[Let's Play] OpenTTD
- MarkyParky
- Příspěvky: 16258
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
19.9.1994 - Seminář z daňového poradenství
"Zamyslete se nad následující úlohou. Váš klient využil daňové pobídky k tomu, aby v průběhu roku za výhodnějších podmínek nějakou službu - řekněme dálkovou leteckou linku. Podmínkou pro takové zvýhodnění ale byla rychlost přepravy a tu mohl dosáhnout jedině s použitím zvláštního vybavení - řekněme nadzvukových letadel. V průběhu platnosti období této daňové výjimky dojde k mimořádné události, která vyřadí jedno takové letadlo. A když se klient pokusí sehnat náhradu, zjistí, že už tato letadla nejsou k dostání. Vypočtěte, který z následujících scénářů je pro klienta nejvýhodnější, aby si udržel jak klientelu, tak maximalozval daňovou úsporu:
* nahradí nadzvukový stroj co největším podzvukovým tak, aby dosáhl maximální kapacity daného spoje
* poohlédne se na světovém trhu po co nejrychlejším podzvukovém letadle
* zruší nadzvukové spoje úplně, bez náhrady
* zaměří se na jiné daňové pobídky, týkající se letecké dopravy na krátké vzdálenosti, kde rychlost není klíčovým parametrem
Tu-144 se už nevyrábí a potřebujeme náhradu - jak pro případ incidentů, tak pro případ klasické obnovy. Naštěstí došlo současně k modernizaci jednoho staršího stroje:
McDonnell Douglas MD-11 velké proudové letadlo
Cena: 276M Kč
Rychlost: Mach 0.96
Kapacita: 323 cestujících + 40 balíků pošty, nebo 240t libovolného kusového materiálu
Provozní cena: 84,9M Kčs/rok
Dolet: 1024 čtverečků
A. Co s průběžně vyřazovanými Tu-144?
1) Nahrazovat je dle potřeby B747 (Mach 0.88, 416 cestujících+60 balíků pošty, dolet 1152 čtverečků)
2) Nahrazovat je dle potřeby MD-11 (Mach 0.96, 323 cestujících+40 balíků pošty, dolet 1024 čtverečků)
3) Zruší se bez náhrady, stejně je to neekologické a neekonomické, létat nadzvukově.
B. MD-11 by mohla být i potenciální náhrada za dosvadní podzvukové typy. Rozhodněte, zda se nasadí IHNED, POSTUPNĚ nebo VŮBEC, místo:
1) Il-62 (Mach 0.85, 144 cestujících+40 balíků pošty, dolet 896 čtverečků)
2) B747 (Mach 0.88, 416 cestujících+60 balíků pošty, dolet 1152 čtverečků)
C: Dále se na trhu objevila dvě konkurující si turbovrtulová letadla, která by mohla nahradit Jak-40 (290 uzlů, 25 cestujících+10 balíků pošty, dolet 384 čtverečků). Jaky se ale dále vyrábí, takže tady nás (zatím) nic netlačí.
Bombardier Dash DHC-8 malé turbovrtulové letadlo:
Cena: 101M Kč
Rychlost: 290 uzlů
Kapacita: 56 cestujících+20 balíků pošty
Provozní cena: 16,9M Kčs/rok
Dolet: 256 čtverečků
ATR 72 malé turbovrtulové letadlo:
Cena: 106M Kč
Rychlost: 270 uzlů
Kapacita: 66 cestujících+20 balíků pošty
Provozní cena: 17,4M Kčs/rok
Dolet: 256 čtverečků
Rozhodněte o tom, zda a jak rychle (IHNED/POSTUPNĚ/VŮBEC) se nasadí na následujících tratích, kde slouží Jak-40:
1) do 256 čtverečků
2) do 352 čtverečků s mezipřistáním
"Zamyslete se nad následující úlohou. Váš klient využil daňové pobídky k tomu, aby v průběhu roku za výhodnějších podmínek nějakou službu - řekněme dálkovou leteckou linku. Podmínkou pro takové zvýhodnění ale byla rychlost přepravy a tu mohl dosáhnout jedině s použitím zvláštního vybavení - řekněme nadzvukových letadel. V průběhu platnosti období této daňové výjimky dojde k mimořádné události, která vyřadí jedno takové letadlo. A když se klient pokusí sehnat náhradu, zjistí, že už tato letadla nejsou k dostání. Vypočtěte, který z následujících scénářů je pro klienta nejvýhodnější, aby si udržel jak klientelu, tak maximalozval daňovou úsporu:
* nahradí nadzvukový stroj co největším podzvukovým tak, aby dosáhl maximální kapacity daného spoje
* poohlédne se na světovém trhu po co nejrychlejším podzvukovém letadle
* zruší nadzvukové spoje úplně, bez náhrady
* zaměří se na jiné daňové pobídky, týkající se letecké dopravy na krátké vzdálenosti, kde rychlost není klíčovým parametrem
Tu-144 se už nevyrábí a potřebujeme náhradu - jak pro případ incidentů, tak pro případ klasické obnovy. Naštěstí došlo současně k modernizaci jednoho staršího stroje:
McDonnell Douglas MD-11 velké proudové letadlo
Cena: 276M Kč
Rychlost: Mach 0.96
Kapacita: 323 cestujících + 40 balíků pošty, nebo 240t libovolného kusového materiálu
Provozní cena: 84,9M Kčs/rok
Dolet: 1024 čtverečků
A. Co s průběžně vyřazovanými Tu-144?
1) Nahrazovat je dle potřeby B747 (Mach 0.88, 416 cestujících+60 balíků pošty, dolet 1152 čtverečků)
2) Nahrazovat je dle potřeby MD-11 (Mach 0.96, 323 cestujících+40 balíků pošty, dolet 1024 čtverečků)
3) Zruší se bez náhrady, stejně je to neekologické a neekonomické, létat nadzvukově.
B. MD-11 by mohla být i potenciální náhrada za dosvadní podzvukové typy. Rozhodněte, zda se nasadí IHNED, POSTUPNĚ nebo VŮBEC, místo:
1) Il-62 (Mach 0.85, 144 cestujících+40 balíků pošty, dolet 896 čtverečků)
2) B747 (Mach 0.88, 416 cestujících+60 balíků pošty, dolet 1152 čtverečků)
C: Dále se na trhu objevila dvě konkurující si turbovrtulová letadla, která by mohla nahradit Jak-40 (290 uzlů, 25 cestujících+10 balíků pošty, dolet 384 čtverečků). Jaky se ale dále vyrábí, takže tady nás (zatím) nic netlačí.
Bombardier Dash DHC-8 malé turbovrtulové letadlo:
Cena: 101M Kč
Rychlost: 290 uzlů
Kapacita: 56 cestujících+20 balíků pošty
Provozní cena: 16,9M Kčs/rok
Dolet: 256 čtverečků
ATR 72 malé turbovrtulové letadlo:
Cena: 106M Kč
Rychlost: 270 uzlů
Kapacita: 66 cestujících+20 balíků pošty
Provozní cena: 17,4M Kčs/rok
Dolet: 256 čtverečků
Rozhodněte o tom, zda a jak rychle (IHNED/POSTUPNĚ/VŮBEC) se nasadí na následujících tratích, kde slouží Jak-40:
1) do 256 čtverečků
2) do 352 čtverečků s mezipřistáním
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 1. 5. 2020, 11:25, celkem upraveno 1 x.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
Nemáš náhodoučísla u varianty A trochu pomíchaná? MD 11 je ryhclejší,a le menší, než Bobing, ne?
A
B 1 ihned
C vůbec
A
B 1 ihned
C vůbec
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Let's Play] OpenTTD
A3
B 1 ihned
C neměnit
B 1 ihned
C neměnit
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16258
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
Copypastová chyba. Opraveno.Vallun píše:Nemáš náhodoučísla u varianty A trochu pomíchaná? MD 11 je ryhclejší,a le menší, než Bobing, ne?
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
A1
B1 postupně
C 1 Bombardier ihned
B1 postupně
C 1 Bombardier ihned
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16258
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
A: MarkyParky:1D3 → 1(1)#1 Vallun??, 2 Rušit nadzvuk, 3 B747 => Vallunova volba, které nerozumím - upřesníš jí prosím?
B: MarkyParky:1D3 → 1(1)#1-2 IIHNED 2 POSTUPNĚ => IL62 za MD11 IHNED
C: MarkyParky:1D3 → 3(3)#1 Dash => Zůstanou Jaky
B: MarkyParky:1D3 → 1(1)#1-2 IIHNED 2 POSTUPNĚ => IL62 za MD11 IHNED
C: MarkyParky:1D3 → 3(3)#1 Dash => Zůstanou Jaky
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
Pardon - A 1 nahradit je Jumbojety
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16258
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
26.10.1994 - Před písemkou z účetnictví
Vilém: "Ale paní profesorko, písemku z účetnictví jsme psali minulé pondělí ..."
Paní profesorka: "Ano, ale to jste byli všichni našprtaní z víkendu. Dneska si prověříme, co jste si opravdu zapamatovali."
Šustení papíru při rozdávání testů.
Vilém: "Ale paní profesorko, to jsou úplně stejné otázky ... třeba ta na účtování odpisů o dopravních prostředků ... takže když jsem jí měl špatně předstím, tak mi přece nemůžete dát znova špatnou známku..."
Paní profesorka: "Nemůžu, jestli ses z minulé písemky poučil a doučil ses to, tak ti ji opravdu dát nemůžu, protože ji budeš mít tentokrát správně, že ano, Viléme?"
A. Airbus A330 - Vinijské proudové dopravní letadlo
Cena: 259M Kčs
Rychlost: Mach 0.88
Kapacita: 253 cestujících, 50 balíků pošty nebo 200 jednotek expresního zboží
Provozní cena: 63,8M Kčs/rok
Typ: Velké
Dolet: 1024 čtverečků
Ve všech parametrech je horší než B747 nebo MD-11, které teď nasazujeme. Protože stále nemáte plně zprivatozováno, stát se rozhodl pro vstup Air-Vinia jako strategického partnera. A Vinijští lobisté prosadili, že v tom případě je nutné alespoň nějaké A330 nasadit. Není se tomu možné vyhnout. Máte ale dost akcií na to, abyste rozhodli, jak moc a kde. Vyberte si (musíte alespoň jedno, můžete více)
1) Přebere roli B747 v osobní dopravě
2) Přebere roli MD-11 v osobní dopravě
3) Přebere roli Il-76 v nákladní dopravě
1.11.1994 - Osnova referátu "Významné milníky železničního stavitelství", který si jako seminární práci chystá Jarmila na stavárně:
1836 - 1. lokomotiva - Le Belge - s výhledem do daleké budoucnosti stavěny koleje rovnou na 124 km/h, přestože lokomotiva samotná zvládala pouze necelých 60 km/h
1931 - Vrtulí tlačený expresní vlak - Schienenzeppelin - nekonvenční pojetí motorového vlaku si vyžádalo stavbu zpevněných kolejí, technologie později využita pro rychlíky do 180 km/h
1967 - Rychlovlak - Šinkansen série 0 - pro první rychlovlaky v pivónii došlo k modernizaci, která umožňuje 210 km/h
Na závěr otázku: Bude rok 1994 další v seznamu? Najdou Pivónskoslivenské dráhy odvahu nakoupit ETR.500?
B. ETR.500 "Frecciarossa" - grappijský rychlovlak
Cena: 327M Kčs
Hmotnost: 108 t
Rychlost: 251 km/h
Výkon: 8,8 MW
Tažná síla: 493 kN
Provozní cena: 17,7M Kčs/rok
Rozhodněte o tom, zda bude Frecciarossa nasazena IHNED, POSTUPNĚ nebo VŮBEC u následujících typů/kategorií:
1) Šinkansen Serie 0 - 211 km/h, 746 kW, 324 kN na linkách rychlovlaků
2) ER200 - 200 km/h, 955 kW, 126 kN na linkách rychlovlaků
3) Kašparova hvězda (Šinkansen)
4) Lázeňský expres (Šinkansen +ER200)
5) Plamen odboje (Šinkansen)
6) Projekt poměřování efektivity s letadly (Šinkansen + ER200)
Vilém: "Ale paní profesorko, písemku z účetnictví jsme psali minulé pondělí ..."
Paní profesorka: "Ano, ale to jste byli všichni našprtaní z víkendu. Dneska si prověříme, co jste si opravdu zapamatovali."
Šustení papíru při rozdávání testů.
Vilém: "Ale paní profesorko, to jsou úplně stejné otázky ... třeba ta na účtování odpisů o dopravních prostředků ... takže když jsem jí měl špatně předstím, tak mi přece nemůžete dát znova špatnou známku..."
Paní profesorka: "Nemůžu, jestli ses z minulé písemky poučil a doučil ses to, tak ti ji opravdu dát nemůžu, protože ji budeš mít tentokrát správně, že ano, Viléme?"
A. Airbus A330 - Vinijské proudové dopravní letadlo
Cena: 259M Kčs
Rychlost: Mach 0.88
Kapacita: 253 cestujících, 50 balíků pošty nebo 200 jednotek expresního zboží
Provozní cena: 63,8M Kčs/rok
Typ: Velké
Dolet: 1024 čtverečků
Ve všech parametrech je horší než B747 nebo MD-11, které teď nasazujeme. Protože stále nemáte plně zprivatozováno, stát se rozhodl pro vstup Air-Vinia jako strategického partnera. A Vinijští lobisté prosadili, že v tom případě je nutné alespoň nějaké A330 nasadit. Není se tomu možné vyhnout. Máte ale dost akcií na to, abyste rozhodli, jak moc a kde. Vyberte si (musíte alespoň jedno, můžete více)
1) Přebere roli B747 v osobní dopravě
2) Přebere roli MD-11 v osobní dopravě
3) Přebere roli Il-76 v nákladní dopravě
1.11.1994 - Osnova referátu "Významné milníky železničního stavitelství", který si jako seminární práci chystá Jarmila na stavárně:
1836 - 1. lokomotiva - Le Belge - s výhledem do daleké budoucnosti stavěny koleje rovnou na 124 km/h, přestože lokomotiva samotná zvládala pouze necelých 60 km/h
1931 - Vrtulí tlačený expresní vlak - Schienenzeppelin - nekonvenční pojetí motorového vlaku si vyžádalo stavbu zpevněných kolejí, technologie později využita pro rychlíky do 180 km/h
1967 - Rychlovlak - Šinkansen série 0 - pro první rychlovlaky v pivónii došlo k modernizaci, která umožňuje 210 km/h
Na závěr otázku: Bude rok 1994 další v seznamu? Najdou Pivónskoslivenské dráhy odvahu nakoupit ETR.500?
B. ETR.500 "Frecciarossa" - grappijský rychlovlak
Cena: 327M Kčs
Hmotnost: 108 t
Rychlost: 251 km/h
Výkon: 8,8 MW
Tažná síla: 493 kN
Provozní cena: 17,7M Kčs/rok
Rozhodněte o tom, zda bude Frecciarossa nasazena IHNED, POSTUPNĚ nebo VŮBEC u následujících typů/kategorií:
1) Šinkansen Serie 0 - 211 km/h, 746 kW, 324 kN na linkách rychlovlaků
2) ER200 - 200 km/h, 955 kW, 126 kN na linkách rychlovlaků
3) Kašparova hvězda (Šinkansen)
4) Lázeňský expres (Šinkansen +ER200)
5) Plamen odboje (Šinkansen)
6) Projekt poměřování efektivity s letadly (Šinkansen + ER200)
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
A 3
B 1 2 - ihned
3 4 5 - postupně
6 vůbec
B 1 2 - ihned
3 4 5 - postupně
6 vůbec
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Let's Play] OpenTTD
A3
B 1-5 postupně
B 1-5 postupně
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
A3
B - To je lokomotiva, nebo souprava? Uplatníme tu rychlost (vagóny, koleje, poměry zatáček atd)?
B - To je lokomotiva, nebo souprava? Uplatníme tu rychlost (vagóny, koleje, poměry zatáček atd)?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16258
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
Je to souprava - 11 vagónů, z toho dva motorové a devět osobních.
Určitě uplatníme ten výkon.
Co se týká rychlosti - tu uplatníme, pokud příslušné tratě zrychlíme (máme odemčené nové s limitem 350 km/h), přičemž o způsobu konverze kojsem chtěl hlasovat v dalším kole, pokud se rozhodnete ji nasadit.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
A kapacitně je na tom proti současným jak?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16258
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Let's Play] OpenTTD
Celá souprava:
Šinkansen - délka 4 políčka, 400 lidí
ER200 - délka 5 políček, 640 lidí
ETR.500 - délka 5.5 políčka, 540 lidí (a teda bude asi vyžadovat mimo jiné prodloužení nástupišť na tratích, kde ho nasadíme)
Šinkansen - délka 4 políčka, 400 lidí
ER200 - délka 5 políček, 640 lidí
ETR.500 - délka 5.5 políčka, 540 lidí (a teda bude asi vyžadovat mimo jiné prodloužení nástupišť na tratích, kde ho nasadíme)
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Let's Play] OpenTTD
Díky.
V tom případě 3 ihned, 12456 postupně.
V tom případě 3 ihned, 12456 postupně.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů