Wargaming - obecná diskuze

Figurky, žeton, mapy, battleplány... Pojďme si povídat o wargames veškerého ražení.
Odpovědět

Jakou wargame hrajete?

Flames of War
1
4%
Warhammer 40k
3
12%
Warhammer WFB (Mordheim)
2
8%
LotR SBG
1
4%
Bolt action
1
4%
Chain of Command
4
15%
Něco od Osprey (Dragon Rampant, Of Gods and Mortals, Frostgrave)
5
19%
Malifaux
0
Žádná hlasování
Infinity
0
Žádná hlasování
X-Wing
3
12%
Fields of Glory (libovolná edice)
0
Žádná hlasování
Little Wars (a klony)
0
Žádná hlasování
Jiné (prosím, ať se jméno objeví v diskuzi)
6
23%
 
Celkem hlasů: 26

Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Wargaming

Příspěvek od Sosacek »

Kdyz vidim tohle ozivly tema - je Battletech dobrej? Jakoze, je ta hra k necemu?

Pohravam si s myslenkou rpgcka kde by hraci hrali mechwarriory a to rpg by nejak sledovalo jejich fungovani, a ty bitvy by se normalne odehravaly v te eskovce.

Jenom nevim, jestli je aspon trochu dobra.
But nobody came.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Wargaming

Příspěvek od York »

Sosacek píše: 12. 4. 2018, 19:02 Kdyz vidim tohle ozivly tema - je Battletech dobrej? Jakoze, je ta hra k necemu?

Pohravam si s myslenkou rpgcka kde by hraci hrali mechwarriory a to rpg by nejak sledovalo jejich fungovani, a ty bitvy by se normalne odehravaly v te eskovce.

Jenom nevim, jestli je aspon trochu dobra.
Je devadesátkově dobrej. Jako že v té době to byla fajn hra, bavila nás a nebyly tam žádné zásadní mechanické problémy. Jestli tě ale dneska bude bavit škrtat tečky armoru a jestli mezi tím nevznikly hry, které to samé dělají jednodušejc a líp, je samozřejmě otázka.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Wargaming

Příspěvek od Lemmy »

York +1.
Co si matně pamatuji, Battletech měl od jednoduchosti hodně daleko (ale možná si to pamatuji blbě, je to už ranec zpětně let, co jsme ho naposledy hráli). Na Battletechu je ale zajímavější to prostředí a ilustrace mechů, než hra samotná. Warzone mi přišel jako lepší hra (akorát se u ní lidi víc hádají kvůli poměřování vzdáleností; zda je soupeř vidět a tak - zvlášť pokud se to nehraje s originálními figurkami - což jako puberťák, co nemá prachy, fakt nehraješ $D).
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Wargaming

Příspěvek od Paul »

Jestli vykukuješ jednou polovinou, jsi vidět, ale máš 1 cover, pokud vykukuješ více, než 3/4, jsi vidět a nemáš nic. Klasické řešení většiny her, kde jsou vehikly, nebo jednotky.

Vidět jsi, když vykukuje i malá část, potom ale máš +1 cover, nejsi vidět celý.

Milimetry snad nikdo nepočítá, ne? :D

U těch neorigoš figurek je takový rozdíl? Já hraju normálně LotRa s normany od Crusadera a origoš GW modely a FoW s tanky od PSC a rozdíly moc nevidím.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Wargaming

Příspěvek od Lemmy »

Paul píše: 13. 4. 2018, 08:12 Milimetry snad nikdo nepočítá, ne? :D
To neznáš proti-hráče, co to se mnou hrál :-)=
Paul píše: 13. 4. 2018, 08:12 U těch neorigoš figurek je takový rozdíl? Já hraju normálně LotRa s normany od Crusadera a origoš GW modely a FoW s tanky od PSC a rozdíly moc nevidím.
Docela jo. Když hraješ s různě velkými figurkami vojáčků, co mají různě velké podstavy a s různě velkými doplňky, musíš určit, jak se co bude měřit (a jak bude "reálně" velké nehledě na skutečnou velikost těch modelů) před začátkem hry... a když zapomeneš na nějaký detail, už to může mít vliv na hru. Zvlášť pokud je Tvůj protihráč někdo kdo rád vyhrává a kdo využije jakoukoliv maličkost nebo nejasnost (jak v modelech, tak v pravidlech) k tomu, aby vyhrál (nebo přizpůsobí pravidla ve svůj prospěch, pokud není dán jejich výklad zřetelně tak, že to takto přizpůsobit nemůže). $lol$

Primárně tedy pak záleží na tom protihráči a na schopnosti se (ne-)dohodnout, kdo má v tom případě pravdu a na nějaké té trpělivosti.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Wargaming

Příspěvek od Paul »

Lemmy píše: 13. 4. 2018, 08:33 Primárně tedy pak záleží na tom protihráči a na schopnosti se (ne-)dohodnout, kdo má v tom případě pravdu a na nějaké té trpělivosti.
My vždycky házeli d6- sudá x lichá. Naposledy to bylo v Lešanech na ChoC hraní, kdy se naši němečtí pěšáci šplhali přes hřeben zákopu do bezpečí pod okny stalingradksé traktorárky a sověti na ně chtěli střílet přes vybitá okna. Tak jsme si hodili a nakonec pohřbili nějakého Hanse, Erika a Erharta. Pak jsme sověty vystříleli. $D


Hraješ ješte?

Jak je to obkecané ve WH AoS (8e) se změnou prostředí?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Wargaming

Příspěvek od Ecthelion »

Sosacek píše: 12. 4. 2018, 19:02 Kdyz vidim tohle ozivly tema - je Battletech dobrej? Jakoze, je ta hra k necemu?

Pohravam si s myslenkou rpgcka kde by hraci hrali mechwarriory a to rpg by nejak sledovalo jejich fungovani, a ty bitvy by se normalne odehravaly v te eskovce.

Jenom nevim, jestli je aspon trochu dobra.
Jak zmiňovali předřečníci. Battletech je hodně produkt devadesátek... myšlenkově pravidla podobná třeba starým Shadowrunům. Vždycky mě fascinovalo kolik je tam možností a jak cool to vypadá... než to vyzkoušíš. Miluju ten setting, ty knížky, obrázky... ale zpětně mi přijde, že se to moc hrát nedá. Dobře si pamatuju jak jsme hráli první misi, první zásah... střední laser... dmg za 5, tím pádem škrtám 5 čtverečků pancíře... kterých má ale ten mech na tom místě asi 40 (a jinde to samé). Podívali jsme se na sebe a vzdychli, protože nám bylo jasné, že to bude na dlouho. Netřeba dodávat, že jen kvůli vyhodnocení toho jednoho útoku bylo třeba hodit tou kostkou asi čtyřikrát.

To, co zmiňuješ je super... a kdybych to chtěl hrát, použil bych na ty bitvy pravidla Hrstky, které by stačilo lehce reskinovat, nebylo by třeba velkých zásahů. $D V tom světě jsem si vždycky chtěl zahrát a dokonce jsem uvažoval, že tu hru v Hrstce nahodím. :D

:arrow? K tomu je info (nevím jestli víš), že 24. dubna vychází Battletech jako počítačová hra od autorů počítačových Shadowrunů (Dragonfall, etc.). Na ten se teď těším hodně. Taky teda rezignovali na pravidla původního Battletechu. $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Wargaming

Příspěvek od PardGalen »

Do toho bych taky šel.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Wargaming

Příspěvek od Lemmy »

Paul píše: 13. 4. 2018, 13:56 My vždycky házeli d6- sudá x lichá.
Jo, matně si vybavuju, že jsme rozhodovali ty největší spornosti taky kostkou. Akorát byl problém se shodnout i na tom, jestli je to nerozhodné na hod kostkou, nebo má víc pravdu jeden/druhý $D
Paul píše: 13. 4. 2018, 13:56 Hraješ ješte?
Nope. Battletech jsem hrál s protihráčem všehovšudy 2-3x (určitě bych počet her spočítal na jedné ruce). Warzone častěji (tam by to mohlo být i číslo začínající 10-30kou), ale i tak jsem hrál naposledy snad koncem základky nebo na střední, což už je přes 15 let, ($-o shit, to to letí :)). Poslední klasický rolleplay byl betatest DrD a a k němu přilehlá hra, což už je taky nějaký pátek. A před tím nějaké měsíční/roční přestávky (pořádně s nějakou větší frekvencí v první práci... což už je takových 11-12 let).
Paul píše: 13. 4. 2018, 13:56 Jak je to obkecané ve WH AoS (8e) se změnou prostředí?
Takže netuším. Ale Gediman by myslím mohl být místní expert na Warzone, potažmo Mutant Chronicles (asi).

Ecthelion: To je ono! Battletech byl strašně zlouhavý. Zvlášť když střílel třeba větší počet malých mechu do mega robota, co měl těch životů fakt ranec - když se nějak neprokousali pancířem a neměli nějaký kritický zásah, strávila se nad tím věčnost.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Wargaming

Příspěvek od Sosacek »

Pocitacovej battletech (a chuubo) jsou veci, co me k tomu motivovaly :)

Ja nevim, jestli hy ten btech nebyl lepsi, kdyby tam kazdrj hrak svyho mecha a to prostredi bylo variabilnejsi ... Ale asi nebyl.

Na Hrstce mi chybi ta mapa - pozicovani je suoercool a v hrstve je abstraktni.
But nobody came.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Wargaming

Příspěvek od PardGalen »

A co třeba Mobile Frame Zero: Rapid Attack? Stavíš si roboty z lega a pak s nimi bojuješ. Jak moc je to dobré nebo špatné netuším, pravidla jsem nečetl, jenom vím, že to existuje.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Wargaming

Příspěvek od OnGe »

Stavíš roboty z lega - to nemůže bejt špatný
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Wargaming

Příspěvek od Sosacek »

PardGalen píše: 13. 4. 2018, 21:52 A co třeba Mobile Frame Zero: Rapid Attack? Stavíš si roboty z lega a pak s nimi bojuješ. Jak moc je to dobré nebo špatné netuším, pravidla jsem nečetl, jenom vím, že to existuje.
Original game design by
D. Vincent Baker
Aha.
But nobody came.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Wargaming

Příspěvek od PardGalen »

Jo no. Existuje k tomu i RPG, což asi nikoho nepřekvapí.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Wargaming

Příspěvek od Ecthelion »

Sosacek píše: 13. 4. 2018, 18:40Pocitacovej battletech (a chuubo) jsou veci, co me k tomu motivovaly :)
$D
Sosacek píše: 13. 4. 2018, 18:40Na Hrstce mi chybi ta mapa - pozicovani je suoercool a v hrstve je abstraktni.
Je to výměna za trochu rychlejší souboje, ale máš rozhodně pravdu - mapa není... i když čistě teoreticky bych si uměl i představit ji doplnit... asi by to fungovalo taky. :think:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Wargaming“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů