je možné, že weissbiersko, napriek tomu, že bolo vo vojne porazené, dokáže vyvinúť a na svoje trate nasadiť rýchlejší lokomotívu, než sú naše slávne Hrbaté? A než sa začnete vyhovárať, že weissbierský priemysel mal pred naším aj pred vojnou veľký náskok, predstavte si, že som sa vrátil zo služobnej cesty v cidónském mandátnym území Arakíny a dokonca aj tamojší lokomotívy predčí u nás tak široko rozšírenú triedu 320. Naša vláda hovorí, že Československo patrí medzi svetové priemyselné veľmoci. Ako mi tento rozpor v kvalite používaných lokomotív vysvetlíte?




A. Traktory Case na tahání dřeva Už na ně nejsou k dispozici ani náhradní díly a obměnit se musí. A domácí vůz s plošinou vhodnou k tahání dřeva prostě není.
1) Žádné výjimky. Budeme je opravovat na koleně a budou jezdit dál (in-game to znamená, že jim bude klesat spolehlivost a budou častěji mít breakdowny).
2) Máme ve vozovém parku těžké plošinové parní Sentinely Undercarriage a ty na trhu ještě jsou. Udělejme výjimku a nasaďme ty.
3) Máme ve vozovém parku lehké plošinové benzínové Daimler MotorLastWageny a ty na trhu ještě jsou. Udělejme výjimku a nasaďme ty.
4) Máme ve vozovém parku parní tahače Fodden Steam Logging Truck a ty na trhu jsou. Udělejme výjimku a nasaďme ty.
5) Máme ve vozovém parku těžké parní náklaďáky s návěsem Yorkshire Patent Steam Flatbed. Udělejme výjimku a nasaďme ty.
6) Žádné výjimky, kde dochází dech traktorům, nasadí se vlaky, i když to teda nejspíš bude znamenat hrozné serpentýny, protože traktory byly nasazované ve strmém terénu.

B. Porcování medvěda Zatím doplňujeme ve východní Pivónii chybějící spojení. Ještě letos budeme mít ale hotovo a volby jsou ještě daleko. Kolik procent zisku společnosti vytáhnou Slivónští poslanci na rozvoj průmyslu na pomezí hranic? Rozdělte v procentech mezi (můžete dát i 0, ale v součtu musíte dát nejvýše 100).
1) Rozšíření nebo otevření nových dolů a nalezišť na hranicích
2) Rozšíření nebo otevření nových statků a lesů na hranicích
3) Rozšíření továren provozovaných na hranicích
4) Rozvoj osad na hranicích
5) Podíl, který si společnost ponechá jako zisk

C. Lokomotiva XX HV
Cena: 39M Kč
Hmotnost: 91 t
Rychlost: 120 km/h
Výkon: 1342 kW
Tažná síla: 20900 kp
Provozní cena: 1,85M Kč/rok
Obrázek
O chloupek slabší, ale zároveň o chloupek rychlejší, než Hrbatá. A levnější na pořízení.
Výjmečné linky potřebují výjmečné stroje. Ale zase to jsou naše národní chlouby a nebyla by ostuda, nasadit na ně weissbierskou lokomotivu? Rozhodněte u následujících tří kategorií, zda na ně stroj nasadit či ne:
1) Kasparstern (mimochodem, neměl by se přejmenovat?)
2) Lázeňský express
3) Ostatní rychlíky

D. Lokomotiva třídy H
Cena: 27M Kč
Hmotnost: 119t
Rychlost: 69km/h
Výkon: 427 kW
Tažná síla: 10600 kp
Provozní cena: 1,05M Kč/rok
Obrázek
Pan poslanec se sice při interpelacích rozohnil, ale ono to zas takový zázrak není - papírově je sice konkurence schopná naší domácí 320.0 (dříve KkStB 99) a naplno využije rychlostní potenciál vagónů, jenže to kvůli tomu, že tohle je univerzální lokomotiva pro střední tratě, zatímco třistadvacítka je posunovací lokomotiva. Jediné, co třídě H musíme přiznat je, že je hospodárnější. Na druhou stranu taky je dvakrát tak velká a těžká. Zkrátka má svá pro a proti a stálo by za zvážení, zda tenhle produkt z Arakíny nenasadit.

1) Ne, ať si tahá vodu někde v poušti, tohle do Pivónie nepatří.
2) Můžeme jí nasadit na lehké pomalé nákladní vlaky, kde se uplatní její o něco vyšší rychlost. Na vlečkách ale ponechme třistadvacítku.
3) Ano, nahraďme s ní třistadvacítku, každý kilometr v hodině se počítá.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Pieta »

A1 - Naše domácí průmyslové podniky jistě vyvinou vhodné řešení dříve, než dojde na nejhorší.
B 1-30%, 2-30%, 4-20%
C - Nikam
D2
A Kasparnstern přejmenovat podle nějakého velkého vlastence, třeba Antonín Puškmer se vyloženě nabízí, jak jistě všichni uznáte.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

Ehm, člověk chvíli cestuje )což mi připomíná...Vážně jsi nemohl poslat QS 2001 trochu šikovněji, abych si vyfotil domov?:D a vy tohle...:)

Trochu mne mrzí, že nepadla možnost restituce firmy do rukou Brauerovic rodiny...:)

A 1 - již brzy se jistě najde adekvátní náhrada

B 2 - 30 %; 5 70 %

C 1 2 3 Ne
Kasparstern - Kašparova hvězda, rod Brauerů byli a jsou dlouhodbvě vbelcí vlastenci a podporvatelé pivonské věci!

D 2 - nějaký exemplář z Arakíny se do muze hodí;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Hike »

A5
B 2-20% 3-30% 5-50%
C nic
- přejmenovat na Pivonia Express
D 2
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

A: PSD:1D3 → 2(2)#1-2 Žádné výjimky, 3 Yorkshire s vlekem => Ať se na těch cestách třeba rozpadnou

B:
Doly: 10%
Statky: 26,7%
Továrny: 10%
Osady: 6%
Zisk: 46,7%

C: Shoda na NE
Přejmenování Kapsarsternu: PSD:1D3 → 2(2)#1 Antonín Puškmer, 2 Kašparova hvězda, 3 Pivonia express => Kašparova hvězda


D: Shoda na nasazení na lehké pomalé nákladní tratě

Vážně jsi nemohl poslat QS 2001 trochu šikovněji, abych si vyfotil domov?:D
Nemohl, bo airlinery nedělám.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky »

Zaslechnuto v kuloárech, 29.8.1919,

"Musím uznať, že toto stmeľovanie pivónskoslivenského národa bol naozaj dobrý nápad. V kraji, ktorý zastupujem, prudko stúpla zamestnanosť a teda aj spokojnosť. S takou sa volieb, ktoré prezident Masaryk chystá, vôbec nebojím."

"To áno, pán kolega. Len aby nebol problém na západe. Pre tamojšie pivóňany sú problémy slivenska predsa len vzdialené a aktuálne vraj rieši veľký problém s tonami potravín, ktoré sa kazia v Užove na stanici, pretože vlaky jazdiace cez Zlouny a Kralanhrad nestíhajú dodávať objednávky do Zadného Netova."

Slivonští bratia nás učí pást ovce i truhlařit.
Slivonští bratia nás učí pást ovce i truhlařit.
Při projednávání přípravy zákona o letectví, 2.11.1919


"Kolegovia, kolegovia, chápem, že elektrifikácia našich železníc je dôležitá a za oceánom sú v tom oveľa pokročilejšie než my tu na starom kontinente, ale neodbiehajte prosím od témy. Dnes sme chceli prerokovať predovšetkým nasadenie lietadiel ťažších ako vzduch na prepravu pasažierov."

A. Jídlo na Pivónském ringu nestíháme rozvážet. Zvýšená distribuce do měst pomohla na většině míst tratě, vyjma těch nádraží, kde se jídlo na ring dodává ve velkém - tedy Užov, Kralanhrad a Hůrka. Největší problémy jsou v Užově. Nezbývá než rozšířit celou síť i do nových měst - tím se jednak provoz opět rozprostře a dále nám mohou vzniknout nová, radiální spojení mezi městy na okruhu, která ringu odlehčí. Podívejte se na obrázek a rozhodněte, jak na to půjdeme.
Rozvoz jídla v roce 1919
Rozvoz jídla v roce 1919
1) Postavme kapacitní, přibližně radiální vlakové linky vždy tak, aby projížděly novými městy od určité velikosti nahoru (cca od 5000+, můžete navhrnout jinou hranici). Menší města odbočkami.
2) Pospojujme všechna ostatní města po stávajících tratích (tzn. kde máme koleje, tam vlaky, kde máme silnice, tam auta, kde máme vodu, tam lodě a pod...) a ono se to nějak rozloží.
3) Natáhněme nové kapacitní vlakové linky z problematických měst kde je přebytek nabídky, do měst, kde je největší poptávka - když cestou potkáme nějaké nezapojené město s 5000+ obyvateli, tak v něm linka zastaví. Zbytek pořešíme lokálkami.
4) Nějaký jiný nápad na rozvoj sítě?

B. Elektrická lokomotiva EP-2 Bipolar
Cena: 69M Kč
Hmotnost: 240 t
Rychlost: 144 km/h (ale naše koleje stále dovolí nejvýše 128 km/h)
Výkon: 3,28 MW
Tažná síla: 40300 kp
Provozní cena: 2,89k Kč/rok
Obrázek
Tohle je teda mastodont mezi lokomotivami. Superdrahá, supertěžká, ale taky superrychlá a supervýkoná. Prostě tahle lokomotiva na všechny strany nahlas křičí "Mě vyrobili v Bourbonice! Bourbonika na prvním místě!"
Její nasazení ale samozřejmě vyžaduje elektrifikaci potřebné tratě. Pro každou z následujících možností rozhodněte, zda toto monstrum nasadit okamžitě (ANO + elektrifikovat potřebnou trať) , nebo vůbec (NE).
1) Kašparova hvězda a elektrifikovat zvláštní trať Kralanhrad - Hůrka
2) Lázeňský express a elektrifikovat trať Nové Pole - Královy Varle
3) Lokální linka Zadní Netov - Ovečkov - Tachavy, která už je elektrifikovaná, jezdí po ní Elinky rychlostí 35 km/h a těžce nestíhají
4) Těžké vlaky vozící jídlo na Kralanhradském ringu a elektrifikovat celý Kralanhradský ring.
5) Ovoce a zelenina od jezera pod Prasovinkou do Hůrky na Ostravicí (a rozhodněte, zda je díky téhle lokomotivě neprodloužit na 6 nebo 7 čtverečků - vyžaduje velkou přestavbu nádraží) a elektrifikovat tuhle lokální trať

C. Malé vrtulové letadlo Farman F.60 Goliath
Cena: 3,99M Kč
Rychlost: 140 km/h
Kapacita: 12 cestujících, 5 balíků pošty (lze přestavět na 10 jednotek expresního nákladu)
Provozní cena: 1,31M Kč/rok
Dolet: 96 políček (to je například vzdálenost ze Zadního Netova do Mrýdku-Fístku)
Obrázek
Je o něco rychlejší než vzducholoď, ale má třetinovou kapacitu i dolet a musí přistávat na runway. V následujícím seznamu dávám seznam dvojic měst, kde - když přimhouříme všechny oči a letiště vhodně umístíme kousek za město správným směrem - tohle letadlo doletí a přidám k nim nějaké komentáře. Zvolte u nich ANO nebo NE (můžete i nevybrat žádné).
1) Hůrka nad Ostravicí - Korycany
2) Dvojměstí Jezerní Lhotkov - Záporno (ale opravdu chceme létat letadlem mezi vpodstatě dvěma části téhož dvojměstí?)
3) Hlavburk - Starý Klášterec (ale opravdu chceme létat letadlem do pidiměstečka s 453 obyvateli?)
4) Velký Brauerov - Starý Klášterec (ale opravdu chceme létat letadlem do pidiměstečka s 453 obyvateli?)
5) Velký Brauerov - Mrýdek-Fístek
6) Mrýdek-Fístek - Zadní Netov
7) Sedlanec - Kunratava (a tam už dokonce máme v obou městech letiště kvůli vzducholodím)
8 ) Kunratava - Nové Pole
9) Užov - Žerotín (ale opravdu chceme létat letadlem do pidiměstečka s 489 obyvateli?)
10) Žerotín - Perníkov (ale opravdu chceme létat letadlem do pidiměstečka s 489 obyvateli?)
11) Lípa - Pivónský Mruklov (ale opravdu chceme létat letadlem do vesnice se 105 obyvateli?)

EDIT: Vymazal jsem možnosti prodlužovat vlaky na 8 a 9 čtverečků, pže není kam rozšiřovat ta nádraží.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun »

A 3

B 1 3 4 5 a to hned:) zbytek nikdy

C ANO 1 2 5 6 7 8
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9048
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Faskal »

A1
B 1 3 4 5
C ANO 1 5 6 7 8 11
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů