[Let's Play] OpenTTD

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 7300
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

[Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 26. 2. 2018, 16:50

OpenTTD Let's Play

Protože hraní Factoria podle voleb ostatních hráčů mě docela bavilo, a protože tu zazněl návrh na další, tak zkusím nahodit v podobném duchu vlákno věnované hraní OpenTTD, obohaceného o nějaké zajímavé sety dopravních prostředků, průmyslu, infrastruktury a také eye-candy prvlů. Hraní OpenTTD má ale nějaká úskalí, díky kterým hráčská rozhodnutí nebudou hru ovlivňovat tak přímočaře, jako to bylo ve Factoriu.

* Prvním problémem jsou vynálezy. V OpenTTD je vývoj dopravních prostředků předdefinovaný - nebude tedy možné volit, co vynalézat. Namísto toho bude ve hře možné vybírat z různé palety dopravních řešení, pro situace, které budeme řešit.

* Druhá věc, kterou budeme muset adresovat, je zadávání "zakázek". Zvlášť pokud budeme hrát rozsáhlejší průmyslový set na větší mapě, tak není úplně možné, aby všechny volby dělali hráči. Ještě nevím, jak se s tím přesně poprat, tak se zpočátku nedivte, že budu zkoušet různé přístupy, než se to nějak ujme.

* Třetí věc se týká příběhu. Nechci z toho udělat prosté firemní účetnictví, takže jsem dostal nápad, jak do hry dostat příběh - sledovali bychom příběh toho, jak se jedna dopravní společnost potýká s dějinami hypotetické středoevropské krajiny, který se bude v ledasčem podobat historii naší země. Zkusím to promítnout například do zakázek, které se budou nějak nabízet, a samozřejmě do stylizace postů. Uvidíme, zda se to podaří.


Než se pustíme do hry samotné, ještě vás seznámí se základním nastavením a čeká nás první hlasování, o tom, co vlastně budeme hrát.

Krom grafických vylepšení, která nemají vliv na funkčnost, budou ve hře následující sety:
PRŮMYSL a BUDOVY:
FIRS Industry Replacement Set 3.0.2 - Extreme economy (31 druhů nákladu, 51 druhů průmyslu)
Total Town Replacement Set 3.14
SILNICE:
eGRTVS v2.0 (r188) - fiktivními vozidla, včetně koňmi tažených
RoadHog 1.3.0 - fiktivními vozidla
ŽELEZNICE
2CC TrainsInNML 2.0 - reálné vlaky (použijeme sady NorthAmerica, Europe, Asia)
LODĚ
Sailing Ships 0.62 - generické historické lodě
Squid Ate FISH r1687 - generické lodě
LETADLA
Av8 Aviators Aicraft 2.21 - reálná dopravní letadla + vzducholodě
General Av8ion - reálná soukromá letadla


Ryze české sety boužel hrát nemůžeme, jednak jsou v nekompletním stavu a druhak nejsou zcela kompatibilní s FIRS průmyslem.

Krom toho budeme hrát s velkým množstvím rozšiřujících voleb, jako rozšířená variabilita letišť, různé druhy kolejí, spojované stanice, PBS, náklad směřovaný do konkrétního cíle a další, které by nám do hry mohly vnést nějaké zajímavé momenty k rozhodování.


Než samotná hra začne, potřebujeme se dozvědět něco víc, o zemi, ve které budeme hrát.

Víme, že naše hra začne roku 1815. Na počátku hry je naše země součástí většího Císařství, které místní národ tak trochu utlačuje. Císařství se pomalu vzpamatovává z ukončené války a život se vrací do normálních kolejí. A spolu s tím se objevují první příležitosti začít podnikat.

A. Jak se naše země jmenuje?
0) Navrhněte nějaký název
1) Hlasujte pro název navržený jiným hráčem
2) Bohémie
3) Slávie

B. Má naše zemička moře?
0) Ne, je zcela ve vnitrozemí
1) Ano, má přístup k moři
2) Ano, přímo leží na břehu moře
3) Ano, je to poloostrov
4) Samozřejmě, je to ostrov nebo souostroví

C. Má naše zemička hory?
0) Je to placka
1) Je to vrchovina
2) Je to hornatý kraj
3) Má velehory

D. Jak je na tom s vodou ve vnitrozemí?
0) Tu a tam rybník či jezero
1) Síť velkých jezer
2) Krom množství velkých jezer i četné mořské zálivy
3) Soustroví

E. Jak rozmanitá je krajina?
0) Všude stejná
1) Střídají se v ní místa, která se liší
2) Každá část země vypadá trochu jinak

F. Jak rozhlehlá je naše země? (Nabízím pár smysluplných variant, které budeme schopni usledovat)
0) 512x512
1) 512x1024
2) 1024x1024

G. Jak husté je osídlení? (Tohle trochu rozhodne o stylu, s jakým budeme hru hrát)
0) Jen pár měst a vesnic (která se pokusíme všechna zapojit od počátku do našeho vyprávění a pořádně je poznáme)
1) Pár desítek měst a vesnic (začneme s pár z nich, ale časem je všechny zapojíme)
2) Nepřeberně měst a vesnic (která budou sloužit jako stafáž a do hry se dostanou jen některé)

Po skončení hlasování nageneruji mapu a přijde druhé kolo hlasování, o začátcích naší společnosti. A pak se začne hrát.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 26. 2. 2018, 17:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4638
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Resurrection » 26. 2. 2018, 16:58

A2
B0
C3
D0
E2
F2
G0
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7377
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Faskal » 26. 2. 2018, 17:03

A0 Edit All hail Zubrowka!
B0
C2
D0
E1
F2
G0
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10320
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Ecthelion » 26. 2. 2018, 17:11

A0 Zubrowka (Republic of Zubrowka, platí se klübecky $lol$ )
B0
C3
D0
E2
F1 (podlouhlá země může být legrace)
G0
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Fritzs » 26. 2. 2018, 18:17

A0 Jugoslávie
B2
C3
D0
E1
F1
G1
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24587
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun » 26. 2. 2018, 18:18

A0 - Pivonie
B2
C1
D0
E1
F1
G0
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 901
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Hike » 26. 2. 2018, 19:22

A2
B1
C2
D1
E1
F1
G0
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.

Sosacek
Příspěvky: 20749
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Sosacek » 26. 2. 2018, 20:19

A1 - co rikaji E
B4 - ostrovy!
C0 - placka
D3 - souostrovi (milion mostu je cool)
E2 - strida se
F2 - nejvetsi
G0 - malo, ale dylezitych

Nevidim tam cargodist. Vetsina lidi od ottd rika, ze bez toho je to pointless. Nechces ho zapojit?
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 192
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vaarsuvis » 26. 2. 2018, 23:39

A1 Glory to Zubrowka!
B2
C1
D1
E2
F2
G0
Pro dnešek mám připraveny výbušné runy.

MarkyParky
Příspěvky: 7300
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 27. 2. 2018, 01:36

Sosacek píše:Nevidim tam cargodist. Vetsina lidi od ottd rika, ze bez toho je to pointless. Nechces ho zapojit?
vs
MarkyParky píše:náklad směřovaný do konkrétního cíle
Je tam ;o)

MarkyParky
Příspěvky: 7300
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 27. 2. 2018, 02:05


Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 192
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vaarsuvis » 27. 2. 2018, 07:13

Ať žije Pivonie! :D
Obrázek
Motto: Carpe vītam.
Pro dnešek mám připraveny výbušné runy.

MarkyParky
Příspěvky: 7300
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od MarkyParky » 27. 2. 2018, 09:15

Něco více o Pivonii.
Map-1815.png
Pivónie není samostatný stát. Národ Pivonů, stejně jako bratrský národ Sliváků, je již skoro 200 let součástí Jägerského císařství.

V Pivónii je asi 16 významných měst, která stojí za řeč. Největší z nich a zároveň hlavní město Pivónie je Könige Hauptstadt Kralanburg (1766), pivony v jejich vlastním jazyce nazývaný Královský Kralanburg. Krom jiného je samozřejmě ve městě slavný pivovar. Další dvě významná města jsou Hůrka nad Ostravicí (1213) a Jezerní Lhotovkov (921). Dalšími městy jsou v pořadí podle velikosti Petrova Vodinka (573), Nové Pole (440), Korycany (423), Pole (411), Zadní Netov (372), Mrýdek-Fístek (362), Záporno (331), Žatičky (330), Zlouny (327), Tachavy (292), Užov (186) a Panolupy pod Radhoštěm (154). Nejmenší obcí s městskými právy je přístav Sedlanec (75) na břehu Sedlaneckého rybníka, známý svou produkcí ryb.

Nerostné bohatství Pivonie skýtá množství uhlí (15), železné rudy (12), těží se zde vynikající kamení (10), jíl (6) i písek (7). Pivónie je zalesněná (16) země, mezi hustými lesy se ale také rozkládají rozlehlé ovocné sady (12) a množství statků s rostlinnou (15), živočišnou (24) i smíšenou (14) výrobou. Rozšířené je také rybníkářství a s ním spojený rybolov (11).

Průmyslově je to naopak země velmi zaostalá. Trochu víc rozvinuté jsou jen pily (10), dřevo zpracující manufaktury (8) a cihelny (11). Přesto se ještě mnoho dřeva zpracovává v malých truhlárnách (4). Bohatství země na železo a uhlí je trestuhodně nevyužito, v zemi je jen pár železáren (7), používajících zastaralé metody výroby železa. I když se už objevil parní stroj, díky kterému se následné zpracování kovů začalo přesouvat do větších kovodílen (7), nezřídka ještě narazíte na kováře (3). Mezi rozvinutější průmyslová odvětví patří papírenství (8), sklárny (7) a tkalcovny (5). V kraji je tu a tam možno vidět i vápenku (2) nebo cementárnu (6).

V potravinářské výrobě se rozvíjí curkovary (6), velká jatka (9), Tradičním způsobem jsou ale stále provozovány mlýny (7), mlékárny (4).

V mnoha městech jsou kupecké krámy (8), rybí trhy (2), ale mnoho obchodníků větří vzestup průmyslu a tak se po celé zemi otevírají stavebniny (16) a obchody s novými stroji (6). Zahraniční obchod putuje převážně po řekách a obsluhují ho menší (1) i větší (2) přístavy. Horkou novinkou je turismus a v zemi vyrostlo několik hotelů (7), které z téhle módní vlny hodlají vytěžit co největší zisk.

Jägerské císařství je zaostalá říše, byť v posledních pár desítkách let se císaři a císařovny snaží zemi modernizovat prostřednictvím mnoha patentů. Zejména zrušení nevolnictví obchodu i průmyslu značně pomohlo, avšak cechovní systém stále brání možnosti zcela volně obchodovat a veškeré pokusy o podnikání jsou složité. Zemí navíc prošla tam a válka a obchod se ještě zcela nevzpamatoval. To je ale velká příležitost pro nováčky na trhu.

A. Kde bude mít naše společnost sídlo a začne v okolí podnikat?
1) V hlavním městě
2) V některém z větších měst (kterém?)
3) V některém z malých měst (kterém?)
4) V tom největším zapadákově
5) Na venkově

B. Jakou si od císařských úředníků pořídí licenci? V prostředí všudepřítomných cel a cechovních pravidel nemůže každý fušovat do všeho. Je potřeba získat správnou licenci a pak podnikat v souladu s ní:
1) Licence komerční - slouží k provozování dálkového obchodu, zejména meziměstského a zahraničního
2) Licence policejní - slouží k provozování místního obchodu v okolí jednoho města (vyberte kterého), zejména pak dopravu osobní a dopravu zboží
3) Licence volná - slouží k provozování místního obchodu kdekoliv na venkově, zejména pak dopravu surovin před zpracování k řemeslným dílnám

C. Úvodní strategie ohledně infrastruktury Země je zničená válkou a i kdyby nebyla, infrastruktura v podstatě neexistuje.
1) Od počátku investovat do sítě zpevněných cest a využívat koňské síly
2) Důraz na zpevněné cesty, na delší vzdálenosti využít splavných řek
3) Kombinovat řeky i cesty pro maximální zkrácení tratě, i za cenu zvýšeného překládání sem a tam
4) Důraz na využívání splavných řek, zpevněné cesty v nejkratší míře pro přivedení nákladu k řece
5) Maximálně využívat řeky, včetně případné stavby kanálů tam, kde je řeka příliš daleko

D. Pod jakým jménem bude naše společnost založena? A kdo je jejím prvním majitelem či ředitelem?
1) Rapide-Pünklitche-Geschwinde-Fahrt
2) První pivonská přepravní
3) Váš vlastní návrh?
4) Hlasování pro návrh jiného hráče

Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 192
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vaarsuvis » 27. 2. 2018, 09:47

A1- Ať jsme na očích.
B2- Nejprve je třeba vybudovat pevný základ.
C2
D1- Pivónština nikoho nezajímá, musíme být světoví!
Pro dnešek mám připraveny výbušné runy.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24587
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] OpenTTD

Příspěvek od Vallun » 27. 2. 2018, 10:01

A1
B1
C5 sorry, nemohu jinak:)
D2
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host